Goed punt (zo kun je het ook bezien)..... anderzijds mag je ook stellen dat Marokko met 1 voetje al een EU-status heeft. Want vroeg of laat zullen ze bij de EU gaan horen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, wellicht zijn er geen militairen nodig, maar beleidsmakers zijn er zeker nodig, het land wordt werkelijk overspoeld door mensen die naar Europa willen. Marokko is gewoon een soort nieuwe buitengrens van Europa geworden, dat blijkt ook uit de genomen afspraken. En als er dan iets verkeerds gaat, zoals hier nu het geval is, wordt de zwarte piet naar Marokko toegespeeld en trekt de EU zich ervanaf.
De enige oplossing is investeren (niet leegzuigen voor een appel en een ei) in Afrika, deze emmigratiegolf is slecht één symptoom van de kaalslag die in steeds hoger tempo bezig is en waar de lokale bevolking niets aan heeft.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, wellicht zijn er geen militairen nodig, maar beleidsmakers zijn er zeker nodig, het land wordt werkelijk overspoeld door mensen die naar Europa willen. Marokko is gewoon een soort nieuwe buitengrens van Europa geworden, dat blijkt ook uit de genomen afspraken. En als er dan iets verkeerds gaat, zoals hier nu het geval is, wordt de zwarte piet naar Marokko toegespeeld en trekt de EU zich ervanaf.
Nee Marokko moet iets aan zijn open grenzen doen in plaats van half Afrika er door heen te laten verhuizen en daarna te gaan piepen dat Spanje ze weer uitzet naar Marokko daar komen ze immers in eerste instantie doorheen getrokken.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Europa stuurt ze weer terug naar Marokko
en Marokko heeft geen zoveel geld om die afrikanen terug te sturen naar centraal afrika
Spanje moet ze terugsturen
jij gaat eventjes 2000 km grens permanent bewaken ?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:50 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Nee Marokko moet iets aan zijn open grenzen doen in plaats van half Afrika er door heen te laten verhuizen en daarna te gaan piepen dat Spanje ze weer uitzet naar Marokko daar komen ze immers in eerste instantie doorheen getrokken.
Kolonialiseren is ook een optie. En werkt een stuk effectiever. Ik kan maar verdomd weinig Centraal-Afrikaanse besturen opnoemen die daadwerkelijk een verbetering hebben gebracht.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:50 schreef moussie het volgende:
denk toch echt dat de enige manier om dit op te lossen is om eindelijk alle schulden kwijt te schelden en de handelsbeperkingen op te heffen en daarnaast erop toe zien dat ontwikkelingsgelden idd besteed worden om structureele verbeteringen te bewerkstelligen ..
Ze komen anders ook door de grenzen van Italie, Spanje en Griekenland heenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:50 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Nee Marokko moet iets aan zijn open grenzen doen in plaats van half Afrika er door heen te laten verhuizen en daarna te gaan piepen dat Spanje ze weer uitzet naar Marokko daar komen ze immers in eerste instantie doorheen getrokken.
Nee, je pakt die mensen op en zet ze weer uit naar het land ten zuiden waar ze vandaan zijn gekomen. Het is niet het probleem van Europa dat Marokko zijn grenzen niet kan bewaken. Marokko regelt het zelf maar.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:53 schreef moussie het volgende:
[..]
jij gaat eventjes 2000 km grens permanent bewaken ?
Dus het is niet het probleem van Spanje dat er 100.000én illegalen hun land binnenkomen. Dan weet ik dat ook weer.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:53 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Nee, je pakt die mensen op en zet ze weer uit naar het land ten zuiden waar ze vandaan zijn gekomen. Het is niet het probleem van Europa dat Marokko zijn grenzen niet kan bewaken. Marokko regelt het zelf maar.
Dat is zeker een probleem van Spanje maar al die honderden die niet Spanje binnenkomen maar in Marokko blijven is toch echt Marokko haar probleem en niet Spanje.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus het is niet het probleem van Spanje dat er 100.000én illegalen hun land binnenkomen. Dan weet ik dat ook weer.
Ze gaan voor 90% naar Spanje toe hoorquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:13 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Dat is zeker een probleem van Spanje maar al die honderden die niet Spanje binnenkomen maar in Marokko blijven is toch echt Marokko haar probleem en niet Spanje.
Maar als ze Spanje niet binnenkomen dan blijft het toch het probleem van Marokko.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze gaan voor 90% naar Spanje toe hoorDus die zijn dan allemaal het probleem van Spanje en de EU.
Dan zou ik als ik Marokko was, de grenzen helemaal opengooien, zodat alles de volledige probleem wordt van de EU.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:18 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Maar als ze Spanje niet binnenkomen dan blijft het toch het probleem van Marokko.
onderscheid maken tussen medelanders kan niet hequote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:14 schreef Gia het volgende:
Als wij ook eens zo onze criminele Marokkaantjes aan gaan pakken. Lijkt me eigenlijk een goed plan.
En jij denkt dat wij als europa geen druk op de ketel zetten bij marrokko om die vluchtelingen vooral maar niet naar europa te laten komen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:13 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Dat is zeker een probleem van Spanje maar al die honderden die niet Spanje binnenkomen maar in Marokko blijven is toch echt Marokko haar probleem en niet Spanje.
In tegenstelling tot nu?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan zou ik als ik Marokko was, de grenzen helemaal opengooien, zodat alles de volledige probleem wordt van de EU.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |