Jup, Nederlandse belastingen zijn te hoog om echt hoge salarissen te kunnen betalen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:20 schreef Radegast het volgende:
Dit lijkt me zeker slecht nieuws voor het gehele Nederlandse voetbal.
mijn god, jij hebt 't ook al weer gelezen ?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:23 schreef Vakkie_W het volgende:
Castelen zal er dan ook wel gebruik van gaan maken
Zou het dan toch doorzetten?quote:Flamini wil vertrekken bij Arsenal
Mathieu Flamini wil komende zomer vertrekken bij Arsenal. De talentvolle Fransman zou een poging gaan wagen om zijn contract af te kopen, zo meldt L'Equipe.
De 23-jarige Flamini heeft inmiddels de nieuwe FIFA-regelementen op dit vlak doorgesproken met zijn zaakwaarnemers. De middenvelder verwacht bij Arsenal geen vaste waarde in de hoofdmacht te kunnen worden en denkt elders meer aan spelen toe te komen. De Serie A zou zijn voorkeur hebben.
"Ik ben aan het einde van een cyclus gekomen," zo licht Flamini zijn besluit toe. "Ik speel nu drie jaar voor Arsenal en volgens mijn advocaat mag ik in juni vertrekken. Wel moet ik dan mijn laatste jaarsalaris overmaken aan de club."
"De volgende drie jaar van mijn loopbaan worden cruciaal. Ik heb een bepaald niveau voor ogen en ik denk dat ik dat kan bereiken. Dan moet ik echter wel meer aan spelen toekomen. Dat is nodig voor mijn ontwikkeling als voetballer," aldus de ex-speler van Olympique Marseille.
quote:De Sanctis doet beroep op Webster-arrest
Morgan de Sanctis staat volgend seizoen zo goed als zeker bij Sevilla op de loonlijst. De officiële website van Udinese maakte maandagochtend bekend dat de doelman bij de wereldvoetbalbond FIFA om ontbinding van zijn contract heeft gevraagd.
De Sanctis lijkt de eerste speler in Italië te worden die gebruikt maakt van het Webster-arrest. Deze regel houdt in dat spelers een contract na drie jaar eenzijdig kunnen opzeggen. Wanneer een speler ouder is dan 28 jaar, kan hij dat zelfs al doen na twee seizoenen.
Er gelden slechts drie voorwaarden. Eén: de speler moet zijn verbintenis opzeggen binnen vijftien dagen na zijn laatste duel van die jaargang. Twee: hij mag niet naar een club in dezelfde competitie. Drie: er moet een vergoeding worden betaald aan zijn vorige werkgever, die in in de praktijk niets meer of minder dan de restwaarde van de verbintenis is.
De 30-jarige doelman speelde sinds 1999 voor de club uit Udine en stond in meer dan honderdnegentig duels onder de lat. Volgens de Spaanse media zal De Sanctis vandaag of morgen door de Andalusiërs gecontracteerd worden.
quote:CAS: Voetballer kan na drie jaar van contract af
HOOFDDORP - Een voetballer mag zijn nog doorlopende contract na de zogenaamde beschermde periode van drie jaar verbreken. Het internationale sporttribunaal CAS heeft dit woensdag bepaald. Het CAS bevestigde hiermee de eerdere uitspraak die de wereldvoetbalbond FIFA in de zaak rond Andy Webster heeft gedaan.
De Schotse club Heart of Midlothian sloot Webster uit van het spelen van wedstrijden nadat hij een nieuw contract bij de club had afgewezen. De huidige speler van Wigan Athletic in Engeland stapte hiermee naar de FIFA en daarna naar het CAS.
Volgens de Nederlandse spelersvakbond VVCS is de betekenis van deze beslissing groot, omdat alle spelers van de wereld nu na drie jaar van hun contract afkunnen zonder daarvoor geschorst te worden. Een speler die van zijn contract af wil, dient wel een vergoeding aan zijn werkgever te betalen.
en dan blijft de spelerquote:Op woensdag 30 januari 2008 16:41 schreef 6liNes het volgende:
Wellicht kan je dan met een flink stijgend jaarsalaris gaan werken, waarbij de speler het vierde en vijfde jaar echt dikke miljoenen gaat verdienen. Dit zouden zij dan moeten afkopen, hetgeen toch nog iets opleverd.
Grappig om dat nu te lezenquote:
Da's dan ook wel weer waar. Ze hebben het ook wel lekker voor elkaar die topvoetballers...quote:en dan blijft de spelerkassa voor die beste man
Dit seizoen doet ie het aardig jaquote:Op woensdag 30 januari 2008 16:45 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Grappig om dat nu te lezen
Dat is toch ook de intentie van de club? Als het een goede speler is wil je namelijk dat hij blijft.quote:Op woensdag 30 januari 2008 16:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en dan blijft de spelerkassa voor die beste man
als het een echt goede speler is blijft het nog een schijntje om weg te gaan.quote:Op woensdag 30 januari 2008 18:00 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Dat is toch ook de intentie van de club? Als het een goede speler is wil je namelijk dat hij blijft.
Lijkt mij ook.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:20 schreef Radegast het volgende:
Dit lijkt me zeker slecht nieuws voor het gehele Nederlandse voetbal.
quote:Zorgen voor de topclubs
ROTTERDAM - De grootste schok sinds het Bosman-arrest’ werd de uitspraak van het CAS deze week ook wel genoemd. Het internationaal sporttribunaal oordeelde dat een voetballer zijn contract na drie jaar mag ontbinden, zonder dat daar een transfersom tegenover staat.
Andrew Webster hoeft zijn oude club Heart of Midlothian slechts een onkostenvergoeding te betalen voor zijn overstap naar Wigan Athletic in de zomer van 2006. Daarmee is Webster de eerste voetballer die gebruik maakt van een nieuw FIFA-reglement (artikel 17), dat voorschrijft dat een speler na drie jaar onder zijn contract uit kan. De betreffende voetballer hoeft zijn club slechts een vergoeding te betalen die gelijkstaat aan zijn nog openstaande salaris.
,,We zijn echt niet in paniek,’’ aldus technisch directeur Peter Bosz van Feyenoord. ,,Maar onderschatten doen we het ook niet. We gaan zorgvuldig kijken hoe we ons hiertegen het beste kunnen wapenen.’’
Omdat Feyenoord recent twee talentenfondsen oprichtte, ligt de kwestie in Rotterdam-Zuid extra delicaat. Geldschieters investeerden de afgelopen maanden in veertien jonge Feyenoord-spelers, waarmee ze een percentage van de transferrechten in handen kregen.
Maar wat als voetballers straks voor veel lagere bedragen de deur uit kunnen lopen? ,,Bij de spelers die in Talent Pool I en II zijn ondergebracht, zie ik op korte termijn amper problemen,’’ aldus Bosz. ,,Ook de investeerders hoeven zich niet gelijk zorgen te maken.’’
In een derde - onlangs gelanceerd - investeringsmodel legt Feyenoord spelers vast die nog aangetrokken moeten worden. ,,Bij die spelerscontracten beschermen we ons uiteraard tegen de recente uitspraak van het CAS,’’ aldus Bosz.
PSV heeft al eerder geprobeerd zich in te dekken. De Eindhovense club liet in alle spelerscontracten clausules opnemen. ,,Dan heb je in elk geval wat meer zekerheid over de voorwaarden waaronder een speler mag vertrekken,’’ zegt directeur Jan Reker. ,,Daarbij is het wel van belang dat de vergoeding die in het contract is opgenomen in overeenstemming is met het salaris, anders krijg je juridisch alsnog problemen. Hoe je de hoogte van zo’n vergoeding berekent is lastig aan te geven. Dat hangt af van de transfersom die je zelf hebt betaald en of je opleidingskosten moet betalen.’’
AZ beraadt zich nog op een strategie. Marcel Brands: ,,Ik heb meteen opdracht gegeven om alle ins en outs van dit arrest te verzamelen. Het is duidelijk dat dit arrest consequenties voor elke club gaat krijgen, maar op de korte termijn gaat het bij AZ nog niet spelen. Er zijn geen spelers uit onze selectie die meteen een beroep op het Webster-arrest kunnen doen.’’
Voor spelers die hun contract tussentijds verlengen, gaat de beschermde periode van drie contractjaren opnieuw in. Pas daarna kunnen ze zich beroepen op ‘Webster’. Brands: ,,De contracten van Stijn Schaars, Demy de Zeeuw en Barry Opdam zijn onlangs erlengd tot 2010 en Kew Jaliens heeft tot 2012 bijgetekend. De rest van de jongens is bezig aan het eerste of tweede jaar AZ.’’ Voor spelers ouder dan 28 jaar geldt dat ze al na twee jaar hun contract eenzijdig kunnen ontbinden. Voor Feyenoord vallen spelers zoals Roy Makaay, Giovanni van Bronckhorst, Denny Landzaat en Tim de Cler allemaal in die categorie. ,,Wij zullen daar gepaste maatregelen op nemen,’’ aldus Bosz.
quote:Spotgoedkope sterren door uitspraak CAS in zaak-Webster
Datum: 2-feb-2008 13:39
Voor een appel en een ei zijn ze deze zomer te koop, Frank Lampard, Kaká, Rafael van der Vaart en Cristiano Ronaldo. De uitspraak van het internationaal sporttribunaal CAS in de zaak rond Andy Webster (foto, links) heeft niet geringe consequenties voor de hoogte van de onkostenvergoedingen. Real Madrid zou voor de 75 miljoen euro die ze in 2001 ophoestte voor Zinedine Zidane deze zomer een heel elftal sterren bijeen kunnen kopen.
De uitspraak van het CAS in de zaak-Webster op basis van FIFA-artikel 17 luidde als volgt: een voetballer mag een contract na drie jaar ontbinden, ongeacht de duur. Was een speler bij het ondertekenen van de laatste arbeidsovereenkomst minimaal 28 jaar, dan mag hij het contract al na twee jaar opzeggen.
De club wordt gecompenseerd door de restwaarde van het contract: het salaris en een evenredig deel van de transfersom die de club voor hem heeft betaald. Dat laatste geldt alleen bij een eerste afgesloten contract. Als een speler zijn verbintenis tussentijds verlengt, vervalt de verplichting om een deel van de transfersom te betalen. Zo hoefde Wigan van het CAS slechts 190.000 euro te betalen aan Hearts bij de overgang van Webster. De marktwaarde van Webster was op zeven miljoen euro vastgesteld. Een precedent met verstrekkende gevolgen, al zijn er voldoende mitsen en maren.
De redactie van de Duitse krant Bild sloeg aan het rekenen en het resultaat is een lijst van vedettes voor ‘rommelmarktprijzen.’ Met een beroep op ‘Webster’ zou Rafael van der Vaart over enkele maanden Hamburger SV voor vier miljoen euro kunnen verlaten. Eenvoudige rekensom: Van der Vaart heeft een tot 2010 doorlopende contract en strijkt jaarlijks twee miljoen euro op. Mark van Bommel zou ook slechts een kwart-Alves kosten, zie onderstaande lijst. En Real Madrid kan Kaká én Cristiano Ronaldo binnenhalen voor een schamele 25 miljoen euro. (MA)
Afkoopsom in zomer 2008 op basis van jurisprudentie Webster-zaak:
Frank Lampard 5,5 miljoen euro
Ronaldinho 17 miljoen euro
Michael Owen 6,7 miljoen euro
Rafael van der Vaart 4 miljoen euro
Mark van Bommel 4 miljoen euro
Cristiano Ronaldo 13,4 miljoen euro
Kaká 12 miljoen euro
AS Roma is een kutclub, maar om nou naar LFC te gaan.quote:Op dinsdag 29 april 2008 12:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ook Amantino Mancini zou volgens de Mirror zijn contract willen afkopen voor 4 miljoen pond, waardoor Liverpool geen 10 miljoen pond als transfersom aan AS Roma zou hoeven te betalen.
quote:Assunçao tekent na Webster-arrest bij Atlético
Door David Kuipers
Zondag, 06 juli 2008, 18:51
Paulo Assunçao heeft een vierjarig contract bij Atlético Madrid getekend. De 28-jarige middenvelder komt transfervrij over van Porto, waar hij vorige maand gebruik maakte van het Webster-arrest.
Door deze regel kunnen spelers hun contract na drie jaar eenzijdig opzeggen. Er zitten wel een aantal voorwaarden aan vast. Zo mag een speler niet naar een club uit dezelfde competitie en moet er een vergoeding worden betaald. Die vergoeding mag nooit hoger zijn dan het salaris dat de speler nog zou krijgen als hij de club niet zou verlaten.
Assunçao speelde sinds 2005 voor de Portugezen en kwam tot 62 competitiewedstrijden. Daarvoor verdedigde hij de kleuren van Palmeiras, Nacional en AEK Athene.
zou hij dan niet weg kunnen als hij gewoon de resterende jaren afkoopt?quote:Op maandag 7 juli 2008 06:55 schreef BliksemSchigt het volgende:
Omdat ie vorig jaar nog een nieuw contract heeft getekend
Nee. Na drie jaar pas weer. Elke keer als hij een nieuw contract tekent gaan er weer drie jaar overheen alvorens hij het mag afkopen.quote:Op maandag 7 juli 2008 07:30 schreef Static-NL het volgende:
[..]
zou hij dan niet weg kunnen als hij gewoon de resterende jaren afkoopt?
Ajax doet het slim. Als Sulejmani na 2 jaar niet verkocht is loopt hij in de zomer van 2011 voor 2 miljoen de deur uitquote:Op maandag 7 juli 2008 05:48 schreef Static-NL het volgende:
Dit is pure onzin.
De rijke clubs hebben hier alleen maar voordeel in want het zal nog goedkoper worden spelers te krijgen.
bv een top speler bij Ajax heeft een salaris van 2 a 3 mln per jaar.
Dus als zon speler zijn contract afkoopt hoeft hij slechts zon 3mln te betalen. En als hij dan gratis naar een top club gaat vangt hij gewoon 4 a 5 mln aan teken geld want die club hoefde tenslotte geen dure transfer prijs te betalen en op die manier vangt hij gewoon effe een onkosten vergoeding.
Ik ga wachten tot de top spelers van landelijke top clubs dit massaal gaan misbruiken om zo gratis naar europese top clubs te gaan.
maar btw als dit echt allemaal zo makkelijk is waarom heeeft c. ronaldo het nog niet gebruikt?
Het mag inderdaad niet, maar daarom gebeurt het nog wel.. Of ben je daadwerkelijk zo naïef? Zolang er maar geld verdient wordt en gepresteerd wordt, kraait er geen haan na.. Nouja, of een paar idealistische aandeelhouders die principieel moeilijk doen..quote:Op donderdag 10 juli 2008 09:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zou toch maar eens de richtlijnen voor beursgenoteerde bedrijven in Nederland gaan bestuderen
Wat jij beweerd mag helemaal niet
quote:Wenger sees 'the end of transfer fees': Arsenal manager says the power has shifted from clubs to players
Three decades ago, when Arsène Wenger was earnestly failing to establish himself as a professional footballer of note at Strasbourg, the financial dominion of clubs went without challenge. No player left a team without the express permission of his employers. A club owned a footballer's registration until choosing to relinquish it for whatever price they deemed fit. When neither a new contract nor a transfer could be agreed, clubs could lawfully prevent their employees playing for any other club without paying him another centime.
So effectively did football control the salaries of its performers that the ¤20m (£15.7m) a season Real Madrid are currently enticing Cristiano Ronaldo with would cover the wages of an entire league season of the Wenger era. 'Inflationary' is one term the Arsenal manager uses to describe the transfer system that lends Ronaldo the confidence to demand his exit from Manchester United one season into a five-year contract. 'The wild west' is another he employs to capture the actions of players, agents and predator chairmen in football's new order. Allow its logic to run the full course, he argues, and transfer fees may completely cease to exist.
Though the market has yet to reach the stage where Ronaldo is free to march off to Madrid without compensation for United, the combination of external temptation and personal desire bears parallel to Nicolas Anelka's move from Arsenal to the Bernabéu nine summers ago.
'Contract-wise, the club is always in a weaker position,' said Wenger of the Ronaldo situation at a Castrol-backed Euro 2008 event. 'Why? Because clubs only have the security of a player now for three years. And that's why, when a player is in his second year, it's difficult. You are in a weak situation as a club.
'OK, you can think, "I can leave this guy here if he sulks and play him in the reserves." But it doesn't work. It's a good solution in theory, but on a daily basis it's impossible. That's why, in the end, I said I will only sell Anelka if he says to me, "I want to leave". What can you do with a player who doesn't want to stay?'
The legal framework gradually structured around football since Jean-Marc Bosman successfully challenged restrictions on freedom of movement in 1995 means that, in many circumstances, a club can do nothing. In the wake of the European Court of Justice ruling, Fifa drafted a set of internationally binding regulations determining the maximum length of contracts, circumstances under which a player could terminate them and compensation levels for transfers.
Introduced in 2003 and restated two years later, Fifa's 'Regulations for the Status of and Transfer of Players' is a 38-page document of intentionally convoluted legalese. While the compromise deal prevented more hawkish European Union bureaucrats from abolishing transfer fees in their entirety and allowed clubs to continue signing footballers to multi-season contracts, the shades of grey of several central provisions have gradually become apparent to those intent on negotiating increasingly grand remuneration.
Critically, the Fifa regulations allowed a player who agreed his contract when under the age of 28 to terminate it after three seasons 'without just cause' as long as he informs his club of his intention to do so and pays appropriate compensation. Though the level of such damages went unspecified, the test case that followed Andy Webster's decision to use the rule to leave Hearts for Wigan in 2006 determined that sum as the outstanding value of a player's contract (in the Scotland defender's case, £150,000).
The result, according to Wenger, is that a modern footballer's contract effectively secures a player's services for just two seasons, regardless of the length formally agreed in the paperwork. 'After two years you have to renegotiate your contract because after three years the player can move out,' Wenger says. 'You give longer contracts because it offers a little bit of protection for the player to have to pay compensation if he moves after three years - if you give a player a five-year contract and he moves after three, he has to pay two years' [wages].
'But, after two years, you have to re-negotiate with the player because he can move the next season; you have no choice. For me, this measure is inflationary. Why? Because after two years you have to sit down with the player, whether he has played well or not, or you will lose him. You can never get him to sign an extension to his contract for less - that means you will always have to increase his salary. They have created a situation where inflation goes through the roof.'
If that places in perspective Arsenal's claim that they tied Cesc Fábregas to a revised eight-season deal in 2006 (as five years is the Fifa-mandated maximum contract length, the agreement involved a non-binding 'option' to extend), the regulations for older players offer further grounds for concern. Individuals agreeing contracts after the age of 28 can terminate still earlier, at the end of their second season. As Wenger points out, the rule is unlikely to survive a legal challenge by a younger player seeking a second-season escape.
'In the past, you signed and you were there for life,' he says. 'Then you have seen Bosman coming in, then Webster. It looks like the balance goes always towards the player. And if you go to appeal, there is no protection any more. At the moment, after 28 you need only two years. I see the next thing coming is people saying, "Why is it 28 and not 27? That's age discrimination. Why do we have to wait two years after 28 and three years before?"
'If it goes down to two as well, you go from one extreme to the other. It could mean the disappearance of transfer fees.'
Arsenal are already suffering. This season past, Mathieu Flamini ran down his contract before accepting the richest deal offered to join AC Milan. Alexander Hleb's future is unsure after he threatened to terminate without just cause. And Emmanuel Adebayor's future will be determined by the club's response to Milan's offer to multiply his salary. On Friday Adebayor said: 'I am footballer, I have a three-year contract at Arsenal but as you know, a lot of clubs are interested in me. Arsène Wenger is like a father to me... but if he sells me for ¤50m, everyone is getting the benefits.'
If that should amuse the Italian, Spanish and French clubs who have suffered as Arsenal have diligently exploited the other end of transfer regulations to relocate their academy elite to north London, there is further encouragement for them in Wenger's analysis of the Premier League's status in the world game. An English club is yet to employ a World Footballer of the Year, never mind one in his prime. Just as Ronaldinho appears a probable capture, this year's champion-in-waiting is plotting his departure.
'You would want Ronaldo to stay and Kaká to come to England,' Wenger says. 'It looks for me that the financial dominance of England in the last three or four years has been rebalanced. Italy was knocked down and has recovered. Spain has moved up. Financially it will be more difficult to dominate as we have done in the last few years. Football dominance is linked with economic dominance. You have to give more money to the player who has played in Italy or he doesn't move.
'I don't want Ronaldo to leave, not at all. I'm for stability.'
Unfortunately, in the era of the ¤100m footballer, what clubs say no longer necessarily goes.
En waar baseer jij op dat ik er geen kijk op zou hebben? Heb je enig idee voor wat betreft mijn achtergrond? Geloof me nou maar, ieder bedrijf (en zeker een beursgenoteerde onderneming als Ajax) zoekt de mazen van de wet op en balanceert op (of net over) het randje als het even kan..quote:Op donderdag 10 juli 2008 09:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heb het aub niet over dingen waar je geen kijk op hebt want het is gewoon echt niet zo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |