Ik ben vaker snelquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:33 schreef senesta het volgende:
Jeeez wat ben jij snel!
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:35 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik had hem gesloten en meteen geopend
Ik dacht, het gesprek moet open blijven. Anders valt Vamp in slaap
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:37 schreef Dromenvanger het volgende:
Heb alleen 2 keer to erin gezet
Stotter de stotter
Dat kreeg je als je sneller gaat dan normaal, dan stotter je zelfs met openen van topics
Kopje koffie???quote:
Ja vaak als ik iets zie of hoor wat me dan ineens weer aan die droom doet denken.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:39 schreef Metro2005 het volgende:
Hebben meer mensen het dat je wakker wordt en denkt: ik heb helemaal niet gedroomd. en dan ben je een kwartier ofzo wakker en dan begin je je ineens te herinneren wat je gedroomd hebt![]()
En dat bedoel ik dus ook als ik zeg dat ik moe word van de monsters....quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:40 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Kopje koffie???
Wakker blijven. Nee maar dat is echt klote als je slecht slaapt, je hele nacht is verrot en de dag gaat ook kapot. Je bent dan 24 uur kapot.
Sowieso als de nacht lang duurt.
Ilse de lange - The great escape
Lekker nummer is dat
Even koffie pakken, kijken of ik nog een kop uit de kan kan persen. Kan kan
Dat hele album van ilse de lange vind ik erg goed hoorquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:40 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Kopje koffie???
Wakker blijven. Nee maar dat is echt klote als je slecht slaapt, je hele nacht is verrot en de dag gaat ook kapot. Je bent dan 24 uur kapot.
Sowieso als de nacht lang duurt.
Ilse de lange - The great escape
Lekker nummer is dat
Even koffie pakken, kijken of ik nog een kop uit de kan kan persen. Kan kan
Deja vuquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:42 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja vaak als ik iets zie of hoor wat me dan ineens weer aan die droom doet denken.
Ik heb ook wel eens dat ik in een bepaalde situatie ineens denk: heee dit heb ik al eens gedroomd!!
Ik kan me meestal in de loop van de dag alles weer herinneren.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:39 schreef Metro2005 het volgende:
Hebben meer mensen het dat je wakker wordt en denkt: ik heb helemaal niet gedroomd. en dan ben je een kwartier ofzo wakker en dan begin je je ineens te herinneren wat je gedroomd hebt![]()
Kan me dat voorstellen jah, slapen is belangrijkquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:43 schreef vamperotica het volgende:
[..]
En dat bedoel ik dus ook als ik zeg dat ik moe word van de monsters....
Maar dat komt ook wel weer goed....
Ik ken alleen dat nummer van the great escapequote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:43 schreef senesta het volgende:
[..]
Dat hele album van ilse de lange vind ik erg goed hoor![]()
Inderdaad.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Deja vu![]()
Maar inderdaad, soms dan heb je van die rare situaties of plaatsen en dan denk jeverrek, hier ben ik al eens geweest of dit heb ik al eens meegemaakt.
Zelfs complete conversaties heb ik al eens gehad dat ik ze al eerder gehad had.
Dromen en de droomwereld: 1 bonk vaagheid maar zó interessant
Ja is weer even de periode he?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:43 schreef vamperotica het volgende:
[..]
En dat bedoel ik dus ook als ik zeg dat ik moe word van de monsters....
Maar dat komt ook wel weer goed....
Ja prima... minimonster is helemaal niet jaloers naar zijn broertje toe en daar was ik toch wel een beetje bang voor... Hij heeft altijd alle aandacht gehad natuurlijk..... En dat moest opeens gedeeld worden. Maar hij is zo zorgzaam naar zn broertje toe... Zo liehief.... (En de oudste twee ook natuurlijk...)quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:53 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja is weer even de periode he?
Gaat verder alles goed?
Goed om te horen dat er geen jaloezie isquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:58 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ja prima... minimonster is helemaal niet jaloers naar zijn broertje toe en daar was ik toch wel een beetje bang voor... Hij heeft altijd alle aandacht gehad natuurlijk..... En dat moest opeens gedeeld worden. Maar hij is zo zorgzaam naar zn broertje toe... Zo liehief.... (En de oudste twee ook natuurlijk...)
Lief is dat he?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:58 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ja prima... minimonster is helemaal niet jaloers naar zijn broertje toe en daar was ik toch wel een beetje bang voor... Hij heeft altijd alle aandacht gehad natuurlijk..... En dat moest opeens gedeeld worden. Maar hij is zo zorgzaam naar zn broertje toe... Zo liehief.... (En de oudste twee ook natuurlijk...)
Dat had/heeft ie wel naar zn oudere zus toe ja... Maar naar t miniminimannetje helemaal niet....Daar wil ie juist zelf bij zijn...Zo van ik wil met m knuffelen en dat mama daarbij moet zijn neem ik maar op de koop toequote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:05 schreef senesta het volgende:
[..]
Lief is dat he?
Bij mij is het nu de jongste die het niet kan hebben als ik met de oudste knuffel, ze friemeld zich er altijd tussen![]()
ja... vaak. Maar hoe minder ik probeer het me te herinneren, hoe meer er boven komt. En altijd eerst in sferen voor de beelden terugkomen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:39 schreef Metro2005 het volgende:
Het was gisteravond echt heel koud. Herfstachtig.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:30 schreef Metro2005 het volgende:
ja, moest gisteren ook al denken aan de winter , zo donker buiten enzo. Gelukkig valt het vandaag mee
Ja, dat merkte ik vooral in mijn slaapkamer, die is altijd een stuk kouder dan de woonkamerquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:37 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Het was gisteravond echt heel koud. Herfstachtig.
Dat van die sferen dat ken ik ja.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:36 schreef nokwanda het volgende:
[..]
ja... vaak. Maar hoe minder ik probeer het me te herinneren, hoe meer er boven komt. En altijd eerst in sferen voor de beelden terugkomen.
Vroeg me al een tijdje af hoe het met hem ging.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:01 schreef Metro2005 het volgende:krijg net te horen dat van mijn pa dat ze gaan stoppen met de chemo's omdat zijn lichaam resistent begint te worden voor de taxaterre (chemo)
![]()
Dus nu is het maar afwachten hoe lang het nog goed gaat
Eigenlijk ging het juist stapje voor stapje weer iets beter met hem en dan krijg je zoiets te horenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:07 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Vroeg me al een tijdje af hoe het met hem ging.
Sterkte Metro.
Hmm en dan zeggen ze dat wij wazig zijn inderdaadquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:43 schreef Metro2005 het volgende:
Ik geloof niet zo in die wetenschappelijke verklaring. KLinkt me iets te vaag in de oren.
Uit wikipedia:
Wat bij een déjà vu gebeurt, kan worden omschreven als een "kortsluiting" van de hersenen. Normaal gesproken wordt een beeld vanuit de ogen door een plek in de hersenen gebracht waar de mens er zich bewust van wordt, daarna wordt dit beeld opgeslagen in de hersenen. Bij een déjà vu ontstaat er een kortsluiting, waardoor het beeld zich eerst in de hersenen opslaat, voordat de hersenen (de mens) zich bewust worden van het beeld. Omdat het een kortsluiting betreft kan men zich dus ook niet herinneren wanneer en hoe men het eerder heeft meegemaakt, want al die informatie is niet opgeslagen.juist ja
Dit verklaart alleen een bepaald beeld wat je even van te voren ziet en je dus daarna 'herinnert'
Het verklaart niet hoe je bv een complete discussie of compleet gesprek al een keer gevoerd kan hebben. Of een stad waar je nooit bent geweest waar je van alles herkent.
Is ook wel zo, relativeren probeer ik ook wel te doen hoor maar valt soms gewoon even zwaar op de maag. Eerst je relatie over, dan weer zoiets over je pa te horen krijgen. In de afgelopen paar jaar al meerdere begrafenissen gehad van familieleden die ook aan kanker overleden zijn.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:44 schreef Dromenvanger het volgende:
Vooral blijven relativeren Metro
Als je denkt dat alles wordt afgepakt, dan moet je maar denken dat je altijd jezelf nog hebt. Maar alles afpakken lijkt me toch sterk. Op jezelf ben je in zekere mate altijd aangwezen in het leven. Alleen geboren en alleen sterven, zo komt het vaak over.
Tuurlijk hoort iedereen te zeggen dat je zo niet moet denken en zo... Maar ik kan het me wel verdomd goed voorstellen hoor.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Is ook wel zo, relativeren probeer ik ook wel te doen hoor maar valt soms gewoon even zwaar op de maag. Eerst je relatie over, dan weer zoiets over je pa te horen krijgen. In de afgelopen paar jaar al meerdere begrafenissen gehad van familieleden die ook aan kanker overleden zijn.
Weet ook wel dat ik door moet en me niet alleen maar op de negatieve gebeurtenissen moet focussen maar het leven is soms gewoon tegen je lijkt het wel.
Ga vanavond even naar mijn ouders toe om ze even een hart onder de riem te steken.
Zeker hoort een derde te zeggen dat je positief moet blijven, gaat een derde zeggen dat jij als mens depressief moet doen en dat er reden is tot depressief denken, dan ga je alleen maar aanmoedigen om de ander een depressie aan te praten. De ander het licht laten zien is dan beter, ik bedoel, iemand uit de depressie houden. Heb dat gehad en ook gemist, ik heb pep-talk gemist in depressie. Mensen zeiden wel dat het goed kwam, maar ze waren te weinig bezig met echte pep-talk. Maar goed, kan zijn dat het bij mij te erg was ook. Als iemand je 10000 keer zegd dat het goed komt, dan moet je het ook zelf geloven en ervaren.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:01 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Tuurlijk hoort iedereen te zeggen dat je zo niet moet denken en zo... Maar ik kan het me wel verdomd goed voorstellen hoor.
Als ik alleen ben, zet ik een wierrookje op en pak een kopje thee.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:21 schreef Metro2005 het volgende:
Dat ongevoeliger kan ik me wel wat in vinden, het lijkt wel of mijn lichaam met alle mogelijkheden die het heeft probeert mijn emoties te blokkeren. Ik kan alleen maar een beetje voor me uit staren soms, gewoon niks denken, kan verdrietig denken maar doet me niks. Natuurlijk grijpt het je aan maar je kunt je niet helemaal laten gaan, je kan niet schreeuwen, huilen schoppen. Je kan niks. je voelt je leeg.
emotieloos..
De manier die jij beschrijft is er 1 van, en uitjanken bij mijn vriendin maarja dat gaat nu ook niet meer.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:39 schreef senesta het volgende:
[..]
Als ik alleen ben, zet ik een wierrookje op en pak een kopje thee.
Vervolgens zet ik de muziek op die voor verwoord hoe ik me voel.
Op die momenten kan ik me soms laten gaan.
Heb jij geen manieren waarop je jezelf veilig genoeg voelt om je te laten gaan?
Oppotten is niet de manier om ergens bovenop te komen, ik spreek uit ervaring![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |