Ik reken het goed als je weet wat er moet staan achter "hoe lang duurt nog... "quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:58 schreef Homdeck het volgende:
waarheen leidt de weg die wij moeten gaan
waarvoor zijn wij hier op aard
wie weet wat er is achter ster en maan
hoe lang duurt nog ons bestaan
klopt niet helemaal![]()
Homdeck +1quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:02 schreef Homdeck het volgende:
ik zit het in mezelf te zingen maar ik kom er niet op. de nacht ofzo?
jaquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:19 schreef AntonDingeman het volgende:
dat is die van Deep Throat toch?
okquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:33 schreef pyl het volgende:
AntonDingeman +1
Anton, het is al door anderen gezegd, maar ik doe er nog een schepje bovenop: lees Sebastian Haffner!!
![]()
Ja, of deze:quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:36 schreef ChrisJX het volgende:
Volgens mij is dit zo'n beetje de meest bekende prent van Nederland![]()
Lijkt me ookquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:00 schreef Neleos het volgende:
Papegaai?
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Lijkt me ook
Kom jij nog naar de meet?
Yepquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:06 schreef Neleos het volgende:
[..]
Straks om 5 uur pak ik de trein. Jij komt ook toch?
Grote Stern ?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:09 schreef Homdeck het volgende:
hij wordt met uitsterven bedreigd en kan een spanwijdte tot wel 3 meter hebben
dat toch geen grote vogel?quote:
De Andescondor om precies te zijn, maar ik ben in een goede buiquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:14 schreef ChrisJX het volgende:
Condor
nu je het zegt, hij is eigenlijk best wel klein jaquote:
Selbstverständlich.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:21 schreef Homdeck het volgende:
falco - jeanny
Tot straksquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:27 schreef Neleos het volgende:
Ik ga nu weg, om 5 uur pak ik de trein, dus dan ben ik rond 7 uur in de pub.
Tot zo, voor de meetersen tot later voor de rest
![]()
Neleos +1quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:29 schreef Neleos het volgende:
Elvis Costello - Oliver's Army
en als je het bestand eerst opslaat?quote:
Waarom boycotte de BBC het Beatles-nummer Lucy in the sky with diamonds destijds?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:29 schreef Neleos het volgende:
Wil iemand anders ff een vraag stellen, anders mis ik m'n trein![]()
Volgens mij vormden alleen de titelwoorden (Lucy, Sky, Diamonds) de afkorting LSD en gaat het nummer daar niet over. Maar ik ben geen Beatleskenner en het is zaterdag, dus:quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:32 schreef AntonDingeman het volgende:
Omdat het over LSD ging.
Die ziet er zo uit:quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:39 schreef Homdeck het volgende:
echt waar? wist niet dat dat ook een kippenras was.
ik heb voordeel als rasechte drentquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:40 schreef ChrisJX het volgende:
'k Moet vaker naar de boerderij denk ik![]()
Nee.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:50 schreef Homdeck het volgende:
bridge?
Veel plezier vanavond!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:53 schreef Asmodian het volgende:
Heej iedereen! Veel plezier met quizzen vanavond! Ik zal jullie waarschijnlijk morgen weer zien!![]()
Nu nog het juiste woord.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:58 schreef Homdeck het volgende:
dan denk ik aan improviseren
Yahay!!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:59 schreef AntonDingeman het volgende:
Theatersport it is.
Asmodian +1
have fun en hou ze een beetje in toomquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:01 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Yahay!!
Whee - da's nou pas een puntje kapen. Geen flauw idee waar de vraag over ging, trouwens, maar ik zag die namen en ik zag "...sport". Sorrie iedereen
Ik ben ook bang dat ik geen vraag kan stellen. Ik ga snel ff douchen en dan nog wat dingen inslaan bij de Super naast m'n huis voordat de meet begint. Zou iemand anders een vraagske willen stellen?
Tot morgen!![]()
"Echte" theatersport wordt in serieuze competities gespeeld. Twee teams strijden dan tegen elkaar door improvisatieopdrachten op te voeren en wie de jury en het publiek de beste vinden, dat team wint dan de wedstrijd.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:02 schreef Homdeck het volgende:
Ik snap sowieso waarom dat sport zou moeten heten![]()
Mick O'Connels, Jansdam 3, Utrechtquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:38 schreef Supersheep het volgende:
Asmo, ik kan misschien toch nog komen vandaag aangezien ik vanavond er toch niet voor iemand moet zijn (wat eerder wel het geval was).
Ik weet dat ik er nogal laat mee aan kom zetten en misschien lees je dit niet eens meer op tijd, maar ik probeer het bij deze toch nog even
Verder ook geen idee hoe of wat en dergelijke maar misschien hoor ik nog wat op tijd. En anders heb ik pech gehad
nee sprokkelquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:10 schreef Soempie het volgende:
alf?
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:14 schreef Homdeck het volgende:
ik keek echt altijd naar de freggels
![]()
Gaat me helaas toch niet lukken. Veel plezier iig allemaal!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:38 schreef Supersheep het volgende:
Asmo, ik kan misschien toch nog komen vandaag aangezien ik vanavond er toch niet voor iemand moet zijn (wat eerder wel het geval was).
Ik weet dat ik er nogal laat mee aan kom zetten en misschien lees je dit niet eens meer op tijd, maar ik probeer het bij deze toch nog even
Verder ook geen idee hoe of wat en dergelijke maar misschien hoor ik nog wat op tijd. En anders heb ik pech gehad
♫ Maak muziek en lach, zorgen voor een andere dag.quote:
Daarom weet jij er ook nog maar 2quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:29 schreef AntonDingeman het volgende:
Ik ben zelfs 4 jaar jonger dan Homdeck.
Er zit gewoon een wiskundige formule achter.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:29 schreef Soempie het volgende:
[..]
Daarom weet jij er ook nog maar 2![]()
Argh, die heb ik best vaak gekeken, kan het alleen niet meer naar boven halen. Zal dalijk wel een paar oh ja! momentjes hebben. Volgens mij zijn jullie net wat ouder dan ik, toen ik het keek was het al een paar jaar oud dacht ikquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:22 schreef Homdeck het volgende:
Graag de namen van de volgende figuren uit een ander favoriet tv-programma van kleine Homdeck
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:♪ Dance your cares away, worries for another day ♫
echt geen slechte gedachte hoor!quote:
Die wet klopt inderdaad. Jij bent van '85 en daarom weet je er geen eenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:33 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Argh, die heb ik best vaak gekeken, kan het alleen niet meer naar boven halen. Zal dalijk wel een paar oh ja! momentjes hebben. Volgens mij zijn jullie net wat ouder dan ik, toen ik het keek was het al een paar jaar oud dacht ik
[..]
neequote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:33 schreef AntonDingeman het volgende:
Furry?
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:35 schreef Supersheep het volgende:
wooly!
en toch ga je met het punt aan de haalquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:35 schreef Supersheep het volgende:
wooly!
burrito ze!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:40 schreef Soempie het volgende:
Maar ik ga weer. Burritos maken![]()
dag allemaal!
![]()
eet ze!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:41 schreef Homdeck het volgende:
ik ga ook even eten
nee. geen Kyle; het is de meest voorkomende mannenvoornaam in een Engelstalig land.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:48 schreef dolle_hond het volgende:
kyle
nee, een naam die nog veeeeeeeel vakerderderder voorkomt; in Nederland hebben we ze ook; types met die voornaam; zowel de Nederlandse versie als de Engelse.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:55 schreef Homdeck het volgende:
michael?
ik ben van het mannelijk geslachtquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:08 schreef doeka het volgende:
Ik dacht dat het een hele makkelijke vraag was![]()
Zeker weinig Sex and the city fans vanavond.
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:11 schreef wyccie het volgende:
John?
zwijmel........quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:12 schreef Jojoortje het volgende:
Damn Wyccie!Die scene was zo lief dat ze werd gebeld door Big... staat er opeens John
![]()
doeka+1quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:22 schreef doeka het volgende:
David
Brandon
Brenda
Dylan
Kelly
Donna
Andrea
Steve
quote:
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:32 schreef Tokay het volgende:
Vinnie Jones.
Nope.quote:
quote:
quote:De mennonieten (of mennisten) zijn de oudste nog bestaande doperse kerk. Ze zijn vernoemd naar de Friese priester Menno Simons, rond 1540. Hij was een katholieke priester totdat hij zag dat een baptist werd neergeslagen om zijn geloof. Vanaf dat moment werd hij een belangrijk voorvechter van de Doperse stroming. Deze kerk heeft zich over een groot gebied verspreid, maar heeft zijn invloed vooral doen gelden via de Engelse variant, de baptisten. Zij zijn tegenwoordig de grootste Doperse kerk.
De mennonieten zijn vergelijkbaar met de Amish, een strenge sobere levensstijl wordt nagestreefd. Dit betekent dat muziek, sport, dansen, kunst en dergelijke niet zijn toegestaan. Techniek wordt maar mondjesmaat toegelaten in deze gemeenschappen, elektriciteit is niet toegestaan en men verplaatst zich met paard en wagen. Trekkers en andere machines worden alleen voor nuttige toepassingen gebruikt en zeker niet om te reizen. Dit omdat de Mennonieten altijd de keuze willen hebben om totaal zonder techniek te leven, en er niet afhankelijk van te worden. De kinderen leren op school alleen bijbelkennis en rekenen, lezen en schrijven, de mensen in deze gemeenschappen hebben dus geen kennis van geografie en geschiedenis. Ze spreken onderling Dietsch (Plautdietsch), de mannen kennen vaak wel de lokale taal, de vrouwen niet. Dit wordt gedaan om de drempel te verhogen om de gemeenschap te verlaten. Aangezien de gemeenschappen erg geïsoleerd liggen en contact met de buitenwereld schuwen, is inteelt een groot probleem. De meeste gemeenschappen liggen in Zuid- (Paraguay) en Midden-Amerika.
Belangrijke kenmerken:
Net als andere (nog bestaande) Doperse kerken vredesgezind.
Mennonieten spreken over de hele wereld vaak nog steeds Plautdietsch.
In 2004 werden er ongeveer 1 miljoen mennonieten leden.
In Nederland worden zij Doopsgezinden (en soms mennonieten of mennisten) genoemd.
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:44 schreef doeka het volgende:
Indurain?
Tja, die heeft 'm nooit gewonnen, doeka. Poupou was de eeuwige tweede.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:45 schreef doeka het volgende:
Poulidor?
Toch nog netjes op tijd, zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:52 schreef tong80 het volgende:
Walkowiak. Ik had mijn eerste gedachte moeten posten
Ja dat moet dan maar ik kick niet op winnen maar op gelijk hebbenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:53 schreef Homdeck het volgende:
Die extra zin breekt je nog bijna op tong
Die van mijj gaat nog verder terug.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:54 schreef doeka het volgende:
Zover gaat mijn tour-kennis niet
dat is idd een non-argumentquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die van mijj gaat nog verder terug.
Daarom moet ik altijd lachen in kwis topics als ze zeggen 'Dat is van voor mijn tijd.'
Ik antwoord alvast: Joe Strummer!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:56 schreef doeka het volgende:
muziek
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:04 schreef Tokay het volgende:
The Big Lebowski.
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:04 schreef Feldhofer het volgende:
Lock, Stock and Two Smoking Barrels
Jaquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:04 schreef Feldhofer het volgende:
Lock, Stock and Two Smoking Barrels
quote:
Santa Maria is goed, Pinta is ook goed, derde schip blijft over..quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:16 schreef sportfreak het volgende:
Santa Maria was het vlaggenschip, de Pinta was een van de andere schepen. de 3e weet ik zo niet.
Kom op mensen, dit is basisschoolkennis (in Oostenrijk kreeg ik dit op de "basisschool" iig en Oostenrijk ligt niet eens aan zee!)quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:20 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Santa Maria is goed, Pinta is ook goed, derde schip blijft over..
Held! kan ik eindelijk gaan stappenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:00 schreef doeka het volgende:
Nina
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:17 schreef AntonDingeman het volgende:
pompom
Sterker nog; ik heb het pas een paar jaar geleden op de kermis in Frankrijk ontdekt.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:21 schreef Berkery het volgende:
Vast een heel originele naam, anders zou je het niet vragen. Maar ik heb geen idee (ik heb het niet eens op de basisschool gehad)
JAAAAAAAAAAAAAAH! Leuk he? eigenlijk heet het een barbe a papa.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:30 schreef AntonDingeman het volgende:
Barbapapa!
Ja, ik wist dat het een leukere naam was dan "suikerspin", maar ik wist eerst even niet wat het precies was.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:42 schreef doeka het volgende:
[..]
JAAAAAAAAAAAAAAH! Leuk he? eigenlijk heet het een barbe a papa.
AntonDingeman +1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |