We hebben onszelf daar verzopenquote:Op maandag 28 augustus 2006 23:48 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Vuurwerk was echt geweldig. Wel grappig dat op het moment dat het vuurwerk begon het ook begon te plenzen, terwijl het daarvoor aldoor droog en op een gegeven moment zelfs helder was.
Zwak hooooorquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 00:42 schreef du_ke het volgende:
Ben maar niet voor het vuurwerk gegaan. kwam om half 9 aan op het station en was al blij dat ik droog thuis kwam.
Nee, het was druk en nat en koudquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 00:45 schreef Sebasser het volgende:
Iemand de VIP tent gezien, en een foto gemaakt ?
Ik ken iemand die er toegang tot had, dus ik wil weten hoe het er uit ziet
Jaquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 00:48 schreef Gollemrulez het volgende:
schitterond vuurwerk hoor.
Lekker boeiend. Een nog kleiner percentage van de bevolking kent de betekenis van feestdagen als kerst, pasen, pinksteren, mariahemelvaart, enz. Om nog maar te zwijgen van allerlei plaatselijke en regionale feetsdagen als Bommen Berend. Overigens noemt niet half Groningen het Bommen Berend, maar heel Groningen. Het is gewoon de volksnaam voor het Gronings Ontzet. Lang leve Berend Botje!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 01:11 schreef TARAraboemdijee het volgende:
TVP
En nogmaals, waarom noemt half Groningen Gronings Ontzet 'Bommen Berend'? Ik vind dat zo raar, het is een beetje klok, klepel verhaal en zoals ik in het vorig topic ook al zei, 5 mei noemen we toch ook niet Adolf Hitler?
Nahja, we stonden op de ringweg op een vrachtautootje van de gemeentewerken het vuurwerk te bekijken. ik zei op dat moment nog tegen mijn vriendin of ze enig idee had hoeveel procent van de mensenmassa waar we overheen keken zou weten waarom 28 augustus wordt gevierd, wanneer het ontzet plaatsvond etc. We gingen voor 3%
Het begon uiteindelijk pas om 23.00 uur, zoals gewoonlijk liep het uit...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 08:22 schreef teigan het volgende:
Hoe laat was dat vuurwerk eigenlijk?
Ik zag op oog tv dat het om 22.45 zou beginnen, we hebben nog vanaf ons balkonnetje staan turen, maar helemaal niets gezien...
"We beginnen later maar gaan niet langer door"quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 08:48 schreef pierce het volgende:
[..]
Het begon uiteindelijk pas om 23.00 uur, zoals gewoonlijk liep het uit...
En precies op het moment dat het begon ging het ineens plenzen!![]()
Ook al zo zwakquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:54 schreef SuperWeber het volgende:Ik wilde om 20.45 ook richting stadspark... Met een paar vrienden van mij die in de stad wonen...
Kom ik daar aan.... Zeiknat. Dus ik maar droge kleren geleend (mijn vriendin en ik zagen er beide niet meer uit) Dus toen hebben we maar een filmpie gekeken en zijn we weer naar huis gegaan
Dat van pinksteren en dergelijke klopt ja.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 08:20 schreef Dabien het volgende:
[..]
Lekker boeiend. Een nog kleiner percentage van de bevolking kent de betekenis van feestdagen als kerst, pasen, pinksteren, mariahemelvaart, enz. Om nog maar te zwijgen van allerlei plaatselijke en regionale feetsdagen als Bommen Berend. Overigens noemt niet half Groningen het Bommen Berend, maar heel Groningen. Het is gewoon de volksnaam voor het Gronings Ontzet. Lang leve Berend Botje!![]()
Die heb ik niet eensquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:01 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ook al zo zwak![]()
Does een paraplu gebruiken en het is gezellig![]()
Aan de Busbaan kant van het Oosterhamrikkanaal? Zo ja, dan woon je in de Korrewegwijk.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 08:54 schreef DarkY.NL het volgende:
ik woon trouwens ook in dit leuke stadje. Opde rand van Oosterparkwijk/Korrewegwijk. Net naast de busbaan. En ik heb er gisteravond niets van vernomen.
Inderdaad ja, je staat echt goed in de wiki. heb het net nagekekenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:52 schreef MaxMark het volgende:
Renesite, heb je wel de nieuwe OP uit de Wiki gebruikt? Mijn naam staat er namelijk niet bij
Voor mijn gevoel regende het vanaf 21.00 uur constantquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 08:48 schreef pierce het volgende:
[..]
Het begon uiteindelijk pas om 23.00 uur, zoals gewoonlijk liep het uit...
En precies op het moment dat het begon ging het ineens plenzen!![]()
Neeeeh, tussen 10 over 10 en 5 voor 11 beetje sputtersquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel regende het vanaf 21.00 uur constant
great!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:01 schreef Renesite het volgende:
Wiki dr in gegooid![]()
Ik ben altijd zo lui om de oude op te gebruike
Kloptquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:51 schreef freecell het volgende:
Vuurwerk was leuk. Voor de derde keer op één dag zeiknatgeregend, dat wel.
Voor de derde keer heel koud thuiskomen en thee klaarmaken
Bij de eerste pijl begon het te plenzen, alsof de pijl de wolk lekprikte
quote:GRONINGEN - Het nieuwe stadsbalkon in Groningen neemt volgens critici niet alleen het zicht weg op het hoofdstation, maar het blijkt ook nog eens zo lek als een mandje.
Door de hevige regenval van de afgelopen weken staat de gloednieuwe fietstenstalling regelmatig blank. Vooral bij de trappen zou het een natte boel zijn.
De aannemer ontkent dat er fouten zijn gemaakt in het ontwerp. Een constructiefout bij de trappen zou de reden zijn voor de wateroverlast.
Het personeel van Stichting Werkprojecten, dat de fietsenstalling beheert, is inmiddels heel bedreven met de 'waterzuiger'. Die moet ervoor zorgen dat het stadsbalkon enigszins waterproof blijft.
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:12 schreef teigan het volgende:
Het was mij laatst al opgevallen, maar nu dus ook bevestigd:
[..]
Wat een kwaliteit hequote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:01 schreef Renesite het volgende:
[..]
Klopttik tik tik tik opeens op mijn paraplu
![]()
http://members.home.nl/rene.itzme/vuurwerk/
De filmpjes verders
quote:Van Lauwerszee tot Dollard tou,
Van Drenthe tot aan 't Wad,
Doar gruit, doar bluit ain wonderland,
Rondom ain wondre stad.
Ain pronkjewail in golden raand
Is Grönnen, Stad en Ommelaand;
Is Stad en Ommelaand!
Doar broest de zee, doar hoelt de wind,
Doar soest 't aan diek en wad,
Moar rustig waarkt en wuilt het volk,
Het volk van Loug en Stad.
Is Stad en Ommelaand!
Doar woont de dege degelkhaaid,
De wille, vast as stoal,
Doar vuilt het haart, de tonge sprekt,
In richt- en slichte toal.
Is Stad en Ommelaand!
Eigenlijk wel hequote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:39 schreef JedaiNait het volgende:
Mooie foto's in de OP, maar deze tekst mag er ook wel bij vind ik:
En dat zijn ook meteen de enige twee taalfouten er in.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Eigenlijk wel he
Maareh, ik zie zo wat fouten erin qua spelling, de apostrof komt in het Gronings bijvoorbeeld niet voor.
Grönnen klopt ook niet. Het is Grunnen
Alleen is de ellende wel dat we zo snel mogelijk 50 posts moeten halen zodat die OP niet elke keer ingeladen hoeft te wordenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:39 schreef JedaiNait het volgende:
Mooie foto's in de OP, maar deze tekst mag er ook wel bij vind ik:
[..]
Dat verschilt natuurlijk per user. Bij mij gaat ie pas naar pagina 2 bij 250 postsquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Alleen is de ellende wel dat we zo snel mogelijk 50 posts moeten halen zodat die OP niet elke keer ingeladen hoeft te worden.
Ik had hem ff opgezocht op internet, maar de Groningse spelling is niet eenduidig over het algemeen. Groningen kan bijvoorbeeld als volgt geschreven worden:quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Eigenlijk wel he
Maareh, ik zie zo wat fouten erin qua spelling, de apostrof komt in het Gronings bijvoorbeeld niet voor.
Grönnen klopt ook niet. Het is Grunnen
Eh, die wiki pagina geeft bij apostrof het volgende:quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:14 schreef JedaiNait het volgende:
Edit:
Volgens Wikipedia mag een apostrof ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |