FOK!forum / Sport Algemeen / [F1] Grand Prix of Turkey - Istanbul Park #3
Sallyzondag 27 augustus 2006 @ 15:17
Hier verder...
Bruce117zondag 27 augustus 2006 @ 15:20
Beetje vroeg geopend
Xebberzondag 27 augustus 2006 @ 15:21
SePo!
MaximusF1zondag 27 augustus 2006 @ 15:21
Als Schumacher nog voorbij Alonso raakt, dat Massa hem dan maar laat voorgaan.

Vroeger gebruikten ze zelfs elkaars auto om het kampioenschap te kunnen winnen...en nu even je ploegmaat voor laten gaan zou niet mogen?
roelofjanzondag 27 augustus 2006 @ 15:22
Toffe GP.

Paar cruciale rondjes nu.
TommyGunzondag 27 augustus 2006 @ 15:22
Kom op schumi!
WeebIzondag 27 augustus 2006 @ 15:22
Bruce117zondag 27 augustus 2006 @ 15:22
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 15:08 schreef Sally het volgende:

[..]

Mag je mij vertellen waar precies hij dan rijdt........

Niet dus.

Ik houd 't op een 'bug' van Live timing....


Ben op den belg aant kijken, trouwens. Niet zo'n overdreven Mol op de achtergrond, die door alle board radio commentaar heen kletst enzo....
Wel leuk dan dat er elke ronde 3 keer een berichtje van de transponders van Sato doorkomen
Sallyzondag 27 augustus 2006 @ 15:22
Is er al een Chritijan bi jsbs voor de mic geweest?

Ivm. het uitvallen???

*kijkt den belg hier.... *
-Hans-zondag 27 augustus 2006 @ 15:22
COME ON ALONSO !!
WeebIzondag 27 augustus 2006 @ 15:23
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 15:22 schreef Sally het volgende:
Is er al een Chritijan bi jsbs voor de mic geweest?

Ivm. het uitvallen???

*kijkt den belg hier.... *
nee.
johnplayerzondag 27 augustus 2006 @ 15:23
hmm, weet het nog zo niet..
Sallyzondag 27 augustus 2006 @ 15:24
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 15:21 schreef -Hans- het volgende:
Zeer belangrijk voor Alonso dat hij nu voor Schumacher finisht, zeker gezien de komende race op Monza.
verwacht men een slag te slaan op Monza?
roelofjanzondag 27 augustus 2006 @ 15:25
Sato rijdt nog gewoon rond.
-Hans-zondag 27 augustus 2006 @ 15:26
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 15:24 schreef Sally het volgende:

[..]

verwacht men een slag te slaan op Monza?
Jup, het is toch de thuisbasis van Ferrari en ze zijn daar traditioneel erg sterk (dus ik verwacht dat Ferrari daar het maximaal aantal punten gaat pakken)
WeebIzondag 27 augustus 2006 @ 15:27
het zijn 4 punten olav..
Crazy-Mzondag 27 augustus 2006 @ 15:27
Kom op alonso.
wordt 2de
johnplayerzondag 27 augustus 2006 @ 15:27
Hmm, ik vrees dat het niet meer gaat gebeuren
-Hans-zondag 27 augustus 2006 @ 15:28
Schumacher de snelste ronde, hij doet nog een poging om Alonso te pakken!
Bruce117zondag 27 augustus 2006 @ 15:28
Ben bang dat Schumacher het niet meer gaat redden
Sallyzondag 27 augustus 2006 @ 15:29
Net het interview met CA gehoord... Spannend commentaar van Mol nu wbt MS en Alonso...
WeebIzondag 27 augustus 2006 @ 15:29
4 punten..
Crazy-Mzondag 27 augustus 2006 @ 15:30
Ik verwacht geen fout meer van alonso,
Eerder van schumi en dat hij alonso meeneemt
Foo_nikszondag 27 augustus 2006 @ 15:30
Braketest door Massa voor Alonso?
Sallyzondag 27 augustus 2006 @ 15:30
Tuurlijk komen e rtranen, molletje!

Die Brazilianen zijn toch al van die passinele mensen


*maasa, dus*
-Hans-zondag 27 augustus 2006 @ 15:30
Verschil van 0.9 naar 0.4 met nog 2 ronden te gaan !!
johnplayerzondag 27 augustus 2006 @ 15:30
druk, druk, druk
WeebIzondag 27 augustus 2006 @ 15:30
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 15:30 schreef Foo_niks het volgende:
Braketest door Massa voor Alonso?
en dat schumacher dan moet uitwijken en de muur in rijdt?
roelofjanzondag 27 augustus 2006 @ 15:30
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 15:30 schreef Foo_niks het volgende:
Braketest door Massa voor Alonso?
Met 8 seconden voorsprong?

Mag 'ie wel hééél hard remmen.
Areyoutalkingtomezondag 27 augustus 2006 @ 15:31
spannend
-Hans-zondag 27 augustus 2006 @ 15:31
0.3 nu moet het gebeuren, de laatste ronde!

KOM OP ALONSO !!!!!!!!!!!!!!!!!
roelofjanzondag 27 augustus 2006 @ 15:31
Massa wint gewoon.
BaraCudazondag 27 augustus 2006 @ 15:31
dat geeft alonso echt niet weg
-Hans-zondag 27 augustus 2006 @ 15:32
Het ziet er goed uit voor Alonso !!!!!!!!!!!!!!!

Mooi podium hoor, ook tof voor Massa !!!!!

COOLE RACE !!!!!!!!!
WeebIzondag 27 augustus 2006 @ 15:32
johnplayerzondag 27 augustus 2006 @ 15:32
FUCK!!!
MaximusF1zondag 27 augustus 2006 @ 15:32
Scheelde niks. Eerste zege voor Massa !

Zijn broer is er ook...zal leuk feestje worden vanavond.
Bruce117zondag 27 augustus 2006 @ 15:32
Massa
Joris33zondag 27 augustus 2006 @ 15:33
Mooie race
MrX1982zondag 27 augustus 2006 @ 15:33
Zonde zonde.

Wel leuk voor Massa .
-Hans-zondag 27 augustus 2006 @ 15:33
Dat was close zeg
Crazy-Mzondag 27 augustus 2006 @ 15:33
MASSA
ALONSO 2de

En schumi: Net Goed
Sallyzondag 27 augustus 2006 @ 15:33
Wow, wat een gevecht!

Mijn hart is blij dat FA 2e wordt, maar voor m'n manager zou ferrari 1 + 2 leuker zijn!!
MrX1982zondag 27 augustus 2006 @ 15:34
De eerste pitstop van de Ferrari's was misschien toch niet zo slim .
WeebIzondag 27 augustus 2006 @ 15:34
tenk yuu
Sallyzondag 27 augustus 2006 @ 15:34
En mijn feli's voor (heethoofdje) Massa!

YES, Thank you!!
-Hans-zondag 27 augustus 2006 @ 15:34
Hulde voor de SC, wat een belangrijk moment in de race. Als de SC er niet was gekomen dan was het een simpele 1 - 2 voor Ferrari geworden.

Alonso loopt 2 punten uit, yeaaaaah!
TommyGunzondag 27 augustus 2006 @ 15:34
Godverdomme wat spannend zeg. Wat gaaf van Massa, maar jammer van Schumi. Dankzij Liuzzi de kansen van Schumi verspilt. Ik snap ook niet waarom ze dat zo gedaan hebben bij de eerste pit stop. Maar goed, WK wordt toch wel heel erg lastig nu...
_Administr8or_zondag 27 augustus 2006 @ 15:36
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 15:34 schreef -Hans- het volgende:
Hulde voor de SC, wat een belangrijk moment in de race. Als de SC er niet was gekomen dan was het een simpele 1 - 2 voor Ferrari geworden.

Alonso loopt 2 punten uit, yeaaaaah!
inderdaad, klote SC!
SuzukiSwiftzondag 27 augustus 2006 @ 15:37
Ik snap ook niet waarom Ferrari Massa en Schumacher tegelijk binnen kwamen. Ze hadden Massa nog een rondje door moeten laten rijden, en Schumacher wel gelijk binnen laten komen. Dan had Schumacher met gemak gewonnen.
Brun0zondag 27 augustus 2006 @ 15:37
Alonzo mooie wedstrijd!!!
WESTzondag 27 augustus 2006 @ 15:37
Fernando

en Massa ook goed die heb ik in mijn fok team maximaal aantal punten voor de rijder.
WeebIzondag 27 augustus 2006 @ 15:37
Liuzzi heeft Massa laten winnen.
MaximusF1zondag 27 augustus 2006 @ 15:39
Massa is superblij.
-Hans-zondag 27 augustus 2006 @ 15:40
De tranen!
MaximusF1zondag 27 augustus 2006 @ 15:40
Wat een mooi podium...doet me denken aan Barrichello destijds.
BaraCudazondag 27 augustus 2006 @ 15:41
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 15:37 schreef SuzukiSwift het volgende:
Ik snap ook niet waarom Ferrari Massa en Schumacher tegelijk binnen kwamen. Ze hadden Massa nog een rondje door moeten laten rijden, en Schumacher wel gelijk binnen laten komen. Dan had Schumacher met gemak gewonnen.
2e set banden van schumacher waren anders goed bagger, met beetje pech hadden ze dan alonso op 1 gehad.
Urvinzondag 27 augustus 2006 @ 15:41
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 15:32 schreef Bruce117 het volgende:
Massa
Areyoutalkingtomezondag 27 augustus 2006 @ 15:42
wat een mannetje
Xebberzondag 27 augustus 2006 @ 15:42
Wat een lelijk geval
-Hans-zondag 27 augustus 2006 @ 15:47
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 15:41 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

2e set banden van schumacher waren anders goed bagger, met beetje pech hadden ze dan alonso op 1 gehad.
Idd, de banden die hij na de SC had waren echt niet goed! De SC kwam voor Ferrari op een vervelend moment, maar de slechte banden v/d tweede stint hebben Schumacher misschien wel de das omgedaan. Als hij fatsoenlijke banden had gehad dan was het verschil echt geen 7 a 8 seconden geweest voor de laatste pitstop.

Wat een race

Alonso en Schumacher.... ze zijn geen vrienden van elkaar.
7T7zondag 27 augustus 2006 @ 15:47
Tactisch erg slecht gedaan van Ferrari met de safety car situatie. In het verleden hadden ze vaak strategisch goede beslissingen, maar die zie je de laatste tijd niet zoveel meer.

MS had Massa bij de safety car gewoon 30 seconden vooruit moeten laten rijden. Dan had hij in de pits niet hoeven wachten op Massa. Weliswaar had hij dan Alonso meteen achter zich aan de pits in gehad, maar dan was het aangekomen op de snelheid van pitcrew. Nu was hij op voorhand al kansloos.
Sallyzondag 27 augustus 2006 @ 15:48
Heb je die Champagne-douche van/voor Massa gezien?

Wat stond die jongen te genieten!!

[ Bericht 1% gewijzigd door Sally op 27-08-2006 15:51:42 (typo gefixt.... blijf maar MaAsa typen ;)) ]
MrX1982zondag 27 augustus 2006 @ 15:51
Emoties van Massa. Mooi hoor .
-Hans-zondag 27 augustus 2006 @ 15:51
Massa breekt.. congratz Massa.
uniekhoornzondag 27 augustus 2006 @ 15:52
Massa, zo lief!! Hijs blij
BaraCudazondag 27 augustus 2006 @ 15:54
Dikke veer in z'n reet van schumacher
Nu zal hij het helemaal niet meer hebben
-Evert-zondag 27 augustus 2006 @ 15:58
Kijk, ik vind het een goede beslissing van Ferrari om Felipe en Michael tegelijk binnen te halen tijdens de SC situatie. Fernando had gewoon geluk dat er een SC situatie was waardoor Michael en Felipe hun voorsprong kwijt waren. De fout van Michael (Hij ging even van de baan en verloor 4/5 seconden op Fernando) heeft hem de de das omgedaan.

Maar Michael heeft laten zien dat zijn Ferrari snel is, sneller dan de Renault van Fernando, dat belooft heel wat voor de volgende race.
-Hans-zondag 27 augustus 2006 @ 16:00
de lekker band van Kimi is volgens mij veroorzaakt door zo'n Torro Rosso bak.
7T7zondag 27 augustus 2006 @ 16:05
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 15:58 schreef -Evert- het volgende:
Kijk, ik vind het een goede beslissing van Ferrari om Felipe en Michael tegelijk binnen te halen tijdens de SC situatie. Fernando had gewoon geluk dat er een SC situatie was waardoor Michael en Felipe hun voorsprong kwijt waren. De fout van Michael (Hij ging even van de baan en verloor 4/5 seconden op Fernando) heeft hem de de das omgedaan.

Maar Michael heeft laten zien dat zijn Ferrari snel is, sneller dan de Renault van Fernando, dat belooft heel wat voor de volgende race.
Het was wel verstandig van Ferrari om ze alletwee naar binnen te halen, alleen was het niet verstandig om Michael in de pits te laten wachten. Als Michael gewoon rustig richting pits was gereden, dan was Massa al weer weggeweest op het moment dat Michael er aan kwam.

Natuurlijk was zijn fout mede debet aan de derde plaats, maar dat kan gebeuren als je op de limiet rijdt. De pitsstop is gewoon een tactische fout, die in mijn ogen niet mag gebeuren bij zo'n topteam.
Taradozondag 27 augustus 2006 @ 16:08
leuke race, Massa goed geraced, gelukkig heeft hij door Alonso niet z'n plaats hoeven af te staan aan Schumacher, die pitststop van Ferrari was wel begrijpelijk, Ferrari is wel duidelijk beter dan Renault momenteel.
Taradozondag 27 augustus 2006 @ 16:10
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 16:05 schreef 7T7 het volgende:

[..]

Het was wel verstandig van Ferrari om ze alletwee naar binnen te halen, alleen was het niet verstandig om Michael in de pits te laten wachten. Als Michael gewoon rustig richting pits was gereden, dan was Massa al weer weggeweest op het moment dat Michael er aan kwam.

Natuurlijk was zijn fout mede debet aan de derde plaats, maar dat kan gebeuren als je op de limiet rijdt. De pitsstop is gewoon een tactische fout, die in mijn ogen niet mag gebeuren bij zo'n topteam.
Dat maakt dan toch uiteindelijk helemaal niets uit
-Evert-zondag 27 augustus 2006 @ 16:11
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 16:05 schreef 7T7 het volgende:

[..]

Het was wel verstandig van Ferrari om ze alletwee naar binnen te halen, alleen was het niet verstandig om Michael in de pits te laten wachten. Als Michael gewoon rustig richting pits was gereden, dan was Massa al weer weggeweest op het moment dat Michael er aan kwam.
Ja, dat had idd anders gemoeten. Michael had idd rustig moeten rijden en als Felipe al weggegaan is uit de pits, had Michael Fernando ff een brake-test moeten geven
7T7zondag 27 augustus 2006 @ 16:11
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 16:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat maakt dan toch uiteindelijk helemaal niets uit
Hoezo niet?
Taradozondag 27 augustus 2006 @ 16:13
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 16:11 schreef 7T7 het volgende:

[..]

Hoezo niet?
je kan toch pas de pitstop beginnen als Massa weg is dus win je er geen tijd mee, of je nu achter hem stilstaat of langzaam aan komt rijden.
Sallyzondag 27 augustus 2006 @ 16:15
Ross Brawn zei het zelf nog: "De SC situatie heeft ons 'genekt'."
Maar hij zei ook: "Zo gaat dat in de sport!"

Heerlijk sportief van 'm.
-Evert-zondag 27 augustus 2006 @ 16:16
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 16:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

je kan toch pas de pitstop beginnen als Massa weg is dus win je er geen tijd mee, of je nu achter hem stilstaat of langzaam aan komt rijden.
Iig beter dan in de pits wachten en Fernando eraan zien komen... het is dus beter om samen met Fernando in de pits te aankomen, dan is het afhankelijk van je hoeveelheid brandstof, en hoe snel je pitmannen werken... Michael had dan ook kunnen proberen een gat te slaan voordat hij de pits ingaat
7T7zondag 27 augustus 2006 @ 16:21
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 16:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

je kan toch pas de pitstop beginnen als Massa weg is dus win je er geen tijd mee, of je nu achter hem stilstaat of langzaam aan komt rijden.
Je wint er geen tijd mee ten opzichte van de mensen voor je, maar wel ten opzichte van de mensen achter je die niet hoeven te wachten op een teamgenoot in de pits. Omdat Michael moest wachten in de pits, kon Alonso eerder aan zijn pitstop beginnen dan Michael. Als Michael wacht tot Massa weg is, dan kan Alonso in het beste geval gelijktijdig aan zijn pitstop beginnen, omdat hij immers niet mag inhalen op weg naar de pits. Er van uitgaande dat de pitstops van beide even lang zouden duren, resulteert er in dat MS dan weer eerder de baan op had gekund dan FA.
Sallyzondag 27 augustus 2006 @ 16:26
Mag ik hier nog aan toevoegen dat als je stilstaat met een F1 wagen, dat alles warmer en heter wordt dan je eigenlijk zou willen?
Taradozondag 27 augustus 2006 @ 16:31
Schumacher had 10 seconden voorsprong op Alonso op het moment van inrijden in de pits, hij had dus wat kunnen winnen tov Alonso, zijn pitstop duurde waarschijnlijk wat langer dan die van Alonso, hier de tijd van binnenkomst van de drie en de tijd dat ze binnen gestaan hebben (met in-en uitrijden)

1 6 Felipe Massa Ferrari 14 15:24:32 26.149 26.149

1 5 Michael Schumacher Ferrari 14 15:24:33 37.947 37.947

1 1 Fernando Alonso Renault 14 15:24:43 25.944 25.944
Taradozondag 27 augustus 2006 @ 16:31
Schumacher had 10 seconden voorsprong op Alonso op het moment van inrijden in de pits, hij had dus wat kunnen winnen tov Alonso, zijn pitstop duurde waarschijnlijk wat langer dan die van Alonso, hier de tijd van binnenkomst van de drie en de tijd dat ze binnen gestaan hebben (met in-en uitrijden)

1 6 Felipe Massa Ferrari 14 15:24:32 26.149 26.149

1 5 Michael Schumacher Ferrari 14 15:24:33 37.947 37.947

1 1 Fernando Alonso Renault 14 15:24:43 25.944 25.944
-Evert-zondag 27 augustus 2006 @ 16:34
Dubbel post?
Taradozondag 27 augustus 2006 @ 16:37
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 16:34 schreef -Evert- het volgende:
Dubbel post?
Ja dat is me al een keer eerder overkomen, ik weet niet hoe dat komt.
Sallyzondag 27 augustus 2006 @ 16:44
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 16:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ja dat is me al een keer eerder overkomen, ik weet niet hoe dat komt.
* te ongeduldig? *
(lees: 2x snel met je muis achter elkaar klikken, of 2x snel op <enter> drukken, mss?)


Ik denk dat ik 332 ptn heb gehaald, maar mijn Pers. Pag. zegt 325..... Hmmmm..... Ik heb maar een vraag gesteld in het 'F1-manager'topic hierover.
-Evert-zondag 27 augustus 2006 @ 16:48
Sally, btw... heel even offtopic... wie is dat wijf in je avatar?
Sallyzondag 27 augustus 2006 @ 16:53
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 16:48 schreef -Evert- het volgende:
Sally, btw... heel even offtopic... wie is dat wijf in je avatar?
Die VROUW is uit een tv-serie.


En dan wil je natuurlijk weten WELKE tv-serie....
Sallyzondag 27 augustus 2006 @ 16:54
Dan wil ik eerst graag weten wie dat domme kereltje uit JOUW avatar is.

* Sally gokt dat die uit een of ander hedendaags tekenfilmpje is....
Taradozondag 27 augustus 2006 @ 16:54
Sorry, ik had je laatste post niet gezien Sally, ik heb mijn gok dus weggehaald
MJ-1979zondag 27 augustus 2006 @ 16:56
Wat een prachtige race !! Heb de hele wedstrijd lekker op het puntje van mijn stoel gezeten!
Prachtige strategie van Renault, anders had Schumacher de leiding gekregen van Massa...
Dit is toch veel mooier !!!
Sallyzondag 27 augustus 2006 @ 16:57
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 16:54 schreef Tarado het volgende:
Cold Case?
nope.

tis een serie die nu (helaas) even van de buis is.


* Sally bedenkt dat ze haar avatar beter had kunnen laten voor wattie was.....
Maar dat leverde ook weer erg veel commentaar hier bij de F1 op!
-Evert-zondag 27 augustus 2006 @ 17:01
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 16:54 schreef Sally het volgende:
Dan wil ik eerst graag weten wie dat domme kereltje uit JOUW avatar is.

* Sally gokt dat die uit een of ander hedendaags tekenfilmpje is....
Nee.. een of ander jongentje uit een animatie film "The Incredibles"
ThunderRoadzondag 27 augustus 2006 @ 17:03
Top Race!!!

Gebeurde veel op de baan, inhaalacties, crashes und so weiter.

Jammer van Schumi maar mooi voor Massa

Weet iemand waar ik deze race kan 'krijgen' want mijn dvd recorder,
heeft gister de geest gegeven

Alvast bedankt
Sallyzondag 27 augustus 2006 @ 17:10
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 17:01 schreef -Evert- het volgende:

[..]

Nee.. een of ander jongentje uit een animatie film "The Incredibles"
Ah! Disney-fan? Of moet ik zeggen Pixar-fan?
*leuke film, trouwens!*

De vrouw uit mijn avatar is Tess uit McLeod's Daughters.
-Evert-zondag 27 augustus 2006 @ 17:12
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 17:10 schreef Sally het volgende:

[..]

Ah! Disney-fan? Of moet ik zeggen Pixar-fan?
*leuke film, trouwens!*

De vrouw uit mijn avatar is Tess uit McLeod's Daughters.
Pixar ja .... die vrouw van je avatar ziet best wel goed uit moet ik zeggen
SaintOfKillerszondag 27 augustus 2006 @ 17:16
Het zou wel leuker zijn indien Alonso wat vaker een succesje behaalde omdat hij iets liet zien wat erg knap of sterk was en niet omdat de anderen fouten maken of pech hebben.
Sallyzondag 27 augustus 2006 @ 17:16
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 17:12 schreef -Evert- het volgende:

[..]

Pixar ja .... die vrouw van je avatar ziet best wel goed uit moet ik zeggen
Ehm, ja... Vind ik zelf ook wel.
Heb nog wat plaatjes gescoord van d'r, maar die zijn te groot als avatar op fok!.

IRL heb ik donkerblond haar zonder krullen. Maar wie weet wat haar echte haar is... 't is ten slotte een actrice!
-Evert-zondag 27 augustus 2006 @ 17:21
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 17:16 schreef Sally het volgende:
IRL heb ik donkerblond haar zonder krullen. Maar wie weet wat haar echte haar is... 't is ten slotte een actrice!
Omg, ben je IRL een vrouw? Respect dat je hier zit
Sallyzondag 27 augustus 2006 @ 17:24
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 17:21 schreef -Evert- het volgende:

[..]

Omg, ben je IRL een vrouw? Respect dat je hier zit
OMG

Gaan we DIE discussie hier nu weer krijgen?????


*YEAH, i'm a woman who likes Formula 1. And PROUD of it!!*
flububzondag 27 augustus 2006 @ 17:31
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 17:24 schreef Sally het volgende:

[..]

OMG

Gaan we DIE discussie hier nu weer krijgen?????


*YEAH, i'm a woman who likes Formula 1. And PROUD of it!!*
Same here

Massa
Taradozondag 27 augustus 2006 @ 17:31
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 17:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het zou wel leuker zijn indien Alonso wat vaker een succesje behaalde omdat hij iets liet zien wat erg knap of sterk was en niet omdat de anderen fouten maken of pech hebben.
Jij bent Hongarije alweer vergeten zeker, Alonso liet daar toch echt wel wat zien en was zonder zijn pech toch echt winnaar geworden
-Evert-zondag 27 augustus 2006 @ 17:32
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 17:31 schreef flubub het volgende:

[..]

Same here

Massa
Wauw... .... Nooit geweten dat er vrouwen zijn die F1 leuk vinden....
Sallyzondag 27 augustus 2006 @ 17:42
Hm.
Weer zo één met vooroordelen.


*lekker puh!*

-Evert -


Vanmorgen nog beelden van de Bavaria City Race gezien? Waren genoeg vrouwen die het ook gaaf vonden.
- de auto's,
- de stank van verbrand rubber,
- de doughnuts die gemaakt werden,
- enz.

*om maar wat te noemen*
-Hans-zondag 27 augustus 2006 @ 17:42
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 16:00 schreef -Hans- het volgende:
de lekker band van Kimi is volgens mij veroorzaakt door zo'n Toro Rosso bak.
Bleek Speed te zijn geweest.
-Evert-zondag 27 augustus 2006 @ 17:47
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 17:42 schreef Sally het volgende:
Hm.
Weer zo één met vooroordelen.


*lekker puh!*

-Evert -


Vanmorgen nog beelden van de Bavaria City Race gezien? Waren genoeg vrouwen die het ook gaaf vonden.
- de auto's,
- de stank van verbrand rubber,
- de doughnuts die gemaakt werden,
- enz.

*om maar wat te noemen*
Nee... niet gezien.... en nee, ik vind helemaal niet erg dat je hier zit... is alleen maar leuker voor ons, de jongens
-Evert-zondag 27 augustus 2006 @ 17:48
Gaan we niet een beetje te offtopic?
flububzondag 27 augustus 2006 @ 17:53
Om ontopic hier maar eens te reageren (lees meestal alleen maar mee, maar moest nu wel even reageren natuurlijk ): Ik vind het gewoon echt superleuk voor massa, gister datie al zo blij was en nu helemaal..ik vind het zo'n cool ventje
Had et leuker gevonden als schumi ook nog ff snel alonso op het einde had weten in te halen, maar helaas..
-Evert-zondag 27 augustus 2006 @ 17:58
O... ik ook maar ff

Felipe
Michael
Ferrari
Fernando
Sallyzondag 27 augustus 2006 @ 18:05
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 17:58 schreef -Evert- het volgende:
O... ik ook maar ff

Felipe
Michael
Ferrari
Fernando
HEY, niet Fernando afkraken, he?

*vorige avatar was 't erg duidelijk voor wie ik fan was...*


Namelijk: Renault!
-Evert-zondag 27 augustus 2006 @ 18:10
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 18:05 schreef Sally het volgende:

[..]
... ga weg!

Ik vind hem maar een arrogante lul... en hij heeft altijd alleen maar geluk... vandaag met de SC en fout van Ferrari/Michael, vorige race met de weergoden bla bla..... kreeg ie 2 sec straf bij de kwalificaties, krijgt Michael het ook... En Monaco dan... Michael helemaal naar achteren gezet
flububzondag 27 augustus 2006 @ 18:12
Niks tegen Renault hoor..ik gun Fisi ook wel wat ..maar Alonso..nee Dan liever Schumi
Taradozondag 27 augustus 2006 @ 18:13
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 18:10 schreef -Evert- het volgende:

[..]

... ga weg!

Ik vind hem maar een arrogante lul... en hij heeft altijd alleen maar geluk... vandaag met de SC en fout van Ferrari/Michael, vorige race met de weergoden bla bla..... kreeg ie 2 sec straf bij de kwalificaties, krijgt Michael het ook... En Monaco dan... Michael helemaal naar achteren gezet
Wat een onzin dat hij alleen maar geluk heeft, het is gewoon een geweldige coureur samen met Schumacher en Raikkonen de beste van het hele F1 circus op dit moment.
-Evert-zondag 27 augustus 2006 @ 18:15
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 18:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

Wat een onzin dat hij alleen maar geluk heeft, het is gewoon een geweldige coureur samen met Schumacher en Raikkonen de beste van het hele F1 circus op dit moment.
Hij is helaas wel een geweldige coureur, maar ik kan zijn gezicht gewoon niet zien, en zeker niet zijn "handenshow" ofzo als hij wint
ElmarOzondag 27 augustus 2006 @ 18:19
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 17:42 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Bleek Speed te zijn geweest.
Wat gebeurde er dan precies?

Mooi dat Massa deze GP op zijn naam heeft geschreven. Wel jammer dat Alonso twee punten is uitgelopen. De titel bij de coureurs gaat denk ik moeilijk worden, maar ik heb er alle vertrouwen in dat Ferrari de constructeurstitel gaat veroveren.
Sallyzondag 27 augustus 2006 @ 18:23
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 18:10 schreef -Evert- het volgende:

[..]

... ga weg!

Ik vind hem maar een arrogante lul... en hij heeft altijd alleen maar geluk... vandaag met de SC en fout van Ferrari/Michael, vorige race met de weergoden bla bla..... kreeg ie 2 sec straf bij de kwalificaties, krijgt Michael het ook... En Monaco dan... Michael helemaal naar achteren gezet
Kijk, en dat probeerde ik dus te voorkómen.... *oeverloze discussies en gevechten over de mening van een ander, dus*

Ik zal en wil heus het 'zwaaizwaai'gedrag van Alonso dit seizoen niet goed praten. Maar fan van Mr. Arrogantie himself (Schumi I) zal ik ook nooit worden. (ik heb hierbij even een commercial voor schampoo (die een paar jaar geleden op tv kwam) in gedachten...)
Ook Massa (ik noemde 'm daarstraks al 'heethoofdje') is zo'n coureur met passie, net als Alonso. En een paar jaar gelee waren ook Massa's stomme acties dankbaar onderwerp van gesprek. Mèt de gebruikelijke scheldpartijen hier op 't forum, neem ik aan. Om maar te zwijgen van 'mr. Passion' JP Montoya.... Want ook daar zijn boeken over volgeschreven!

't Zit allemaal een beetje in het 'Zuidelijke Temperament', denk ik dan maar.

De enige reden dat ik in mijn profiel als "Favoriete Coureur" Alonso heb neergezet, is om de prestaties die hij leverde de afgelopen jaren. Als Rookie en Underdog, za'k maar zeggen.
Hij was en is iig een coureur die opviel!

*negatieve publiciteit is óók publiciteit!*
flububzondag 27 augustus 2006 @ 18:24
Ik vind het ook zeker niet erg dat er zulke coureurs zijn in de F1 hoor..het maakt het wel leuker om te kijken en over te praten
Sallyzondag 27 augustus 2006 @ 18:26
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 18:24 schreef flubub het volgende:
Ik vind het ook zeker niet erg dat er zulke coureurs zijn in de F1 hoor..het maakt het wel leuker om te kijken en over te praten
P'sies!

I rest my case en ga !

*AFK*
-Hans-zondag 27 augustus 2006 @ 19:32
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 18:19 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Wat gebeurde er dan precies?
Er gebeurde heel erg veel, en eigenlijk zou ik het fragment nog een paar keer terug moeten zien om het precies te kunnen vertellen. In elk geval botste Speed met een behoorlijke snelheid tegen het wiel van Kimi aan. Of Speed remde veel te laat of hij moest uitwijken voor een andere auto, ik weet het niet.
quote:
Mooi dat Massa deze GP op zijn naam heeft geschreven. Wel jammer dat Alonso twee punten is uitgelopen. De titel bij de coureurs gaat denk ik moeilijk worden, maar ik heb er alle vertrouwen in dat Ferrari de constructeurstitel gaat veroveren.
De volgende race is op Monza en daar is Ferrari vaak erg sterk. Ik denk dat Toyota, BAR, McLaren en BMW Sauber het ook goed gaan doen. Het belooft een zwaar weekend voor Renault te gaan worden. De 2 extra punten van vandaag voor Alonso zijn dan ook wel erg belangrijk.
ElmarOzondag 27 augustus 2006 @ 19:58
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 19:32 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Er gebeurde heel erg veel, en eigenlijk zou ik het fragment nog een paar keer terug moeten zien om het precies te kunnen vertellen. In elk geval botste Speed met een behoorlijke snelheid tegen het wiel van Kimi aan. Of Speed remde veel te laat of hij moest uitwijken voor een andere auto, ik weet het niet.
Bedankt voor de uitleg. Lijkt er op dat Kimi de laatste twee GP's een soort van Toro Rosso-magneet aan zijn wagen heeft hangen.
quote:
De volgende race is op Monza en daar is Ferrari vaak erg sterk. Ik denk dat Toyota, BAR, McLaren en BMW Sauber het ook goed gaan doen. Het belooft een zwaar weekend voor Renault te gaan worden. De 2 extra punten van vandaag voor Alonso zijn dan ook wel erg belangrijk.
Monza is inderdaad een circuit waar Ferrari er alles aan zal doen om goed voor de dag te komen. Ik hoop ook dat de door jou genoemde teams het sterk gaan doen en zo punten van Renault af kunnen snoepen. Eigenlijk geeft het resultaat van deze race ook pijnlijk aan dat Schumacher/Ferrari in Hongarije de fout in zijn gegaan door de banden niet te wisselen.
-Evert-zondag 27 augustus 2006 @ 19:58
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 18:23 schreef Sally het volgende:

[..]
... nice post, laten we dan maar niet over gaan discussieren ... ik ben nu zelf even weg... een film kijken bij een vriend... tot later

Kus voor Sally
Kus voor flubub
Sallyzondag 27 augustus 2006 @ 20:35
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 19:58 schreef -Evert- het volgende:

[..]

... nice post, laten we dan maar niet over gaan discussieren ... ik ben nu zelf even weg... een film kijken bij een vriend... tot later

Kus voor Sally
Kus voor flubub
*thnx*

BaraCudazondag 27 augustus 2006 @ 21:17
Ik denk dat schumacher kampioenschap niet gaat redden, de auto heeft het NET niet en schumacher heeft ook niet meer zulke geweldige acties als vroeger.

3 jaar geleden had schumacher hem er 100% zeker naast gezet ergens bij alonso..
dat mis ik beetje bij schumacher
Spooky4uzondag 27 augustus 2006 @ 21:26
Kheb een leuke rae gezien, niet meer niet minder.
Jammer dat Chris zijn motor niet meer heeft kunnen opblazen, maar dat doet ie volgende week vrijdag hoogstwaarschijnlijk toch wel weer!
-Hans-zondag 27 augustus 2006 @ 22:22
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 19:58 schreef ElmarO het volgende:

Bedankt voor de uitleg. Lijkt er op dat Kimi de laatste twee GP's een soort van Toro Rosso-magneet aan zijn wagen heeft hangen.
[..]
hehe , daar begint het inderdaad verdacht veel op te lijken.
quote:
Monza is inderdaad een circuit waar Ferrari er alles aan zal doen om goed voor de dag te komen. Ik hoop ook dat de door jou genoemde teams het sterk gaan doen en zo punten van Renault af kunnen snoepen. Eigenlijk geeft het resultaat van deze race ook pijnlijk aan dat Schumacher/Ferrari in Hongarije de fout in zijn gegaan door de banden niet te wisselen.
Weinig aan toe te voegen. Overigens deden de Renaults het vorig jaar in Monza best goed. Montoya won de race en Alonso finishte op minder dan 3 seconden van Montoya. Fisico werd 3e en Schumacher kwam niet verder dan P10.

In Hongarije had Ferrari echt voor safe moeten spelen, want daar zijn ze echt kostbare punten mis gelopen. Al is dat achteraf natuurlijk wat makkelijk om te zeggen.
-Evert-zondag 27 augustus 2006 @ 23:36
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 20:35 schreef Sally het volgende:

[..]

*thnx*

Aw... krijg ik er geen 1 terug
Sallyzondag 27 augustus 2006 @ 23:39
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 23:36 schreef -Evert- het volgende:

[..]

Aw... krijg ik er geen 1 terug
Slaap Lekker:

P.S. de 'thnx' was voor "nice post...."

P.S.2: welke film heb je gezien?


-Evert-zondag 27 augustus 2006 @ 23:43
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 23:39 schreef Sally het volgende:

[..]

Slaap Lekker:

P.S. de 'thnx' was voor "nice post...."

P.S.2: welke film heb je gezien?

Tnx .... Eh... ik heb die film met Paul Walker gezien... ben vergeten hoe die nou alweer heet.... ff checken op IMDB
-Evert-zondag 27 augustus 2006 @ 23:44
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 23:43 schreef -Evert- het volgende:

[..]

Tnx .... Eh... ik heb die film met Paul Walker gezien... ben vergeten hoe die nou alweer heet.... ff checken op IMDB
Ohja, het was Running Scared
Sallyzondag 27 augustus 2006 @ 23:48
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 23:44 schreef -Evert- het volgende:

[..]

Ohja, het was Running Scared
Ah, OK. Niet van gehoord.


Groetjes en doei!

*gaat nu echt maffen*
-Evert-zondag 27 augustus 2006 @ 23:53
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 23:48 schreef Sally het volgende:

[..]

Ah, OK. Niet van gehoord.


Groetjes en doei!

*gaat nu echt maffen*
Doei doei
X-fimaandag 28 augustus 2006 @ 00:14
Stel:

Achterstand van Schumacher op Alonso is 12 punten.

Schumacher wordt in de laatste 3 races drie keer #1 en Alonso 3x #3. Dan staan ze met punten gelijk. En de laatste race vallen ze beide uit. Wie wordt er dan als winnaar uitgeroepen
roelofjanmaandag 28 augustus 2006 @ 00:20
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 00:14 schreef X-fi het volgende:
Stel:

Achterstand van Schumacher op Alonso is 12 punten.

Schumacher wordt in de laatste 3 races drie keer #1 en Alonso 3x #3. Dan staan ze met punten gelijk. En de laatste race vallen ze beide uit. Wie wordt er dan als winnaar uitgeroepen
Degene met het meeste overwinningen dacht ik..

Of staan ze dan met overwinningen ook gelijk?
X-fimaandag 28 augustus 2006 @ 00:21
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 00:20 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Degene met het meeste overwinningen dacht ik..

Of staan ze dan met overwinningen ook gelijk?
Nu :

6x Alonso
5x Schumacher
roelofjanmaandag 28 augustus 2006 @ 00:22
25) If two or more constructors or drivers finish the season with the same number of points, the higher place in the Championship (in either case) shall be awarded to :
a) the holder of the greatest number of first places,
b) if the number of first places is the same, the holder of the greatest number of second places,
c) if the number of second places is the same, the holder of the greatest number of third places and so on until a winner emerges.
d) if this procedure fails to produce a result, the FIA will nominate the winner according to such criteria as it thinks fit.

Vrij logisch dus.
X-fimaandag 28 augustus 2006 @ 00:23
Merci
-Evert-maandag 28 augustus 2006 @ 00:26
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 00:14 schreef X-fi het volgende:
Stel:

Achterstand van Schumacher op Alonso is 12 punten.

Schumacher wordt in de laatste 3 races drie keer #1 en Alonso 3x #3. Dan staan ze met punten gelijk. En de laatste race vallen ze beide uit. Wie wordt er dan als winnaar uitgeroepen
JIJ AMD64/NFSUndergroundII!!!! Ken je mij nog?
X-fimaandag 28 augustus 2006 @ 00:29
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 00:26 schreef -Evert- het volgende:

[..]

JIJ AMD64/NFSUndergroundII!!!! Ken je mij nog?
mail me maar. anders gaat het hier offtopic
-Evert-maandag 28 augustus 2006 @ 00:35
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 00:29 schreef X-fi het volgende:

[..]

mail me maar. anders gaat het hier offtopic
Hehe, ik zit hier al heel tijd offtopic te lullen... maar goed... ff jouw MSN adden
sangermaandag 28 augustus 2006 @ 10:12
Was mooie race gisteren. Helaas had ik tijdelijk geen Fok/Internet....

Mooie OP Sally
ElmarOmaandag 28 augustus 2006 @ 10:50
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 22:22 schreef -Hans- het volgende:
Weinig aan toe te voegen. Overigens deden de Renaults het vorig jaar in Monza best goed. Montoya won de race en Alonso finishte op minder dan 3 seconden van Montoya. Fisico werd 3e en Schumacher kwam niet verder dan P10.
Vorig seizoen speelde het natuurlijk ook mee dat de Bridgestones en het pakket nou niet echt geweldig waren. Terwijl nu de Bridgstones in ieder geval gelijkwaardig zijn aan de Michelins. En het met het pakket nu ook wel goed zit met Ferrari. Dus van die resultaten van Ferrari van vorig jaar trek ik me maar niet al te veel aan. Althans van de slechte.
quote:
In Hongarije had Ferrari echt voor safe moeten spelen, want daar zijn ze echt kostbare punten mis gelopen. Al is dat achteraf natuurlijk wat makkelijk om te zeggen.
Dat is inderdaad makkelijk om achteraf te zeggen.
Eppie_NLmaandag 28 augustus 2006 @ 11:04
alles gemist

iemand die weet waar ik een samenvatting...beelden kan zien??
flububmaandag 28 augustus 2006 @ 11:18
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 11:04 schreef Eppie_NL het volgende:
alles gemist

iemand die weet waar ik een samenvatting...beelden kan zien??
Je moet zoeken of je ergens een torrent van de race kan vinden... of een hoogtepuntenfilmpje van youtube als je daar ook genoegen mee neemt

Trouwens..dit zal wel domme vraag zijn, maar ik snapte het echt niet toen ik keek.. normaal bij geel mag je toch niet inhalen? Waarom mag het dan in ene in de pits wel? Ik dacht dat alonso gewoon zou moeten wachten tot massa en schumacher voorbij waren, maar hij kon er dan wel weer vlak achter rijden..ik was dan ook heel verbaast dat hij gwoon voorbij schumacher mocht..dus..hoe zit dit?

[ Bericht 28% gewijzigd door flubub op 28-08-2006 11:58:57 ]
Sallymaandag 28 augustus 2006 @ 11:58
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:12 schreef sanger het volgende:
Was mooie race gisteren. Helaas had ik tijdelijk geen Fok/Internet....

Mooie OP Sally
duh...

ZIe je nou dat je die OP's NIET aan mij moet overlaten??!! *had je gewaarschuwd!!!*
Sallymaandag 28 augustus 2006 @ 12:03
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 11:18 schreef flubub het volgende:

[..]

Je moet zoeken of je ergens een torrent van de race kan vinden... of een hoogtepuntenfilmpje van youtube als je daar ook genoegen mee neemt

Trouwens..dit zal wel domme vraag zijn, maar ik snapte het echt niet toen ik keek.. normaal bij geel mag je toch niet inhalen? Waarom mag het dan in ene in de pits wel? Ik dacht dat alonso gewoon zou moeten wachten tot massa en schumacher voorbij waren, maar hij kon er dan wel weer vlak achter rijden..ik was dan ook heel verbaast dat hij gwoon voorbij schumacher mocht..dus..hoe zit dit?
Die gele vlaggen hingen alleen maar in bocht 4 (als ik 't goed herinner). Olav zei er nog iets over tegen Kubica; zoiets als: "Heeftie daar mazzel, of issie dom???"
Maar Kubica was niet dom, maar wel slim. Want ondanks dat in het televisiebeeld het vlakje dat de rondes bevat geel was, gold dat niet voor de gehele baan....

Vandaar dat er ingehaald mocht/kon worden onder een 'gele vlag' situatie.
flububmaandag 28 augustus 2006 @ 12:06
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:03 schreef Sally het volgende:

[..]

Die gele vlaggen hingen alleen maar in bocht 4 (als ik 't goed herinner). Olav zei er nog iets over tegen Kubica; zoiets als: "Heeftie daar mazzel, of issie dom???"
Maar Kubica was niet dom, maar wel slim. Want ondanks dat in het televisiebeeld het vlakje dat de rondes bevat geel was, gold dat niet voor de gehele baan....

Vandaar dat er ingehaald mocht/kon worden onder een 'gele vlag' situatie.
Nee, niet toen, toen de safety car er was bedoel ik.. (sorry was mss niet helemaal duidelijk, maar dat was de situatie dat ze de pits in gingen ) Toen mocht niemand inhalen..
sangermaandag 28 augustus 2006 @ 12:12
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 11:58 schreef Sally het volgende:

[..]

duh...

ZIe je nou dat je die OP's NIET aan mij moet overlaten??!! *had je gewaarschuwd!!!*
Has been taken care off yet...

Spooky neemt de honeurs waar
Sallymaandag 28 augustus 2006 @ 12:15
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:06 schreef flubub het volgende:

[..]

Nee, niet toen, toen de safety car er was bedoel ik.. (sorry was mss niet helemaal duidelijk, maar dat was de situatie dat ze de pits in gingen ) Toen mocht niemand inhalen..
Tja, daar weet ik ook 't fijne niet van, maar stel je deze situatie voor: wagen A komt de pit in om gerepareerd te worden aan de neus vanwege een incident (en daardoor is dus de SC de baan op) ik denk dat je dan wagen A in mag halen in de pit omdat die veeeeeel langer over de pitostop doet dan jijzelf???

Dit lijkt mij een logische verklaring. Maar nogmaals: de regeltjes van de FIA ken ik niet...
Sallymaandag 28 augustus 2006 @ 12:17
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:12 schreef sanger het volgende:

[..]

Has been taken care off yet...

Spooky neemt de honeurs waar
OT: Ik begreep al zoiets uit een ander onderwerp... Fijn om te horen

*check je FB*
flububmaandag 28 augustus 2006 @ 12:18
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:15 schreef Sally het volgende:

[..]

Tja, daar weet ik ook 't fijne niet van, maar stel je deze situatie voor: wagen A komt de pit in om gerepareerd te worden aan de neus vanwege een incident (en daardoor is dus de SC de baan op) ik denk dat je dan wagen A in mag halen in de pit omdat die veeeeeel langer over de pitostop doet dan jijzelf???

Dit lijkt mij een logische verklaring. Maar nogmaals: de regeltjes van de FIA ken ik niet...
Ja..het zal idd wel zijn dan dat het gewoon niet op de baan gebeurt..nouja
sangermaandag 28 augustus 2006 @ 12:19
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:17 schreef Sally het volgende:
*check je FB*
Doe jij dat anders ook eens
-Evert-maandag 28 augustus 2006 @ 20:31
SC FTW
Taradomaandag 28 augustus 2006 @ 20:56
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:15 schreef Sally het volgende:

[..]

Tja, daar weet ik ook 't fijne niet van, maar stel je deze situatie voor: wagen A komt de pit in om gerepareerd te worden aan de neus vanwege een incident (en daardoor is dus de SC de baan op) ik denk dat je dan wagen A in mag halen in de pit omdat die veeeeeel langer over de pitostop doet dan jijzelf???

Dit lijkt mij een logische verklaring. Maar nogmaals: de regeltjes van de FIA ken ik niet...
Hier de regels van de Fia betreffende de Safetycar;

SAFETY CAR
149) a) The FIA safety car will be driven by an experienced circuit driver. It will carry an FIA observer capable
of recognising all the competing cars, who is in permanent radio contact with race control.
b) 30 minutes before the race start time the safety car will take up position at the front of the grid and
remain there until the five minute signal is given. At this point (except under m) below) it will cover a
whole lap of the circuit and enter the pit lane.
c) The safety car may be brought into operation to neutralise a race upon the decision of the clerk of the
course.
It will be used only if competitors or officials are in immediate physical danger but the circumstances
are not such as to necessitate stopping the race.
d) When the order is given to deploy the safety car, all observer's posts will display waved yellow flags
and a board "SC" which shall be maintained until the intervention is over.
From this time any car being driven unnecessarily slowly, and which is deemed potentially dangerous
to other drivers, will be reported to the stewards. This will apply whether any such car is being driven
on the track, the pit entry or the pit lane.
e) The safety car will start from the pit lane with its orange lights illuminated and will join the track
regardless of where the race leader is.
f) All competing cars must then form up in line behind the safety car no more than 5 car lengths apart
and overtaking, with the following exceptions, is forbidden until the cars reach the Line after the
safety car has returned to the pits. Overtaking will be permitted under the following circumstances :
- if a car is signalled to do so from the safety car ;
- under m) below ;
- any car entering the pits may pass another car or the safety car after it has crossed the first
safety car line ;
- any car leaving the pits may be overtaken by another car on the track before it crosses the
second safety car line ;
- when the safety car is returning to the pits it may be overtaken by cars on the track once it has
crossed the first safety car line ;
- if any car slows with an obvious problem.
g) When ordered to do so by the clerk of the course the observer in the car will use a green light to
signal to any cars between it and the race leader that they should pass. These cars will continue at
reduced speed and without overtaking until they reach the line of cars behind the safety car.
h) The safety car shall be used at least until the leader is behind it and all remaining cars are lined up
behind him.
Once behind the safety car, the race leader must keep within 5 car lengths of it (except under j)
below) and all remaining cars must keep the formation as tight as possible.
2006 F1 Sporting Regulations 25 / 36 12th July 2006
i) While the safety car is in operation, competing cars may enter the pit lane, but may only rejoin the
track when the green light at the end of the pit lane is on. It will be on at all times except when the
safety car and the line of cars following it are about to pass or are passing the pit exit . A car rejoining
the track must proceed at an appropriate speed until it reaches the end of the line of cars behind the
safety car.
Under certain circumstances the clerk of the course may ask the safety car to use the pit lane. In
these cases, and provided it’s orange lights remain illuminated, all cars must follow it into the pit lane
without overtaking. Any car entering the pit lane under these circumstances may stop at its
designated garage area.
j) When the clerk of the course calls in the safety car, it must extinguish its orange lights, this will be the
signal to the drivers that it will be entering the pit lane at the end of that lap.
At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and, if necessary, fall more
than five car lengths behind it. As the safety car is approaching the pit entry the yellow flags and SC
boards at the observer's posts will be withdrawn and replaced by waved green flags with green lights
at the Line. These will be displayed for no more than one lap.
k) Each lap completed while the safety car is deployed will be counted as a race lap.
l) If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and
the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.
m) In exceptional circumstances the race may be started behind the safety car. In this case, at any time
before the one minute signal its orange lights will be turned on. This is the signal to the drivers that
the race will be started behind the safety car. When the green lights are illuminated the safety car will
leave the grid with all cars following in grid order no more than 5 car lengths apart. There will be no
formation lap and race will start when the green lights are illuminated.
Overtaking, during the first lap only, is permitted if a car is delayed when leaving its grid position and
cars behind cannot avoid passing it without unduly delaying the remainder of the field. In this case,
drivers may only overtake to re-establish the original starting order.
Any driver who is delayed leaving the grid may not overtake another moving car if he was stationary
after the remainder of the cars had crossed the Line, and must form up at the back of the line of cars
behind the safety car. If more than one driver is affected, they must form up at the back of the field in
the order they left the grid.
Either of the penalties under Article 54a) or b) will be imposed on any driver who, in the opinion of the
Stewards, unnecessarily overtook another car during the first lap.

Voor alle regels van 2006, kijk op;

http://www.fia.com/resour(...)TING_REGULATIONS.pdf
flububmaandag 28 augustus 2006 @ 21:03
zo..flinke lap text Maar in de pitstraat mogen auto's elkaar dus gewoon passeren..komt het op neer Tis daar natuurlijk ook verder niet gevaarlijk ofzo dus het is ook wel logisch
Taradomaandag 28 augustus 2006 @ 21:37
Deze regel laat zien dat Schumacher niet had mogen afremmen op de baan of in de pitsstraat om Alonso op te houden:
quote:
d) When the order is given to deploy the safety car, all observer's posts will display waved yellow flags
and a board "SC" which shall be maintained until the intervention is over.
From this time any car being driven unnecessarily slowly, and which is deemed potentially dangerous
to other drivers, will be reported to the stewards. This will apply whether any such car is being driven
on the track, the pit entry or the pit lane.