abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 januari 2007 @ 08:01:43 #190
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45587363
Heerlijk gedroomd, helaas zijn er alleen goedvoelende indrukken achter gebleven.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:59:27 #191
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45593619
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 08:01 schreef jogy het volgende:
Heerlijk gedroomd, helaas zijn er alleen goedvoelende indrukken achter gebleven.
Das zonde van die mooie droom

Eigenlijk moet je al je dromen kunnen opslaan op een harde schijf naast je bed en dat je dan vaker je dromen kunt beleven. Dat je 1000 dromen hebt opgeslagen en dan op ieder willekeurig moment een droom kunt herbeleven.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 13:37:17 #192
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45594568
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:59 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Das zonde van die mooie droom

Eigenlijk moet je al je dromen kunnen opslaan op een harde schijf naast je bed en dat je dan vaker je dromen kunt beleven. Dat je 1000 dromen hebt opgeslagen en dan op ieder willekeurig moment een droom kunt herbeleven.
Och, ik weet nog wel dingetjes ervan maar niets coherents. Is ook niet zo belangrijk op zich. Maar het opslaan op een HDD die naast je bed ligt en dan af kunnen spelen lijkt me wel wat, al is het alleen maar voor de filmwaarde. . Soms heb ik hele verhaallijnen in mijn droom met freaky situaties die zo in een science fiction/fantasy/actiefilm gepropt kunnen worden. Ah well.
Vrijheid
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:06:37 #193
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45597238
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:37 schreef jogy het volgende:

[..]

Och, ik weet nog wel dingetjes ervan maar niets coherents. Is ook niet zo belangrijk op zich. Maar het opslaan op een HDD die naast je bed ligt en dan af kunnen spelen lijkt me wel wat, al is het alleen maar voor de filmwaarde. . Soms heb ik hele verhaallijnen in mijn droom met freaky situaties die zo in een science fiction/fantasy/actiefilm gepropt kunnen worden. Ah well.
Stel je voor je kunt alles opnemen met beelden en al.

Kun je je eigen film-maatschappij beginnen

"Jogy-Dreamworks"

pi_45597357
Ik had raar gedroomd. We gingen op vakantie naar Israel (vraag me niet waarom?) maar toen we te horen kregen dat we met de boot gingen wilde ik niet mee maar toen gingen we met de trein over de zee. Maar eerst gingen we nog langs New York en daar waren alle wolkenkrabbers van hout en werden nieuwe vrijheidsbeelden gemaakt, bijvoorbeeld 1 reusachtige hoer met grote tieten (van hout). En toen kon ik me niks meer herinneren.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:50:28 #195
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_45601115
Ik droomde dat ik op een markt-achtig iets met een bevriende illustrator stond te praten en in het kraampje ernaast verkocht een vrouw zijn tekeningen als haar eigen. Dat vond ik niet zo stoer dus ik ging even melden dat ze dat vooral moest laten. Maar terwijl ik tegen haar stond te schreeuwen, dacht een deel van mij "dat zijn zijn tekeningen helemaal niet, dit zijn fotoportretten". Terwijl de "droomwetenschap" (iets zeker weten ook al heb je er niet de informatie voor, technisch gezien) me dat vertelde. Alsof ik twee bewustzijnen had op dat moment. Best vreemd.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 28 januari 2007 @ 00:39:14 #196
2618 Beezz
Criticaster
pi_45744662
Ik heb eindelijk, na veel 'proberen', een lucide droom gehad.

Ik zat m'n broertje achterna in een soort, mwah, iets vaags in ieder geval, het was een gebouw, een wolkenkrabber, en het alarm ging af dus lieten ze het gebouw onder water lopen. Afin, ik vluchten naar boven voor het water, bijna bij de top, zie ik mn broertje lopen, de bad guy, en schiet a la spiderman een draadje naar de muur. Hij ontsnapt door van het gebouw af te springen, dus sprong ik ook, en voordat ik het wist liep ik, in mn droom, hier voor op straat, nog steeds op zoek naar de bad-guy. Op dat moment had ik zoiets van "dit is een beetje vaag, volgens mij droom ik.... ja ik droom" en ik was eruit. Ik sprong vanaf de straat op het huis van de buren terwijl net iemand zn boodschappen uit zn auto haalde, ik liet me langzaam vallen zodat hij me niet hoorde maar ik was te laat en moest me onzichtbaar maken, serieus. Daarna werd ik wakker.

Maar 't was erg gaaf, vooral 't moment waarop ik wist dat ik droomde, het herhalen is nog niet gelukt, maar ik ben al blij dat ik uberhaupt me dit herinnerde. Op naar de volgende droom waarin ik ga vliegen ipv plakken!
  zondag 28 januari 2007 @ 11:38:14 #197
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45751486
Vannacht gedroomd over collega's. Alleen was er een oorlog gaande oid en had ik het bevel over een soort van leger. Ook op een gegeven moment had ik het briljante idee om in een busje te gaan rijden en overal tegenaan te stoten, tegen andere auto's dus. En de rest van de droom zat ik te bedenken wat ik met het busje aan moest zodat ik de schade niet hoefte te betalen. Erg vaag .
Vrijheid
pi_45760109
ik droomde dat ik meedeed in Bad Girls

ik had een rolletje als geheimzinnige pianiste die opgesloten zat wegens GBH op m'n aartsvijand

http://en.wikipedia.org/wiki/Grievous_bodily_harm

(de betekenis volgt later)

natuurlijk had ik een piano in m'n cel en speelde de kalk van de muur

had ook een relatie met de Wing Governor (gespeeld door Amanda Donohoe)
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  zondag 28 januari 2007 @ 18:20:33 #199
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45765029
ik had een vind ik hele leuke droom laatst

ik weet niet meer precies wat de locatie was dat boeit ook niet..

in ieder geval kwam ik een vrouwtje in mijn droom tegen die met haar voet tegen me aan begon te wrijven..voor ik het wist zaten we heerlijk te zoenen..

het was puur genot, maar ook wel heel verliefd zijn zo binnen vijf minuten
De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
  maandag 29 januari 2007 @ 09:25:30 #200
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45782045
Ik had een nachtmerrie !

Er was een persoon die niet dood kon en speciale krachten had. Ik had haar al meerdere keren doodgemaakt en telkens kwam ze weer terug. De laatste keer had ik haar hoofd eraf getrokken en helemaal tot pulp gestampt maar toch waren we op een gegeven moment in een kamer en schreeuwde ik opeens dat er stoelen en dergelijke tussen de deuropening gezet moesten worden want ze konden elke moment dicht slaan. dat was toen dus ook het geval. en ze kwam wéér terug. Daarna, na haar nogmaals kapot gemaakt te hebben had ik zo'n film-style forward naar een x aantal jaren later. Toen bleek dat er een hele familie was afgeslacht door iemand en uiteindelijk was de hulp van de grote baas weer diegene die mij de hele droom had achtervolgt. Eerst werden we misleidt en dachten we dat de leider de schuldige was maar op het laatste moment hadden we door dat de huishulp het dus was en vermoorde ik hem met een ijspegel, wat dus wel het echte einde betekende van hem/haar/het.

Ik moet zeggen, het was een erg boeiende droom. Beetje Final destination stijl .
Vrijheid
  maandag 29 januari 2007 @ 12:01:32 #201
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45785361
Ik had een soort total recall achtig iets. Ik maakte vannacht de droom zo mee dat het niet van echt te onderscheiden was. Ik was op een palm strand met een super blauwe zee en ik voelde me dus echt in het zand zakken en ik moest lachen omdat ik wist dat ik aan het dromen was. Ik stond verbijsterd en met een mond vol tanden en moest dus echt lachen dat zoiets mogelijk is, hoe het mogelijk is dat je zo'n reeële omgeving kunt maken met je hoofd.

Ik ging zwemmen en ik voelde dus het water zoals water aanvoelt alleen dan nog intenser dan dat.

De droom begon zomaar naar voren te komen, de omgeving van het palm strand en de zee namen zomaar vormen aan en voordat ik het wist was ik lekker aan het zwemmen. Ik werd me steeds bewuster van de echtheid van die droom dat ik niet verder durfde te dromen. Ik ben toen terug gestapt uit die droom omdat ik dacht dat ik niet meer terug kon keren vanuit dat eiland waar ik aan het zwemmen was.

De omgeving in die droom die bleef dus steeds grotere vormen aannemen en kwam echt tot leven. De bewustheid ervan heb ik nog nooit meegemaakt dus.

Toen ik terug wilde stappen uit die droom lukte het niet, maar daarna zag ik een kind naar voren komen die heel snel opgroeide en toen werd ik wel wakker.

Na alle dromen in mijn leven is dit dus echt de mooiste ooit Vanwege het feit dat het leek dat ik daadwerkelijk op een tropisch oord was met de volle beleving.

Net na ontwaken dacht ik dat ik aan het doodgaan was even Dat ik dood ging en dat een nieuw leven opgebouwd werd.

Ik sta dus niet vaak met een mond vol tanden maar ik weet niet hoe ik het moet omschrijven hoe de beleving was. Het leek echt maar dat is niet duidelijk genoeg en niet goed genoeg omdat het meer was dan echt. Echt is minder intens dan wat ik in die droom meemaakte.

Vandaar dus ook die angst dat ik niet meer terug kon komen, volgende keer probeer ik het wat langer uit te houden en probeer ik langer in die droom te blijven. Hopelijk vanavond een nieuwe kans

[ Bericht 9% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 29-01-2007 12:10:33 ]
  maandag 29 januari 2007 @ 15:57:56 #202
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45792495
Even een algemene vraag tussendoor.

Hoe groot is de kans dat je niet meer wakker wordt uit een droom

Vannacht heb ik dus mezelf uit de droom moet schudden omdat ik het idee had dat ik wel eens in de droom kon blijven hangen. De droom van vannacht was dus zo heftig dat ik controle verloor.

Stel nou je gaat zo diep en ver de droomwereld in, is er dan een kans dat je niet meer ontwaakt uit je droom? Dat je hart wel blijft kloppen maar dat je niet meer wakker wordt omdat je vedronken bent in de droom?

Dat is mijn angst vaker bij in slaap vallen dus ook. Ik heb wel eens de neiging om heel snel in slaap te vallen en dan voel ik mezelf dus echt vallen in slaap. Alsof ik in een diepte val. Ook dat zorgt voor paniek omdat het overkomt dat je verdrinkt en niet meer terug kunt komen.

Zijn er gevallen bekend van mensen die niet meer wakker worden? Een soort van coma zonder auto ongeluk?

Ik heb dan altijd net het juiste inzicht om er wat tegen te doen, als ik in paniek raak dan is dat een reflex en zo zorgen mijn reflexen er volgens mij voor dat het altijd op de beentjes terecht komt weer. Zou ik zonder controle in slaap vallen dan zou ik wel eens heel diep in slaap kunnen vallen. Zo diep dat het terugkeren niet meer mogelijk is, dat het ontwaken niet meer tot stand komt.
pi_45793643
Enge gedachte dat je niet meer kan wakker worden uit je droom, nooit over nagedacht. Maar klinkt wel als een gave droom die je gehad heb.
  maandag 29 januari 2007 @ 18:53:27 #204
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45798701
Zeker gaaf maar zo realistisch dat het me iets te heftig werd. En het was niet eens realistisch omdat ik in de realiteit niet zo heftig alles meemaak als in de droom van vannacht.

Als ik in het echt op vakantie ga dan ben ik in gedachtes over andere zaken en dan stap ik de zee in met gedachtes. Vannacht was het zonder gedachtes in de zee stappen en daarom misschien dat het water zo lekker voelde.

Maar het was te heavy, het was mooi omdat ik echt moest lachen dat het mogelijk was maar ik kon het niet aan.

Alsnog ben ik even op vakantie geweest in een paradijs die niet op aarde te krijgen is

Maar het leek dus alsof ik in die droomwereld begon te leven alsof het mijn enige leven was.

Ik probeer het dus uit te leggen wat me dwars zat daaraan. Die droomwereld was te mooi om waar te zijn en ik genoot te erg daarvan, en het leek alsof de realiteit die ik nu meemaak verdween.

En wat jij zegt dat het eng is dat je niet meer wakker wordt uit een droom, het is zeker eng. Dat het een mooie droom is dat is okey maar je wilt toch zeker weer leven tussen de mensen die je nu kent of niet soms?

Zou ik niemand achterlaten hier en zou ik geen waarde hechten aan het bestaan buiten het dromen om dan zou ik niet terug zijn gekeerd en zou ik de droom zijn ingestapt. Die droomwereld was toch bezig met uitbreiden dus wie weet was het bestaan in die droomwereld wel groter dan deze aarde.

Maar ik heb hier mensen die ik waardeer en ik heb hier nog een bewustzijn en besef waar ik graag mee te maken heb.

Dromen is niet alles, het is afwisseling van het dagelijkse leven. Het dagelijkse leven is net zo interessant te noemen volgens mij.
pi_45851755
ik droomde dat ik een piano kocht en m'n bankrekening slonk naar ¤4

misschien moet ik in m'n waakbestaan een beetje sparen
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_45878896
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:57 schreef Dromenvanger het volgende:
Even een algemene vraag tussendoor.

Hoe groot is de kans dat je niet meer wakker wordt uit een droom
De kans bestaat dat je niet meer wakker wordt, maar je blijft niet constant dromen in een coma
  vrijdag 2 februari 2007 @ 12:12:44 #207
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45912672
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De kans bestaat dat je niet meer wakker wordt, maar je blijft niet constant dromen in een coma
Ahzo

Maar de kans van niet meer wakker worden is toch zeker niet erg groot volgens mij

Vannacht werd ik wakker uit de slaap om 0300 vol met stress en gedachtes en toen ben ik maar weer gaan experimenteren. Ik haalde vorige dromen erbij die niet goed waren afgelopen. Zo was er een droom waarbij ik in een sport-hal werd vastgebonden met handboeien aan ijzeren buis. Ik wilde die droom hervatten en begon mezelf los te maken van die handboeien door die handboeien vloeibaar te maken.

Vervolgens ben ik uit die sporthal gestapt en toen moest ik een donkere gang op lopen, een trap die helemaal omhoog ging en toen ik boven kwam en de deur opende van die donkere hal stond ik op een berg waarbij ik naar water uitkijk. Alsof nieuwe omgevingen weer naar voren kwamen terwijl ik wakker was.

Daarna ben ik van de berg in het water gedoken en onder water gaan zwemmen en heb ik op de zee-bodem liggen zoeken of er wat te vinden was wat ik kon gebruiken in die droom. Ik zag dieren zwemmen maar ik zag geen speed-boat. Toen ben ik naar boven gegaan naar de oppervlakte van het water en toen heb ik een water-fiets gepakt maar die ging niet snel genoeg dus schakelde ik over op een speed-boat.

Met die speed-boat richting een onbewoond eiland gevaren maar ook daar wilde ik niet zijn. Vervolgens ben ik richting de stad gegaan.

Zo heb ik zelf bewust een droom die 3 dagen geleden fout afliep en die niet ten einde was gekomen afgerond door mezelf te bevrijden uit die situatie.

Wie weet kan dat helpen bij de volgende keer dat ze me vastbinden Binden ze me vast dan maak ik het voorwerp waarmee ze dat doen vloeibaar zoals die ene Robot in de film Terminator 2 zichzelf ook vloeibaar kan maken.

Een beetje trainen
pi_45914336
Ik had vannacht een droom dat we op de boot naar Duitsland gingen op vakantie en we dronken Brandenburger bier (zelf verzonnen bier denk ik ). Het was donkerbruine zware bier en we werden er onwijs dronken van.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 14:19:22 #209
2618 Beezz
Criticaster
pi_45916406
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:10 schreef persoon14362 het volgende:
Ik had vannacht een droom dat we op de boot naar Duitsland gingen op vakantie en we dronken Brandenburger bier (zelf verzonnen bier denk ik ). Het was donkerbruine zware bier en we werden er onwijs dronken van.

Ik had vannacht een terugkerende droom, die ik als kind heel vaak gehad heb. Dan hoor ik dat liedje 'deze vuist op deze vuist' op de achtergrond, en begint iemand mij rond te slingeren in ons oude huis, waarna ik wakker schrik. Wat ik raar vond is dat de droom precies hetzelfde was als toen ik kind was, ik zie en voel me ook een 6 jarig jochie als ik dit droom.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 14:47:11 #210
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45917244
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:10 schreef persoon14362 het volgende:
Stel je voor je wordt dronken wakker en je blijft dronken

Sta je op van een nacht slapen en dromen, moet je werken of studeren en zit je daar bezopen bezig te zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')