abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41275811
Mooi filmpje. Na de eerste zin was de ironie me niet duidelijk en ging ik meteen het filmpje kijken.
Verbaasd dat de mullah geen politiek correcte onzin blaatte maar een getrouwe weergave gaf van de Islam zoals geinterpreteerd door de islamitische religieuze upperclass keerde ik terug naar dit topic.

Hoe kon ik zo dom zijn de ironie niet meteen door te hebben? Het werd me al snel duidelijk, de apologeten van de "vredelievende islam" zijn zo schaamteloos dat ze precies hetzelde neerpennen, en zo dom dat ze verwachten dat het wordt aangenomen door de lezers.

Al met al mijn complimenten voor de gezaaide verwarring, het tonen van de idiotie van een "vredelievende islam" en de domheid van haar apologeten. Rest mij nog de hoop uit te spreken dat meer mensen de oogkleppen afdoen.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_41275872
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:24 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik vind dat helemaal niet meer grappig. Begin mijn gevoel voor ironie te verliezen in deze kwestie. Teveel wantrouwen in de lucht, teveel standpunten die elkaar kunnen missen als kiespijn, teveel retoriek zonder glimlach.

Ik word gvd nog eens kluizenaar.
Zolang je je maar niet propageert en de ware gelovigen, moslims , tot het kluizenaarschap probeert te bekeren.

Deze imam is helamaal geen extremist, hij is geen Osama, hij staat bij PVDA en SP ook gewoon als een nette gematigde moslim bekend. Denken jullie echt dat ze bij de PVDA en SP zo dom zijn...dat bewijst toch dat dit gemanipuleerd beeldmateriaal is!!!
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:36:32 #28
104871 remlof
Europees federalist
pi_41275890
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:28 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

Met die eerste zin van je ben ik het niet eens. Alsof de wetenschap wel antwoorden heeft, laat staan antwoorden op het nut van het leven en wat goed en of slecht is...
Dat is inderdaad een persoonlijke mening, maar ik zeg ook dat ik het respecteer dat sommigen het als leidraad in hun leven gebruiken.
Yankee go home!
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:38:27 #29
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41275961
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:36 schreef Potver3 het volgende:

[..]

Zolang je je maar niet propageert en de ware gelovigen, moslims , tot het kluizenaarschap probeert te bekeren.

Deze imam is helamaal geen extremist, hij is geen Osama, hij staat bij PVDA en SP ook gewoon als een nette gematigde moslim bekend. Denken jullie echt dat ze bij de PVDA en SP zo dom zijn...dat bewijst toch dat dit gemanipuleerd beeldmateriaal is!!!
Iets meer intelligentie zou je gevoel voor ironie ten goede komen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:41:31 #30
104871 remlof
Europees federalist
pi_41276084
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:29 schreef Ringo het volgende:

[..]

Daar hebben we dan eerst ettelijke miljoenen mensen voor moeten knevelen, deporteren of afslachten.

Zoveel moois valt er op dat punt niet te leren van de geschiedenis.

Hoe zie je dat voor je, 'het vanzelf afleren'? Iets dat morgen al kan gebeuren, plotseling, na een augustusbuitje of een mooie roze droom?
Volgens mij ontwikkelt religie zich zo:

polytheisme -> monotheisme waarbij iedereen denkt dat zijn god de enige ware is -> monotheisme waarbij men daadwerkelijk maar in één god gelooft al benoemen andere volken die god anders -> atheisme, het inzicht dat er geen god bestaat

maar ik kan er ook naast zitten hoor
Yankee go home!
pi_41276103
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:38 schreef Ringo het volgende:

[..]

Iets meer intelligentie zou je gevoel voor ironie ten goede komen.
En iets meer intelligentie zou jouw inschatting van de islam ten goede komen, als het dan toch persoonlijk moet worden
pi_41276133
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:36 schreef Potver3 het volgende:

[..]

Deze imam is helamaal geen extremist, hij is geen Osama, hij staat bij PVDA en SP ook gewoon als een nette gematigde moslim bekend. Denken jullie echt dat ze bij de PVDA en SP zo dom zijn...

Ik kan me een akkefietje herinneren in Osdorp. Sorry, zulke dingen blijven nou eenmaal hangen.
quote:
dat bewijst toch dat dit gemanipuleerd beeldmateriaal is!!!
De mening van de PvdA en de SP noem ik geen bewijs. Maar goed, ik geloof dan ook niet in sprookjes.
Big dick.
pi_41276199
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:41 schreef remlof het volgende:

[..]

Volgens mij ontwikkelt religie zich zo:

polytheisme -> monotheisme waarbij iedereen denkt dat zijn god de enige ware is -> monotheisme waarbij men daadwerkelijk maar in één god gelooft al benoemen andere volken die god anders -> atheisme, het inzicht dat er geen god bestaat

maar ik kan er ook naast zitten hoor
Hmm, je bent abuis. En je laatste denkfout is nog wel je grofste

Edit: Hassiebassie, ik weet dat ironie een lastig stijlmiddel is. Dat ontslaat je echter niet van de plicht er enigszins bekend mee te zijn.
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:47:48 #34
83740 ginder
Voulez vous couchez oder was?
pi_41276340
... ... ... ... ...

En toen was er HET RODE GEVAAR en iedereen was bang van de Russen.

En toen was er HET GELE GEVAAR en iedereen was bang voor de Chinezen.

En nu is er DE ISLAM waar iedereen bang voor moet zijn.

Wie volgt ?
' We all are laying in the gutter,
but some of us are looking at the stars.'
Oscar Wilde
pi_41276525
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:34 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja en hoe weet jij dat nou? Heb jij moslims in je vrienden- of kennissenkring? Praat je met ze over dit soort zaken? Zo ja, vertel me dáárover ipv al die uitgekauwde gemeenplaatsen.

Als die suggestiviteit al die fucking platen voor de kop
zegt er 1 wat!

ja ik ken een moslim en ja hij weet hoe ik erover denk.

ik heb zelfs veel uit de islam zelf gehaald en het is een walgelijke religie.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:52:23 #36
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41276529
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:41 schreef Overlast het volgende:

[..]

En iets meer intelligentie zou jouw inschatting van de islam ten goede komen, als het dan toch persoonlijk moet worden
Wat ik van de islam vind, doet niet terzake. Het gaat mij om de mensen die in de islam zeggen te geloven. Die zijn heel wat moeilijker te duiden.
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:59:45 #37
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41276789
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:52 schreef GewoneMan het volgende:
zegt er 1 wat!

ja ik ken een moslim en ja hij weet hoe ik erover denk.
En hoe denkt HIJ 'er'over?

1 fucking moslim. Is het je vriend? Drink je bier met hem? Zitten jullie samen op rugby?

Informatie wil ik.
quote:
ik heb zelfs veel uit de islam zelf gehaald en het is een walgelijke religie.
Mooi. Maar JOUW ideeën over de islam vind ik in deze discussie dan weer minder interessant.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:00:13 #38
104871 remlof
Europees federalist
pi_41276804
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:47 schreef ginder het volgende:
... ... ... ... ...

En toen was er HET RODE GEVAAR en iedereen was bang van de Russen.

En toen was er HET GELE GEVAAR en iedereen was bang voor de Chinezen.

En nu is er DE ISLAM waar iedereen bang voor moet zijn.

Wie volgt ?
De amerikanen natuurlijk!
ik vertrouw ze nu al voor geen meter
Yankee go home!
pi_41277312
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:59 schreef Ringo het volgende:

[..]

En hoe denkt HIJ 'er'over?

1 fucking moslim. Is het je vriend? Drink je bier met hem? Zitten jullie samen op rugby?

Informatie wil ik.
[..]

Mooi. Maar JOUW ideeën over de islam vind ik in deze discussie dan weer minder interessant.
hij begrijpt bepaalde aspecten, echter is hij moslim en wil dat blijven. toch kan ik goed met hem opchieten. maar zijn geloof vind ik walgelijk en dat weet hij
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:19:15 #40
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41277389
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 00:16 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

hij begrijpt bepaalde aspecten, echter is hij moslim en wil dat blijven. toch kan ik goed met hem opchieten. maar zijn geloof vind ik walgelijk en dat weet hij
Om terug te komen op het filmpje in de OP: denk je dat hij jou als een tweederangsburger ziet of wil zien?
pi_41277772
pi_41277786
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 00:19 schreef Ringo het volgende:

[..]

Om terug te komen op het filmpje in de OP: denk je dat hij jou als een tweederangsburger ziet of wil zien?
nee hij niet, maar teveel andere moslims wel. begrijp wel dat de moslim die ik ken erg westers is.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:32:59 #43
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41277834
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 00:31 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

nee hij niet, maar teveel andere moslims wel. begrijp wel dat de moslim die ik ken erg westers is.
Dus die ene moslim die jij kent, is meteen al de uitzondering die de regel bevestigt?
pi_41278355
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:10 schreef Potver3 het volgende:

[..]

Nee Ringo
Het is een US-Zionistisch complot.
Ge-edit door Islamhater Amerikanen en Joden

Wereldvrede is makkelijk te behalen als we respect tonen voor Allah's wetten en luisteren naar de woorden van de Profeet.
Je weet wel heel erg veel onzin in een zin (eenzinonzin - wat krijgen we nou, zie ik daar zionist in?) te proppen: "Wereldvrede is makkelijk te behalen als we respect tonen voor Allah's wetten en luisteren naar de woorden van de Profeet." Helaas voor jou werkt het zo niet in de Westerse wereld. Mensen zijn vrij om te bepalen of ze wel of geen respect voor Allah's wetten tonen. Ikzelf heb bijvoorbeeld heel weinig met Godsdienst. Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat er een God is. Respectloos? Misschien, maar wel ongevaarlijk. Dat kan ik van bommenleggers en van mensen die overal een US-Zionistisch complot in zien, niet zeggen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_41278384
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 00:32 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dus die ene moslim die jij kent, is meteen al de uitzondering die de regel bevestigt?
er zullen er vast nog wel een paar zijn, maar de meerderheid is extreem
pi_41278390
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 00:31 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Maar jouw vriend zal als hij een goede moslim is toch voor zijn broeders kiezen
En zich niet tgen de echte anhangers van het geloof, Mohammeds ware volgelingen uitspreken
Anders behoort hij ook tot Dar-El-Harb
pi_41278503
verdeel en heersch......daar is iedere regeing mee bezig, plant een zaadje op een jongerenforum, en je hebt een topic. burgers bangmaken met een geloofsovertuiging, werkt altijd.
sukkels , boeren en buitenlui trappen er altijd in.
De Puta Madre
pi_41278568
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 00:58 schreef Killer_Mom het volgende:
verdeel en heersch......daar is iedere regeing mee bezig, plant een zaadje op een jongerenforum, en je hebt een topic. burgers bangmaken met een geloofsovertuiging, werkt altijd.
Wel verdomd! Dus toch. De overheid is ook zo machtig. Lees 1984 maar eens.
Of bekijk V for Vendetta
Of zoek 9/11 conspiracy in google videos!!!
pi_41278618
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 00:58 schreef Killer_Mom het volgende:
Een, of twee klontjes?
pi_41278726
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 01:00 schreef Overlast het volgende:

[..]

Wel verdomd! Dus toch. De overheid is ook zo machtig. Lees 1984 maar eens.
Of bekijk V for Vendetta
Of zoek 9/11 conspiracy in google videos!!!
gezien, en ja, ze zijn handig tegenwoordig.
De Puta Madre
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')