Begin eens met niet op FOK! rond te hangenquote:Op zondag 27 augustus 2006 14:20 schreef de.mrs het volgende:
Hoe kan ik deze motivatie terug opkrikken
Dat komt wel, FOK! is verslavendquote:Op zondag 27 augustus 2006 14:32 schreef de.mrs het volgende:
ik ben op fok gekomen om die vraag te stellen, enigste forum dat ik ken is klussen en wonen en enkel omdat de vriend daat een topic heeft lopen. het is niet dat ik hier uren spendeer
Wat voor medische problemen heb je?quote:Op zondag 27 augustus 2006 14:34 schreef de.mrs het volgende:
maar dat geeft me geen antwoord op mijn vraag
Genezen lijkt me niet nutteloos. Lijkt me dat je je energie daar al nodig voor hebt.quote:Op zondag 27 augustus 2006 14:48 schreef de.mrs het volgende:
ik wil iets doen ipv mezelf zo nutteloos te voelen
Mkay. Ambitieus. Maar als je situatie verslechtert heb je straks een diploma maar geen leven.quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:16 schreef de.mrs het volgende:
mijn 1e prioriteit is slagen voor examens voor deze maand
voor volgende maand beter worden
Ja, nog vier maanden, als we je moeten geloven. Vind t toch een vreemd verhaal, je wil studeren, pas volgende maand aan je herstel werken maar hebt nergens motivatie voor dan hangen en film kijken.quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:26 schreef de.mrs het volgende:
niet vergeten dat ik die ziekte al heel mijn leven heb en het voor mij dus niets nieuw is. ik leef ermee
Is het dan zo verslechterd dat je nu nog maar vier maanden te leven hebt? Hoe kun je überhaupt nog studeren als het zo verslechterd is?quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:26 schreef de.mrs het volgende:
niet vergeten dat ik die ziekte al heel mijn leven heb en het voor mij dus niets nieuw is. ik leef ermee
natuurlijk kun je kniezen, maar je kunt ook nu dingen doen die je altijd hebt willen doen. desnoods ga je trainen om een marathon te lopen, als dat is wat je wilt doen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:28 schreef de.mrs het volgende:
ja maar wat moet ik doen de volgende maand zitten kniezen en denken aan de behandeling die komt of doorleren met het gedacht later dat beroep te kunnen doen
Ik denk dat het kan helpen door naar een mooie locatie toe te gaan (ga aan het strand zitten ofzo, in een bos, ver van veel afleiding behalve uitzicht) en neem je boek mee. Neem ook een notitieblok mee. Lees 1 alinea en schrijf de kernpunten op. Geef jezelf daarna weer 10 minuten liggen in de zon. Doe daarna 2e alinea etc.quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:58 schreef de.mrs het volgende:
nu heb ik nog steeds geen antwoord op de motivatievraag
In dat geval: pak het boek en lees van elke alinea de 1e zin alleen (als niet anders kan ook 2e dan). Schrijf deze kort maar krachtig op papier. Binnen 2 uur heb je dan wel boek doorgewerkt. Daarna lees je ze allemaal weer door en diegene die je niet snapt pak je boek voor bij. Het is de snelste methode (niet de beste, maar het werkt).quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:25 schreef de.mrs het volgende:
ik heb nog 20 uur voor mijn examen anatomie
Dat is een heel moeilijke vraag die heel persoonlijk is. Ik heb daar enkele jaren, en nog steeds last van wegens het feit dat ik geen toekomstbeeld heb van mezelf. Ik studeer nu iets anders dan enkele jaren geleden maar ben nog altijd niet zeker of dit wel is wat ik later wil gaan doen. Maar op dit ogenblik voel ik me er redelijk goed bij en dat is het enigste dat telt.quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:58 schreef de.mrs het volgende:
nu heb ik nog steeds geen antwoord op de motivatievraag
Heb je een second opinion gevraagd elders?quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:08 schreef de.mrs het volgende:
ik heb chemo ondergaan en verschillende behandelingen, ik ben mentaal ijzersterk want ik wil leven. ook pijn verbijt ik perfect.
Dit zijn typische karaktertrekken waarmee je het jezelf moeilijk maakt - dus.
Dat verander je niet. Wél hoe je ermee omgaat. Dus - zie verderop
Mijn enige zwakte is de liefde en dat betert nu wel (hoop ik)
[..]
idd hoewel ik ze thuis noch van de 4 maanden, noch van de behandeling verteld heb.
Ze hebben zorgen genoeg. Dit is een persoonlijk iets en ik wens niet over de rede aangesproken of uitgevraagd te worden.
Eigenlijk begrijp ik je hier niet goed.
Dat ligt ms aan belgisch/nederlands taalgebruik.
Je claimt wat je hebt helemaal voor jezelf. OK .
En je ontzegt de naasten in je omgeving - naast de 2 mannen - het recht om zich zorgen te maken en zij weten hier niks van?
Of bedoel je, dat zij al zorgen hebben over jouw gezondheid en niet weten wat er in sept. staat gepland?
Je bent 18 + en dan volwassen voor de belgische wet? om te beslissen ?
En het behandelteam staat dit toe.
En eigenlijk bedoelde ik toen nog of ze je kunnen helpen met motivatie.
Door de ziekte situatie draait het topic om en maak ik mij daar zorgen over.
[..]
ik weet dat ik het kan, enkel weet ik niet hoe .
Volgens mij overvraag je jezelf. Iedereen kan verbazend veel opbrengen met name in tijden van "moeten".
En met je 19 jaren is het goed mogelijk dat je (nog) niet weet hóe.
Dat mag je vragen aan mensen die daarvoor doorgeleerd hebben.
Ms. dat de 2 mannen je bevestigen dat je kracht hebt en tot hun verdriet je niet verder kunnen helpen hóe te gebruiken, behalve dat wij als lezers begrijpen dat je je zelf klemzet.
Je zet jezelf als het ware vast in een hoek van de kamer en weet niet eens hóe je bij de deur moet komen, die er is.
Soms hoef je niet alles zélf te doen !
En dat is iets wat je van een spiegoloog kunt horen imho. Zie hierboven
[..]
bedankt. ja anoniem ben ik niet meer. Ineens kon het me niet meer veel schelen jullie kennen me zelfs met foto wss toch niet Right
Op korte termijn -voor dat aankomende tentamen dus- kun je alleen jezelf bijeenrapen, alles dat afleidt tot verboden terrein verklaren (niet computeren, niet voor de tv, etc) en hard blokken, of het nu meteen gaat of niet. Als je je daar niet zelf toe kunt zetten kan Mmach je misschien met je boeken in een kamer opsluiten en er op toezien dat je, afgezien van enkele pauzes, niet weer aan het treuzelen slaat.quote:Hoe kan ik deze motivatie terug opkrikken, ben ten einde raad, enige wat ik doe is op pc zitten, film kijken, eten,... alles om niet te studeren
Mijn link naar haar topic dat ze dr acount heeft gedelete en bodypaintmodel vond je bagger?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 00:04 schreef Mordreth het volgende:
*bagger verwijderd*
Zo.. zullen we het lekker leuk en aardig houden hier?
Iddquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 00:06 schreef SunChaser het volgende:
Btw, de OP is weg, dus kun je net zo goed dit op slot doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |