abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41244992
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 17:11 schreef Danny_Ramone het volgende:
NOFX - Please play this song on the radio, blijft toch wel humor.
  maandag 28 augustus 2006 @ 01:51:29 #152
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_41245117
In de Jaren 60 was het nog erger. Toen kon je OF Beatles luisteren OF Rolling Stones. De rest bestond niet.

Dus wat dat betreft zijn we er wel op vooruit gegaan.
pi_41245207
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 01:37 schreef Nosh het volgende:

[..]

Of ouders die eens een ander radiostation dan Sky Radio moeten vinden.
Nee hoor, Radio 2, Arrow
pi_41245288
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 00:17 schreef A_L_N_F het volgende:
wat the fuck is spinvis?
Een meneer die liedjes schrijft over dingen, en constant kijkt alsof hij ieder moment geraakt kan worden door een piano uit de lucht.
quote:
waarom heb ik daar nog nooit van gehoord?
Omdat die steen waaronder je lag blijkbaar geluidswerend was.
quote:
is dat emo/gothic/alto muziek of zo?
Nee/Nee/Nee.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_41267894
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 23:06 schreef postinggirl het volgende:
Kan je nagaan hoe raar ik ben volgens hedendaagse normen.

Een tijdje geleden jaagde ik bovendien een aantal andere (overigens redelijk jonge) mensen zowat de gordijnen in toen ik een cd opzette. Na drie tracks werd 'ie bruut afgekapt. "Veel te oud, daar luister je toch niet meer naar?" Het jaartal? 2003...

Ben gewoon jezelf. Jammer dat mensen elkaar zo achterna lopen. Het is erg correct om Norah Jones en Katie Melua goed te vinden. Echt van die artiesten waarbij bijna alle mensen je gelijk cool vinden als je zegt dat je het leuk vindt. Want dan heb je zogenaamd een goede smaak. Ik vind ze het toppunt van zouteloos, maar ja...
Ik ken dat fenomeen. Ik heb een redelijk brede smaak, maar hetgeen in de hitlijsten staat interesseert me al jaren niet meer. Het draait bij mij vooral om het zelf bepalen wat ik leuk vindt. je hebt de radio- en clipzenders daar allang niet meer voor nodig.

Van die "niets aan de hand, flauw, laf en zouteloos" artiesten als Norah Jones moet ik weinig hebben. In die hoek kan Sade nog wel mijn goedkeuring wegdragen, daar zit op de 1 of andere manier toch iets meer in. Ik sluit niet uit dat de artieste daarbij een grote rol speelt.

Qua oude platen heb ik juist een aardig aantal re-issues gekocht het afgelopen jaar van platen uit 1992 tot 1995 (B12 en Kenny Larkin). En ook nog wat oudjes van Laurent Garnier. Laat die nieuwste van het nieuwste kleuters het maar niet horen.

En op m'n playlist qua mp3's staat van alles en nog wat en of het nu van dit jaar is of van 1988 dat boeit me helemaal niet. Op een ander forum hebben we al eens een discussie gehad over de top zoveels en dat je daar eigenlijk geen nummer <2-3 jaar oud in "kunt" zetten. Dat heeft zich nog niet als zijnde "tijdloos" kunnen bewijzen.
pi_41268836
Dire straits en Madness staan gelukkig hoog op de lijst bij mij!
pi_41268999
ook van die mensen dan.. die meekijken als je op een feestje ofzo even achter de cd-spelers staat, en dan bij platen van een jaar of 2/3 oud met een verafschuwd gezicht zeggen "die ga je toch niet draaien? die is vet oud!!"

sinds wanneer is de goedheid van een nummer afhankelijk van hoe oud het is??
pi_41270260
Spinvis? Is dat een vis met acht pootjes?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_41305056
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:51 schreef mcDavid het volgende:
ook van die mensen dan.. die meekijken als je op een feestje ofzo even achter de cd-spelers staat, en dan bij platen van een jaar of 2/3 oud met een verafschuwd gezicht zeggen "die ga je toch niet draaien? die is vet oud!!"

sinds wanneer is de goedheid van een nummer afhankelijk van hoe oud het is??
Mijns inziens geeft zo'n mentaliteit aan dat iemand juist geen muziekliefhebber is. Imago is kennelijk het enige wat telt tegenwoordig. Ik noem dat je eigen beperktheid etaleren.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:54:12 #160
150931 HerrWinschen
Ik hou van Oldtimers!!
pi_41309741
Opgezwolle, Jawat, Typhoon, Nino, U-Niq, The Opposites , Lange Frans ( )
Nederlands Kampioen figuurzagen onder water!!! :D
pi_41311042
Pendulum, Daft Punk, Arctic Monkeys, The Prodigy, Opgezwolle.*O*

TPO 40 MUZIEK!!
pi_41311607
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:26 schreef drexciya het volgende:

[..]

Qua oude platen heb ik juist een aardig aantal re-issues gekocht het afgelopen jaar van platen uit 1992 tot 1995 (B12 en Kenny Larkin). En ook nog wat oudjes van Laurent Garnier. Laat die nieuwste van het nieuwste kleuters het maar niet horen.

En op m'n playlist qua mp3's staat van alles en nog wat en of het nu van dit jaar is of van 1988 dat boeit me helemaal niet. Op een ander forum hebben we al eens een discussie gehad over de top zoveels en dat je daar eigenlijk geen nummer <2-3 jaar oud in "kunt" zetten. Dat heeft zich nog niet als zijnde "tijdloos" kunnen bewijzen.
Ik geloof niet dat ik de gemiddelde puber sommige cd's die ik zelf samenstel moet laten zien (zoals op deze, deze en deze scan). Als ze de jaartallen gaan opzoeken, denken ze volgens mij écht dat ik gek ben geworden.

De oudste cd's op de scans dateren uit 2004. De release-data van de afzonderlijke nummers, daarentegen...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2006 23:49:42 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:58:23 #163
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_41312432
hip hop, r&b

happy hardcore
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_41324043
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 23:58 schreef borisz het volgende:
hip hop, r&b

happy hardcore
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:12:10 #165
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_41324247
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 23:06 schreef postinggirl het volgende:
Kan je nagaan hoe raar ik ben volgens hedendaagse normen.

Ik probeer namelijk elke track die ik ooit leuk heb gevonden in mijn cd-collectie te krijgen. En hoe oud het is en welk genre, kan me geen moer schelen. Als ik het maar goed vind, of óóit goed heb gevonden (herinneringen maken veel goed als de kwaliteit wat minder is). Inmiddels liggen hier een paar honderd cd's met zogenaamde 'oude meuk' (voornamelijk vanaf 1989 maar ook ouder materiaal). Er zit genoeg bij wat ik nog met veel plezier draai.

Een tijdje geleden jaagde ik bovendien een aantal andere (overigens redelijk jonge) mensen zowat de gordijnen in toen ik een cd opzette. Na drie tracks werd 'ie bruut afgekapt. "Veel te oud, daar luister je toch niet meer naar?" Het jaartal? 2003...

Hehe grappig dit. Blijkbaar verschillen dit soort normen ook enorm per groep waar je je in begeeft. Als ik bij m'n vrienden aangeef dat ik de Beatles maar zouteloze kutmuziek vind komen ze met pek en veren achter me aan.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:25:51 #166
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_41324757
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 20:11 schreef GioStyle het volgende:
RHCP kan er ook wat van, ja.

Dit is mijn duizendste post.
N00b.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:30:20 #167
117776 OFfSprngr
pi_41324934
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 20:55 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

i know... maar ik vind toch dat oasis en beatles t verkeerde voorbeeld zijn.. maar ik snap je punt
blink182
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:33:00 #168
117776 OFfSprngr
pi_41325046
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 17:35 schreef Nosh het volgende:
Ik snap niet dat mensen alléén maar naar recentelijke muziek luisteren. Goede muziek heeft geen houdbaarsheiddatum.
Maar verder probeer ik wel de uitschieters van ieder jaar mee te pikken, naast mijn oudere' favorieten. Nu staat het album van Wolfmother erg veel op, terwijl daarna Social Distortion of The Adolescents vrolijk langskomen.

Ik snap alleen echt niet dat mensen met een serieus gezicht durven te zeggen dat Coldplay of Keane 'alternatief' is. Als er iets pure mainstream bagger is, waar ieder scherp randje vanaf is geslepen in de productie, dan zijn het die bands wel.
.
.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:35:04 #169
117776 OFfSprngr
pi_41325116
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 17:46 schreef Teije het volgende:

[..]

Dan luister je er niet naar ? .
Er is tegenwoordig niet meer aan te ontkomen, iedereen heeft vast wel vrienden die Jack Johnson, Arctic Monkeys, Coldplay, At The Drive-in, Thrice, Bloc Party, Jamie Cullum en dat soort zooi luisteren omdat het gehyped wordt.
.
.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:46:24 #170
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_41325613
dat 'hypen' van bepaalde bands is ook iets wat met de kogel bestraft zou moeten worden... want hoe vaak is het nou gebeurd dat een band die ik goed vind maar die nog niet door het Grote Publiek ontdekt is, ineens wel ontdekt wordt, vervolgens flink grijsgedraaid wordt met het gevolg dat het voor mij dan ook wel over is met betreffende band...
(voorbeelden: Killers, Snow Patrol, Kooks)

En waar ik al helemaal een bloedschurft aan heb zijn mensen die roepen dat ze enorm van muziek houden, maar dan vervolgens verkondigen 'alles wel leuk te vinden'. Ik kan daar niet tegen!
Als je zo van muziek houdt, heb je ook een vastomlijnde smaak. Dan vind je zeker NIET 'alles wel leuk' !!
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:57:44 #171
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_41325974
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 23:58 schreef borisz het volgende:
hip hop, r&b

happy hardcore
Toch grappig dat men hier de laatste tijd enorm fan is van hiphopbashen, terwijl ze amper weten wat hiphop nou echt is.

Happy hardcore is op zijn tijd best vet ja
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:15:48 #172
117776 OFfSprngr
pi_41326536
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:46 schreef Garisson72 het volgende:
dat 'hypen' van bepaalde bands is ook iets wat met de kogel bestraft zou moeten worden... want hoe vaak is het nou gebeurd dat een band die ik goed vind maar die nog niet door het Grote Publiek ontdekt is, ineens wel ontdekt wordt, vervolgens flink grijsgedraaid wordt met het gevolg dat het voor mij dan ook wel over is met betreffende band...
(voorbeelden: Killers, Snow Patrol, Kooks)

En waar ik al helemaal een bloedschurft aan heb zijn mensen die roepen dat ze enorm van muziek houden, maar dan vervolgens verkondigen 'alles wel leuk te vinden'. Ik kan daar niet tegen!
Als je zo van muziek houdt, heb je ook een vastomlijnde smaak. Dan vind je zeker NIET 'alles wel leuk' !!
Ik vind een hoop verschillende dingen leuk, maar net zo veel dingen compleet bagger.
.
.
pi_41327071
Ach, ik kan me er niet aan ergeren als mensen naar andere muziek luisteren.. Of dat nou gehyped is, net nieuw of al 50 jaar oud is.. Ieder zijn smaak, toch?
Moet je, kut?
Adriana (L)
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:43:57 #174
117776 OFfSprngr
pi_41327507
Daar zit 'm het nou in, ik ben van mening dat het juist NIET hun smaak is maar aangepraate smaak.
.
.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:49:12 #175
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_41327703
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:43 schreef OFfSprngr het volgende:
Daar zit 'm het nou in, ik ben van mening dat het juist NIET hun smaak is maar aangepraate smaak.
Interessanter nog, is er wel iets als 'niet aangepraatte smaak'? Denk je serieus dat je ook van Metal had gehouden als je een Surinamer uit Rotterdam was geweest?

Ook jouw smaak wordt door je omgeving bepaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')