abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41273701
quote:
Marijnissen: “De VVD wil werkloze jongeren rechteloos maken, ontslag makkelijker maken en mensen ook nog een trap na geven.”
Nee Jan, je leest niet goed. De VVD wil iedere luie flikker een schop onder z'n reet geven, zodat ze net als iedere andere Nederlander belasting betalen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 28 augustus 2006 @ 22:48:34 #127
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41273881
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 22:44 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee Jan, je leest niet goed. De VVD wil iedere luie flikker een schop onder z'n reet geven, zodat ze net als iedere andere Nederlander belasting betalen.
Joh, misschien moet je ook wat beter opletten.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_41273989
quote:
“Door te snijden in de bureaucratie in de zorg kan zeker fors geld verdiend worden, maar iedereen weet dat er heel veel geld naar de zorg moet om wantoestanden en de wachtlijsten weg te werken en de werkdruk, in bijvoorbeeld in de verpleeghuizen, te verlichten. De tekortschietende zorg voor ouderen is blijkbaar nog steeds geen zorg van de VVD.”
Complete bullshit.

Op een ander forum heb ik wel eens een berekening gedaan waaruit bleek dat er meer dan voldoende geld naar de ouderenzorg gaat. Ik kan me de precieze getallen niet meer herinneren, maar er gaapt een gigantisch gat tussen het aantal verpleegster dat nu ouderen helpt, en het aantal verpleegsters dat men op de arbeidsmarkt kan huren voor het geld dat door de overheid beschikbaar wordt gesteld.

Helaas werken er in de zorg te veel duur betaalde managers. Zoals een verpleegster ooit in een reportage zei: "Het zijn mee-eters, die managers. Ze doen niets, maar ze eten wel mee." Nergens voor nodig.

Dit gehuil van Jan maakt het ook niet beter. Met meer belastinggeld los je NOOIT problemen op.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_41274759
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 22:41 schreef Aoristus het volgende:

[..]

ik vind het altijd handig om de andere kant een stem te geven :
[..]
dat valt mij ook op aan het programma onder de 27 mag je wel allemaal lekker meebetalen aan die ongein maar je hebt er zelf geen recht op.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_41274856
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 22:50 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Complete bullshit.

Op een ander forum heb ik wel eens een berekening gedaan waaruit bleek dat er meer dan voldoende geld naar de ouderenzorg gaat. Ik kan me de precieze getallen niet meer herinneren, maar er gaapt een gigantisch gat tussen het aantal verpleegster dat nu ouderen helpt, en het aantal verpleegsters dat men op de arbeidsmarkt kan huren voor het geld dat door de overheid beschikbaar wordt gesteld.

Helaas werken er in de zorg te veel duur betaalde managers. Zoals een verpleegster ooit in een reportage zei: "Het zijn mee-eters, die managers. Ze doen niets, maar ze eten wel mee." Nergens voor nodig.

Dit gehuil van Jan maakt het ook niet beter. Met meer belastinggeld los je NOOIT problemen op.
en weet je wat het punt is dat hele manager systeem is door de vvd in het leven geroepen.

Ik ben het helemaal met je eens dat er minstens 7 lagen managers weggesneden moeten worden in de zorg
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_41274962
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 22:36 schreef pberends het volgende:

[..]

Bikkelharde mannetjes zonder oog voor de menselijk maat, dat zijn CEO's.
en zeker die, hij heeft nogal eens laten zien vooral een cijfertjesman te zijn dat kan leuk zijn voor een bedrijf maar niet voor een land.
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:18:30 #132
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41275206
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en weet je wat het punt is dat hele manager systeem is door de vvd in het leven geroepen.

Ik ben het helemaal met je eens dat er minstens 7 lagen managers weggesneden moeten worden in de zorg
Wanneer en hoe is dat systeem door de VVD in het leven geroepen dan? En over welke 7 lagen heb je het eigenlijk?
Say your prayers
pi_41275491
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:18 schreef Sickie het volgende:

[..]

Wanneer en hoe is dat systeem door de VVD in het leven geroepen dan? En over welke 7 lagen heb je het eigenlijk?
dat krijg je morgen ga nu tv kijken.

7 lagen was figuurlijk voor de hoeveelheid managers (veel dus)
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:49:46 #134
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41276427
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat krijg je morgen ga nu tv kijken.

7 lagen was figuurlijk voor de hoeveelheid managers (veel dus)
Jij hebt ervaring binnen de zorg? Ik zie je antwoorden tegemoet.
Say your prayers
pi_41277599
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik vraag het me af. Dat soort lagen ontstaan uit zichzelf, als er geen scherpe controle is. Mensen creeeren hun eigen koninkrijkjes. Je zag dit vroeger ook erg veel in het bedrijfsleven, maar daar wordt geregeld vet weggesneden. Bij de overheid wordt zelden gereorganiseerd.
pi_41278571
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:54 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ah ja, maar dat is dus de fout die tegenwoordig in het management wordt gemaakt. Die kijken alleen nog maar naar kosten. Om de waarde van kennis en ervaring in te zien missen ze de visie. Een logisch gevolg imho van het feit dat tegenwoordig iedereen maar manager kan worden, of die mensen nu wel of geen leiderschapskwaliteiten bezitten, en dat managementsopleidingen zich tegenwoordig alleen nog maar richten op cijfers en statistieken.
Pertinente onzin. Werk wat iedereen kan waarom daar een dure oudere neerzetten met kennis en ervaring over werk dat iedereen kan? Werk waarbij kennis en ervaring echt een rol speelt worden die kwaliteiten ook wel op waarde geschat. Voor schroefjes aan te draaien is ouderdom alleen een extra kostenpost.

Managementopleidingen en zich richten op cijfertjes en statistieken is ook onzin. Het heeft juist een groot hippie gehalte 'werknemers tevreden stellen', 'zelfsturende teams zodat werknemers zich kunnen ontplooien', 'variatie wat betreft leeftijd om de goede mix te krijgen' etc.
pi_41278669
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:49 schreef Sickie het volgende:

[..]

Jij hebt ervaring binnen de zorg? Ik zie je antwoorden tegemoet.
Jij wilde beweren dat de DBC codes in de zorg niet voor extra overhead gezorg hebben en dan met name de uitzonderingen op de "verwachte" behandelmethoden.

Verder gaat de verzelfstandiging van ziekenhuizen met enorme kosten gepaard net als het nieuwe zorgstelsel waarbij elke zorgverzekeraar afspraken moet maken over welke spuit er gebruikt wordt. Niet wenselijk en ook niet goedkoop.

Eigenlijk net als in het onderwijs. Het afgelopen kabinet heeft best geinvesteerd in onderwijs/jammer dat 70% van die investeringen in overhead verdween. Die schuld kan je echt niet in de schoenen van de SP stoppen om maar een opositiepartij te noemen
pi_41282638
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 01:00 schreef Shakes het volgende:

Managementopleidingen en zich richten op cijfertjes en statistieken is ook onzin. Het heeft juist een groot hippie gehalte 'werknemers tevreden stellen', 'zelfsturende teams zodat werknemers zich kunnen ontplooien', 'variatie wat betreft leeftijd om de goede mix te krijgen' etc.
Dat noem jij "hippiegehalte"? Ik hoop niet dat jij ooit manager wordt. Tevreden werknemers zijn doorgaans productiever en hebben minder verzuim, zelfsturende teams en dergelijke is vooral een poging om minder management (en dus minder van die dure managers) te bewerkstelligen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 07:35:08 #139
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41282703
Minder bestuurders is wel het hoogst populistische wat de politiek de laatste jaren zegt.

Geloof je nu echt dat er een manager zichzelf aanstelt, om vervolgens ontslag te nemen met 200 collega's?

Nee.

Daarvoor moet een bedrijf ingehuurd worden, en die zijn er zat, om eens heel erg flink te gaan reorganiseren.
Maar dan hebben we 200.000 werkloze typemeuten erbij die totaal geen vaart maken op het werk, en dus nooit meer werk krijgen. Dat zijn een hoop uitkeringen.
En natuurlijk een 'werkloosheid sterk gestegen onder rechts', dat kunnen we niet hebben, dan maar liever een show.

Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_41285729
De kant die de VVD op wil met Nederland, is een kant die ik zeker niet op wil. De VVD wil dat we ons het schompes werken om veel te dure huizen te kunnen betalen. Mensen die aan kinderen beginnen, worden geacht om deze binnen no-time (gratis!) te dumpen, omdat man en vrouw allebei wel móeten werken (in plaats van zich gedeeltelijk op de opvoeding van hun kinderen te richten). Reden is de hoge hypotheek die ze moeten aflossen, vanwege hun veel te dure huis. Een huis dat zo duur is geworden vanwege de hypotheekrenteaftrek.

Omdat alle 'ouders' van kinderen fulltime aan het werk blijven, zul je zien dat steeds meer studenten die van school komen, niet meer aan de bak kunnen komen. En ze krijgen dan tot overmaat van ramp ook geen uitkering meer, aangezien ze geen 27 jaar zijn. Je zult eens zien wat dat voor problemen teweeg brengt. Studenten, zelfs HBO-geschool, die dik in de schulden komen te zitten.

En ouderen die vinden dat ze geen PvdA moeten stemmen omdat die partij ze aan de AOW wil laten meebetalen, zouden ook eens verder mogen denken. VVD gaat bezuinigen op de zorg (kennelijk niets geleerd van Paars), uitgerekend ouderen hebben veel zorg nodig en zullen de rekening betalen.

Iedereen die een klein beetje kan nadenken, stemt beslist geen VVD.
pi_41285870
Alleen uit FATSOEN stem je niet op de VVD. Ze gaan alle grenzen van het betamelijke te buiten door onderkant te laten betalen om het de bovenkant van de samenleving het nog veel beter te laten krijgen. Hoe ver kun je als mens eigenlijk zakken?
pi_41285932
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:03 schreef dVTB het volgende:
--- knip ---

Helemaal mee eens.

VVD wil van het volk een soort moderne slaven maken. Werken, werken, werken om zoveel mogelijk productie te draaien want dat is goed voor de economie. En iedereen die niet werkt, moet zo min mogelijk geld ontvangen, want die zijn toch niet productief. Aan die niksnutten en luilakken heb je immers niks. Brrrrrrr.... wat een samenleving zal dat worden.
pi_41286026
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:03 schreef dVTB het volgende:
De kant die de VVD op wil met Nederland, is een kant die ik zeker niet op wil. De VVD wil dat we ons het schompes werken om veel te dure huizen te kunnen betalen. Mensen die aan kinderen beginnen, worden geacht om deze binnen no-time (gratis!) te dumpen, omdat man en vrouw allebei wel móeten werken (in plaats van zich gedeeltelijk op de opvoeding van hun kinderen te richten). Reden is de hoge hypotheek die ze moeten aflossen, vanwege hun veel te dure huis. Een huis dat zo duur is geworden vanwege de hypotheekrenteaftrek.
Gratis kinderopvang is een lachertje daar ben ik het mee eens, waarom zou ik als alleenstaande zonder kinderen met een goed salaris mee moeten betalen aan de opvang van andermans kinderen (Dit vind ik ook meer een typisch CDA standpunt). Dat de huizenprijzen alleen zo hoog zijn vanwege de HRA is een fabeltje, dit speelt maar voor een klein gedeelte mee, verreweg het grootste probleem van de te dure woningen is het absurde beleid en het daardoor structurele tekort aan bouwgrond.
quote:
Omdat alle 'ouders' van kinderen fulltime aan het werk blijven, zul je zien dat steeds meer studenten die van school komen, niet meer aan de bak kunnen komen. En ze krijgen dan tot overmaat van ramp ook geen uitkering meer, aangezien ze geen 27 jaar zijn. Je zult eens zien wat dat voor problemen teweeg brengt. Studenten, zelfs HBO-geschool, die dik in de schulden komen te zitten.
Wat is dit voor onzin? Ouders worden ook ouder en met de vergrijzing zal dan ook eerder het tekort op de arbeidsmarkt toenemen. Er zijn niet voor niets studies die uitwijzen dat het over enkele jaren noodzakelijk is om weer gastarbeiders binnen te laten, in de zorg is dit bijvoorbeeld nu al aan de gang.
quote:
En ouderen die vinden dat ze geen PvdA moeten stemmen omdat die partij ze aan de AOW wil laten meebetalen, zouden ook eens verder mogen denken. VVD gaat bezuinigen op de zorg (kennelijk niets geleerd van Paars), uitgerekend ouderen hebben veel zorg nodig en zullen de rekening betalen.
Bezuinigen op zorg kan ook prima zonder dat dit ten koste gaat van de zorgverlening.
quote:
En wanneer ga jij nadenken

Zelf blijf ik VVD stemmen, niet omdat ik het volledig eens ben met al hun punten maar omdat deze partij het dichtst tegen mijn standpunten aanzit.
pi_41286058
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:11 schreef kenz het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

VVD wil van het volk een soort moderne slaven maken. Werken, werken, werken om zoveel mogelijk productie te draaien want dat is goed voor de economie. En iedereen die niet werkt, moet zo min mogelijk geld ontvangen, want die zijn toch niet productief. Aan die niksnutten en luilakken heb je immers niks. Brrrrrrr.... wat een samenleving zal dat worden.
Je kunt ook overdrijven, wat ik lees uit de plannen is dat de VVD wil dat iedereen in staat is om voor zichzelf te zorgen. Een zeer nobel streven lijkt me dat.
pi_41286062
Ik heb niets tegen werken. En ik heb erop niets op tegen dat mensen worden gestimuleerd om te werken. En ik heb er evenmin iets op tegen als de echte luilakken op de blaren mogen gaan zitten. Maar met de maatregelen die de VVD wil, komen mensen buiten hun schuld buitenspel te staan. Ik ken ze hoor, de mensen met een HBO-opleiding op zak, die zich suf hebben moeten solliciteren om ergens een tijdelijk contractje te krijgen. En die mensen zouden dan geen uitkering meer krijgen? Dat is gewoonweg NIET humaan.

Verder is gewoon aan alles te zien dat de VVD de rijken zo veel mogelijk beschermt. Tja, dat is een keuze, maar niet de mijne. Rijken hebben die bescherming niet nodig. Chronisch zieken, minima en ouderen wel. En jongeren, niet te vergeten! Die worden de dupe van dit VVD-beleid op het moment dat ze geen werk kunnen vinden. En de kans dat ze geen werk kunnen vinden, wordt juist door dat VVD-beleid een stuk groter.
pi_41286191
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:16 schreef dVTB het volgende:
Verder is gewoon aan alles te zien dat de VVD de rijken zo veel mogelijk beschermt. Tja, dat is een keuze, maar niet de mijne. Rijken hebben die bescherming niet nodig. Chronisch zieken, minima en ouderen wel. En jongeren, niet te vergeten! Die worden de dupe van dit VVD-beleid op het moment dat ze geen werk kunnen vinden. En de kans dat ze geen werk kunnen vinden, wordt juist door dat VVD-beleid een stuk groter.
Nee, chronisch zieken, minima en ouderen worden de dupe van het feit dat de overheid miljarden spendeert aan mensen die prima voor zichzelf kunnen zorgen en om die miljarden te vergaren werkgelegenheid vernietigt, waarna er nóg meer miljarden nodig zijn. De VVD lijkt zowaar iets van deze vicieuze cirkel te willen doorbreken maar gaat daarin nog lang niet ver genoeg. Voorlopig blijf ik nog thuis op 22 november.
pi_41286239
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:15 schreef Chewie het volgende:
Bezuinigen op zorg kan ook prima zonder dat dit ten koste gaat van de zorgverlening.
Had je ook al rekening gehouden met de vergrijzing? Er is bovendoen al genoeg bezuinigd op de gezondheidzorg.
quote:
En wanneer ga jij nadenken

Zelf blijf ik VVD stemmen, niet omdat ik het volledig eens ben met al hun punten maar omdat deze partij het dichtst tegen mijn standpunten aanzit.
Ook als je onverhoopt niet meer kan werken?
pi_41286328
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Ook als je onverhoopt niet meer kan werken?
Hoe vaak ga je die vraag nog stellen? (En hoe vaak ga ik hem nog beantwoorden btw?)

SPAREN

VERZEKEREN
pi_41286356
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:21 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Nee, chronisch zieken, minima en ouderen worden de dupe van het feit dat de overheid miljarden spendeert aan mensen die prima voor zichzelf kunnen zorgen en om die miljarden te vergaren werkgelegenheid vernietigt, waarna er nóg meer miljarden nodig zijn. De VVD lijkt zowaar iets van deze vicieuze cirkel te willen doorbreken maar gaat daarin nog lang niet ver genoeg. Voorlopig blijf ik nog thuis op 22 november.
De VVD wil de cirkels alleen voor de zwakkeren doorbreken. Maar intussen blijven ze de rijken beschermen met de absurd hoge HRA. Daarop wil de VVD niet bezuinigen. Best eenzijdige allemaal. Het blijft een partij die de rijken willen kietelen ten koste van de onderkant. Hoezo een brede volkspartij? Hoezo zou juist de bijstandmoeder op de VVD moeten stemmen? Je moet dan toch knap veel drinken op 22 november wil je op een van de VVD knoppen drukken...
pi_41286372
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:16 schreef dVTB het volgende:
Ik heb niets tegen werken. En ik heb erop niets op tegen dat mensen worden gestimuleerd om te werken. En ik heb er evenmin iets op tegen als de echte luilakken op de blaren mogen gaan zitten. Maar met de maatregelen die de VVD wil, komen mensen buiten hun schuld buitenspel te staan. Ik ken ze hoor, de mensen met een HBO-opleiding op zak, die zich suf hebben moeten solliciteren om ergens een tijdelijk contractje te krijgen. En die mensen zouden dan geen uitkering meer krijgen? Dat is gewoonweg NIET humaan.
Tot je 27e ben je prima in staat om als je een opleiding hebt gevolgd waar niemand in het bedrijfsleven en overheid om zit te springen om je om te scholen en dat kan zelfs met deze plannen van de VVD met hulp van de overheid. Bijstand is dus zeer ongewenst voor deze groep mensen en kweekt ook alleen maar meer afhankelijkheid van de overheid.
quote:
De overheid dient elke burger dezelfde mate van bescherming te bieden, de plannen van de VVD gaan mij wat dat betreft nog niet ver genoeg. Rijk of arm dient domweg zo min mogelijk subsidiemogelijkheden te hebben, HRA afschaffen vind ik dan ook zeker wel bespreekbaar en ook noodzaak voor de toekomst en daarbij hoort dan ook een (zeer) lage vlak-tax zonder aftrekposten.

Graag zou ik nog een onderbouwing willen zien dat dit beleid zou leiden tot minder kansen op de arbeidsmarkt voor jongeren, want dat lijkt me grote onzin gezien het structurele tekort op de arbeidsmarkt (wat er zelfs was in de afgelopen jaren en voor dat tekort kunnen prima werkloze jongeren tot 27 jaar omgeschoold worden) en de vergrijzing wat het tekort alleen maar zal laten toenemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')