doet me denken aan een processorquote:Op maandag 28 augustus 2006 21:21 schreef Skinkie het volgende:
Het probleem is hier dat de andere kinder MINDER aandacht krijgen. En we dus een gemiddeld volkje worden waarin we niemand meer echt individueel kunnen stimuleren, omdat de tijd op gaat aan diegene die het meeste hulp nodig heeft.
Jepz! Ik ben nu ook rugzakleerling. Ik heb me hele leven op speciale scholen gezeten omdat ik slechthorend ben, en nu ga ik naar het Albeda College, naar het MBO dus. En omdat dat een reguliere school is, heb ik ook een rugzak, alleen hoeft er niet echt veel voor me aangepast te worden. Maar het kan handig zijn voor bepaalde situaties.quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:27 schreef wendytje het volgende:
Dit is al jaren aan de gang en heet WSNS (weer samen naar school).
Dat betekent dat je, waar mogelijk, kinderen binnen het regulier onderwijs opvangt. Zo'n kind wordt een rugzakleerling genoemd. Voor dit kind krijgt de school extra geld om het kind te begeleiden en ook speciale hulp vanuit het speciaal basisonderwijs. Iemand komt de leerkracht vertellen hoe hij/zij met het kind om moet gaan.
Voor sommige kinderen is het een ideale oplossing.... maar niet voor allequote:Op maandag 28 augustus 2006 21:47 schreef timp0e het volgende:
[..]
Jepz! Ik ben nu ook rugzakleerling. Ik heb me hele leven op speciale scholen gezeten omdat ik slechthorend ben, en nu ga ik naar het Albeda College, naar het MBO dus. En omdat dat een reguliere school is, heb ik ook een rugzak, alleen hoeft er niet echt veel voor me aangepast te worden. Maar het kan handig zijn voor bepaalde situaties.
In principe dus niet, ivm extra geld en begeleiding van buitenquote:Op maandag 28 augustus 2006 21:21 schreef Skinkie het volgende:
Het probleem is hier dat de andere kinder MINDER aandacht krijgen. En we dus een gemiddeld volkje worden waarin we niemand meer echt individueel kunnen stimuleren, omdat de tijd op gaat aan diegene die het meeste hulp nodig heeft.
Je denkt niet echt bijster ver he? Waar zijn nu de tekorten in het onderwijs...quote:Op maandag 28 augustus 2006 22:13 schreef wendytje het volgende:
In principe dus niet, ivm extra geld en begeleiding van buiten
Ik ZIT in het onderwijs en maak het dagelijks mee. Ik heb 3 rugzakleerlingen, die dezelfde aandacht krijgen als de anderen. Ik heb kinderen die VEEL meer aandacht vragen dan die 3quote:Op maandag 28 augustus 2006 22:19 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Je denkt niet echt bijster ver he? Waar zijn nu de tekorten in het onderwijs...
Maar het is wel zoquote:Op maandag 28 augustus 2006 20:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Bron? "Via een vriendin" vind ik niet echt overtuigend. Een vriend van mij beweert ook al jaren dat de Koningin eigenlijk een buitenaards wezen is.
als iets een vaag begrip is is het wel autisme. je hebt 100 en 1 vormen. dat hoef ik jouw neit uit te leggen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:18 schreef DropjesLover het volgende:
vind het eingelijk helemaal geen slecht idee.
ik ben autistisch en ben altijd naar een normale school gegaan en vind mezelf redelijk "normaal". ik heb ook 5 jaar op n internaat gezeten voor autistische kinderen, en daar waren ze en zullen ze altijd autistisch blijven. de hele tijd blijven bemoederen maakt ze alleen maar afhankelijk. bijv. op je 15e voor het eerst (natuurlijk onder begeleiding) de straat af fietsen naar de supermarkttuurlijk blijf je dan altijd "anders"
wel een voorwaarde is dat er streng gelet wordt op pesten. gehandicapten hebben vaak maximaal mavo -> veel eikels en pesters (ervaring van vwo -> havo). en natuurlijk genoeg extra begeleiding zodat ze het ook wel kunnen.
maar dat zie ik niet gebeuren, met alle huidige bezuinigingen en stress bij leraren en dergelijke...
Gelukkig is daar nu op school wel oog voor.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:08 schreef Gia het volgende:
Ik vind eigenlijk dat er een uitbreiding op het speciaal onderwijs moet komen voor hoogbegaafde kinderen. In de klas van mijn oudste zaten twee kinderen die zich totaal niet konden ontplooien en nu, op de middelbare school, vwo-plus, genieten van de hoeveelheid huiswerk dat ze krijgen. Ze verslinden alles, hongerig naar kennis. Toch zonde dat dit niet op de basisschool al is aangepakt.
Voor het behoud van SBO/SOquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:50 schreef mr.vulcano het volgende:
Ik ben voor behoud van speciaal onderwijs. En ik ben er ook voor om kinderen met een kleine afwijking, naar een gewone school te laten gaan, mits dit het beste voor het kind is. Uiteraard zal dit per geval bekeken moeten worden.
Je kunt de twee kinderen ook abstractie leren. Letter rekenen...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:06 schreef wendytje het volgende:
Gelukkig is daar nu op school wel oog voor.
Ik heb 2 kinderen met rekenen ++. Zij zijn in 10 min klaar, waar de klas een uur nodig heeft. Ze krijgen op 2 soorten uitdaging.
1 op niveau van de groep, maar uitbreiding, som op andere manier
2 op een niveau hoger dan de klas
Met nr 2 zijn we iets voorzichtiger, omdat een kind dan helemaal het "contact" met de klas verliest.
Nr 1 is bijvoorbeeld..... nu hebben we staartdelingen..... dan krijgen zij een heel verhaal waar zij zelf staartdelingen in moeten ontdekken en maken. Of een puzzel die alleen op te lossen is door ingewikkelde staartdelingen
Lol! Dus jij hebt liever 10 rugzakleerlingen + 20 gewone leerlingen om het te kort op te vangenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 08:02 schreef wendytje het volgende:
Ik ZIT in het onderwijs en maak het dagelijks mee. Ik heb 3 rugzakleerlingen, die dezelfde aandacht krijgen als de anderen. Ik heb kinderen die VEEL meer aandacht vragen dan die 3
Nee.....quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:13 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Lol! Dus jij hebt liever 10 rugzakleerlingen + 20 gewone leerlingen om het te kort op te vangenNee, daar maak je geen kleinere klassen mee.
En het eerste wat ze voor jullie moeten doen is meer betalen, betere selectie aan de poort (op de pabo dus, slechte studenten direct er uit), en meer nascholing. Zeker op onderwijs pedagogisch niveau en de ontwikkelingen er in.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:20 schreef wendytje het volgende:
maar ik heb een erg leuk beroep, dat ik met veel liefde doe
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |