Mensen, hou de reacties serieus want dit is een zeer serieuze situatie. Ik ben dus inderdaad die 'nieuwe vriend'. Ik begrijp zeer goed dat ze haar ex nog nodig heeft, in het verleden heeft hij al bewezen een goede steun te zijn, en dat ga ik niet in de weg staan. Hij is immers geen 'concurrentie' als ik het zo mag zeggen. Of ik dat echt leuk vind, dat is iets anders, maar wat ik er van denk doet er op dit moment niet toe.
Onze relatie was na een gelukkige week direct omgeslaan in menens na het gevreesde nieuws over de ziekte. Ik zou dan kunnen gezegd hebben van 'goh, ik ken u eigenlijk nog niet zo goed en veel ga je niet aan mij hebben, dus laat ik je maar'. Dat heb ik niet gedaan en dat ga ik ook niet doen. Je zou dat stom kunnen vinden, maar dan ken je mijn achtergrond niet. Ik engageer me voor iets en ik geef de moed niet op. Ik zoek in mensen eigenschappen die ik belangrijk vind en zij is de enige tot nu toe in wie ik dat gevonden heb. (dit zijn eigenschappen die sowieso doorschemeren en niet te faken zijn). Ik weet dat als ik haar laat gaan, de kans klein is dat ik ooit nog een gelijke vind. Ook al klinkt dat misschien egoistisch of zo, maar dat heb ik nodig om de moed niet op te geven. ik ben veel te nuchter voor een roze bril, dus dat heeft er niks mee te maken. Het is de mogelijkheid op een betere toekomst waar ik naar uitkijk. De behandeling zal lukken, daar ben ik zeker van en daarna kunnen de dingen echt beginnen op een normale manier. Als onze relatie de klap in het begin al overleefd, dan kan dat niet anders dan een robuuste worden. Uitzichtloze situaties zijn een mythe, waar een wil is is een weg,, dat heb ik mijn hele leven al gezien.
Ik weet dat ik gewoon te weinig kennis heb op medisch vlak, en ik haar karakter nog niet goed ken om een even grote steun te zijn als haar ex-vriend, ik kan het ook niet verwachten dat ze mij zo beschouwd. Natuurlijk doet dat pijn voor mij als ze zegt dat ze meer steun heeft aan hem dan aan mij, maar het is ook gewoon de waarheid. Het is niet omdat ik dat niet zou willen, maar omdat ik het niet kan zijn.
Over het studeren zelf:
Ik vind het ook een te grote kwelling voor haar om te willen studeren. Ik ken het bij mezelf het gevoel van nutteloos te zijn als je niet kan studeren omdat je hoofd elders zit. Maar waarom zou je nutteloos zijn? Het is geen prioriteit, gezondheid gaat nu toch wel voor. Laat de studies even voor wat het is en cool down. Maak geen plannen van 'ik moet dit en dit doen tegen dan', je weet dat het niet gaat lukken (en niemand, ik zeker niet) neemt het u kwalijk dat dat niet lukt.
Gezondheid is prioriteit, daar valt niet over te twisten. Het doel moet nu zijn u goed/beter in uw vel te voelen. Ik heb het al vaker gezegd dat je een bezigheid moet hebben. Iets dat uw aandacht opeist.
Ik denk dat ik het meeste wat door mijn hoofd spookt al heb gezegd. Hoewel dit vrij privé is zet ik het hier toch.