Ik had een soort total recall achtig iets. Ik maakte vannacht de droom zo mee dat het niet van echt te onderscheiden was. Ik was op een palm strand met een super blauwe zee en ik voelde me dus echt in het zand zakken en ik moest lachen omdat ik wist dat ik aan het dromen was. Ik stond verbijsterd en met een mond vol tanden en moest dus echt lachen dat zoiets mogelijk is, hoe het mogelijk is dat je zo'n reeële omgeving kunt maken met je hoofd.
Ik ging zwemmen en ik voelde dus het water zoals water aanvoelt alleen dan nog intenser dan dat.
De droom begon zomaar naar voren te komen, de omgeving van het palm strand en de zee namen zomaar vormen aan en voordat ik het wist was ik lekker aan het zwemmen. Ik werd me steeds bewuster van de echtheid van die droom dat ik niet verder durfde te dromen. Ik ben toen terug gestapt uit die droom omdat ik dacht dat ik niet meer terug kon keren vanuit dat eiland waar ik aan het zwemmen was.
De omgeving in die droom die bleef dus steeds grotere vormen aannemen en kwam echt tot leven. De bewustheid ervan heb ik nog nooit meegemaakt dus.
Toen ik terug wilde stappen uit die droom lukte het niet, maar daarna zag ik een kind naar voren komen die heel snel opgroeide en toen werd ik wel wakker.
Na alle dromen in mijn leven is dit dus echt de mooiste ooit
![]()
Vanwege het feit dat het leek dat ik daadwerkelijk op een tropisch oord was met de volle beleving.
Net na ontwaken dacht ik dat ik aan het doodgaan was even
![]()
Dat ik dood ging en dat een nieuw leven opgebouwd werd.
Ik sta dus niet vaak met een mond vol tanden maar ik weet niet hoe ik het moet omschrijven hoe de beleving was. Het leek echt maar dat is niet duidelijk genoeg en niet goed genoeg omdat het meer was dan echt. Echt is minder intens dan wat ik in die droom meemaakte.
Vandaar dus ook die angst dat ik niet meer terug kon komen, volgende keer probeer ik het wat langer uit te houden en probeer ik langer in die droom te blijven. Hopelijk vanavond een nieuwe kans
[ Bericht 9% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 29-01-2007 12:10:33 ]