abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41285646
quote:
African migrants dumped in Sahara

A Malian man has died after he and 50 other would-be migrants were dumped by the Moroccan authorities in the Sahara.

The group, including citizens of Mali, Senegal, Gambia, Ivory Coast and Guinea had been trying to reach Europe in small boats when they were intercepted.

They were left in a desert border zone between Mauritania and Western Sahara without food or water, aid workers say.

Over 18,000 African migrants have arrived on the Canary Islands in boats this year, hoping for jobs in the EU.

"Neither the Moroccans nor the Mauritanians accept them on their territory," Ahmedou Ould Haye of the Mauritanian Red Crescent told Reuters news agency.

Spanish relief agency Medicos del Mundo said its members had brought them food, water and plastic sheets with which to build shelters.

Mauritania has reported finding the bodies of 16 migrants washed up on its beaches in recent days.
Bron: http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/5294562.stm
Wanneer begrijpt de Marokkaanse overheid eens dat je zo niet met mensen moet omgaan. Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet. Ik denk dat de Nederlandse pers weinig aandacht gaat schenken aan dit nieuws. Bij deze zijn jullie geïnformeerd.
pi_41286295
Die Marokkanen toch he
X
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:33:29 #3
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_41286543
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:59 schreef buachaille het volgende:

[..]

Wanneer begrijpt de Marokkaanse overheid eens dat je zo niet met mensen moet omgaan. Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet. Ik denk dat de Nederlandse pers weinig aandacht gaat schenken aan dit nieuws. Bij deze zijn jullie geïnformeerd.
Dit is ooit uitvoerig belicht op Canvas...."Fort Europa". En daar kwamen ook migranten aan het woord die ook gedumpt waren in de Sahara. (lees een nutteloos dorpje zonder werk met onvoldoende infrastructuur). En idd volledig aan hun lot overgelaten (ook zonder geld). Dit probleem is al langer bekend.... maar niemand die er iets aan wil doen. Uiteindelijk heeft Europa 1 doel voor ogen..... de grenzen zo goed mogelijk afsluiten. En alle middelen zijn daarbij geoorloofd. Of beter gezegd.... we knijpen een oogje toe.
quote:
Buscarselavida
Donderdag 20 juli 2006

Tijdens de zomer 2006 verbleef reporter Filip Lenaerts in de grensstreek tussen Marokko en de Spaanse enclave Ceuta, om er samen met de jonge Vlaming Bart Van Wanzeele (die toen in Jerez woonde en werkte) een reportage te verkennen.

Ceuta is een relict uit historische tijden, een Spaanse stad op de Afrikaanse kust, volledig omgeven door Marokko. Aan de overkant van de zeeëngte ligt Gibraltar.

De reporters wilden er het verhaal vertellen van de stroom vluchtelingen uit Afrika naar Fort Europa; vaak hopeloze gelukzoekers en armoedzaaiers die denken dat àchter de metershoge prikkeldraad het paradijs op hen ligt te wachten.

Tot hun verbazing ontdekten Bart en Filip dat er ook een stroom bestaat in tegenovergestelde richting: van het Spaanse Ceuta naar Marokko, geen stroom vluchtelingen, maar smokkelwaar.

Het punt waar zowel vluchtelingen als smokkelaars mekaar vinden is de grenssupermarkt Supersol. Vandaaruit wagen sommige smokkelaars zich in zee mét drijvende koelkasten en andere smokkelwaar om de grensbewakers te slim af te zijn. Duivel-doet-al in de winkel is Abdelkader, die ooit nog in Antwerpen woonde

Bart en Filip besloten om hier 'hun' verhaal te filmen. Omdat ze allebei een camera hanteerden, resulteerde dit in een unieke film, die zowel vormelijk als inhoudelijk hun gemeenschappelijk produkt is.

Maria Tarantino praat nadien met Pietro Petrucci (woordvoerder van de Europese Commissie) en met Dick Oosting (Amnesty International) over de vele vluchtelingen die aankloppen aan de poort van Fort Europa...

Deze reportage won de Premio Oso op de Documenta Madrid 2005!

[ Bericht 19% gewijzigd door Drugshond op 29-08-2006 11:40:57 ]
pi_41287579
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:33 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dit is ooit uitvoerig belicht op Canvas...."Fort Europa". En daar kwamen ook migranten aan het woord die ook gedumpt waren in de Sahara. (lees een nutteloos dorpje zonder werk met onvoldoende infrastructuur). En idd volledig aan hun lot overgelaten (ook zonder geld). Dit probleem is al langer bekend.... maar niemand die er iets aan wil doen. Uiteindelijk heeft Europa 1 doel voor ogen..... de grenzen zo goed mogelijk afsluiten. En alle middelen zijn daarbij geoorloofd. Of beter gezegd.... we knijpen een oogje toe.
[..]
klopt
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_41287786
Aaah zo dumpt Europa illegalen in Marokko en Marokko dumpt ze in woestijn
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_41287881
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:15 schreef Meki het volgende:
Bron?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:19:40 #7
89730 Drugshond
pi_41287913
quote:
Daar komt het wel zo'n beetje op neer. Mede omdat Marokko en Europa veregaande samenwerkingsverbanden heeft + geografisch een tactische ligging (kust Gibraltar). Zou mij niet verbazen dat Europa direct (mee) betaald voor de verhuiskosten naar de Sahara. En Marokko werkt daar goed aan mee.
pi_41287916
quote:
illegalen moeten door marokko, en marokko dumpt ze in de woestijn dombo, moeilijk he lezen
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:21:59 #9
89730 Drugshond
pi_41287998
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:18 schreef buachaille het volgende:

[..]

Bron?
Die bewuste uitzending van Canvas..... een aanrader trouwens om te zien trouwens (terecht in de prijzen gevallen).
Don't no of die streaming ergens online staat.
pi_41288067
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:19 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Daar komt het wel zo'n beetje op neer. Mede omdat Marokko en Europa veregaande samenwerkingsverbanden heeft + geografisch een tactische ligging (kust Gibraltar). Zou mij niet verbazen dat Europa direct (mee) betaald voor de verhuiskosten naar de Sahara. En Marokko werkt daar goed aan mee.
Europa stuurt ze weer terug naar Marokko
en Marokko heeft geen zoveel geld om die afrikanen terug te sturen naar centraal afrika

Spanje moet ze terugsturen
pi_41288103
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:19 schreef Inorbit het volgende:

[..]

illegalen moeten door marokko, en marokko dumpt ze in de woestijn dombo, moeilijk he lezen
illegalen worden aangepakt in Marokko
waar ik was zag ik veel afrikaanse illegalen en de Marokkaanse police jaagt op ze
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:25:09 #12
89730 Drugshond
pi_41288111
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:19 schreef Inorbit het volgende:

[..]

Ook omgekeerd.... als mensen teruggestuurd worden vanuit Spanje (bootjes/wateren en zo).
Maar goed...het meeste heeft wel te maken met de heengaande stroom dwars door Marokko.
pi_41288136
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:25 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ook omgekeerd.... als mensen teruggestuurd worden vanuit Spanje (bootjes/wateren en zo).
Maar goed...het meeste heeft wel te maken met de heengaande stroom dwars door Marokko.
de Marokkaanse politie is jaren al bezig om die groep aan te pakken
het gaat er soms hard aan toe met hun knuppels
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:28:05 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_41288201
Vrij Nederland had er ook een stuk over een tijdje geleden, best ernstig.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_41288334
Een tijd geleden was op Ned 1 ook een reportage over die 'illegalen-route'. Ze werden inderdaad losgelaten in de woestijn en moesten het maar zien te redden naar de kust om vanuit Marokko naar Spanje te vluchten dan via Frankrijk naar uiteindelijk Engeland. Een Afrikaan (uit welk land weet ik niet meer) probeerde dezelfde route af te leggen doormiddel van slapen in de buitenlucht in parkjes met illegalen en aan boord van vrachtwagens te klimmen etc.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_41289002
Feitelijk is Marokko nu de grenswachter van Europa geworden. Volgens mij begrijpt TS dat niet helemaal. Denk je dat Marokko genoeg geld heeft om die honderdduizenden illegalen per vliegtuig weer helemaal af te leveren naar het land waar ze vandaan komen? De kosten zijn te hoog, en vanwege de grote aantallen is dit voor Marokko de enige manier. En inderdaad de pers schenkt er zeker te weinig aandacht aan, want je laat nu 1 land, Marokko, opschepen met problemen die eigenlijk voor Europa behoren te zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_41289681
quote:

[..]

Onder druk van Europa want ze willen echt niet naar Marokko maar naar Europa en dat hebben hier liever niet.. Denk je nou echt dat de EU er wat van gaat zeggen want dan hebben ze zichzelf in de hoek.
pi_41289817
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:25 schreef Meki het volgende:

[..]

illegalen worden aangepakt in Marokko
waar ik was zag ik veel afrikaanse illegalen en de Marokkaanse police jaagt op ze
Nou er leven daar genoeg illegalen.. truc nou is om een UNHCR status te krijgen en dan via marokko over te steken. Ik ben daar eenh oop vluchtelingen tegen gekomen met een UNHCR vluchtelingen status vanuit Rabat en hun doel is over te steken.

Verder wemelt het daar van de negertjes die over willen steken en er wordt ze minimaal 5.000 euro gerekend voor een rit deze kant op. Heb daar een boot gezien en er gingen echt 72 man in vertelde die man .. niet normaal meer.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:25:04 #19
89730 Drugshond
pi_41289890
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:54 schreef Mutant01 het volgende:
En inderdaad de pers schenkt er zeker te weinig aandacht aan, want je laat nu 1 land, Marokko, opschepen met problemen die eigenlijk voor Europa behoren te zijn.
Beetje de omgekeerde wereld. Want ik denk niet dat ze in Marokko zitten te wachten op al die mensen. Marokko heeft gewoon een strategische ligging om van daar uit Europa te bereiken. Marokko heeft samen met Europa bewust gekozen voor stevige grensen rondom Marokko zelf. Het mes snijdt heer echt aan 2 kanten en is technisch gezien niet alleen een Europees probleem.
Of moeten er soms beleidsmakers + militairen naar Marokko worden gestuurd om de vluchtlingen tegen te houden ? Daar zitten ze denk ik ook niet op te wachten.
pi_41289981
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:25 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Beetje de omgekeerde wereld. Want ik denk niet dat ze in Marokko zitten te wachten op al die mensen. Marokko heeft gewoon een strategische ligging om van daar uit Europa te bereiken. Marokko heeft samen met Europa bewust gekozen voor stevige grensen rondom Marokko zelf. Het mes snijdt heer echt aan 2 kanten en is technisch gezien niet alleen een Europees probleem.
Of moeten er soms beleidsmakers + militairen naar Marokko worden gestuurd om de vluchtlingen tegen te houden ? Daar zitten ze denk ik ook niet op te wachten.
Dat denk ik wel, wellicht zijn er geen militairen nodig, maar beleidsmakers zijn er zeker nodig, het land wordt werkelijk overspoeld door mensen die naar Europa willen. Marokko is gewoon een soort nieuwe buitengrens van Europa geworden, dat blijkt ook uit de genomen afspraken. En als er dan iets verkeerds gaat, zoals hier nu het geval is, wordt de zwarte piet naar Marokko toegespeeld en trekt de EU zich ervanaf.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:31:38 #21
89730 Drugshond
pi_41290089
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat denk ik wel, wellicht zijn er geen militairen nodig, maar beleidsmakers zijn er zeker nodig, het land wordt werkelijk overspoeld door mensen die naar Europa willen. Marokko is gewoon een soort nieuwe buitengrens van Europa geworden, dat blijkt ook uit de genomen afspraken. En als er dan iets verkeerds gaat, zoals hier nu het geval is, wordt de zwarte piet naar Marokko toegespeeld en trekt de EU zich ervanaf.
Goed punt (zo kun je het ook bezien)..... anderzijds mag je ook stellen dat Marokko met 1 voetje al een EU-status heeft. Want vroeg of laat zullen ze bij de EU gaan horen.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:36:10 #22
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_41290241
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De enige oplossing is investeren (niet leegzuigen voor een appel en een ei) in Afrika, deze emmigratiegolf is slecht één symptoom van de kaalslag die in steeds hoger tempo bezig is en waar de lokale bevolking niets aan heeft.
pi_41290618
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:24 schreef Meki het volgende:

[..]

Europa stuurt ze weer terug naar Marokko
en Marokko heeft geen zoveel geld om die afrikanen terug te sturen naar centraal afrika

Spanje moet ze terugsturen
Nee Marokko moet iets aan zijn open grenzen doen in plaats van half Afrika er door heen te laten verhuizen en daarna te gaan piepen dat Spanje ze weer uitzet naar Marokko daar komen ze immers in eerste instantie doorheen getrokken.
pi_41290619
denk toch echt dat de enige manier om dit op te lossen is om eindelijk alle schulden kwijt te schelden en de handelsbeperkingen op te heffen en daarnaast erop toe zien dat ontwikkelingsgelden idd besteed worden om structureele verbeteringen te bewerkstelligen ..
pleased to meet you
pi_41290714
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:50 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Nee Marokko moet iets aan zijn open grenzen doen in plaats van half Afrika er door heen te laten verhuizen en daarna te gaan piepen dat Spanje ze weer uitzet naar Marokko daar komen ze immers in eerste instantie doorheen getrokken.
jij gaat eventjes 2000 km grens permanent bewaken ?
pleased to meet you
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:56:33 #26
89730 Drugshond
pi_41290812
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:50 schreef moussie het volgende:
denk toch echt dat de enige manier om dit op te lossen is om eindelijk alle schulden kwijt te schelden en de handelsbeperkingen op te heffen en daarnaast erop toe zien dat ontwikkelingsgelden idd besteed worden om structureele verbeteringen te bewerkstelligen ..
Kolonialiseren is ook een optie. En werkt een stuk effectiever. Ik kan maar verdomd weinig Centraal-Afrikaanse besturen opnoemen die daadwerkelijk een verbetering hebben gebracht.
- Eigenlijk geen eentje als ik eerlijk ben -
Economische hulp zal bij voorbaat nix helpen. Zorg eerst maar voor een fatsoenlijk bestuur.
pi_41291176
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:50 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Ze komen anders ook door de grenzen van Italie, Spanje en Griekenland heen Bovendien, Algerije dumpt ze in Marokko, de EU dumpt ze in Marokko. En dan?
Allah Al Watan Al Malik
pi_41291479
Zo zie ook maar weer dat al die gelijkheidsbeginsels over de hele wereld geen donder voorstellen in de praktijk. Op dit moment is er gewoon economische gezien niet voor een iedereen een plekje op deze wereld, omdat sommigen ook meer willen hebben dan anderen. En dan zie je hoe rigoreus de mens te werk kan gaan. En dan wel oe en ah roepen als ze eens een docu zien op National Geographic waar andere diersoorten overpopulatie op vaak nog nettere wijze oplossen.
pi_41292337
niets nieuws, is al langer bekend deze praktijken van de mocros
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_41292718
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:53 schreef moussie het volgende:

[..]

Nee, je pakt die mensen op en zet ze weer uit naar het land ten zuiden waar ze vandaan zijn gekomen. Het is niet het probleem van Europa dat Marokko zijn grenzen niet kan bewaken. Marokko regelt het zelf maar.
pi_41293184
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:53 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Nee, je pakt die mensen op en zet ze weer uit naar het land ten zuiden waar ze vandaan zijn gekomen. Het is niet het probleem van Europa dat Marokko zijn grenzen niet kan bewaken. Marokko regelt het zelf maar.
Dus het is niet het probleem van Spanje dat er 100.000én illegalen hun land binnenkomen. Dan weet ik dat ook weer.
Allah Al Watan Al Malik
pi_41293431
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus het is niet het probleem van Spanje dat er 100.000én illegalen hun land binnenkomen. Dan weet ik dat ook weer.
Dat is zeker een probleem van Spanje maar al die honderden die niet Spanje binnenkomen maar in Marokko blijven is toch echt Marokko haar probleem en niet Spanje.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:14:58 #33
3542 Gia
User under construction
pi_41293490
Als wij ook eens zo onze criminele Marokkaantjes aan gaan pakken. Lijkt me eigenlijk een goed plan.
pi_41293494
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:13 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Dat is zeker een probleem van Spanje maar al die honderden die niet Spanje binnenkomen maar in Marokko blijven is toch echt Marokko haar probleem en niet Spanje.
Ze gaan voor 90% naar Spanje toe hoor Dus die zijn dan allemaal het probleem van Spanje en de EU.
Allah Al Watan Al Malik
pi_41293590
Als je medeleven toont naar die immigranten en ze alsnog toelaat tot de EU dan komt er juist een grotere stroom van mensen op gang, ze terugsturen zonder geld naar hun plaats van herkomst geeft meer effekt.
Bij het dumpen in de woestijn zal er niks veranderen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_41293591
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ze gaan voor 90% naar Spanje toe hoor Dus die zijn dan allemaal het probleem van Spanje en de EU.
Maar als ze Spanje niet binnenkomen dan blijft het toch het probleem van Marokko.
pi_41293640
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:18 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Maar als ze Spanje niet binnenkomen dan blijft het toch het probleem van Marokko.
Dan zou ik als ik Marokko was, de grenzen helemaal opengooien, zodat alles de volledige probleem wordt van de EU.
Allah Al Watan Al Malik
pi_41293778
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:14 schreef Gia het volgende:
Als wij ook eens zo onze criminele Marokkaantjes aan gaan pakken. Lijkt me eigenlijk een goed plan.
onderscheid maken tussen medelanders kan niet he
pi_41294008
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:13 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

En jij denkt dat wij als europa geen druk op de ketel zetten bij marrokko om die vluchtelingen vooral maar niet naar europa te laten komen.
pi_41294159
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan zou ik als ik Marokko was, de grenzen helemaal opengooien, zodat alles de volledige probleem wordt van de EU.
In tegenstelling tot nu?
pi_41294477
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:25 schreef Meki het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat wel, of het helemaal ethisch en fatsoenlijk is is een andere vraag.
pi_41294649
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:38 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

In tegenstelling tot nu?
Nu wordt alles op de schoot van Marokko geworden ja, want zoals ik al zei, Marokko is nu de grenswachter van Europa.
Allah Al Watan Al Malik
pi_41294671
quote:

[..]

Medelanders?
Ze hebben toch een marokkaans paspoort?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:56:43 #44
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41294689
Het klinkt heel hard maar ik denk dat je juist op deze manier het minste slachtoffers krijgt op de lange termijn.

Vergelijk het met al die mensen op die kut bootjes die naar SPanje/ Italie varen. Elk jaar verdrinken er velen. Komt zo`n bootje in de buurt van Italie dan worden ze meteen "gered" naar Italie gebracht. Daarmee lok je uit dat nog veel meer mensen die gevaarlijke oversteek gaan wagen want "ze redden je toch wel". Daarmee verdrinken er weer nieuwe mensen. Als Italie en Spanje die bootjes meteen terug slepen (of lek schieten) dan zal na een of twee weken niemand meer die overtocht maken. Dit scheelt op termijn veel meer doden!
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41294716
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:56 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Medelanders?
Ze hebben toch een marokkaans paspoort?
En een Nederlands paspoort, en de Nederlandse wet kijkt daarnaar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_41294777
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En een Nederlands paspoort, en de Nederlandse wet kijkt daarnaar.
Misschien moeten we daar dan maar eens verandering in brengen.
pi_41294824
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:59 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Misschien moeten we daar dan maar eens verandering in brengen.
Niks moet, en wat je daarover vind is in dit hele topic irrelevant.
Allah Al Watan Al Malik
pi_41294848
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niks moet, en wat je daarover vind is in dit hele topic irrelevant.
Altijd leuk om iemand te laten happen
pi_41294860
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:02 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Altijd leuk om iemand te laten happen
Nog beter is als iemand slikt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_41294937
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik weet dus niet of je slikt of niet... maar tis inderdaad beter
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:25:27 #51
3542 Gia
User under construction
pi_41295388
quote:

[..]

Doen we dit gewoon met alle criminelen. Heb ik geen enkel probleem mee.
pi_41296367
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:53 schreef moussie het volgende:

[..]

fort europa doet nu niets anders hoor daarom haalt ook bijna niemand het.

wat ik niet snap is waarom ze van die ¤5000 niet gewoon een retourtje UK kopen en daarna niet meer terug komen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_41296411
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:56 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Kolonialiseren is ook een optie. En werkt een stuk effectiever. Ik kan maar verdomd weinig Centraal-Afrikaanse besturen opnoemen die daadwerkelijk een verbetering hebben gebracht.
Economische hulp zal bij voorbaat nix helpen. Zorg eerst maar voor een fatsoenlijk bestuur.
ik heb daar een keer een topic over geopent en ik zie het nog steeds als de enige goede weg.

land voor land koloniseren en infrastructuur aanleggen etc.
Maar dat gaat een eeuw duren en de kosten zijn enorm
pi_41296542
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:56 schreef Napalm het volgende:
Het klinkt heel hard maar ik denk dat je juist op deze manier het minste slachtoffers krijgt op de lange termijn.

Vergelijk het met al die mensen op die kut bootjes die naar SPanje/ Italie varen. Elk jaar verdrinken er velen. Komt zo`n bootje in de buurt van Italie dan worden ze meteen "gered" naar Italie gebracht. Daarmee lok je uit dat nog veel meer mensen die gevaarlijke oversteek gaan wagen want "ze redden je toch wel". Daarmee verdrinken er weer nieuwe mensen. Als Italie en Spanje die bootjes meteen terug slepen (of lek schieten) dan zal na een of twee weken niemand meer die overtocht maken. Dit scheelt op termijn veel meer doden!
ik weet niet of het iets zal uithalen al meer dan de helft van die bootjes zinken er vallen duizenden doden en nog steeds blijven ze met hordes komen.
pi_41297589
Scheinheilig gedoe van Europa.....

Europa betaalt Marokko juist om immigranten ergens te dumpen. Zo simpel is dat. Als ze het er niet mee eens zijn moeten ze maar de geldkraan dichtdraaien.

Tuurlijk is het onmenselijk, maar in Marokko kennen ze helaas niets anders dan de harde hand. Als die afrikaanse immigranten nu netjes in Marokko blijven is er niets aan de hand denk...maar ze willen met honderden tegelijk de hekken aan de grens oversteken. Dat is net iets wat je in Marokko niet moet doen...hekken gaan oversteken.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:39:23 #56
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41299282
quote:
Ach, ik denk helaas dat er hier op Fok! genoeg rechtse ventjes te vinden zijn die het liefst de Marokkanen uit Nederland ook daar in de woestijn dumpen.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_41300026
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:33 schreef Drugshond het volgende:

[..]

[..]
Marokko is geen EU
pi_41300060
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 18:39 schreef maartena het volgende:

[..]

Ach, ik denk helaas dat er hier op Fok! genoeg rechtse ventjes te vinden zijn die het liefst de Marokkanen uit Nederland ook daar in de woestijn dumpen.....
Alleen als ze niet-moslim of homo zijn en dan alleen van grote hoogte
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:32:37 #59
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41300879
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:06 schreef Potver3 het volgende:

[..]

Marokko is geen EU
Nee, maar zou zich wel aan de mensenrechten dienen te houden
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41303598
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:56 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Nou ja, bijv Mali is een democratisch land en is behoorlijk stabiel. We kunnen dat land wel gaan koloniseren alleen is het probleem een beetje dat er bijna geen ruk te halen is.
En je gaat ook even voorbij aan het feit dat de massale kolonisatie juist de primaire oorzaak van alle problemen is geweest. Eerst er met z'n allen overheen walsen, slaven van de bevolking maken, daarna met een liniaaltje en complete willekeur grensjes gaan verzinnen en daarna de landen, die organisatorisch een teringzooi zijn geworden als een baksteen laten vallen. Tja... echt een goede oplossing.
Unox, the worst operating system.
pi_41303699
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 20:37 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Nou ja, bijv Mali is een democratisch land en is behoorlijk stabiel. We kunnen dat land wel gaan koloniseren alleen is het probleem een beetje dat er bijna geen ruk te halen is.
En je gaat ook even voorbij aan het feit dat de massale kolonisatie juist de primaire oorzaak van alle problemen is geweest. Eerst er met z'n allen overheen walsen, slaven van de bevolking maken, daarna met een liniaaltje en complete willekeur grensjes gaan verzinnen en daarna de landen, die organisatorisch een teringzooi zijn geworden als een baksteen laten vallen. Tja... echt een goede oplossing.
daarom moet het nu ook vanuit het oogpunt van de bevolking gebeuren.

dus nieuwe indeling grenzen, en het land opbouwen in plaats van afbreken
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:45:12 #62
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41303967
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:32 schreef Martijn_77 het volgende:
Theoretisch zouden China, Rusland en de VS dat ook moeten doen natuurlijk......
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_41303987
Hey, gebeurt maar een paar jaarjtes.....
pi_41304127
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 20:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

daarom moet het nu ook vanuit het oogpunt van de bevolking gebeuren.

dus nieuwe indeling grenzen, en het land opbouwen in plaats van afbreken
De Afrikanen zullen hun continent zelf moeten opbouwen, dat is niet de taak van het westen. Het westen heeft al meer dan genoeg verkloot daar met hun niet van eigenbelang gespeende bemoeizucht onder het mom van ontwikkelingssamenwerking. Het enige wat we moeten doen is de voorwaarden scheppen om opbouw van Afrika mogelijk te maken en dat betekent in ieder geval afschaffen van alle handelsbeperkingen en invoerheffingen op import van buiten de EU.
pi_41304226
Laat ik iets zeggen over Spaanse Sahara, geschillen tussen diverse Maghrehlanden en enige twistpunten daarover...
pi_41304372
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 20:48 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

De Afrikanen zullen hun continent zelf moeten opbouwen, dat is niet de taak van het westen. Het westen heeft al meer dan genoeg verkloot daar met hun niet van eigenbelang gespeende bemoeizucht onder het mom van ontwikkelingssamenwerking. Het enige wat we moeten doen is de voorwaarden scheppen om opbouw van Afrika mogelijk te maken en dat betekent in ieder geval afschaffen van alle handelsbeperkingen en invoerheffingen op import van buiten de EU.
het punt is dat de lokale politicie nogal last hebben enorme kortetermijn visie.

ik ben het met je eens met die heffingen maar dat is toch echt niet de enige reden waarom lukt het aziatische landen dan wel.

het ligt ook gewoon aan de mensen daar
pi_41304479
Iets met,
flinke oorlog gestart, 75% van SH geannexxeerd, Mauretanie was weg, want lichtelijk verslagen? (in de pan gehakt).
pi_41305753
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 20:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

het punt is dat de lokale politicie nogal last hebben enorme kortetermijn visie.

ik ben het met je eens met die heffingen maar dat is toch echt niet de enige reden waarom lukt het aziatische landen dan wel.

het ligt ook gewoon aan de mensen daar
Omdat de mentaliteit van de mensen daar gevormd is door jaren van oorlog en onrust en instabiliteit. Dan ga je je vanzelf alleen zorgen maken over de zeer nabije toekomst; ver vooruitdenken is een luxe die je je nauwelijks kan permitteren. Op een gegeven moment zit dat zodanig in de mentaliteit en cultuur ingebakken, dat krijg je er niet zo gemakkelijk meer uit. Zeker niet als de ellende bewust in stand wordt gehouden o.a. doordat de regering elk jaar met ophgehouden hand loopt te jammeren er ook elk jaar hulpgoederen gedumpt worden op de markt.

Het is ook heel gebruikelijk dat in veel Afrikaanse landen alleen productie voor eigen consumptie plaatsvindt. Dus bijv boerderijen waar de mensen zelf van de opbrengst eten, in plaats dat er iets geexporteerd wordt. Dat werkt op eerste gezicht betrekkelijk goed, er is geen honger, maar ook geen enkele ontwikkeling. Als we in het westen niet de voorwaarden scheppen om daar verbetering in aan te brengen, dan zal het zo blijven.
pi_41306056
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:32 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

een rapport beschuldigt Nederland juist ervan van het schenden van mensenrechten
Verdonk heeft zelf mensen gedumpt in Somalie en Syrie
pi_41306115
en vergeet niet dat Europa in 1700 een grote crimineel was in Afrika die alleen kon stelen
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:36:31 #71
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41306230
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:34 schreef Meki het volgende:
en vergeet niet dat Europa in 1700 een grote crimineel was in Afrika die alleen kon stelen
en vergeet niet dat het Ottomaanse Rijk in 1300 een grote crimineel was in Europa die alleen kon stelen en platbranden.

Wat veranderd er eigenlijk weinig
-
pi_41306365
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:36 schreef maartena het volgende:

[..]

en vergeet niet dat het Ottomaanse Rijk in 1300 een grote crimineel was in Europa die alleen kon stelen en platbranden.

Wat veranderd er eigenlijk weinig
daat wist ik niks van
heb je een fimpje daarover of een bron ( van een nieuwssite )
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:47:38 #73
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41306700
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:39 schreef Meki het volgende:
daat wist ik niks van
heb je een fimpje daarover of een bron ( van een nieuwssite )

Een geschiedenisboek is wel handig Het was trouwens meer in 1400 en 1500, maar het grootste Moslimrijk uit de geschiedenis heeft o.a. in Spanje, Italie, Griekenland, en de Balkan flink lopen roven en plunderen. En trouwens ook in Noord Afrika.

En voor het Ottomaanse rijk waren er moslimlegers uit Noord Afrika die Spanje bezet hielden, en met harde hand de Christenen onderdrukten. Pas zo rond de 14e eeuw kwam daar een einde aan.
-
pi_41306784
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:47 schreef maartena het volgende:

[..]

Een geschiedenisboek is wel handig Het was trouwens meer in 1400 en 1500, maar het grootste Moslimrijk uit de geschiedenis heeft o.a. in Spanje, Italie, Griekenland, en de Balkan flink lopen roven en plunderen. En trouwens ook in Noord Afrika.
aach kan gebeuren dan vergeten we ook wat Nederland heeft geflikt in Suriname en Indonesie
pi_41306967
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:49 schreef Meki het volgende:

[..]

aach kan gebeuren dan vergeten we ook wat Nederland heeft geflikt in Suriname en Indonesie
Dat heeft ze anders geen windeieren gelegd

Ik zal trouwens nog even door mijn archief gaan voor filmpjes van de praktijken van het Ottomaanse rijk, er was toch wel één Turk zo slim geweest zo nu en dan digicamera mee te nemen?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:05:42 #76
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41307567
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:49 schreef Meki het volgende:
Ja, en zo blijven we vingertjes wijzen natuurlijk..... OMG kijk eens wat dit land 400 jaar geleden heeft gedaan, en OMG kijk eens wat dat land 200 jaar geleden deed.

Feit is wel dat Marokko met het achterlaten van immigranten in de woestijn in principe mensen slechter behandeld dan de VS in Guantanamo Bay.... want die gasten krijgen in ieder geval nog te eten, en worden niet achtergelaten om van de honger te creperen.
-
pi_41315863
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 22:05 schreef maartena het volgende:
Feit is wel dat Marokko met het achterlaten van immigranten in de woestijn in principe mensen slechter behandeld dan de VS in Guantanamo Bay.... want die gasten krijgen in ieder geval nog te eten, en worden niet achtergelaten om van de honger te creperen.
tja, als je iemand die liever dood wil dan nog 1 dag in die hel te leven dwangvoeding geven beter vindt ?
pleased to meet you
pi_41316351
Maar toch.. marokko dumpt ze daar en wij niet.
pi_41370014
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 05:18 schreef the_legend_killer het volgende:
Maar toch.. marokko dumpt ze daar en wij niet.
Misschien is het beter dat Marokko ze dan terugdumpt in Europa. Of gewoon de hekken wat lager maken en minder goed controleren, want in Marokko blijven ze toch niet.
pi_41370329
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:47 schreef Ylias het volgende:

[..]

Misschien is het beter dat Marokko ze dan terugdumpt in Europa. Of gewoon de hekken wat lager maken en minder goed controleren, want in Marokko blijven ze toch niet.
hoezo europa bereiken ze doorgaans niet eens
pi_41371917
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

hoezo europa bereiken ze doorgaans niet eens
Ceuta en Mellilia zijn spaans grondgebied en liggen op het vaste land van Marokko. waarom zou marokko ze dan tegen moeten houden als het niet de probleem van Europa is.

Dan kan de verantwoordelijkheid beter gewoon bij de herkomstland van de immigrant worden gelegd.
pi_41372066
quote:

[..]

em waarom is dat beter als blijkt dat europa niet de plek is waar een goudlaag de stoep bedekt of een omgeving is waar je helemaal niets hoeft te doen om rijk te worden?

dat schreeuwt wederom om een stroom criminele raddraaiers die generaties lang blijven kloten en ons slappe stelsel van justitie misbruiken om er mee weg te komen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_41372119
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 19:38 schreef Ylias het volgende:

[..]

Ceuta en Mellilia zijn spaans grondgebied en liggen op het vaste land van Marokko. waarom zou marokko ze dan tegen moeten houden als het niet de probleem van Europa is.

Dan kan de verantwoordelijkheid beter gewoon bij de herkomstland van de immigrant worden gelegd.
wat voor europa marokko is.

marokko moet gewoon zijn eigen grenzen beter bewaken
pi_41372490
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 19:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik vind vooral dat ze de afwikkeling van hun grensbewaking beter moeten regelen. hier komt door een gek met een aansteker flink wat mensen om in een gevangenis. moord en brand! logisch, dat heet humaan.

daar laten ze gewoon inhumaan mensen creperen, net ff tandje erger wmb. ach het is en blijft natuurlijk afrika, waar een crimineeltje die geldlopers verbrandden op een kapotte fles gezet.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 20:07:46 #85
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41373103
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:32 schreef Meki het volgende:
een rapport beschuldigt Nederland juist ervan van het schenden van mensenrechten
Verdonk heeft zelf mensen gedumpt in Somalie en Syrie
beschuldigen is nog iets anders dan bevwijzen. Daarnaast rammelt het in Markokko veel meer wat betreft de mensen rechten
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41373153
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Krijg hier toch een beetje een nare smaak van in mijn mond.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_41387013
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 19:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

De grenzen van melillia en ceuta zijn gewoon EUROPA. Marokko grenst dan ook DIRECT aan europa. Ik pleit ervoor, dat Marokko geen enkele CENT moet steken in de grensbewaking in het noorden. Laat die illegalen maar massaal de grenzen oversteken. Pas dan zal Europa, die nu doet alsof ze heel humaan is, haar billen branden. Nu brand Marokko haar eigen billen voor zaken die voor rekening van Europa horen te komen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_41387016
quote:

[..]

Exact wat ik bedoel. Of gewoon de Amerikaanse manier, burger milities stationeren in het zuiden, en die dan illegalen af laten knallen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_41388839
Die Marokkanen weten tenminste hoe het hoort.

Wij Nederlanders kunnen niks anders dan Pappen, Natten && Pamperen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_41389598
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 07:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De grenzen van melillia en ceuta zijn gewoon EUROPA. Marokko grenst dan ook DIRECT aan europa. Ik pleit ervoor, dat Marokko geen enkele CENT moet steken in de grensbewaking in het noorden. Laat die illegalen maar massaal de grenzen oversteken. Pas dan zal Europa, die nu doet alsof ze heel humaan is, haar billen branden. Nu brand Marokko haar eigen billen voor zaken die voor rekening van Europa horen te komen.
en hoe komen die daar juist door marokko het zijn spaanse enclaves die in marokko liggen.

en het EU beleid is de illegalen terug brengen naar het land van waar ze binnen gekomen zijn.

ik ben het met je eens dat de EU marokko wel mee moet helpen (wat ze volgens mij al doen).
pi_41390072
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 10:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en hoe komen die daar juist door marokko het zijn spaanse enclaves die in marokko liggen.

en het EU beleid is de illegalen terug brengen naar het land van waar ze binnen gekomen zijn.

ik ben het met je eens dat de EU marokko wel mee moet helpen (wat ze volgens mij al doen).
Hoe komen ze de EU binnen? Zelfde verhaal. Je kan geen waterdichte grens hebben, het gaat hier om honderdduizenden illegalen per jaar. Hoeveel km grens wil jij permanent gaan bewaken? Het EU beleid wordt trouwens door Marokko uitgevoerd, dus alles ligt in handen van Marokko. Als ze zeggen, we laten de illegalen gewoon doorstromen naar Spanje, dan heeft de EU een groot probleem. Kan men wel gaan zeiken op Marokko dat ze de illegalen niet zo moet behandelen, maar dan zeg ik van, oke, dan is de enige andere oplossing (voor een land met een beperkt budget), de illegalen gewoon door laten stromen naar de EU, handen er vanaf trekken.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 1 september 2006 @ 12:41:27 #92
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_41391710
quote:

[..]

En voor het Ottomaanse rijk waren er moslimlegers uit Noord Afrika die Spanje bezet hielden, en met harde hand de Christenen onderdrukten. Pas zo rond de 14e eeuw kwam daar een einde aan.
De moslims hebben zich goed gedragen in spanje, dit in tegenstelling tot de christenen die later kwamen.
pi_41421477
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 11:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoe komen ze de EU binnen? Zelfde verhaal. Je kan geen waterdichte grens hebben, het gaat hier om honderdduizenden illegalen per jaar. Hoeveel km grens wil jij permanent gaan bewaken? Het EU beleid wordt trouwens door Marokko uitgevoerd, dus alles ligt in handen van Marokko. Als ze zeggen, we laten de illegalen gewoon doorstromen naar Spanje, dan heeft de EU een groot probleem. Kan men wel gaan zeiken op Marokko dat ze de illegalen niet zo moet behandelen, maar dan zeg ik van, oke, dan is de enige andere oplossing (voor een land met een beperkt budget), de illegalen gewoon door laten stromen naar de EU, handen er vanaf trekken.
die ze weer terug stuurt naar marokko
pi_41423805
quote:

[..]

ach ja het is maar wat je onderdrukking noemt,

als je de manier waarop de moslims met christenen en joden om zijn gegaan tijdens de eeuwen lange heerschappij over het iberisch schiereiland vergelijkt met de manier waarop de christenen om zijn gegaan met joden en moslims na de reconquista kan je niet tot een andere conclusie komen dan dan dat het eeuwen een walhalla was aldaar, immers alle joden en moslims moesten onder katholieken of zich bekeren of em peren

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sefardische_joden

een geschiedenisboek is inderdaad wel zo handig ja
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_41423864
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 12:41 schreef Monus het volgende:

[..]

De moslims hebben zich goed gedragen in spanje, dit in tegenstelling tot de christenen die later kwamen.

waar haal jij dat nou weer vandaan?
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 2 september 2006 @ 16:37:22 #96
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41425956
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 15:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

waar haal jij dat nou weer vandaan?
ik vrees al jazeera, de moskee of inteelt-familie
  zaterdag 2 september 2006 @ 16:48:53 #97
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_41426214
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 07:37 schreef Mutant01 het volgende:
Pas dan zal Europa, die nu doet alsof ze heel humaan is, haar billen branden. Nu brand Marokko haar eigen billen voor zaken die voor rekening van Europa horen te komen.
Europa is ten alle tijden stukken humaner dan marokko, hier wordt je tenminste niet in een woestijn gedumpt om je te laten creperen
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:03:28 #98
14281 KomMaar
I've got the power
pi_41426551
Nederland zet mensen uit waar voor hen de doodstraft dreigt
pi_41427153
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 16:37 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik vrees al jazeera, de moskee of inteelt-familie
nee hoor, gewoon uit een geschiedenisboek
-Rabia Al-Basri
pi_41427196
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:03 schreef KomMaar het volgende:
Nederland zet mensen uit waar voor hen de doodstraft dreigt
wij hebben ook inderdaad geen schone handen, kijk bv naar de homo/iran discussie
-Rabia Al-Basri
pi_41483705
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 16:48 schreef ExTec het volgende:

[..]

Europa is ten alle tijden stukken humaner dan marokko, hier wordt je tenminste niet in een woestijn gedumpt om je te laten creperen
Hoeveel echte woestijnen hebben we in Europa?
pi_41513022
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 16:48 schreef ExTec het volgende:

[..]

in europa laten we ze gewoon fikken
-Rabia Al-Basri
pi_41513367
wij moeten die marokkanen ook in de woestijn dumpen
pi_41513463
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 13:20 schreef sannydude het volgende:
wij moeten die marokkanen ook in de woestijn dumpen
En al die mooie Marokkaanse vrouwtjes dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')