abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41400981
Die foto's!
pi_41403214
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 18:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
ah, gevonden:
[afbeelding]

[afbeelding]
tja..
living on the edge
  vrijdag 1 september 2006 @ 20:14:00 #103
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_41404111
Ja, de situatie op de eerste foto is inmiddels verdwenen. Dat ingemetseld snoertje is niet meer in gebruik. Die dikke kabel aan de onderkant is de grondkabel naar de schuurtjes. Die zit nu in een nette lasdoos aangesloten.

De situatie op de 2e foto is nog wel zo...
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_41404759
WTF dat moet zijn aangelegd door een buitenlander
pi_41405429
Nog een vraag: is het handiger om snoer te gebruiken ipv losse (stugge) kabels?
pi_41405533
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:58 schreef veldmuis het volgende:
Nog een vraag: is het handiger om snoer te gebruiken ipv losse (stugge) kabels?
Nee snoer mag nooit door buis. Wat je moet gebruiken is draad van 2,5mm2 in de kleuren die jij ook wel weet.
pi_41405783
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:02 schreef Wojworshebn het volgende:

[..]

Nee snoer mag nooit door buis. Wat je moet gebruiken is draad van 2,5mm2 in de kleuren die jij ook wel weet.
Okay, thanks. Wat is de reden dat snoer in een buis niet mag?
pi_41405876
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:11 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Okay, thanks. Wat is de reden dat snoer in een buis niet mag?
Ten eerste kan het gewoon niet omdat snoer slechts moeilijk door de buis glijdt.
Maar de belangrijkste reden is wel dat het gemiddelde snoer veel te dunne koperen kernen heeft.
Het gemiddelde huishoudsnoer is maar 1mm2 en zal je complete huis in de fik kunnen steken als je er een frituurpan (oid) op aansluit. En daarom is dat prutswerk met die snoertjes juist zo gevaarlijk.
pi_41405961
Ik doelde meer op snoer dat ook voor buiten gebruikt wordt, had ik niet heel helder weggezet, sorry.
Dat het niet echt lekker door een buis glijdt zal dus ook wel voor dat snoer gelden, neem ik aan?
pi_41406009
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:18 schreef veldmuis het volgende:
Ik doelde meer op snoer dat ook voor buiten gebruikt wordt, had ik niet heel helder weggezet, sorry.
Dat het niet echt lekker door een buis glijdt zal dus ook wel voor dat snoer gelden, neem ik aan?
Dat noemt men dan weer kabel (heeft massieve kernen) en dat past niet door de buis. Is bovendien veel duurder en tja en..uhh
pi_41406054
Pardon, kabel .
draad, snoer, kabel, mmmkay .

En veel duurder, och, ik vind 10 meter draad voor 8 euro al duur .
pi_41406108
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:21 schreef veldmuis het volgende:
Pardon, kabel .
draad, snoer, kabel, mmmkay .

En veel duurder, och, ik vind 10 meter draad voor 8 euro al duur .
hollander

maar je mag toch in bepaalde situaties wel kabel gebruiken ipv buis met los draad?
pi_41406167
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:23 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hollander

maar je mag toch in bepaalde situaties wel kabel gebruiken ipv buis met los draad?
Ja, eh, ik heb van alle kleuren dan wel 2x10 meter nodig, behalve van t zwarte spul, dat red ik wel met eentje.
Of ik gebruik voor het schakeltouwtje gewoon een restje met een ander kleurtje, kan mij het schelen!
pi_41406184
Hier vind je prijzen http://www.elektroonline.nl/elektro/

Heeeej, ik zit even te kijken, blijkt dat ze veel duurder zijn geworden
pi_41406210
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:25 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Ja, eh, ik heb van alle kleuren dan wel 2x10 meter nodig, behalve van t zwarte spul, dat red ik wel met eentje.
Of ik gebruik voor het schakeltouwtje gewoon een restje met een ander kleurtje, kan mij het schelen!
isolatie van je oude draden peuteren en inleveren bij de koperboer krijg je nog wat er voor terug
pi_41406231
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:25 schreef Wojworshebn het volgende:
Hier vind je prijzen http://www.elektroonline.nl/elektro/

Heeeej, ik zit even te kijken, blijkt dat ze veel duurder zijn geworden
100 meter gaat wat ver he?
Waarom is het schakeldraad trouwens altijd dunner, dat zie ik hier ook, dat is 1,5mm², terwijl alle andere kleuren 2,5mm² zijn?
pi_41406323
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:28 schreef veldmuis het volgende:

[..]

100 meter gaat wat ver he?
Waarom is het schakeldraad trouwens altijd dunner, dat zie ik hier ook, dat is 1,5mm², terwijl alle andere kleuren 2,5mm² zijn?
Met 100 meter kom je best ver ja (100 meter zelfs )
Maar dat is per meter 30 cent. Tegenover 80 cent bij de Gamma. Dat zeg ik.

Achter de schakeldraad komt in het algemeen altijd een lamp. Waarbij ervanuit word gegegaan dat ie nooit zoveel stroom trekt dan een wcd. Wist je dat een schakelaar ook maar 10A kan schakelen? Tegenover 16A wat een wcd aankan. Vandaar de zwarte draad die dan iets dunner mag.
pi_41406434
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:32 schreef Wojworshebn het volgende:

[..]

Met 100 meter kom je best ver ja (100 meter zelfs )
Maar dat is per meter 30 cent. Tegenover 80 cent bij de Gamma. Dat zeg ik.

Achter de schakeldraad komt in het algemeen altijd een lamp. Waarbij ervanuit word gegegaan dat ie nooit zoveel stroom trekt dan een wcd. Wist je dat een schakelaar ook maar 10A kan schakelen? Tegenover 16A wat een wcd aankan. Vandaar de zwarte draad die dan iets dunner mag.
over 1.5mm² kan je ook prima 16A trekken, echter is de maximale lengte van de draad van beperkt tot 50 meter, omdat anders de weerstand van de draad een tehoog spannings verlies zal opgeven..
alles in 1.5 mm² doen leuk meteen verwarming in je muur

(en ik dacht ook dat je anders geen hotel schakeling kan maken ivm met max aantal draden per buis?)
pi_41406576
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:37 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

over 1.5mm² kan je ook prima 16A trekken,

(en ik dacht ook dat je anders geen hotel schakeling kan maken ivm met max aantal draden per buis?)
Eerste mag dus niet. Het kan idd wel maar het mag niet in buis. Wel in een schakelkast b.v. waar er genoeg koeling is. Voor machinebouw zijn de regels ook wat soepeler.
Zoals ik al zei, de max stroom van een schakelaar is 10A, de zwarte draad zit toch altijd achter een schakelaar.

Tweede stelling is waar.
pi_41406918
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:43 schreef Wojworshebn het volgende:

[..]

Eerste mag dus niet. Het kan idd wel maar het mag niet in buis. Wel in een schakelkast b.v. waar er genoeg koeling is. Voor machinebouw zijn de regels ook wat soepeler.
Zoals ik al zei, de max stroom van een schakelaar is 10A, de zwarte draad zit toch altijd achter een schakelaar.

Tweede stelling is waar.
weet dat het niet mag, zal wel komen omdat het in een besloten ongeventileerde ruimte hangt ( buis ) bij een verlengsnoer mag het wel weer mits je niet over de 50 meter komt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')