abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41239346
/

[ Bericht 49% gewijzigd door de.mrs op 28-08-2006 17:47:10 ]
pi_41239465
/

[ Bericht 49% gewijzigd door de.mrs op 28-08-2006 17:47:25 ]
pi_41239710
Je komt er vast uit, til der niet te veel aan. Er staat je een spannende tijd tegemoet te komen. Doe wat je kan en probeer vooral te dneken aan hoe het was toen je besloot de opleiding te gaan doen probeer daar weer je motifatie in terug te zoeken.
  zondag 27 augustus 2006 @ 23:27:41 #54
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41240882
Ik wil hier geen olie op het vuur gooien, maar ik weet dat het thema over het vertellen aan de ouders een gevoelige snaar is. Het is een complexe situatie waardoor haar keuze vreemd lijkt, maar dat lijkt alleen maar zo omdat het volledige verhaal niet te vertellen is. Te lang, te privé,... Ze heeft al aangegeven het daar niet over te willen hebben, dus hoe gek die keuze voor jullie ook lijkt, probeer ze toch te aanvaarden. Ze moet haar situatie al veel langer dragen en zal er al veel langer over nagedacht hebben dan alle lezers, en ik ook, tesamen.
Het doel van dit topic is de motivatie aanwakkeren, en de off-spin ervan kan snel zeer privé en gevoelig worden. Dat is een risico met dit soort topics, maar niet als je weet welke onderwerpen te vermijden zijn.
  maandag 28 augustus 2006 @ 00:33:30 #55
81237 releaze
best of both worlds
pi_41243485
Nu, 20 uur of 20 dagen voor je tentamen? Heb je al een beloning idee oid voor jezelf ingesteld voor het studeren? twee uurtjes studeren, half uurtje iets leuk doen, etc. Als je het hoofdstuk afhebt een groot stuk chocola naar binnen werken, ofzo. Of iets doen wat je nog nooit echt gedaan hebt, gewoon voor het proberen, ik zeg maar wat, na twee hoofdstukken met je kleren aan onder de douche
what makes you tick, stel dat in het vooruitzicht.

Gezien de TS naar studiemotivatie zoekt en niet al te veel over haar ouders en ziekte wil ingaan is een schopje School en Studie misschien handig?
  maandag 28 augustus 2006 @ 00:35:24 #56
81237 releaze
best of both worlds
pi_41243564
de.mrs, misschien dat als je dit topic is SES (school en studie) wil hebben dat je het zelf ff in het r&p feedback topic meldt.
pi_41243942
ik heb ook al tijden geen motivatie.
redenen: ik wil niet afstuderen want dan komt de enge echte wereld op me af; ik zit tegen m'n scriptie op te hikken; ik ben lui;ik weet niet wat ik wil in m'n leve. en vooral de laatste knaagt.
Tap tap tap
pi_41243968
OK in antwoord op MMach
pi_41245394
quote:
Hoe kan ik deze motivatie terug opkrikken, ben ten einde raad, enige wat ik doe is op pc zitten, film kijken, eten,... alles om niet te studeren
Op korte termijn -voor dat aankomende tentamen dus- kun je alleen jezelf bijeenrapen, alles dat afleidt tot verboden terrein verklaren (niet computeren, niet voor de tv, etc) en hard blokken, of het nu meteen gaat of niet. Als je je daar niet zelf toe kunt zetten kan Mmach je misschien met je boeken in een kamer opsluiten en er op toezien dat je, afgezien van enkele pauzes, niet weer aan het treuzelen slaat.

Maar meer in het algemeen... ik zou me afvragen of dat concentratieprobleem veroorzaakt wordt doordat het studieonderwerp me tegenstaat, of doordat mijn gedachten teveel door zorgen in beslag worden genomen. Aan je 'vluchtgedrag' te zien denk ik vooral dat laatste? In dat geval kun je de problemen die je het meest bezighouden misschien op een oplossingsgerichte manier met iemand bespreken (of dat desnoods hier doen?) om wat meer helderheid te krijgen. Meestal is er flink wat tijd nodig om grote zorgen weg te werken, maar als je antwoord vindt op vragen waar je misschien mee zit, of een andere manier om naar de problemen te kijken, zou dat toch wat rust moeten terugbrengen.
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:49:27 #60
85962 ioko
I Appear Missing
pi_41249920
Ik denk dat dvr een heel goed punt aansnijdt, mijn gevoel is (en dat lijkt mij ook een logische gedachte) dat je graag afleiding zou zoeken voor de zorgen die je hebt, maar dat het zeer moeilijk zal zijn om dat ook daadwerkelijk te doen op dit moment. Ik denk dat er bijna niemand is die zo'n levensbedreigende situatie opzij kan zetten en maar gewoon door kan gaan met leven en studeren alsof er niets aan de hand is. Ik merk dat je wel heel erg sterk bent naar buiten toe en naar jezelf, maar je onderbewuste laat zich niet voor de gek houden. Het is misschien geen gek idee om professionele hulp te zoeken bij een psycholoog o.i.d, het lijkt me zeer lastig dit alleen (met de mensen om je heen) op te lossen.
Succes!!

p.s. Wat ik trouwens niet snap is dat je ouders niet weten hoe ernstig dit allemaal is. Je zegt dat je al jaren ziek bent, en in het begin waren je ouders toch de personen die de informatie kregen, hoe kunnen ze dan niet weten hoe ziek je bent?
Coincidence
Makes sense
Only with you
  Redactie Frontpage maandag 28 augustus 2006 @ 23:46:18 #61
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41276278
Ben ik de enige die t idee heeft dat de TS alleen even wat aandacht wilde trekken, en enkele Oeeeehs Wat Zielig's wilde lezen?

Ze zal best wel ziek zijn, maar dit geklaag daar wordt niemand beter van. Zet je schouders eronder, of niet, maar ga niet zo zeuren...
pi_41276896
*bagger verwijderd*
Zo.. zullen we het lekker leuk en aardig houden hier?
  Redactie Frontpage dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:06:14 #63
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41276957
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 00:04 schreef Mordreth het volgende:
*bagger verwijderd*
Zo.. zullen we het lekker leuk en aardig houden hier?
Mijn link naar haar topic dat ze dr acount heeft gedelete en bodypaintmodel vond je bagger?

Ik meen dat ik t maar een rare move vind, studie willen afmaken, overleven en dan ook nog boydpaintmodel zijn?

Btw, de OP is weg, dus kun je net zo goed dit op slot doen.
pi_41276992
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 00:06 schreef SunChaser het volgende:
Btw, de OP is weg, dus kun je net zo goed dit op slot doen.
Idd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')