Oh, ok, het principe van de vervuiler betaald dus? Prima, maar dan wel 'across the board' he? Dus degenen met auto's gaan meer betalen dan degenen zonder, degenen met kinderen moeten meer betalen als degenen zonder etc etc.quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:11 schreef SeLang het volgende:
Linksen willen altijd minder bezuinigen en meer uitgeven.
Zou het daarom niet logisch zijn als de linksen ook meer belasting zouden betalen?
Dus: extra belasting alleen voor de linksen.
Dat lijkt me een goed idee, iedereen heeft dan zijn zin
De eerste intelligente reactie in dit serieus bedoelde topicquote:Op maandag 28 augustus 2006 15:38 schreef Shakes het volgende:
Er is een punt.
Grof gezegd staan de 'linken' 'sociale' maatregeln voor. Nivelleren vinden ze bijzonder sociaal. Dus simpel gezegd iedereen die PVDA stemt verdeeld zijn inkomen met andere PVDA stemmers. Een stuk socialer dan geld afpakken die het niet met die maatregel eens zijn. Dan mag iedereen volgens zijn eigen ideologie leven maar wordt anderen niets opgelegd. Ideaal dus.
Groenlinks mag een flinke heffing leggen op autorijden voor hun eigen stemmers en die stemmers mogen ook niet van de A6 -A9 rijden. VVD'ers mogen maar beperkt gebruikmaken van de WW en geen uitkering onder de 27. Bij de SP levert iedere stemmer hun geld in bij de paritj waarbij ze dan een klein deel van krijgen. Voor de CDA stemmers wordt abortie en euthanasie afgeschaft. Bovendien krijgen ze meer kinderbijslag.
Niets wordt aan anderen opgelegd maar je krijgt waar je zelf voor kiest. Ideaal dus!
Als je meer geld uitgeeft, betaal je over het uitgegeven bedrag ook belasting. Dat vloeit dus allemaal weer terug in de staatskas.quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:11 schreef SeLang het volgende:
Linksen willen altijd minder bezuinigen en meer uitgeven.
Zou het daarom niet logisch zijn als de linksen ook meer belasting zouden betalen?
Dat lijkt me een goed idee, iedereen heeft dan zijn zin
Zodat alleen linksen solidair zijnquote:Op maandag 28 augustus 2006 15:11 schreef SeLang het volgende:
De sociale voorzieningen waar je jarenlang voor betaalt en waar je nooit gebruik van zal makenquote:Op maandag 28 augustus 2006 15:36 schreef descendent1 het volgende:
Alleen als 'de rechtsen' dan geen gebruik mogen maken van alle sociale voorzieningen die door 'links geld' zijn gecreeerd...
M.a.w. Wat eenidee...
![]()
Ik heb zo het gevoel dat dit een leuk topic gaat worden.quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:37 schreef Kiteless het volgende:
En rechtse mensen mogen niet op vakantie buiten nederland, want als nederland voor de nederlanders is is het buitenland alleen voor de buitenlanders uiteraard he
quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:40 schreef SeLang het volgende:
[..]
De eerste intelligente reactie in dit serieus bedoelde topic
Natuurlijk heel mooi, maar helaas niet realistisch. Rechtse stemmers (zoals VVD'ers) zijn over het algemeen mensen die helemaal geen overheid of sociale voorzieningen nodig hebben. Als ze dat uit eigen zak betalen (prive dus) zijn ze altijd goedkoper uit.quote:
Als je een dom topic begint, krijg je ook weinig slimme reacties.quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:40 schreef SeLang het volgende:
[..]
De eerste intelligente reactie in dit serieus bedoelde topic
quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:38 schreef ioko het volgende:
Het enge vind ik dat het net lijkt alsof je over deze domme opmerking ook nog hebt nagedacht
Paul Rosenmuller is rijk en links. (ok, hij heeft niet hoeven werken voor zijn centjes, wellicht is daar een verschil.... Ik denk het wel, he. Mensen zijn een stuk voorzichtiger met hun EIGEN geld, dan met iemand anders geldquote:Op maandag 28 augustus 2006 16:02 schreef Petera het volgende:
... linksen ineens rechtser worden naarmate ze rijker worden...
Hoe bedoel je dat ie niet heeft hoeven werken voor z'n geldquote:Op maandag 28 augustus 2006 16:09 schreef SpaceCan het volgende:
[..]
Paul Rosenmuller is rijk en links. (ok, hij heeft niet hoeven werken voor zijn centjes, wellicht is daar een verschil.... Ik denk het wel, he. Mensen zijn een stuk voorzichtiger met hun EIGEN geld, dan met iemand anders geld)
Dat is wat extreem maar ik ben het er wel mee eens.quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:38 schreef Shakes het volgende:
Er is een punt.
Grof gezegd staan de 'linken' 'sociale' maatregeln voor. Nivelleren vinden ze bijzonder sociaal. Dus simpel gezegd iedereen die PVDA stemt verdeeld zijn inkomen met andere PVDA stemmers. Een stuk socialer dan geld afpakken die het niet met die maatregel eens zijn. Dan mag iedereen volgens zijn eigen ideologie leven maar wordt anderen niets opgelegd. Ideaal dus.
Groenlinks mag een flinke heffing leggen op autorijden voor hun eigen stemmers en die stemmers mogen ook niet van de A6 -A9 rijden. VVD'ers mogen maar beperkt gebruikmaken van de WW en geen uitkering onder de 27. Bij de SP levert iedere stemmer hun geld in bij de paritj waarbij ze dan een klein deel van krijgen. Voor de CDA stemmers wordt abortie en euthanasie afgeschaft. Bovendien krijgen ze meer kinderbijslag.
Niets wordt aan anderen opgelegd maar je krijgt waar je zelf voor kiest. Ideaal dus!
Denk ook niet dat het ooit in de praktijk wordt gebracht maar het is naar mijn mening wel een idee met goede kanten. Om de hokjes weer even te gebruiken, de PVDA'ers realiseren zich dan ook dan hun ideeen betaald moet worden. Door de ideeen van de PVDA alleen te laten tellen voor degene die op de PVDA stemmen moeten ze wel denken aan de betaalbaarheid. Een groep kan een andere groep niet dwingen een bepaald % te betalen voor hun voorziening (wederom simpel gesteld). Ze zullen alles met de eigen groep moeten bekostigen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:54 schreef SpaceCan het volgende:
[..]
Natuurlijk heel mooi, maar helaas niet realistisch. Rechtse stemmers (zoals VVD'ers) zijn over het algemeen mensen die helemaal geen overheid of sociale voorzieningen nodig hebben. Als ze dat uit eigen zak betalen (prive dus) zijn ze altijd goedkoper uit.
Maar als dat gebeurt is er dus ook geen geld voor alle linkse stemmers, die niks willen betalen maar wel hun handje ophouden en vervolgens geld verwachten en dan vervolgens "sociaal" vinden.
Afhankelijk van de gebeurtenissen is ons kabinet soms wat rechter en soms wat linkser. Alleen helaas duurt een kabinetsperiode maar 4 jaar. Dus als de PvdA al het geld opmaakt, kunnen ze in de 4 jaar erna (als rechtser weer aan de macht is) het kabinet beschuldigen van onnodige grote bezuiningingen, omdat ze zelf het geld hebben opgemaakt een aantal jaartjes terug (zoals nu het geval is).
Integenstelling tot vrijwel alle negatieve mensen / Nederlanders die ik overal tegen kom, vind ik het in Nederland zo slecht nog niet en heb het prima vertoeven. Soms wat linkser, soms wat rechtser, maar per saldo (dus over het totaalbeeld) hebben we het zo slecht nog niet.
Wat mis ik hierquote:Op maandag 28 augustus 2006 17:14 schreef Shakes het volgende:
[..]
Nogmaals, het is praktisch niet haalbaar. Het idee is naar mijn mening wel goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |