Kloptquote:Op maandag 28 augustus 2006 12:09 schreef teigan het volgende:
Oh freecell, het zit je ook niet mee he...
Wat een stelletje prutsers dan zeg, ze weten echt niet wat ze willen....
Ik had afgelopen zaterdag ook een aardige discussie met vriendlief... hij had de winkelwagen vol met koekjes gegooit. Ik vraag hem naar het waarom van zijn actie, antwoord: "de koek was op", ik "ja, en?", hij "ik wil koek"... zucht... en dan zeuren dat hij uit zijn broeken barst. Ergste was nog (dacht ik op dat moment nieteens aan) dat hij de komende twee weken niet thuis is en ik dus (sip) alleen thuis zit mét een kast vol koek.quote:Op maandag 28 augustus 2006 11:56 schreef Iksje het volgende:
Troel! Geweldig! Je bent een al mens kwijt in kilo's! (65, pfieuw, waw!)
En verder ben ik er ook weer bij...na een week 'knabbelen en schnabbelen' van alles wat los en vast zat (ongezond voer dat ik niet eens echt lekker vind, zoals koekjes en chips) was de weegschaal ook niet erg lief.
Maar kom, eigenlijk ben ik nu best tevreden, als zou ik graag nog een 4kg kwijt willen.
Ik heb vriendlief zo ver gekregen dat hij aan de lijn gaat. (na een ernstig gesprek over zijn overgewicht) De laatste keer dat hij op de weegschaal stond, was het een getal van drie cijfers en dat was +-5 kg meer dan de vorige keer.
Nu hebben we als "plan van aanpak": 10kg in 3 maanden (dat is heel goed te doen voor een man), zodat het niet lijkt alsof hij zich alles moet 'ontzeggen'. Verder hebben we afgesproken dat als hij naar de winkel gaat, dat hij mager broodbeleg kiest (dus kipfilet en ham ipv salami en kipcurryslaatjes) en dat hij de voorkeur moet geven aan rundsvlees en kip ipv varkensvlees. En yoghurt als tussendoortje ipv puddinkjes en danio.
En samen gaan joggen, kijken of dat haalbaar is...
Wat zie je er zielig uit! Ahhh... een knuffel voor Freecell!!quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:16 schreef freecell het volgende:
Arm: (wel een mooi kleurtje)
[afbeelding]
Ik met arm:
[afbeelding]
freecell, ik kan je dan alleen maar zeggen: liever 4 weken gips dan wat mijn vriend heeft, die had een breuk, huisarts heeft het afgedaan als een kneuzing, na een jaar lang pijn, toch maar naar de huisarts, bleek na foto's dat het wel een breuk is geweest en er niets meer aan de doen valt, hij mag bepaalde bewegingen niet meer doen met zn pols, anders vergaat hij van de pijn.quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:08 schreef freecell het volgende:
Vanmorgen in ziekenhuis geweest, pols controle.
De eerste keer was het: Waarschijnlijk handwortelbeentje gebroken, in ieder geval spaakbeen gescheurd en een flink gekneusde duim, hier heb je gips, tot volgende week
De vorige keer (tweede keer): Nieuwe foto's, volgens ons is je handwortelbeentje nog heel, hier heb je afneembaar gips, dan kan je oefenen 's avonds en kan je douchen. Dat spaakbeen gaat wel over en je duim is verekt, want uit de kom geweest. Kom over twee week maar terug.
Vanmorgen (derde keer): dokter duwt wat, voelt wat en kijkt ongeveer zo
Dus, ze hebben je een spalk gegeven?
En je moest oefenen?![]()
Hmmm, ik ga even naar je foto's kijken....![]()
Komt terug, bladert met vraagtekens in zijn ogen door mijn dossier heen.
Uitkomst: "ja, dat is dus wél gebroken, daar had je nooit mee mogen oefenen en je krijgt in ieder geval de komende vier week vast gips"
Begint die hele ellende met douchen opnieuw
Sfeerimpressie volgt over een paar minuten
* freecell flufflesquote:Op maandag 28 augustus 2006 12:18 schreef Levitation het volgende:
[..]
Wat zie je er zielig uit! Ahhh... een knuffel voor Freecell!!
Ja, das ook knap vervelend inderdaad...quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:20 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
freecell, ik kan je dan alleen maar zeggen: liever 4 weken gips dan wat mijn vriend heeft, die had een breuk, huisarts heeft het afgedaan als een kneuzing, na een jaar lang pijn, toch maar naar de huisarts, bleek na foto's dat het wel een breuk is geweest en er niets meer aan de doen valt, hij mag bepaalde bewegingen niet meer doen met zn pols, anders vergaat hij van de pijn.
maar 4 weken gips is nou niet het leukste wat er is
* gothic-blackie maakt voor freecell een heerlijke salade, met tonijn (of zalm), misschien vrolijk je daar een beetje van op.
quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:18 schreef Levitation het volgende:
[..]
Wat zie je er zielig uit! Ahhh... een knuffel voor Freecell!!
Graag gedaan...quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:26 schreef freecell het volgende:
[..]Levitation! Dat was niet alleen een knuffel
En definieer "kleintje"![]()
Hartstikke bedankt
Bubsel, dat moet haast gewoon een foutje zijn.quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:51 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik ben zenuwachitg ik wordt zo gebeld over de machtiging van mijn WLS want nu stond er een maagbandje in de computer... en als het zo is dan moet het maar zo zijn en ik probeer het dan wel maar hopelijk komt het toch goed![]()
![]()
Zolang je niet richting Utrecht rijdt heb ik er geen problemen meequote:Op maandag 28 augustus 2006 15:04 schreef gothic-blackie het volgende:
euhm voor de mensen uit rotterdam in dit topic, watch out, ik ga zo (half 4) beginnen met mijn eerste rijles
ach gelukkig woon ik daar ver genoeg vanafquote:Op maandag 28 augustus 2006 15:04 schreef gothic-blackie het volgende:
euhm voor de mensen uit rotterdam in dit topic, watch out, ik ga zo (half 4) beginnen met mijn eerste rijles
Kan me voorstellen Teigan, ik denk dat veel mensen niet goed weten wat ze ervan moeten denken. Ben zo bang dat mijn huisarts het onzin vind om WLS te doen. Ik denk er al een tijd over na, heb ook vanaf het begin meegelurkt met het WLS topic.quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:54 schreef teigan het volgende:
Octo, het klinkt wel als een leuke vakantie, jammer dat je zoveel last van je voeten enzo had...
Ik had trouwens nog willen reageren op jouw berichtje dat je over een WLS nadacht, maar ik weet niet goed wat ik moet zeggen... Iig heel veel succes met het maken van de keuze...
![]()
Bubseltje, succes met wachten, hopelijk valt het mee..
Dat is niet altijd zo hoor, die van mij wilde alleen een bandje maar nu steunt hij mij ook bij mijn GBP. Idd laat je niet direct een bandje aanpraten maar kijk ook naar de optie voor een GBP of een sleeve. Het is een erg lastige beslissing weet ik. Ik heb ook eerst gezegd in een gezond lichaam niet snijden maar ja hoe gezond is je lichaam als je er zoveel last van heb.quote:In ieder geval zou ik het eerst met je HA bespreken die weet het beste van hoe en wat.
Geloof me, je huisarts is niet de persoon die het beste weet van hoe en wat. Vaak weet een huisarts er helemaal niet zo heel veel van. Daarom kun je het beste goed voorbereid naar je huisarts gaan en ook de huisarts van te voreen aangeven waarom je een afspraak maakt, zodat hij zich kan orienteren.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:00 schreef Riann het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat je voor WLS boven een bepaald gewicht moet zitten. Ik weet niet hoe zwaar je nu bent maar toen je in het lijstje stond was je toch nog onder de 100 kilo(dacht ik). In ieder geval zou ik het eerst met je HA bespreken die weet het beste van hoe en wat.
Noua, je wordt toch echt wel een ander persoon. Je hele lichaam wordt anders en dat is soms best lastig. Ik heb echt wel van tijd tot tijd een jankbui gehad als ik weer eens boven het toilet stond te kotsen omdat ik echt dacht dat die ene hap nog wel kon. Natuurlijk is dat stukken minder, maar ik kan nog steeds compleet volschieten als ik merk dat mijn broeken die zo super lekker zitten en ik nog maar net heb alweer te groot zijn en ik niet weet waar ik het geld vandaan moet halen voor nieuwe omdat ik het liever aan mijn huwelijk besteed enzo.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:12 schreef teigan het volgende:
In welke opzichten heb je er ook geestelijk last van Troel?
Ik kan zo wel wat dingen verzinnen, maar waar heb jij vooral last van gehad dan?
Ik heb dus compleet geen screening gehad door een psycholoog. Dat is dus helemaal afhankelijk van het traject wat je volgt. Op het moment dat je via Belgie gaat, bijvoorbeeld via Lemmens, dan hoeft dat dus helemaal niet. Ik heb zelf het grote voordeel dat er bij m ij gewoon een knop is omgegaan, terwijl ik eerst ook wel bang was dat ik na de operatie nog steeds een heel pakje koekjes leeg zou willen eten zeg maar. Die angst was gelukkig ongegrond.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:20 schreef octopussy het volgende:
Tja de geestelijk kant weet ik niet zo heel veel van af. Bedoel je de angsten voor complicaties ed, of iets anders? Ik weet in ieder geval dat ik geen maagbandje zou willen, gezien de relatief grote kans op complicaties. Laat dat nou net de soort WLS zijn die in Nederland vergoed wordt met een relatief laag BMI.
Maar ik zal inderdaad eens kijken welke co-morbiditeiten ik kan 'meenemen'. Heb dus al veel pijn aan mijn voeten, last van mijn knieen en ik vermoed dat mijn bloedruk aan de hoge kant is. Misschien handiger van mij om dit soort dingen naar het WLS topic te verplaatsen.
Teigan, je hebt wel gelijk hoor over de pyschologische kant. Dat overeten (ben trouwens niet een volume-eter, meer een snoeper) heeft ongetwijfeld wel een psychologische reden, ik denk dat daar altijd wel wat van achter zit. Ik heb volgens mij geen aantoonbare redenen (misschien verveling) maar goed ik ben geen psycholoog. Wat ik heb begrepen is dat je in het traject voor WLS sowieso wordt gescreend door een psycholoog of je geen eetstoornis hebt en of je wel geschikt bent voor WLS. Laat ik het zo zeggen: over dat gedeelte maak ik me niet zo veel zorgen.
Mijn vriend vind het trouwens een eng idee, maar kan het zich wel voorstellen. Hij weet wat ik eet en hij vind het ook wel een beetje vreemd dat ik daarvan blijf aankomen. Tja, bij hem werkt het anders. Hij eet 2 keer zoveel als ik en komt nauwelijks aan, en valt heel snel af met wat sport.
Dat dus inderdaad. Maar ook ineens veel meer aandacht krijgen van mannen. Dat drukt op een of andere manier ook wel een stempel.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:20 schreef teigan het volgende:
Het lijkt mij sowieso heel heftig om zoveel af te vallen in een jaar... Voor je zelfbeeld, en hoe je over jezelf denkt..
Ik heb er soms al moeite mee dat ik afval, en bij mij gaat het traag... Ik kan me dan ook haast niet voorstellen hoe het voor jullie moet zijn..
Ipv. jezelf als heel dik te zien, ben je ineens "slank"
Daar kan ik me ook iets bij voorstellen...quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat dus inderdaad. Maar ook ineens veel meer aandacht krijgen van mannen. Dat drukt op een of andere manier ook wel een stempel.
Daar heb ik het met mijn man ook over gehad dan zien ze je ineens wel staan lijkt me erg raarquote:Op maandag 28 augustus 2006 16:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat dus inderdaad. Maar ook ineens veel meer aandacht krijgen van mannen. Dat drukt op een of andere manier ook wel een stempel.
Ik heb dat ook meegemaakt toen ik een jaar of 6 geleden bijna 20kg was afgevallen. Ik weet alleen nogsteeds niet of het nu alleen het gewicht was wat ik kwijt was waardoor ik "mooier" was, of dat het aan mijn veranderde uitstraling lag. Ik ben me namelijk ook anders gaan gedragen en kleden...quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:40 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Daar heb ik het met mijn man ook over gehad dan zien ze je ineens wel staan lijkt me erg raar![]()
Ik ben soms wel jaloers dat het afvallen zo goed gaat, maar ik zie heel goed dat het niet allemaal zonneschijn is, en als ik ook zie hoe k*t het ook kan zijn voor ze, en dat het eigenlijk de laatste optie is die je kan kiezen, dan ben ik toch meestal wel blij dat ik zo "gezegend" ben dat ik die optie nog niet hoef te overwegen... Al kan ik me heel goed voorstellen dat zij er wel voor gekozen hebben, voor hun wegen die nadelen toch zeker op tegen de voordelen die ze eruit halen..quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:49 schreef Levitation het volgende:
Eigenlijk ben ik diep van binnen wel een beetje jaloers op de dames met een WLS, het gaat zo goed! Stiekem denk ik er over hoe het zou zijn om ook zo'n hulpmiddel te hebben. Alleen ben ik niet dik genoeg en ik heb wel lichaamelijke klachten, maar volgens de fysio en de huisarts zijn mijn spierproblemen en mijn darmproblemen niet gerelateerd aan mijn gewicht. Verder zijn mijn cholesterol, bloeddruk en glucosespiegel prima in orde... dus ik heb geen co-morbiditeit om op te voeren. En het gekke is: daar baal ik best wel een beetje van.![]()
Veel kaas gaan etenquote:Op maandag 28 augustus 2006 16:49 schreef Levitation het volgende:
Eigenlijk ben ik diep van binnen wel een beetje jaloers op de dames met een WLS, het gaat zo goed! Stiekem denk ik er over hoe het zou zijn om ook zo'n hulpmiddel te hebben. Alleen ben ik niet dik genoeg en ik heb wel lichaamelijke klachten, maar volgens de fysio en de huisarts zijn mijn spierproblemen en mijn darmproblemen niet gerelateerd aan mijn gewicht. Verder zijn mijn cholesterol, bloeddruk en glucosespiegel prima in orde... dus ik heb geen co-morbiditeit om op te voeren. En het gekke is: daar baal ik best wel een beetje van.![]()
Lastig he? Ik ben ook best wel bang dat ik 'te licht' wordt bevonden terwijl ik in mijn hoofd gewoon weet dat de reguliere methode geen succes heeft bij mij. Je zit in een soort van afval-limbo. Mijn BMI is op dit moment 35, maar de verleiding om dat wat op te hogen is best wel aanwezig. Niet....aan.....denken.....quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:49 schreef Levitation het volgende:
Je gaat met je kleren aan op de weegschaal bij de huisarts. Verschil tussen een linnen broek en een spijkerbroek is aanzienlijkquote:Op maandag 28 augustus 2006 16:59 schreef octopussy het volgende:
[..]
Lastig he? Ik ben ook best wel bang dat ik 'te licht' wordt bevonden terwijl ik in mijn hoofd gewoon weet dat de reguliere methode geen succes heeft bij mij. Je zit in een soort van afval-limbo. Mijn BMI is op dit moment 35, maar de verleiding om dat wat op te hogen is best wel aanwezig. Niet....aan.....denken.....![]()
Mijn BMI was in april vorig jaar 35.5 en ik heb momenten gehad dat ik zoiets had van "ik had er nog 10kg aan moeten eten", simpelweg omdat je dán opeens wél hulp kunt krijgen. Gek eigenlijk dat er door niemand preventief wordt ingegrepen. Anyway, ik besef wel heel goed dat die manier van denken natuurlijk niet goed is. Ik zal zelf aan mijn gewicht moeten werken. Balen is alleen dat ik zo vaak oververmoeid en "niet lekker" (écht niet lekker) ben of geblesseerd... ik ben gek op sporten, maar vaak ben ik niet in staat iets te doen. Daar zit ik eigenlijk nog meer mee dan met het feit dat ik zo zwaar ben.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:59 schreef octopussy het volgende:
[..]
Lastig he? Ik ben ook best wel bang dat ik 'te licht' wordt bevonden terwijl ik in mijn hoofd gewoon weet dat de reguliere methode geen succes heeft bij mij. Je zit in een soort van afval-limbo. Mijn BMI is op dit moment 35, maar de verleiding om dat wat op te hogen is best wel aanwezig. Niet....aan.....denken.....![]()
nou.. zo raar is dat nietquote:Op maandag 28 augustus 2006 16:40 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Daar heb ik het met mijn man ook over gehad dan zien ze je ineens wel staan lijkt me erg raar![]()
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 05:06 schreef Isabeau het volgende:
Jee, wat een heftige gedachten, octoIk zou willen dat ik iets zinnigs kon zeggen, maar ik hink een beetje op twee benen. Ik hoop dat je er uitkomt, lees veel en geef het tijd te laten bezinken.
Freecell, dat wordt dus geen sauna begrijp ik?
Je moet juist leren ze niet voor de gek te willen houdenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:00 schreef teigan het volgende:
Ik zag trouwens net in de supermarkt weer zo'n poster hangen van de thuiszorg, met een cursus sportief afvallen..
Zo hebben ze ook de cursus overgewicht te lijf..
Heeft iemand zoiets wel eens gedaan? Als ik het lees klinkt het toch best wel ok, maar ik heb van de dietistes van de thuiszorg weer niet zo'n hoge pet op, die kon ik veels te makkelijk voor de gek houden.
Ik heb net 3 (zonnepitten-)boterhammen met komkommer-sandwichspread op. En ik heb nog héél veel trek.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:28 schreef Riann het volgende:
ik heb net pain de madelaine brood met heerlijk roompathe op![]()
Eén boterham met eiersalade is toch geen probleem? 10 zou een probleem zijn...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:40 schreef teigan het volgende:
Ik heb net al een boterham met eiersalade gehad, en ik heb voor het eerst in tijden chocoladerozijnen in huis..
Ik weet niet of dit goedkomt vandaag.....
Maar zo af en toe moet het ook gewoon kunnen hoor...
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:49 schreef teigan het volgende:
nordic walking Troel?
Ik zie het al voor mequote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:21 schreef teigan het volgende:
Ik zie ze hier wel rondlopen die jonger zijn dan wij hoor, van die meisjes van een jaar of 16, samen met mams op pad...
Dan zie je er drie lopen, waarvan twee de stokken achter zich aan slepen, en de derde een poging doet om ze ook echt te gebruiken...
Ik heb ook een stel van die stokken liggen, ooit 'ns gekregen voor kerst ofzo. Heb ze nog nooit gebruikt... durf er niet mee de straat op. Vind 't namelijk geen gezicht, al die mensen die een stel stokken achter zich aan slepen en dan denken sportief bezig te zijn.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:21 schreef teigan het volgende:
Ik zie ze hier wel rondlopen die jonger zijn dan wij hoor, van die meisjes van een jaar of 16, samen met mams op pad...
Dan zie je er drie lopen, waarvan twee de stokken achter zich aan slepen, en de derde een poging doet om ze ook echt te gebruiken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |