abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41266047
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:26 schreef CrazyTaxi het volgende:
Aan je ondertitel, signature en inhoudelijke teksten verwacht ik dat 'je vent' niet zomaar opgepakt is.
jij drukt uit wat ik ook dacht..
vooral als je dat andere topic van d'r leest.. intelligentie straalt er vanaf. En het blijft, naar mijn mening, toch een feit dat zoiets samen gaat met je 'doen en laten'.
pi_41266096
Zoals het daadwerkelijk is geregeld:

Onderzoek op het bureau: 6 uur
Onderzoek voor identiteit, indien hij deze niet bekend wil maken: 6 uur
In verzekering, als er meer tijd nodig is voor onderzoek: max. 3 x 24 uur
In bewaring stelling door de RC, voor opnieuw meer onderzoek, of eventueel ontsnappingsgevaar etc: 14 dagen
Gevangehouding door de meervoudige raadkamer, max 3 x 30 dagen, of 1 x 90 dagen
Pro formazitting

Kortom: Lang zat, tot soms wel 2 jaar tot de rechtzitting.
Dit is echter niet het geval bij openbare schennispleging.

Zover zal het echter niet komen
Ik vermoed dat hij na 6 uur weer naar huis gaat, met een dagvaarding of een schikkingsvoorstel.
Bind mij hier alleen niet op vast, het kan ook zijn dat hij in verzekering gaat voor 2 dagen,dat valt moeilijk te zeggen, ik ken de zaak niet..
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:40:23 #43
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_41266097
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:38 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Ik snap je frustraties wel, maar probeer een beetje te kalmeren. Vraag ze eens wat ze nu willen gaan doen met de situatie, en of er daadwerkelijk een aanklacht komt. Best kans dat het met een sisser afloopt.

Ondertussen bel jij met je rechtsbijstandsverzekering of een rechtshulpwinkel en ga je eens informeren wat je eventueel kan doen/helpen.

Maar als je je erg gefrustreerd blijft uiten dan zal dat denk ik niet veel helpen. Scheld hier dus maar flink, maar houd je verder maar een beetje in. Boos zijn mag best, maar houd het enigzins reeel.
Rechtsbijstand verzekering heeft hij niet as far as I know. Ik heb hem net gesmst of hij al meer weet. Ik ga idd of even langs bij de rechtswinkel morgen,of bel even.
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:40:51 #44
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41266111
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:39 schreef MlR het volgende:

[..]

jij drukt uit wat ik ook dacht..
vooral als je dat andere topic van d'r leest.. intelligentie straalt er vanaf. En het blijft, naar mijn mening, toch een feit dat zoiets samen gaat met je 'doen en laten'.
Joh, als ik iedere mongool die raar kijkt de bak in laat duwen dan gaat 't hard met 't cellentekort in nederland
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_41266128
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:25 schreef Zwaffel het volgende:
(met zn handen onder zn jas omdat het koud was,vandaar ook die zogenaamde aftrekkende beweging)
Koud??
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:41:24 #46
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_41266142
hij smst me net dattie nog steeds wacht op die spoorweg politie
  Redactie Frontpage maandag 28 augustus 2006 @ 19:41:48 #47
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_41266161
kun je niet aangifte doen omdat er een valse aangifte is gedaan? of geldt dat alleen voor een valse verklaring? (I know shit about legal stuff, volg alleen een beetje rechtzaakseries )
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_41266184
Trouwens..
Er bestaat wel degelijk een verdenking, we hebben hier een heterdaad situatie.
Een aangifte hiervan is helemaal niet nodig, het strafbare feit is ambtshalve vervolgbaar.
pi_41266236
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:41 schreef Zwaffel het volgende:
hij smst me net dattie nog steeds wacht op die spoorweg politie
Hij kan nog smsen?
En jij gaat vragen hoeveel dagen hij vast kom te zitten?
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:43:52 #50
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_41266243
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:42 schreef kevin85 het volgende:
Trouwens..
Een aangifte hiervan is helemaal niet nodig, het strafbare feit is ambtshalve vervolgbaar.
ehm? Que? heterdaad? Niks niet heterdaad. Er zijn geen getuigen of niks. Dat mens beweert enkel wat. Niemand behalve zij die het zou hebben "gezien"
pi_41266302
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:42 schreef kevin85 het volgende:
Trouwens..
Heterdaad???
Hoe kom je daar nou bij?
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:45:32 #52
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_41266306
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:43 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Hij kan nog smsen?
En jij gaat vragen hoeveel dagen hij vast kom te zitten?
vast te zitten komt hij niet. Dat had de agent die ik toen strax aan de telefoon heb gehad al gezegd. Hij moest zn spullen inleveren,en hij belde me vanuit het bureau met een telefoon van daar. Vervolgens gaat die agent weg,en de spullen die hij moest inleveren laat de agent gewoon op tafel liggen

waarom neemt ie ze dan in
pi_41266338
In eerste instantie maximaal zes uur in een ophoudruimte. Dat kan met zes uur verlengd worden. Daarna volgt de 'in verzekering stelling'. Dat is niet meer in een ophoudruimte, maar in een politiecel en duurt maximaal drie dagen, die weer met drie dagen verlengd kunnen worden. Daarna volgt eventueel het huis van bewaring.

Edit: ow, kevin85 had het al verteld.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2006 19:48:12 ]
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:46:42 #54
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_41266356
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:41 schreef Etcetera het volgende:
kun je niet aangifte doen omdat er een valse aangifte is gedaan? of geldt dat alleen voor een valse verklaring? (I know shit about legal stuff, volg alleen een beetje rechtzaakseries )
volgens mij (maar dat weet ik dus niet zeker) is dat alleen voor valse verklaringen. Alhoewel een valse aangifte tegen over de politie toch ook een valse verklaring is. Maar dan zou dus de politie hem moeten indienen
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:47:31 #55
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_41266386
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:45 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

vast te zitten komt hij niet. Dat had de agent die ik toen strax aan de telefoon heb gehad al gezegd. Hij moest zn spullen inleveren,en hij belde me vanuit het bureau met een telefoon van daar. Vervolgens gaat die agent weg,en de spullen die hij moest inleveren laat de agent gewoon op tafel liggen

waarom neemt ie ze dan in
Klinkt niet als een snuggere politieagent Wel vreemd dat je zo opgepakt kan worden als je niets gedaan hebt. Gewoon wat verzinnen en iemand wordt mmegenomen naar het bureau, stug volhouden dat je het wel geezien hebt en niemand kan je wat maken?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_41266400
Vraag me overigens af wat haar bewijzen zijn?

Ze klinkt nu meer als een dikke koe met aandachtstekort.
pi_41266429
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:43 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

ehm? Que? heterdaad? Niks niet heterdaad. Er zijn geen getuigen of niks. Dat mens beweert enkel wat. Niemand behalve zij die het zou hebben "gezien"
Dan hebben we het nog wel degelijk over heeterdaad.
Zoek dat maar eens op in het wetboek van strafvordering.

Hij is hier toch vooor aangehouden vlak nadat het allemaal is gebeurd?
pi_41266464
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:45 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Heterdaad???
Hoe kom je daar nou bij?
Excuses verkeerd gelezen.
  Redactie Frontpage maandag 28 augustus 2006 @ 19:49:40 #59
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_41266466
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:48 schreef kevin85 het volgende:

[..]\

lezen uilskuiken, het is een week ervoor gebeurd, nu is hij aangehouden/opgepakt
With four other people
And aliens
pi_41266487
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:49 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Verbeter geen mensen over dingen waar je geen verstand van hebt.
Heterdaad is wanneer ze iemand betrappen tijdens de daad.
Is dat hier gebeurd?
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:50:35 #61
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_41266490
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:48 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Dan hebben we het nog wel degelijk over heeterdaad.
Zoek dat maar eens op in het wetboek van strafvordering.

lees het topic eens EEN WEEK NA DE TIJD
pi_41266494
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:49 schreef Etcetera het volgende:

[..]

lezen uilskuiken, het is een week ervoor gebeurd, nu is hij aangehouden/opgepakt
Ok..
Ik las verkeerd
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:51:13 #63
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_41266515
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:47 schreef Refragmental het volgende:
Vraag me overigens af wat haar bewijzen zijn?

Ze klinkt nu meer als een dikke koe met aandachtstekort.
niet. Ze heeft niks. Enkel haar woord en haar fantasie. Geen getuigen helemaal NIKS
pi_41266610
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:50 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Heterdaad is wanneer ze iemand betrappen tijdens de daad.
Is dat hier gebeurd?
Dat hoeft niet altijd, maar daar zal ik je verder niet mee lastig vallen.
Ik las het niet helemaal door, en zodoende dacht ik dat het heeterdaad was.

Heeterdaad kan zelfs 1 dag nadat het strafbare feit is begaan nog van toepassing zijn.
pi_41266623
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:51 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

niet. Ze heeft niks. Enkel haar woord en haar fantasie. Geen getuigen helemaal NIKS
Zo kan iedereen, iedereen dus laten oppakken voor "stalken"

Meestal ondernemen ze pas actie nadat een persoon wekenlang gestalked wordt en deze al meerdere malen aangifte heeft gedaan. En zelfs dan zal de politie niet veel doen.
Klinkt meer als een beetje burgertje pesten dit.

Vraag me af wat je tegen die zeiksnol kunt ondernemen na dit voorval.
Misschien ook aanklagen van stalken, want ze weet toevallig wel veel van je man, waar ie zat, wat ie deed etc.
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:59:40 #66
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_41266831
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:54 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Zo kan iedereen, iedereen dus laten oppakken voor "stalken"

Meestal ondernemen ze pas actie nadat een persoon wekenlang gestalked wordt en deze al meerdere malen aangifte heeft gedaan. En zelfs dan zal de politie niet veel doen.
Klinkt meer als een beetje burgertje pesten dit.

Vraag me af wat je tegen die zeiksnol kunt ondernemen na dit voorval.
Misschien ook aanklagen van stalken, want ze weet toevallig wel veel van je man, waar ie zat, wat ie deed etc.
dat zeg ik,ik stuur mensen pizza's,schuttingen,taarten en fucking van alles tot dat ze er stront en stront ziek van worden. Er wordt aangifte gedaan,en het enige wat er gebeurt is een telefoontje die ik krijg van de politie. of die aangifte klopt (ik natuurlijk ontkennen) en dat was het.

Hier is er geen aanklacht,en hij wordt opgepakt
pi_41266950
Gadverdamme wat een gore vriend heb jij. Ik zal straks toch ff een praatje met hem maken.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_41266952
Ik vind het een heel apart verhaal overigens.
Voor het strafbare feit openbare schennispleging kan je NIET buiten heeterdaad worden aangehouden. Gezien het feit dat er voor dit strafbare feit geen voorlopige hechtenis op los gelaten is.

Voor stalking kan dit echter wel weer.
In dit geval zie ik, gezien de vermoedelijk geringe bewijslast, niet zoveel problemen voor jouw vriend.
Hij dient echter, omdat hij wel verdachte is, gehoord te worden over deze aanklacht.

That´s it.
pi_41266955
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:59 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

dat zeg ik,ik stuur mensen pizza's,schuttingen,taarten en fucking van alles tot dat ze er stront en stront ziek van worden. Er wordt aangifte gedaan,en het enige wat er gebeurt is een telefoontje die ik krijg van de politie. of die aangifte klopt (ik natuurlijk ontkennen) en dat was het.

Hoe goed kent de "aanklager" de politie in dit verhaal? Als je een kennis bij de politie hebt zitten, dan ben je natuurlijk eerder aan de beurt natuurlijk.
Kneden maakt tevreden.
pi_41267026
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:59 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

Als hij daadwerkelijk echt aangeklaagd zou worden zou ik ook waar voor m'n geld willen hebben.
Dan moet er ook maar daadwerkelijk gestalked en getreiterd gaan worden

iig veel sterke, hoop dat er niks aan de hand is.
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:05:28 #71
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_41267058
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:03 schreef Playdohseksueel het volgende:

[..]

Hoe goed kent de "aanklager" de politie in dit verhaal? Als je een kennis bij de politie hebt zitten, dan ben je natuurlijk eerder aan de beurt natuurlijk.
ja,dat weet ik dus niet. Mikey claimt nooit een wordt met dr te hebben gewisseld. Wat hij en ik ook niet snappen,als zij denkt dat ze wordt lastig gevallen,waarom gaat ze dan niet een coupe verder op zitten?

Hij wacht nog steeds,en nog steeds is er geen aanklacht. Enkel haar woord
  Redactie Frontpage maandag 28 augustus 2006 @ 20:07:19 #72
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_41267139
ik gok op een gevalletje persoonsverwisseling, ze zal vast door iemand worden gestalkt die op Mikey lijkt
With four other people
And aliens
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:07:55 #73
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_41267166
Mikey vraagt overigens of die 6 uur vasthouden geldt als er geen aanklacht is gedaan
pi_41267188
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:05 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

ja,dat weet ik dus niet. Mikey claimt nooit een wordt met dr te hebben gewisseld. Wat hij en ik ook niet snappen,als zij denkt dat ze wordt lastig gevallen,waarom gaat ze dan niet een coupe verder op zitten?

Hij wacht nog steeds,en nog steeds is er geen aanklacht. Enkel haar woord
Maar haar woord is echter wel weer genoeg om iemand buiten heeterdaad aan te houden, dit ivm het feit dat de komst van de (h)OvJ niet kan worden afgewacht.
Hij dient over deze verdenking te worden gehoord.
Omdat het haar verhaal tegen het zijne is denk ik niet dat de OvJ tot een schkikking zal komen, hij zal de boel vermoelijk seponeren.
Of er moet nog wel een getuige zijn..?
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:08:39 #75
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_41267198
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:07 schreef Etcetera het volgende:
ik gok op een gevalletje persoonsverwisseling, ze zal vast door iemand worden gestalkt die op Mikey lijkt
Lijkt me sterk,aangezien hij dat wijf heeft zien lullen met de politie toen hij uit de trein gehaalt werdt
pi_41267231
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:05 schreef Zwaffel het volgende:
als zij denkt dat ze wordt lastig gevallen,waarom gaat ze dan niet een coupe verder op zitten?
..iets met kortzichtigheid vanuit jouw kant..
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:09:27 #77
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_41267241
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:08 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Maar haar woord is echter wel weer genoeg om iemand buiten heeterdaad aan te houden, dit ivm het feit dat de komst van de (h)OvJ niet kan worden afgewacht.
Hij dient over deze verdenking te worden gehoord.
Omdat het haar verhaal tegen het zijne is denk ik niet dat de OvJ tot een schkikking zal komen, hij zal de boel vermoelijk seponeren.
Of er moet nog wel een getuige zijn..?
er is geen getuige. Geldt die 6 uur vasthouden ook als er geen aanklacht is ingedient?
pi_41267266
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:07 schreef Zwaffel het volgende:
Mikey vraagt overigens of die 6 uur vasthouden geldt als er geen aanklacht is gedaan
Jep.
Ze hebben gewoon (minimaal) 6 uur de tijd.
Duurt het doen van de aangifte langer (of er moet iemand een getuigeverklaring afleggen) zou het zomaar kunnen dat je vriend in verzekering gaat..
Dan kan het nog wel langer gaan duren.
pi_41267295
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_41267300
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:09 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

er is geen getuige. Geldt die 6 uur vasthouden ook als er geen aanklacht is ingedient?
Ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')