abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41250949
Fok! Dieetclub deel 114

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in #35 Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings (di)Eetclubmeeting deel XVI Op 29 juli gaan we wat gezelligs doen in Utrecht om daarna te eten bij Broadway. Aanmelden, afmelden en meer informatie in het bovengenoemde topic. Een overzicht van alle voorgaande meetings is in de openingspost van dit topic te vinden.

Ik wil ook! Dat kan Op het moment dat je mee wilt doen in dit topic zal er een account voor je aangemaakt worden door Troel. Dit kun je doen door te mailen naar: Vaak is je account dan binnen twee dagen geregeld. Ook als je je wachtwoord kwijt bent of je problemen hebt met inloggen kun je Troel mailen. Je hoeft niet je regeltje te mailen, dit kan je straks namelijk zelf toevoegen. Je zal dan zo snel mogelijk een mailtje krijgen met een inlognaam en een wachtwoord waarmee je kan inloggen op de site. De site is te vinden op http://afvallen.qqn.nl Binnenkort zal de site aangepast worden en is alles te vinden op http://www.dieet-web.nl

Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  Licht Ontvlambaar maandag 28 augustus 2006 @ 11:30:33 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41251029
Mijn weegschaal is niet lief... ik woog 80,4 kilo vanmorgen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_41251101
Hm, dat is vervelend Sjeen, maar misschien dat het over een week wel weer een stuk lager is..

Mangoworks, lekker he, dat gevoel... Jammer dat voor mij dat BMI van 30 nog heel ver weg is... Ik ga eerst eens voor onder de 85, maar ik vrees dat dat deze maand niet gelukt is...

edit, ik zie ineens dat mijn BMI ook al lager is dan dat ik dacht... Dus het is al iets minder ver weg..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Licht Ontvlambaar maandag 28 augustus 2006 @ 11:36:05 #4
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41251153
Zal beslist Teigan, ben ongesteld dus dat werkt een beetje tegen...
pi_41251187
Hé een nieuw topic, daar moet ik weer bij zijn!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  maandag 28 augustus 2006 @ 11:53:38 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_41251645

Deze had wel in de OP gemogen hoor. Tssss
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_41251730
Troel! Geweldig! Je bent een al mens kwijt in kilo's! (65, pfieuw, waw!)

En verder ben ik er ook weer bij...na een week 'knabbelen en schnabbelen' van alles wat los en vast zat (ongezond voer dat ik niet eens echt lekker vind, zoals koekjes en chips) was de weegschaal ook niet erg lief.
Maar kom, eigenlijk ben ik nu best tevreden, als zou ik graag nog een 4kg kwijt willen.
Ik heb vriendlief zo ver gekregen dat hij aan de lijn gaat. (na een ernstig gesprek over zijn overgewicht) De laatste keer dat hij op de weegschaal stond, was het een getal van drie cijfers en dat was +-5 kg meer dan de vorige keer.
Nu hebben we als "plan van aanpak": 10kg in 3 maanden (dat is heel goed te doen voor een man), zodat het niet lijkt alsof hij zich alles moet 'ontzeggen'. Verder hebben we afgesproken dat als hij naar de winkel gaat, dat hij mager broodbeleg kiest (dus kipfilet en ham ipv salami en kipcurryslaatjes) en dat hij de voorkeur moet geven aan rundsvlees en kip ipv varkensvlees. En yoghurt als tussendoortje ipv puddinkjes en danio.
En samen gaan joggen, kijken of dat haalbaar is...
pi_41252016
Vanmorgen in ziekenhuis geweest, pols controle.

De eerste keer was het: Waarschijnlijk handwortelbeentje gebroken, in ieder geval spaakbeen gescheurd en een flink gekneusde duim, hier heb je gips, tot volgende week

De vorige keer (tweede keer): Nieuwe foto's, volgens ons is je handwortelbeentje nog heel, hier heb je afneembaar gips, dan kan je oefenen 's avonds en kan je douchen. Dat spaakbeen gaat wel over en je duim is verekt, want uit de kom geweest. Kom over twee week maar terug.

Vanmorgen (derde keer): dokter duwt wat, voelt wat en kijkt ongeveer zo
Dus, ze hebben je een spalk gegeven?
En je moest oefenen?
Hmmm, ik ga even naar je foto's kijken....
Komt terug, bladert met vraagtekens in zijn ogen door mijn dossier heen.
Uitkomst: "ja, dat is dus wél gebroken, daar had je nooit mee mogen oefenen en je krijgt in ieder geval de komende vier week vast gips"
Begint die hele ellende met douchen opnieuw
Sfeerimpressie volgt over een paar minuten
pi_41252062
Oh freecell, het zit je ook niet mee he...

Wat een stelletje prutsers dan zeg, ze weten echt niet wat ze willen....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_41252124
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:09 schreef teigan het volgende:
Oh freecell, het zit je ook niet mee he...

Wat een stelletje prutsers dan zeg, ze weten echt niet wat ze willen....
Klopt
Er was ook een vriendin bij die héél hard moest lachen toen de dokter dat zei en hardop het volgende zei: "jullie weten het ook echt niet allemaal hè? ""
Toen wassie een beetje beledigd
pi_41252239
Arm: (wel een mooi kleurtje )

Ik met arm:
pi_41252244
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 11:56 schreef Iksje het volgende:
Troel! Geweldig! Je bent een al mens kwijt in kilo's! (65, pfieuw, waw!)

En verder ben ik er ook weer bij...na een week 'knabbelen en schnabbelen' van alles wat los en vast zat (ongezond voer dat ik niet eens echt lekker vind, zoals koekjes en chips) was de weegschaal ook niet erg lief.
Maar kom, eigenlijk ben ik nu best tevreden, als zou ik graag nog een 4kg kwijt willen.
Ik heb vriendlief zo ver gekregen dat hij aan de lijn gaat. (na een ernstig gesprek over zijn overgewicht) De laatste keer dat hij op de weegschaal stond, was het een getal van drie cijfers en dat was +-5 kg meer dan de vorige keer.
Nu hebben we als "plan van aanpak": 10kg in 3 maanden (dat is heel goed te doen voor een man), zodat het niet lijkt alsof hij zich alles moet 'ontzeggen'. Verder hebben we afgesproken dat als hij naar de winkel gaat, dat hij mager broodbeleg kiest (dus kipfilet en ham ipv salami en kipcurryslaatjes) en dat hij de voorkeur moet geven aan rundsvlees en kip ipv varkensvlees. En yoghurt als tussendoortje ipv puddinkjes en danio.
En samen gaan joggen, kijken of dat haalbaar is...
Ik had afgelopen zaterdag ook een aardige discussie met vriendlief... hij had de winkelwagen vol met koekjes gegooit. Ik vraag hem naar het waarom van zijn actie, antwoord: "de koek was op", ik "ja, en?", hij "ik wil koek"... zucht... en dan zeuren dat hij uit zijn broeken barst. Ergste was nog (dacht ik op dat moment nieteens aan) dat hij de komende twee weken niet thuis is en ik dus (sip) alleen thuis zit mét een kast vol koek.
Dus ik kaart dat later aan, zegt hij "dan eet je het toch niet op?". Hij snapt mij echt! Ik voel me begrepen door mijn vriend. De vergelijking van een verslaafde opsluiten in een Methadonbus en dan zeggen dat hij niet hoeft te gebruiken vond hij nergens op slaan. Hij snapt 't echt!
***Levi was here***
pi_41252268
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:16 schreef freecell het volgende:
Arm: (wel een mooi kleurtje )
[afbeelding]

Ik met arm:
[afbeelding]
Wat zie je er zielig uit! Ahhh... een knuffel voor Freecell!!
***Levi was here***
pi_41252280
Freecell, wel een gaaf kleurtje hoor.... Maar alsnog vervelend om er weer 4 weken mee te zitten...

Levitation, mannen snappen dat echt niet, het heeft mij ook heel veel praten gekost voordat vriendje het allemaal eens snapte..
pi_41252327
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:08 schreef freecell het volgende:
Vanmorgen in ziekenhuis geweest, pols controle.

De eerste keer was het: Waarschijnlijk handwortelbeentje gebroken, in ieder geval spaakbeen gescheurd en een flink gekneusde duim, hier heb je gips, tot volgende week

De vorige keer (tweede keer): Nieuwe foto's, volgens ons is je handwortelbeentje nog heel, hier heb je afneembaar gips, dan kan je oefenen 's avonds en kan je douchen. Dat spaakbeen gaat wel over en je duim is verekt, want uit de kom geweest. Kom over twee week maar terug.

Vanmorgen (derde keer): dokter duwt wat, voelt wat en kijkt ongeveer zo
Dus, ze hebben je een spalk gegeven?
En je moest oefenen?
Hmmm, ik ga even naar je foto's kijken....
Komt terug, bladert met vraagtekens in zijn ogen door mijn dossier heen.
Uitkomst: "ja, dat is dus wél gebroken, daar had je nooit mee mogen oefenen en je krijgt in ieder geval de komende vier week vast gips"
Begint die hele ellende met douchen opnieuw
Sfeerimpressie volgt over een paar minuten
freecell, ik kan je dan alleen maar zeggen: liever 4 weken gips dan wat mijn vriend heeft, die had een breuk, huisarts heeft het afgedaan als een kneuzing, na een jaar lang pijn, toch maar naar de huisarts, bleek na foto's dat het wel een breuk is geweest en er niets meer aan de doen valt, hij mag bepaalde bewegingen niet meer doen met zn pols, anders vergaat hij van de pijn.

maar 4 weken gips is nou niet het leukste wat er is

* gothic-blackie maakt voor freecell een heerlijke salade, met tonijn (of zalm), misschien vrolijk je daar een beetje van op.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_41252331
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:18 schreef Levitation het volgende:

[..]

* freecell fluffles
pi_41252423
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:20 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

freecell, ik kan je dan alleen maar zeggen: liever 4 weken gips dan wat mijn vriend heeft, die had een breuk, huisarts heeft het afgedaan als een kneuzing, na een jaar lang pijn, toch maar naar de huisarts, bleek na foto's dat het wel een breuk is geweest en er niets meer aan de doen valt, hij mag bepaalde bewegingen niet meer doen met zn pols, anders vergaat hij van de pijn.

maar 4 weken gips is nou niet het leukste wat er is

* gothic-blackie maakt voor freecell een heerlijke salade, met tonijn (of zalm), misschien vrolijk je daar een beetje van op.
Ja, das ook knap vervelend inderdaad...
Die dokter die ik vandaag had vond het ook behoorlijk stom dat ik die oefeningen moest doen.
Hij zei: "als we het nu niet goed behandelen en gipsen, kunnen we hem straks gaan opereren"
Dat is een goede reden voor mij om te zeggen: "gooi dat gips er dan maar snel om"
pi_41252502
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:18 schreef Levitation het volgende:

[..]

Levitation! Dat was niet alleen een knuffel
En definieer "kleintje"
Hartstikke bedankt

pi_41252645
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:26 schreef freecell het volgende:

[..]

Levitation! Dat was niet alleen een knuffel
En definieer "kleintje"
Hartstikke bedankt

Graag gedaan...
Maak er een mooie dag van!
***Levi was here***
pi_41252722
TVP enzo

freecel dat is eigenlijk best wel een leuk kleurtje
pi_41252975
Nou ja, hier is het niet goed dus.
De duizeligheid komt dus door een ontstooken evenwichtsorgaan.

Het moet vanzelf overgaan. Nou lekker dan, een hoop dingen kan ik niet doen. En het kan wel 2 weken duren.
Vind dit echt niet fijn, beetje eng zelfs. Ben bang dat ik ga vallen of wat dan ook. Ach ja, dan maar een paar weken rustig aan doen.
pi_41253004
Ben ook weer terug uit Rome. Erg veel gelopen en veel pijn gehad aan mijn knieen en voeten (denk dat het overgewicht me nu echt parten gaat spelen) maar het was wel geweldig leuk!

Rome is echt 1 groot openlucht museum, je kijkt echt je ogen uit.
En het was erg warm buiten met veel zon en af en toe een plensbui die dan weer snel plaats maakte voor zon. Ik heb de koepel van de sint Pieter beklommen (230 traptreden, met schuine muren omdat je dus om de koepel heen klimt als het ware), was wel de moeite waard .

Ja en het eten: je hebt er bijna alleen maar pizzeria's. Gaat ook wel een beetje vervelen op een gegeven moment.
  maandag 28 augustus 2006 @ 12:51:15 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_41253110
octo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 28 augustus 2006 @ 12:51:30 #24
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_41253119
Ik ben zenuwachitg ik wordt zo gebeld over de machtiging van mijn WLS want nu stond er een maagbandje in de computer... en als het zo is dan moet het maar zo zijn en ik probeer het dan wel maar hopelijk komt het toch goed
pi_41253213
Octo, het klinkt wel als een leuke vakantie, jammer dat je zoveel last van je voeten enzo had...

Ik had trouwens nog willen reageren op jouw berichtje dat je over een WLS nadacht, maar ik weet niet goed wat ik moet zeggen... Iig heel veel succes met het maken van de keuze...

Bubseltje, succes met wachten, hopelijk valt het mee..
  maandag 28 augustus 2006 @ 12:58:55 #26
35189 Troel
scherp en bot
pi_41253344
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:51 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik ben zenuwachitg ik wordt zo gebeld over de machtiging van mijn WLS want nu stond er een maagbandje in de computer... en als het zo is dan moet het maar zo zijn en ik probeer het dan wel maar hopelijk komt het toch goed
Bubsel, dat moet haast gewoon een foutje zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 28 augustus 2006 @ 12:59:20 #27
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_41253358
Dus niet he ze zijn er nog mee bezig stomme muts
  maandag 28 augustus 2006 @ 13:17:28 #28
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_41253947
Ik ga toch alles maar regelen op school dan is het maar gedaan....
  † In Memoriam † maandag 28 augustus 2006 @ 14:15:15 #29
43556 miss_dynastie
pi_41255690
Troelie
Hartstikke goed joh
pi_41257185
euhm voor de mensen uit rotterdam in dit topic, watch out, ik ga zo (half 4) beginnen met mijn eerste rijles
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  maandag 28 augustus 2006 @ 15:20:16 #31
35189 Troel
scherp en bot
pi_41257657
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:04 schreef gothic-blackie het volgende:
euhm voor de mensen uit rotterdam in dit topic, watch out, ik ga zo (half 4) beginnen met mijn eerste rijles
Zolang je niet richting Utrecht rijdt heb ik er geen problemen mee
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_41257681
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:04 schreef gothic-blackie het volgende:
ach gelukkig woon ik daar ver genoeg vanaf
veel succes
pi_41258675
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:54 schreef teigan het volgende:
Octo, het klinkt wel als een leuke vakantie, jammer dat je zoveel last van je voeten enzo had...

Ik had trouwens nog willen reageren op jouw berichtje dat je over een WLS nadacht, maar ik weet niet goed wat ik moet zeggen... Iig heel veel succes met het maken van de keuze...

Bubseltje, succes met wachten, hopelijk valt het mee..
Kan me voorstellen Teigan, ik denk dat veel mensen niet goed weten wat ze ervan moeten denken. Ben zo bang dat mijn huisarts het onzin vind om WLS te doen. Ik denk er al een tijd over na, heb ook vanaf het begin meegelurkt met het WLS topic.

De reden dat ik nu echt overweeg om WLS te ondergaan is dat ik nu dus echt last van mijn knieen krijg bij stukken lopen en sowieso al een tijdje snel pijnlijke voeten heb, zelfs bij de meest comfi fitnessschoenen en 's ochtends bij het opstaan. Mijn knieeen hadden het bij de wintersport in februari al heel erg te verduren gehad. Nu ben ik bang dat wintersport komende winter misschien niet zo verstandig is.

En het afvallen lukt me gewoon niet meer. Een paar kilo en dan heb ik alweer zo'n omslagpunt dat ik toch maar weer een lekker broodje met zalm neem of uit eten ga en gewoon eet wat ik lekker vind. Ik kan dan mijn dieet niet meer goed hervatten.

Mezelf kennende gaat dat ook niet veranderen de komende jaren, dus ik verwacht dat mijn gewichtproblemen niet weggaan en alleen maar erger worden waardoor ik ongelukkiger en ongezonder wordt. Vooral het feit dat mijn moeder laatst spontaan aangaf dat ze een operatie zou ondersteunen vind ik een teken (mijn moeder is een nuchter mens met redelijk wat medische kennis). Ze zei dat ze het onzin vond om te wachten tot ik 35 ben ofzo en compleet ongelukkig met mijn lichaam. Ben ik het ook mee eens. Het is dan met mijn huidige gewicht ook wel deels preventief. Waarom wachten tot je 50 kilo of meer moet gaan afvallen? Bovendien merk ik dus nu al dat mijn knieen en voeten gaan protesteren, dat zal alleen maar erger worden.

Het is nu dus de vraag of artsen deze redenen ook snappen en of het vergoed wordt. Ik denk dat mijn ouders eventueel ook wel de operatie zouden willen betalen, mocht er geen vergoeding zijn. Maar goed, dat ik van latere zorg. Eerst informatie inwinnen. Ik denk er over om binnenkort naar de huisarts te gaan (niet degene die zo vervelend deed vorige keer), en daar een verwijzing te vragen.

Beetje lang verhaal geworden. Maar misschien maakt dit mijn gedachten wat duidelijker voor jullie.

maandag 28 augustus 2006 @ 15:55:02 #34
35189 Troel
scherp en bot
pi_41258827
octo, ik zat met hetzelfde probleem. Het betalen van de operatie hoeft geen probleem te zijn, maar vergeet niet dat er best een grote kans is op complicaties. Dat gaat aardig in de papieren lopen.

Ik kan je eigenlijk enkel aanraden om eerst met je huisarts te bespreken en je vooraf zelf ook al in te gaan lezen over verschillende mogelijkheden. Ga na welke opties er zijn met je ziektekostenverzekering en dergelijke, zodat je indien nodig zelfs nog in januari op een andere over kunt stappen die meer vergoed.

Op het moment dat jij al last hebt van je enkels, heb je al co-morbiteiten en hoef je niet te wachten totdat je BMI boven de weet-ik-hoeveel zit. Ik weet niet hoe hoog je BMI nu is, maar dat weet je zelf waarschijnlijk wel.

Laat je in ieder geval niet met het eerste het beste maagbandje afslepen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_41258929
Ik zat me nog af te vragen of je die hork van een huisarts nog had..

Het lijkt inderdaad allemaal wel uitzichtsloos, dat heb ik toen ook gehad.. Voor mij heeft behandeling van de psychologische kant erg goed geholpen, maar daar moet je ook maar net voor openstaan. Als ik dat niet gedaan had, dan was ik nu ik denk een 15 kilo zwaarder geweest dan mijn startgewicht ipv 10 kilo lichter.. Maarja, ik ben pas de laatste jaren zoveel aangekomen, terwijl het bij jou al uit je jeugd stamt, en dat is volgens mij dan toch heel anders.

Het lijkt mij heel ingrijpend, maar jouw lichaam geeft nu al aan dat hij het niet echt meer trekt. En het scheelt dat je familie ook achter je staat. Hoe staat je vriend er eigenlijk tegenover dan? Het zal toch flink wat consequenties hebben.
Orienteren is niets mis mee, de knoop doorhakken kan je altijd nog...

Ik kan het ergens heel goed begrijpen, je hebt een enorme geschiedenis van dieten volgens mij, maar aan de andere kant vraag ik me af of je ook niet het psychologische gedeelte nog eens onder de loep moet nemen. Maar ik ken je daar niet goed genoeg voor om daar iets zinnigs over te zeggen.

Nou ja, ik hoop dat mijn verhaal ook niet te warrig is zo..
pi_41258993
Ik heb altijd gedacht dat je voor WLS boven een bepaald gewicht moet zitten. Ik weet niet hoe zwaar je nu bent maar toen je in het lijstje stond was je toch nog onder de 100 kilo(dacht ik). In ieder geval zou ik het eerst met je HA bespreken die weet het beste van hoe en wat.
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:04:44 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_41259125
Ow, een ding trouwens over een WLS, ga asjeblieft niet voorbij aan de geestelijke kant van zo'n operatie. Ik heb me daar danig op verkeken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_41259369
In welke opzichten heb je er ook geestelijk last van Troel?

Ik kan zo wel wat dingen verzinnen, maar waar heb jij vooral last van gehad dan?
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:12:57 #39
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_41259374
quote:
In ieder geval zou ik het eerst met je HA bespreken die weet het beste van hoe en wat.
Dat is niet altijd zo hoor, die van mij wilde alleen een bandje maar nu steunt hij mij ook bij mijn GBP. Idd laat je niet direct een bandje aanpraten maar kijk ook naar de optie voor een GBP of een sleeve. Het is een erg lastige beslissing weet ik. Ik heb ook eerst gezegd in een gezond lichaam niet snijden maar ja hoe gezond is je lichaam als je er zoveel last van heb.

Heel veel suc6!!
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:14:41 #40
35189 Troel
scherp en bot
pi_41259433
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:00 schreef Riann het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat je voor WLS boven een bepaald gewicht moet zitten. Ik weet niet hoe zwaar je nu bent maar toen je in het lijstje stond was je toch nog onder de 100 kilo(dacht ik). In ieder geval zou ik het eerst met je HA bespreken die weet het beste van hoe en wat.
Geloof me, je huisarts is niet de persoon die het beste weet van hoe en wat. Vaak weet een huisarts er helemaal niet zo heel veel van. Daarom kun je het beste goed voorbereid naar je huisarts gaan en ook de huisarts van te voreen aangeven waarom je een afspraak maakt, zodat hij zich kan orienteren.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:16:11 #41
35189 Troel
scherp en bot
pi_41259479
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:12 schreef teigan het volgende:
In welke opzichten heb je er ook geestelijk last van Troel?

Ik kan zo wel wat dingen verzinnen, maar waar heb jij vooral last van gehad dan?
Noua, je wordt toch echt wel een ander persoon. Je hele lichaam wordt anders en dat is soms best lastig. Ik heb echt wel van tijd tot tijd een jankbui gehad als ik weer eens boven het toilet stond te kotsen omdat ik echt dacht dat die ene hap nog wel kon. Natuurlijk is dat stukken minder, maar ik kan nog steeds compleet volschieten als ik merk dat mijn broeken die zo super lekker zitten en ik nog maar net heb alweer te groot zijn en ik niet weet waar ik het geld vandaan moet halen voor nieuwe omdat ik het liever aan mijn huwelijk besteed enzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_41259584
Ik denk dat Teigan wel een punt heeft. Het lijkt me toch belangrijk om te weten waarom het allemaal zo gelopen is en waarom je nu ook die motivatie niet kunt vinden om langdurig door te dieten. Ik ken je natuurlijk niet, maar als je bijv. het niet volhoudt omdat je in een dip schiet, dan is het misschien handiger om dat aan te pakken. Een operatie doen lijkt me pas een goed plan als je er echt achter staat. Bij twijfel niet oversteken.

Anyway, kun je voor je voeten en knieën niet langs de fysiotherapeut? Misschien dat het met wat oefeningen en misschien steunzolen oid enigszins op te vangen is tot je wat gewicht kwijt bent of een beslissing hebt genomen over de operatie.

En wat Troel zegt natuurlijk ook. Dik zijn is misschien niet leuk, maar je bent niet van de ene op de andere dag gelukkig als er x kilo af is. Je moet toch weer leren omgaan met dat nieuwe lichaam en de daarbij behorende nieuwe mogelijkheden en beperkingen.
Sanity is (not) statistical
pi_41259630
Het lijkt mij sowieso heel heftig om zoveel af te vallen in een jaar... Voor je zelfbeeld, en hoe je over jezelf denkt..

Ik heb er soms al moeite mee dat ik afval, en bij mij gaat het traag... Ik kan me dan ook haast niet voorstellen hoe het voor jullie moet zijn..
Ipv. jezelf als heel dik te zien, ben je ineens "slank"
pi_41259658
Tja de geestelijk kant weet ik niet zo heel veel van af. Bedoel je de angsten voor complicaties ed, of iets anders? Ik weet in ieder geval dat ik geen maagbandje zou willen, gezien de relatief grote kans op complicaties. Laat dat nou net de soort WLS zijn die in Nederland vergoed wordt met een relatief laag BMI.
Maar ik zal inderdaad eens kijken welke co-morbiditeiten ik kan 'meenemen'. Heb dus al veel pijn aan mijn voeten, last van mijn knieen en ik vermoed dat mijn bloedruk aan de hoge kant is. Misschien handiger van mij om dit soort dingen naar het WLS topic te verplaatsen.

Teigan, je hebt wel gelijk hoor over de pyschologische kant. Dat overeten (ben trouwens niet een volume-eter, meer een snoeper) heeft ongetwijfeld wel een psychologische reden, ik denk dat daar altijd wel wat van achter zit. Ik heb volgens mij geen aantoonbare redenen (misschien verveling) maar goed ik ben geen psycholoog. Wat ik heb begrepen is dat je in het traject voor WLS sowieso wordt gescreend door een psycholoog of je geen eetstoornis hebt en of je wel geschikt bent voor WLS. Laat ik het zo zeggen: over dat gedeelte maak ik me niet zo veel zorgen.

Mijn vriend vind het trouwens een eng idee, maar kan het zich wel voorstellen. Hij weet wat ik eet en hij vind het ook wel een beetje vreemd dat ik daarvan blijf aankomen. Tja, bij hem werkt het anders. Hij eet 2 keer zoveel als ik en komt nauwelijks aan, en valt heel snel af met wat sport.
pi_41259734
nou... ik kan niet voor octo spreken maar ze is denk ik net zolang als ik hier bij de dieetclub En ze is wel wat afgevallen maar dat ook weer bijgekomen en al best lang aan het tubben. Ik kan me het levendig indenken om dan voor zoiets te kiezen.

iig octo veel succes met het nemen van een beslissing en etc.
pi_41259792
Ik weet van mezelf dat ik juist doordat ik aankwam, ik meer ging eten, het maakte toch niet uit, en ik was toch al vet en lelijk en alles..
En dat patroon is echt moeilijk om te doorbreken...
pi_41259882
Ik dacht nogal aangekomen te zijn, maar het viel heel erg mee. Ik had weer zuivel op de afgelopen weken en dan zwel ik altijd op als een ballon, omdat ik daar eigenlijk niet tegen kan, dus daardoor leek ik veel zwaarder. Nu stond ik toch redelijk netjes op 82,3.

Vandaag nog heel netjes gegeten. Eerst na het opstaan tien minuten gestept en tien minuten geroeid, toch 400 kcal verbrand. Daarna een bakje aardbeienyoghurt op en vanmiddag een bakje All Bran chocoflakes met soyamelk en een bakje muesli met melk (minus L! Als ze nou ook met lactosevrije yoghurt komen ben ik helemaal blij! Ik heb de laatste tijd zo'n trek in yoghurt dat ik de buikpijn er gewoon voor over heb). En een appeltje en een beker mandarijn/sinaasappelsap.
Vanavond eten we spinazie, dus da's ook niet veel.

Ik denk dat ik maar weer om en om een dag lijn en een dag normaal eet. Dat is het enige wat ik wel redelijk goed vol kan houden. Een dag streng zijn houd ik wel vol, maar langer is gewoon al te lang.
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:29:20 #48
35189 Troel
scherp en bot
pi_41259959
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:20 schreef octopussy het volgende:
Tja de geestelijk kant weet ik niet zo heel veel van af. Bedoel je de angsten voor complicaties ed, of iets anders? Ik weet in ieder geval dat ik geen maagbandje zou willen, gezien de relatief grote kans op complicaties. Laat dat nou net de soort WLS zijn die in Nederland vergoed wordt met een relatief laag BMI.
Maar ik zal inderdaad eens kijken welke co-morbiditeiten ik kan 'meenemen'. Heb dus al veel pijn aan mijn voeten, last van mijn knieen en ik vermoed dat mijn bloedruk aan de hoge kant is. Misschien handiger van mij om dit soort dingen naar het WLS topic te verplaatsen.

Teigan, je hebt wel gelijk hoor over de pyschologische kant. Dat overeten (ben trouwens niet een volume-eter, meer een snoeper) heeft ongetwijfeld wel een psychologische reden, ik denk dat daar altijd wel wat van achter zit. Ik heb volgens mij geen aantoonbare redenen (misschien verveling) maar goed ik ben geen psycholoog. Wat ik heb begrepen is dat je in het traject voor WLS sowieso wordt gescreend door een psycholoog of je geen eetstoornis hebt en of je wel geschikt bent voor WLS. Laat ik het zo zeggen: over dat gedeelte maak ik me niet zo veel zorgen.

Mijn vriend vind het trouwens een eng idee, maar kan het zich wel voorstellen. Hij weet wat ik eet en hij vind het ook wel een beetje vreemd dat ik daarvan blijf aankomen. Tja, bij hem werkt het anders. Hij eet 2 keer zoveel als ik en komt nauwelijks aan, en valt heel snel af met wat sport.
Ik heb dus compleet geen screening gehad door een psycholoog. Dat is dus helemaal afhankelijk van het traject wat je volgt. Op het moment dat je via Belgie gaat, bijvoorbeeld via Lemmens, dan hoeft dat dus helemaal niet. Ik heb zelf het grote voordeel dat er bij m ij gewoon een knop is omgegaan, terwijl ik eerst ook wel bang was dat ik na de operatie nog steeds een heel pakje koekjes leeg zou willen eten zeg maar. Die angst was gelukkig ongegrond.
Complicaties vond ik niet zo'n groot probleem, zelfs het afscheid nemen van Bert de zondag dat hij me bij qltel afzette kostte me maar een paar snikken, maar dat was meer van blijdschap dan van angst. Ik merk gewoon dat mijn hele leven veranderd en daar komt gewoon veel geestelijkheid bij kijken zeg maar (en dan heb ik het niet over de dominees)

Ik heb je gemaild, lees het rustig door, je bent altijd welkom bij ons thuis, wellicht is het voor je vriend prettig om met Bert of qltel te spreken en vragen te stellen over hoe zij het ervaren hebben. Dat kan, je hoeft maar een kik te geven. (ik ben zo vrij om ook maar even voor qltel te spreken )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_41259963
Wat verschrikkelijk moeilijk Octopussy, om zo'n afweging te maken. Dat is echt iets dat je zelf moet doen. Maar (veel) informatie inwinnen lijkt me nooit kwaad kunnen. Als je dan iets besluit, kun je dat tenminste doen op grond van de goede kennis.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:31:09 #50
35189 Troel
scherp en bot
pi_41260030
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:20 schreef teigan het volgende:
Het lijkt mij sowieso heel heftig om zoveel af te vallen in een jaar... Voor je zelfbeeld, en hoe je over jezelf denkt..

Ik heb er soms al moeite mee dat ik afval, en bij mij gaat het traag... Ik kan me dan ook haast niet voorstellen hoe het voor jullie moet zijn..
Ipv. jezelf als heel dik te zien, ben je ineens "slank"
Dat dus inderdaad. Maar ook ineens veel meer aandacht krijgen van mannen. Dat drukt op een of andere manier ook wel een stempel.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_41260221
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:31 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat dus inderdaad. Maar ook ineens veel meer aandacht krijgen van mannen. Dat drukt op een of andere manier ook wel een stempel.
Daar kan ik me ook iets bij voorstellen...
en dat is ook iets waar ik zelf niet al te lang over na wil denken, juist omdat ik me nog steeds niet echt kan voorstellen dat mensen mij aardig enzo vinden, laat staan dat andere mannen dan mijn vriend mij aantrekkelijk zouden vinden...
pi_41260311
Ergens heb ik daar ook angst voor. Toen ik nog <75 kilo woog werd ik heel erg vaak lastiggevallen. Wat dat betreft vind ik dit wel 'veilig'. Maar ja, ik ben nu ook ouder he, dus ik zou moeten beseffen dat ik nu veel weerbaarder ben. Toch werkt het niet helemaal zo.
pi_41260372
Ik werd veel lastiggevallen door Afrikaanse mannen, ook toen ik zwaarder was...

Dat er nu weer wordt omgekeken is denk ik een combi van wat gewicht kwijtzijn, en weer (redelijk) goed in mijn vel zitten..
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:40:40 #54
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_41260385
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:31 schreef Troel het volgende:

[..]

Daar heb ik het met mijn man ook over gehad dan zien ze je ineens wel staan lijkt me erg raar
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:45:01 #55
35189 Troel
scherp en bot
pi_41260558
Afrikaanse mannen laten me nu gelukkig links liggen. Hoe zwaarder je bent, hoe interessanter je voor ze bent, want op een of andere manier leven ze nog wel met "als je zwaar bent, ben je rijk".
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_41260566
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:40 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Daar heb ik het met mijn man ook over gehad dan zien ze je ineens wel staan lijkt me erg raar
Ik heb dat ook meegemaakt toen ik een jaar of 6 geleden bijna 20kg was afgevallen. Ik weet alleen nogsteeds niet of het nu alleen het gewicht was wat ik kwijt was waardoor ik "mooier" was, of dat het aan mijn veranderde uitstraling lag. Ik ben me namelijk ook anders gaan gedragen en kleden...

Ik genoot er wel van, het was een enorme boost voor mijn zelfvertrouwen... maar het is natuurlijk wel vreemd dat ze je dan opeens wél zien. Van bepaalde groepen mannen krijg ik trouwens ongevraagd aandacht ongeacht mijn gewicht... In bepaalde culturen is "een pondje meer" nu eenmaal een schoonheidsideaal.
***Levi was here***
pi_41260719
Eigenlijk ben ik diep van binnen wel een beetje jaloers op de dames met een WLS, het gaat zo goed! Stiekem denk ik er over hoe het zou zijn om ook zo'n hulpmiddel te hebben. Alleen ben ik niet dik genoeg en ik heb wel lichaamelijke klachten, maar volgens de fysio en de huisarts zijn mijn spierproblemen en mijn darmproblemen niet gerelateerd aan mijn gewicht. Verder zijn mijn cholesterol, bloeddruk en glucosespiegel prima in orde... dus ik heb geen co-morbiditeit om op te voeren. En het gekke is: daar baal ik best wel een beetje van.
***Levi was here***
pi_41260881
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:49 schreef Levitation het volgende:
Eigenlijk ben ik diep van binnen wel een beetje jaloers op de dames met een WLS, het gaat zo goed! Stiekem denk ik er over hoe het zou zijn om ook zo'n hulpmiddel te hebben. Alleen ben ik niet dik genoeg en ik heb wel lichaamelijke klachten, maar volgens de fysio en de huisarts zijn mijn spierproblemen en mijn darmproblemen niet gerelateerd aan mijn gewicht. Verder zijn mijn cholesterol, bloeddruk en glucosespiegel prima in orde... dus ik heb geen co-morbiditeit om op te voeren. En het gekke is: daar baal ik best wel een beetje van.
Ik ben soms wel jaloers dat het afvallen zo goed gaat, maar ik zie heel goed dat het niet allemaal zonneschijn is, en als ik ook zie hoe k*t het ook kan zijn voor ze, en dat het eigenlijk de laatste optie is die je kan kiezen, dan ben ik toch meestal wel blij dat ik zo "gezegend" ben dat ik die optie nog niet hoef te overwegen... Al kan ik me heel goed voorstellen dat zij er wel voor gekozen hebben, voor hun wegen die nadelen toch zeker op tegen de voordelen die ze eruit halen..
pi_41260908
Haha klinkt erg bekend in de oren over de dikke konten adoratie van bepaalde bevolkingsgroepen

Ik heb trouwens niet het idee dat mensen mij aardiger vinden als ik slanker zou zijn. Misschien zelfs wel andersom: nu ben ik zeg maar geen concurrentie (in de ogen van veel meiden), maar als je ineens slank ben en er mannen naar je om kijken dan zal er misschien enige mate van jaloezie bij te kijken komen.
Dat geldt dan wellicht ook wel voor de partners van mensen die veel zijn afgevallen. Je ligt ineens weer 'in de markt' (nee hoor lieverd ). Denk wel dat mijn vriend het erg leuk zou vinden als ik me ook weer eens een beetje in leuke kleding kan vertonen. Probeer met maat 48 maar eens een leuke sexy outfit te vinden voor in de discotheek ofzo.
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:54:20 #60
35189 Troel
scherp en bot
pi_41260933
quote:
Veel kaas gaan eten Zorgen dat je flink dichtslibt, gaat je bloeddruk ook omhoog, en een obesitasarts is wat makkelijker in co-morbiditeiten opgeven
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_41261110
quote:
Lastig he? Ik ben ook best wel bang dat ik 'te licht' wordt bevonden terwijl ik in mijn hoofd gewoon weet dat de reguliere methode geen succes heeft bij mij. Je zit in een soort van afval-limbo. Mijn BMI is op dit moment 35, maar de verleiding om dat wat op te hogen is best wel aanwezig. Niet....aan.....denken.....
  maandag 28 augustus 2006 @ 17:01:40 #62
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_41261190
cholesterol, bloeddruk en glucosespiegel, zijn bij mij ook prima in orde bloeddruk misschien iets hoog maar dat was te verwaarlozen. En dat zijn dingen die mij onzeker maken over de verzekering enzo ik heb maar1 grote co morb en dat zijn mijn heupen.
  maandag 28 augustus 2006 @ 17:13:12 #63
35189 Troel
scherp en bot
pi_41261608
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:59 schreef octopussy het volgende:

[..]

Lastig he? Ik ben ook best wel bang dat ik 'te licht' wordt bevonden terwijl ik in mijn hoofd gewoon weet dat de reguliere methode geen succes heeft bij mij. Je zit in een soort van afval-limbo. Mijn BMI is op dit moment 35, maar de verleiding om dat wat op te hogen is best wel aanwezig. Niet....aan.....denken.....
Je gaat met je kleren aan op de weegschaal bij de huisarts. Verschil tussen een linnen broek en een spijkerbroek is aanzienlijk
Een litertje water drinken van te voren is ook weer een kilo.
Zorg voor platte schoenen en plat haar, je bent denk ik wel wat gekrompen sinds je de vorige gemeten bent, je bent vast 3 centimeter kleiner

En geloof me, als het er echt om spant dan kijkt de arts net iets verkeerd en ben je zo een paar kilo zwaarder.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_41262080
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:59 schreef octopussy het volgende:

[..]

Mijn BMI was in april vorig jaar 35.5 en ik heb momenten gehad dat ik zoiets had van "ik had er nog 10kg aan moeten eten", simpelweg omdat je dán opeens wél hulp kunt krijgen. Gek eigenlijk dat er door niemand preventief wordt ingegrepen. Anyway, ik besef wel heel goed dat die manier van denken natuurlijk niet goed is. Ik zal zelf aan mijn gewicht moeten werken. Balen is alleen dat ik zo vaak oververmoeid en "niet lekker" (écht niet lekker) ben of geblesseerd... ik ben gek op sporten, maar vaak ben ik niet in staat iets te doen. Daar zit ik eigenlijk nog meer mee dan met het feit dat ik zo zwaar ben.
***Levi was here***
  maandag 28 augustus 2006 @ 17:42:31 #65
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_41262460
Morgen begin ik dus aan mijn nieuwe lijn (een datum zetten is altijd goed!). Ik heb een paar regels waar ik mij aan zal houden:

* complexe koolhydraten (dus, bruin brood, etc...)
* 3x per week naar de gym (minimum!)
* wandelen, wandelen, wandelen!
* niet snoepen
* veel groente eten (en later meer fruit)

Ik heb Troel net een mailtje gestuurd om bij de database te worden gezet.

Ik weeg nu ongeveer 89.5kg (ong 1 week geleden - ik heb geen weegschaal!)

Ik streef nu voor 80kg. De eerste 5kg gaat wel makkelijk, maar daarna zal het wat moeilijker gaan - dat had ik vorige keer! Het zal wel lukken
....And just the scent of you is enough
(To make me sick)....
pi_41262609
Ja nou mijn mening is als je zo kunt afvallen moet je het zo doen. Maar als dat echt niet werkt ja dan moet je idd aan een operatie gaan denken. Maar ik denk dat het ergens ook wel goed is dat ze het pas doen als je boven een bepaalde BMI zit. Anders zijn er denk ik ook veel mensen die dat doen omdat ze denken dat het makkelijk is. Maar als ik zo de verhalen van troel lees. Komt er veel meer bij kijken. En is het dus absoluut niet makkelijk.
pi_41262725
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:40 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

nou.. zo raar is dat niet

wees nou eerlijk als jij in een discotheek staat of wat dan ook... Waar kijk je dan het eerst naar idd naar uiterlijk. Doe ik zelf ook bij jongens. Ben ik heel eerlijk in.
pi_41263659
Tja, voor mij werkt het toch niet zo. Ik zou geen relatie met iemand willen waarvan ik het idee had dat ie er vandoor zou gaan als ik tien kilo zwaarder was. Dat vind ik het irritantste van het hele gedoe eigenlijk denk ik. Nou ja, dat en kleren kopen. Ik begrijp niet zo dat aantrekkingskracht voor veel mensen zo samenhangt met gewicht. Ik heb mensen leuk gevonden met ondergewicht en met overgewicht, en het interesseert me niets eigenlijk. Tien kilo meer of minder, lekker boeiend.
pi_41263680
Ik ken een meisje die zelfs toen ze nog 150 kilo was veel aandacht van de mannen kreeg... Maar die mannen haakten wel af als het wat serieuzer werd, en dat kwam dan wel door haar gewicht.. Haar als persoon vonden ze fantastisch..

Dat moe zijn enzo komt me wel bekend voor..
Sinds die bindweefselmassage heb ik wel weer meer energie, mijn vage gezondheidsklachten zijn weg, en ook mijn darmen zijn rustiger...

Ik ben echt zo blij dat ze dat gevonden hebben toen..
  maandag 28 augustus 2006 @ 18:32:53 #70
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_41263800
Ik bedoel meer dat ik het mezelf niet voor kan stellen. Ik ben sinds mijn peutertijd stviger of dik dus die aandacht heb ik op die manier eigenlijk nooit zo gehad behalve bij mijn vriendjes dan oke.

Dat moe zijn is idd herkenbaar morgen weer voor het eerst naar college ik zie er nu al tegenop
pi_41263888
Ik heb dit jaar best veel aan m'n hoofd gehad en er komen nogal wat veranderingen aan. Ik overweeg nu eigenlijk om dat boek van Gillian McKeith te kopen (ja, die van You are what you eat). Misschien is het wat voor als ik op mezelf ga. Nu zie ik het nog niet gebeuren, ik heb de gelegenheid er nog niet voor en ook de rust niet. Maar het spreekt me altijd wel aan hoe zij precies de goede voedingsmiddelen heeft voor ieder vaag klachtje, en vage pijntjes, vermoeidheidjes, etc. heb ik wel. Niet dat ik nou zeer ongezond eet, zeker niet, maar het kan beter.
pi_41264097
ik heb nooit echt te klagen gehad over de aandacht van mannen maar nu ik een stuk lichter ben is het wel een beetje verdubbeld
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:01:09 #73
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_41264622
ik ben mijn inlog-gegevens zo'n beetje kwijt
het afvallen gaat wel goed overigens
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:09:02 #74
35189 Troel
scherp en bot
pi_41264875
Muck en Plonky hebben allebei een mailtje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:14:57 #75
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_41265095
dank u
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:49:31 #76
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_41266461
veel dank Troel!
....And just the scent of you is enough
(To make me sick)....
pi_41282087
Jee, wat een heftige gedachten, octo Ik zou willen dat ik iets zinnigs kon zeggen, maar ik hink een beetje op twee benen. Ik hoop dat je er uitkomt, lees veel en geef het tijd te laten bezinken.

Freecell, dat wordt dus geen sauna begrijp ik?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_41283367
Yeah, gister een abbo afgesloten voor de sportschool Speciale vetverbrandings workshops voor mannen, werken met drumbelts etc. heb dr nu al zin in. 6 sept. heb ik een intake waarbij ik compleet doorgelicht word, dan zullen we ook werkelijk weten hoe het ervoor staat. Hoe zit het eigenlijk met strié bij de buik, trekt dat nog een beetje weg?
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_41283417
klinkt goed Mangoworks...

Striae trekt niet meer weg, het wordt wel minder opvallend, ipv paars wordt het wittig, maar helemaal verdwijnen doet het niet meer...

Ik wil straks na de vakantie wel weer naar aquarobic, maar ik denk dat ik eerst maar even afwacht hoe zwaar mijn LIO jaar mij valt....
pi_41287321
Ik zag trouwens net in de supermarkt weer zo'n poster hangen van de thuiszorg, met een cursus sportief afvallen..
Zo hebben ze ook de cursus overgewicht te lijf..

Heeft iemand zoiets wel eens gedaan? Als ik het lees klinkt het toch best wel ok, maar ik heb van de dietistes van de thuiszorg weer niet zo'n hoge pet op, die kon ik veels te makkelijk voor de gek houden.
pi_41287340
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 05:06 schreef Isabeau het volgende:
Jee, wat een heftige gedachten, octo Ik zou willen dat ik iets zinnigs kon zeggen, maar ik hink een beetje op twee benen. Ik hoop dat je er uitkomt, lees veel en geef het tijd te laten bezinken.

Freecell, dat wordt dus geen sauna begrijp ik?
Doe dat nou niet zeggen Isa, ik ben nog in ontkenningsfase dat ik een sauna ga missen
Maar dat wordt hem dus inderdaad niet.
* freecell kijkt sip
Kunnen wel iets anders doen natuurlijk
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:10:31 #82
35189 Troel
scherp en bot
pi_41287613
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:00 schreef teigan het volgende:
Ik zag trouwens net in de supermarkt weer zo'n poster hangen van de thuiszorg, met een cursus sportief afvallen..
Zo hebben ze ook de cursus overgewicht te lijf..

Heeft iemand zoiets wel eens gedaan? Als ik het lees klinkt het toch best wel ok, maar ik heb van de dietistes van de thuiszorg weer niet zo'n hoge pet op, die kon ik veels te makkelijk voor de gek houden.
Je moet juist leren ze niet voor de gek te willen houden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_41287922
Ik heb de iets hardere aanpak nodig vrees ik....
Soms moet iemand mij gewoon eens flink zeggen dat ik niet goed bezig ben.. En iemand die je een keer in de maand ziet, waar je geen eetlijsten voor bij hoeft te houden en die niet raar opkijkt als je een kilo in de maand aankomt, tja, daar heb ik weinig aan..

De dietiste die ik na de eetgroep had, die beweerde dat ik wel af zou vallen als ik 1 glas melk per dag minder zou drinken...
Toen is vriendje dus heel boos op mij geworden, en ben ik nog een keer geweest om het af te sluiten..
pi_41288223
ik heb net pain de madelaine brood met heerlijk roompathe op
pi_41288530
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:28 schreef Riann het volgende:
ik heb net pain de madelaine brood met heerlijk roompathe op
Ik heb net 3 (zonnepitten-)boterhammen met komkommer-sandwichspread op. En ik heb nog héél veel trek.

Ik heb me gisteren bezondigd aan boterkoek........... 300 gram Niet doorvertellen..... Was niet eens misselijk eerlijk gezegd.... En: ja, ik weet éxact hoeveel kcal dat is! Boterkoek of all things!
***Levi was here***
pi_41288593
Ik heb net al een boterham met eiersalade gehad, en ik heb voor het eerst in tijden chocoladerozijnen in huis..

Ik weet niet of dit goedkomt vandaag.....

Maar zo af en toe moet het ook gewoon kunnen hoor...
pi_41288766
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:40 schreef teigan het volgende:
Ik heb net al een boterham met eiersalade gehad, en ik heb voor het eerst in tijden chocoladerozijnen in huis..

Ik weet niet of dit goedkomt vandaag.....

Maar zo af en toe moet het ook gewoon kunnen hoor...
Eén boterham met eiersalade is toch geen probleem? 10 zou een probleem zijn...
En die chocorozijnen... hmmmm... ik weet wel wat er zou gebeuren als ík ze in huis had.
***Levi was here***
pi_41288911
eerder hielden ze het nog geen dag uit bij mij, die chocoladerozijnen... Ik vrat me er ongans in...

Nu liggen ze weer braaf in de kast....
En als ik er erg veel trek in krijg ga ik eerst maar een paar boterhammen extra eten denk ik...
  Licht Ontvlambaar dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:55:23 #89
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41289034
Ik ben sinds vandaag maar weer op regime... boven de 80 kilo maakt me niet vrolijk Dus vanmorgen netjes twee sneden donker brood met kaas en een kop koffie. Verder een glas icetea (die groene van pickwick) en een appel gehad. Dadelijk vier sneden brood met beleg voor de lunch... en ik moet nog ergens 2 liter water tussendoor gooien.

Ow ja, vanavond ga ik maar weer eens rennen...
pi_41289126
klinkt wel goed qua hoeveelheden Sjeen..

Ik zie vrijdag wel of ik deze maand veel schade heb opgelopen... Vriendje denkt dat ik afgevallen ben, de masseuse ook, en ik denk juist van niet...

Ik ben vanmorgen nog even langs mij stageschool geweest, en ik heb een planning binnen, en morgen krijg ik mijn rooster thuisgestuurd..
Dus ik kan gaan beginnen met het voorbereiden van lessen..
  † In Memoriam † dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:04:17 #91
43556 miss_dynastie
pi_41289312
Oh levi, ik hoop dat je ervan genoten hebt, maar het idee van meer dan twee van die kleine blokjes maakt me wel misselijk

Ik wil binnenkort het sporten maar weer eens serieus oppakken. Ik kan echt niet anders zeggen dan dat het eten hier heel erg goed gaat, maar omdat ik heel veel moet studeren komt het er niet echt van om veel te bewegen (en ja, natuurlijk is dat ook maar een smoes, maar wel tijd dat daar verandering in komt).
pi_41289412
Boterkoek! Geweldig spul. Heb ik altijden niet meer gehad. De laatste keer dat ik dat at was op de HAVO. Toen hebben we met z'n tweeën een hele boterkoek opgegeten tijdens engels
Geweldig en misselijk ook
Krijg nu wel zin in boterkoek trouwens.
Enne Levi": ik ken ook best veel op van dat spul voor ik misselijk word.
pi_41289444
miss_dynastie, het is in ieder geval al een stap in de goede richting..

En ergens is het misschien juist wel goed om eerst goed te eten, en dan pas te gaan sporten... Dan haal je je niet teveel op je nek, en nu je aan dit eetpatroon gewent bent en er niet meer zo over na hoeft te denken, is het misschien wel weer makkelijker om straks met sporten te beginnen..
(en stel daar ook niet gelijk te hoge eisen aan jezelf..)
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:46:26 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_41290518
Berts collegaatje wil wel met mij gaan sporten. Iets met stokken ofzo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_41290602
nordic walking Troel?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:51:14 #96
35189 Troel
scherp en bot
pi_41290638
Nee, wel in de sportschool.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_41290823
en dat iets met stokken... Ben benieuwd wat dat dan moet zijn...
pi_41291290
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:49 schreef teigan het volgende:
nordic walking Troel?

Zo oud is ze nou ook weer niet
Vreemde sport dat Nordic walken. Vooral in ons platte Nederland zonder sneeuw
pi_41291623
Ik zie ze hier wel rondlopen die jonger zijn dan wij hoor, van die meisjes van een jaar of 16, samen met mams op pad...

Dan zie je er drie lopen, waarvan twee de stokken achter zich aan slepen, en de derde een poging doet om ze ook echt te gebruiken...
pi_41291679
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:21 schreef teigan het volgende:
Ik zie ze hier wel rondlopen die jonger zijn dan wij hoor, van die meisjes van een jaar of 16, samen met mams op pad...

Dan zie je er drie lopen, waarvan twee de stokken achter zich aan slepen, en de derde een poging doet om ze ook echt te gebruiken...
Ik zie het al voor me
moeder: Kom jongens, we gaan gezellig en gezond met z'n allen sporten
Pappa en dochter:
pi_41291740
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:21 schreef teigan het volgende:

Ik heb ook een stel van die stokken liggen, ooit 'ns gekregen voor kerst ofzo. Heb ze nog nooit gebruikt... durf er niet mee de straat op. Vind 't namelijk geen gezicht, al die mensen die een stel stokken achter zich aan slepen en dan denken sportief bezig te zijn.
***Levi was here***
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')