quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 01:47 schreef sp3c het volgende:als deze duikboten geschikt zijn om kernwapens af te schieten dan zijn die van ons dat ook
Nee, de Nederlandse onderzeeërs beschikking niet over een verticaal lanceersysteem, waar deze "
Dolphin Class" onderzeeërs een recent ontwikkelde kruisraket genaamd "
Popeye" kunnen afvuren.
Hier een foto:
![]()
Alhoewel niemand het wil toegeven, weet iedereen dat Israel over kernwapens bezit. Over de aflevermethode heeft echter altijd wel onduidelijkheid bestaan. 100% zeker is dat ze afgeworpen kunnen worden door gevechtsvliegtuigen, en het is ook vrij zeker dat de "Shavit" raket met een bereik van 1500 km kernkoppen kan dragen.
Voor onderzeeërs blijkt er dus nu ook een mogelijkheid te zijn. Een onderzeeër kan dus zonder problemen zichzelf verbergen in de Perzische Golf, en een kernwapen afschieten. Met een dergelijke boot heeft Israel dus ook relatief verre landen zoals Algerije, Libië, Marokko, etc onder bereik, welke net buiten het bereik van raketten liggen. Ook komt Pakistan, Afghanistan en een groter deel van Iran onder het bereik van Israelische kernwapens.
Tja, ik vind het in ieder geval niet gek waarom Iran graag ook kernwapens wil hebben. Ik keur het niet goed, maar ik zie wel waarom ze het willen.
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin