1x (1994) was wel genoeg hoorquote:Op maandag 28 augustus 2006 17:58 schreef popolon het volgende:
Mooi!
Als dat niet doorgaat het WK 2010 dus in de VS.![]()
![]()
Ben net terug uit de USA en heb er 6 weken gezeten. Heb veel gezien en veel mensen ontmoet en ik moet zeggen dat ik niemand ben tegengekomen die voetbal een kutsport vond.quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:24 schreef Hells_Angel het volgende:
Het is allebei klote, zowel n ZA als in USA.
In ZA redden ze het blijkbaar niet en lijkt het mij misschien ook te gevaarlijk en in de USA zitten we met dat irritante tijdsverschil. Daar komt bovenop dat ik het de USA ook niet gun, met hun vergelijkingen van American Football en Voetbal. Veel mensen schijnen voetbal een nichtensport te vinden.
Zuid Amerika is toch in 2014 aan de beurt?quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:45 schreef Radegast het volgende:
Het WK moet maar weer eens in Zuid-Amerika gehouden worden, vind ik.
Maar dat zal commercieel gezien wel niet zo interessant voor de Fifa.
Als ze het maar niet weer in de VS houden.
ik denk dat dat nog wat te vroeg komtquote:Op maandag 28 augustus 2006 18:48 schreef Dos37 het volgende:
Australië lijkt me een goed alternatief.
Die hebben de tijd niet meer om wat fatsoenlijke stadions bij te bouwen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:03 schreef EnGCatjuh het volgende:
In een eerder bericht hierover (dit is eigenlijk oud nieuws) werd Australië nog gezien als voornaamste kandidaat om de taak op zich te nemen.
Als je afstand van het veld geen bezwaar vind komen ze tot:quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:05 schreef Plato1980 het volgende:
Ik weet niet of Australië voldoende grote stadions heeft. Althans die liggen grotendeels in Sidney en Melbourne en ik denk dan ook niet dat het land in staat is om op zo'n korte termijn een WK te organiseren. De VS zouden wel een optie kunnen zijn en anders Spanje of Engeland.
Op zich zou het leuk zijn, maar het valt inderdaad te bezien of het land het aankan. Het BNP per hoofd is nog erg laag en daarnaast speelt er een gigantische AIDS-problematiek die bovendien door de regering onvoldoende erkend wordt. Misschien is het daarom beter om het WK daar acht of twaalf jaar uit te stellen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:10 schreef Machielovic het volgende:
Het lijkt mij wel wat in Zuid-Afrika waar voetbal echtwel gigantisch leeft. Als het mislukt krijgt het land een enorme klap misschien maar als het slaagt misschien een enorme boost. Maar als het niet doorgaat zijn we wel van die kut kop van Blatter af
Sowieso moeten ze dan in steden als Perth, Adelaide, Newcastle en Canberra nieuwe stadions bouwen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:12 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Als je afstand van het veld geen bezwaar vind komen ze tot:
Melbourne Cricket Ground 100.000 plaatsen
[afbeelding]
Telstra Dome (Melbourne) 56.347
[afbeelding]
Telstra Stadium (Sidney)
[afbeelding]
Aussie Stadium (Sidney) 41.159
[afbeelding]
Suncorp Stadium (Brisbane) 52.579
[afbeelding]
dat is het wel zo'n beetje Anders kom je echt in Cricketstadions terecht
Snap dan ook niet waarom ze Zuid-Afrika gekozen hebben.Hoewel het wel het enige Afrikaanse land in potentie een Wk kan organiseren.De rest van Afrika loopt al helemaal achter.quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Op zich zou het leuk zijn, maar het valt inderdaad te bezien of het land het aankan. Het BNP per hoofd is nog erg laag en daarnaast speelt er een gigantische AIDS-problematiek die bovendien door de regering onvoldoende erkend wordt. Misschien is het daarom beter om het WK daar acht of twaalf jaar uit te stellen.
Omdat Blatter de Afrikanen wat moest teruggeven voor hun stem.quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:20 schreef NickFeyR het volgende:
[..]
Snap dan ook niet waarom ze Zuid-Afrika gekozen hebben.Hoewel het wel het enige Afrikaanse land in potentie een Wk kan organiseren.De rest van Afrika loopt al helemaal achter.
Noord-Afrika?quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:20 schreef NickFeyR het volgende:
[..]
Snap dan ook niet waarom ze Zuid-Afrika gekozen hebben.Hoewel het wel het enige Afrikaanse land in potentie een Wk kan organiseren.De rest van Afrika loopt al helemaal achter.
Brazilië heeft wel grote stadions, maar het merendeel daarvan is sterk verouderd. Voor 2014 kunnen ze dat oplossen, 2010 is te kort dag.quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:30 schreef EnGCatjuh het volgende:
Brazilië natuurlijk, Argentinië kan ook wel.
Tuurlijk met al die terroristen die zeker zullen komen.De mensen daar hebben het niet echt op Westerse landen.Vooral de VS niet.quote:
Dat valt tot op zekere hoogte te beveiligen, in een land als Marokko is de kans op aanslagen niet veel grioter dan in een Europees land.quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:34 schreef NickFeyR het volgende:
[..]
Tuurlijk met al die terroristen die zeker zullen komen.De mensen daar hebben het niet echt op Westerse landen.Vooral de VS niet.
Mexico heeft de afgelopen veertig jaar al twee WK's gehad.quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:51 schreef EnGCatjuh het volgende:
Mexico?
China? Met de olympische spelen enzo hebben ze wat stadions erbij. En die kunnen het wel in 3 jaar afkrijgen, die slavendrijvers
De VS en Engeland zijn er sowieso beter op voorbereid. In beide landen kun je in principe zonder ook maar iets aan de stadions te veranderen een WK spelen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:56 schreef EnGCatjuh het volgende:
Boeien, niet te kritisch zijn in zo'n geval.
inderdaadquote:Op maandag 28 augustus 2006 19:24 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Omdat Blatter de Afrikanen wat moest teruggeven voor hun stem.
Engeland heeft de OS, dus daar zal het niet gaan.quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:58 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De VS en Engeland zijn er sowieso beter op voorbereid. In beide landen kun je in principe zonder ook maar iets aan de stadions te veranderen een WK spelen.
Het zou veel van de organisatiekracht vragen, maar anderzijds hebben ze het grote voordeel dat de stadions al klaar zijn. In Londen is Wembley tegen die tijd gereed en kunnen ze verder nog in het Emirates Stadium spelen. Daarnaast staan in Manchester twee perfecte stadions en ook in Newcastle, Sunderland, Liverpool, Birmingham en Sheffield kan zo gespeeld worden.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:02 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Engeland heeft de OS, dus daar zal het niet gaan.
dat hopen zequote:Op maandag 28 augustus 2006 20:04 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het zou veel van de organisatiekracht vragen, maar anderzijds hebben ze het grote voordeel dat de stadions al klaar zijn. In Londen is Wembley tegen die tijd gereed en kunnen ze verder nog in het Emirates Stadium spelen. Daarnaast staan in Manchester twee perfecte stadions en ook in Newcastle, Sunderland, Liverpool, Birmingham en Sheffield kan zo gespeeld worden.
quote:
Twickenhamquote:Op maandag 28 augustus 2006 20:07 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
![]()
Binnen vier jaar zal het vast wel lukken.![]()
En anders gebruiken ze Twickenham gewoon.![]()
En daarnaast kan ook het Millennium Stadium in Cardiff natuurlijk nog worden gebruikt.
Mooi stadion is dat.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:08 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Twickenhamzeker nu dat nog groter wordt
in Ierland gaan ze ook op croke Park spelen als Lansdowneroad in de verbouwing gaat.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:10 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Mooi stadion is dat.![]()
Al vraag ik me af of de Rugby Union daar toestemming voor zou geven... Maar aangezien er volgens Stadionwelt in Schotland tegenwoordig ook op Murrayfield gevoetbald wordt zal dat wel loslopen.
Dat klopt en ik heb ook nooit begrepen waarom de finale van de FA Cup niet naar Twickenham maar naar Cardiff verplaatst is.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:14 schreef rubbereend het volgende:
[..]
in Ierland gaan ze ook op croke Park spelen als Lansdowneroad in de verbouwing gaat.
zijn er rond de FA cup finale ook niet altijd belangrijke rugby wedstrijden?quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat klopt en ik heb ook nooit begrepen waarom de finale van de FA Cup niet naar Twickenham maar naar Cardiff verplaatst is.
Dat zou kunnen, maar dat zou dan ook voor het Millenniumstadion gelden.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:47 schreef rubbereend het volgende:
[..]
zijn er rond de FA cup finale ook niet altijd belangrijke rugby wedstrijden?
Nee hoor.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:39 schreef VoreG het volgende:
USA is toch heel vroeg opstaan voor een wedstrijd?
Dat is dan toch leuk om te horen! Bevestigd genoeg voor mij, alleen wil ik nog steeds niet dat Amerika een groot voetballand wordt sitiekem, dadelijk worden ze daar ook de beste in...quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:33 schreef BillyBeflap het volgende:
[..]
Ben net terug uit de USA en heb er 6 weken gezeten. Heb veel gezien en veel mensen ontmoet en ik moet zeggen dat ik niemand ben tegengekomen die voetbal een kutsport vond.
Velen hebben het WK gevolgd en ik heb genoeg mensen gezien die rondliepen in een Europees voetbalshirt. Navraag leverde dan vaak het volgende antwoord op: ze waren eerst Football fan, maar toen ze in aanraking kwamen met soccer waren ze verkocht.
Meerdere malen gehoord hoe leuk ze voetbal vonden en dat ze er geen genoeg van konden krijgen.
Een nieuw WK in de USA kan weleens de definitieve doorbraak van de voetbalsport worden daar!
Zijn ze dat niet al dan?quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:02 schreef Sjakie01 het volgende:
Je creeert wel een georganiseerder toernooi als je het door een westers land laat orginaseren lijkt mij. Ik gun het Zuid-Afrika ook heel erg, maar het zou jammer zijn als zo'n land in de financiele problemen komt door zo'n groot toernooi.
Ze drijven op hun grondstoffen en daa drijft een klein maar rijk (blank) deel van de bevolking op, gelukkig zijn ze wel serieus met eco-toerisme bezig, maarzo'n land is niet in staat een WK te organiseren, je ziet al wat Griekenland voor een offers heeft moeten brengen voor de OS en dat was nog een vrij modern land (qua infrastructuur en veiliegheid). Dat hele mondiale idee van de Fifa staat me gigantisch tegen, het is namelijk niet uit compassie met de onderontwikkelde voetballanden geboren, maar uit machtsgewin en winstbejag.quote:
Dat klopt en daarom wordt het tijd dat de UEFA zich losmaakt van de FIFA en een neiuwe wereldvoetbalbond begint. De andere continenten volgen dan vanzelf, want zonder Europa stelt de FIFA niks meer voor. Dat zal echter wel niet gebeuren en in plaats daarvan wordt Blatter als eregast uitgenodigd op het Nederlandse voetbalgala.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:20 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ze drijven op hun grondstoffen en daa drijft een klein maar rijk (blank) deel van de bevolking op, gelukkig zijn ze wel serieus met eco-toerisme bezig, maarzo'n land is niet in staat een WK te organiseren, je ziet al wat Griekenland voor een offers heeft moeten brengen voor de OS en dat was nog een vrij modern land (qua infrastructuur en veiliegheid). Dat hele mondiale idee van de Fifa staat me gigantisch tegen, het is namelijk niet uit compassie met de onderontwikkelde voetballanden geboren, maar uit machtsgewin en winstbejag.
De Fifa valt en staat bij de Uefa, maar bij de Fifa is het beter zakkenvullen, dus zullen de Uefa-bonzen zich niet distancieren van de Fifa, beetje het landelijke politiek-Europese parlement verhaal.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:05 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat klopt en daarom wordt het tijd dat de UEFA zich losmaakt van de FIFA en een neiuwe wereldvoetbalbond begint. De andere continenten volgen dan vanzelf, want zonder Europa stelt de FIFA niks meer voor. Dat zal echter wel niet gebeuren en in plaats daarvan wordt Blatter als eregast uitgenodigd op het Nederlandse voetbalgala.![]()
Ze moeten het gewoon in 12 jaar, 2 keer in Europa houden en 1 keer in Zuid-Amerika. Dat moet de cyclus zijn voor mij.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:21 schreef Pritt het volgende:
Spanje zou ik mooi vinden maar ja Duitsland is niet geweest he.
hadden ze dan een paar jaar geleden maar Johanson gekozen ipv die ranzige Blatterquote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:08 schreef Elgigante het volgende:
[..]
De Fifa valt en staat bij de Uefa, maar bij de Fifa is het beter zakkenvullen, dus zullen de Uefa-bonzen zich niet distancieren van de Fifa, beetje het landelijke politiek-Europese parlement verhaal.
Johansson is iets beter dan Blatter inderaad, maar ik heb meer vertrouwen in Platini.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 18:37 schreef rubbereend het volgende:
[..]
hadden ze dan een paar jaar geleden maar Johanson gekozen ipv die ranzige Blatter
Dat wilden de meeste Europese landen ook. Maar desondanks nemen ze te weinig afstand van Blatter; in de VI van vandaag staat zelfs een foto van een vrolijk feestende Blatter en Erica Terpstra op het voetbalgala.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 18:37 schreef rubbereend het volgende:
[..]
hadden ze dan een paar jaar geleden maar Johanson gekozen ipv die ranzige Blatter
het was vooral de coruptheid die hem geholpen heeft, gewoon afrika betaalt.......... daar lag het doorslaggevende punt.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 19:02 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat wilden de meeste Europese landen ook. Maar desondanks nemen ze te weinig afstand van Blatter; in de VI van vandaag staat zelfs een foto van een vrolijk feestende Blatter en Erica Terpstra op het voetbalgala.![]()
Natuurlijk, maar juist daarom snap ik niet dat de KNVB hem als eregast op het voetbalgala uitnodigt.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 02:29 schreef rubbereend het volgende:
[..]
het was vooral de coruptheid die hem geholpen heeft, gewoon afrika betaalt.......... daar lag het doorslaggevende punt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |