Dat is dus het probleem ik ben mijn OV niet vergeten maar dacht dat ie geldig was terwijl dat dus niet meer het geval was. Technisch gezien had ik dus geen treinkaartje gekocht...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:26 schreef AndyD het volgende:
Je mag je OV inderdaad een keer vergeten, je kan bij een servicebalie een formulier halen waarmee je je boete kan terugkrijgen.
dus krijg je je geld niet terugquote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:32 schreef stribe het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem ik ben mijn OV niet vergeten maar dacht dat ie geldig was terwijl dat dus niet meer het geval was. Technisch gezien had ik dus geen treinkaartje gekocht...
Het staat er toch wel degelijk op.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:21 schreef stribe het volgende:
Ik heb dus een weekend OV, maar op de achterzijde staat niet van wanneer tot wanneer deze geldig is.
beter kijken want het staat gewoon op de achterkant. Iedere janlul weet trouwens dat een week ov 40% korting in het weekend geeft. Dus na 19u vrijdags tot 04u maandagsquote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:32 schreef stribe het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem ik ben mijn OV niet vergeten maar dacht dat ie geldig was terwijl dat dus niet meer het geval was. Technisch gezien had ik dus geen treinkaartje gekocht...
studenten hebben toch altijd weekend. Of zie ik dat verkeerdquote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:36 schreef NOOB-Inc. het volgende:
Ben ik zo dom, of ben ik de enige hier die het terecht vind, dat je met een WEEKEND-OV op MAANDAG niet mag rijden? Mijn weekend is meestal maandag al voorbij.
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:21 schreef stribe het volgende:
Ik heb dus een weekend OV, maar op de achterzijde staat niet van wanneer tot wanneer deze geldig is. Afgelopen maandag zat ik dus in de trein naar Utrecht en heb ik dus een boete gekregen omdat ik geen kaartje had omdat ik dacht dat mijn OV nog geldig was.
Ja, jij bent ultra-superdom.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:36 schreef NOOB-Inc. het volgende:
Ben ik zo dom, of ben ik de enige hier die het terecht vind, dat je met een WEEKEND-OV op MAANDAG niet mag rijden? Mijn weekend is meestal maandag al voorbij.
Volgens mij is die tot maandagmorgen 4:00 geldig.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:38 schreef Carport het volgende:
[..]
![]()
Je snapt niet dat je weekend-OV niet op maandag geldig is?
Owh.. beetje laat
dus als de houder besluit een super lang weekend van dinsdag tot de week erop woensdag te gaan houden moet die kaart maar geldig zijn?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:41 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ja, jij bent ultra-superdom.
Sommige mensen gaan in het weekend naar pa&ma en gaan pas op maandag terug. Dus zou die kaart ook op maandag geldig moeten zijn. En misschien kom je (lange reis) pas 's middags aan; dus tot maandagmiddag.
En anderen nemen een lang weekend, dus dan komt de vrijdag erbij, want voor die mensen is dat al weekend.
Trouwens, die willen misschien donderdagavond al weg - nee, liever nog als de school uit is (donderdagmiddag dus), dus een OV-WEEKEND-KAART zou geldig moeten zijn van donderdagmiddag tot maandagmiddag.
Het komt er dus op neer dat hij geldig moet zijn vanaf het moment dat de houder weekend gaat vieren tot het moment dat de houder van de kaart weer thuis is.
Een andere uitleg van het begrip 'Weekend Kaart' is niet mogelijk.
Juist, niet alles draait om de studentjes hoor. Pas je gewoon 'es aan. Wees blij dat je in het weekend wel gratis kan reizen. Wat ik overigens ook belachelijk vind.quote:dus als de houder besluit een super lang weekend van dinsdag tot de week erop woensdag te gaan houden moet die kaart maar geldig zijn?
bull natuurlijk.
wat een kneus.. ik hoop dat die telefoniste aangifte heeft gedaan wegens bedreiging.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:44 schreef danos het volgende:
haha een vriend van me belde laatst de klantenservice omdat die vergeten was een kaartje te kopen.
Hij: Ik ben vergeten een kaartje te kopen en nu heb ik een boete gekregen
Klantenservice: Ja en?
Hij: Het was maar een heel klein stukje wat normaal 3 euro kost
Hij: Nu kost het met bijna 40 euro
Hij: Dat vind ik best veel geld
Hij: Ik vind dit oneerlijk, is er niks aan te doen?
Klantenservice: Nee u had een kaartje moeten kopen dan had u geen problemen gehad.
Hij: #$%$%^#$%2 TIFUSHOER
Klantenservice: tuut tuut tuut
![]()
Als je fout zit, zit je fout en zul je de lasten moeten dragen!
belachelijk waarom. Onderwijs tot een X aantal jaar is ook gratis. Das ook belachelijk?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:52 schreef NOOB-Inc. het volgende:
[..]
Juist, niet alles draait om de studentjes hoor. Pas je gewoon 'es aan. Wees blij dat je in het weekend wel gratis kan reizen. Wat ik overigens ook belachelijk vind.
maakt niet uit. Het is toch fijn dat je dan het weekend gratis kan reizen (2 dagen) en dat je 50 dagen lang wel moet betalen. Dan wel met 40% korting dat niet.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:56 schreef NOOB-Inc. het volgende:
Scholen vergoeden vind ik prima. Maar weekenden hebben vlgs. mij niks met studeren te maken.
wat heb ik nog geluk gehad met de ov-kaart waarmee je door de week en in het weekeinde gratis kon reizen, maar dat is al heel wat jaren geleden.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:50 schreef Zwaffel het volgende:
ben wel met je eens dat het kut is dat het maar tot 04:00 maandag loopt,en van 19:00 vrijdags. Hadden ze beter beiden 15u van kunnen maken
ja, natuurlijk! Je bent geen kind meer, komop zeg. Dan regel je maar een reiskostenvergoeding via je stagebedrijf.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:58 schreef Zwaffel het volgende:
En mensen die stage hebben op zaterdag van school? die oeten het zelf maar betalen?
die is idd erg erg lang geleden jaquote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:02 schreef broodje_poep het volgende:
[..]
wat heb ik nog geluk gehad met de ov-kaart waarmee je door de week en in het weekeinde gratis kon reizen, maar dat is al heel wat jaren geleden.
[..]
ja, natuurlijk! Je bent geen kind meer, komop zeg. Dan regel je maar een reiskostenvergoeding via je stagebedrijf.
omdat anderen naar school gaan en jij niet? En daardoor misschien veel van het openbaar vervoer gebruik maken en de overheid schoolgaande jongeren wil stimuleren?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:03 schreef NOOB-Inc. het volgende:
Ik gun iedereen gratis reizen hoor. Dat wel, maar het idee vind ik raar. Waarom zou ik moeten betalen en anderen niet? Je moet toch gewoon betalen voor diengen waar je gebruik van maakt?
1992 tot 1996 ofzo had ik een ovquote:
De OV kaart is niet "gratis"; bij de invoering daarvan is de studiebeurs ook verminderd! Je betaalt als student dus virtueel wel degelijk voor je OV-kaart!quote:Ik denk dat als er geen OV meer zou zijn,half nederland zou weigeren om hele afstanden met de trein te moeten afleggen elke dag en het ook nog zelf te moeten betalen ook.
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:35 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Het staat er toch wel degelijk op.
Wees een kerel en betaal die boete gewoon.
nou tada,daar is het antwoord n00bquote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:08 schreef jaha het volgende:
[..]
De OV kaart is niet "gratis"; bij de invoering daarvan is de studiebeurs ook verminderd! Je betaalt als student dus virtueel wel degelijk voor je OV-kaart!
Bovendien is het een slap excuus geweest om onvoldoende studentenwoningen te bouwen in de grote steden. met een OV kaart kun je net zo goed bij je ouders blijven wonen, toch...
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:10 schreef NOOB-Inc. het volgende:
Als je later op je werk lange afstanden moet afleggen, krijg je toch ook niet altijd alles vergoed.
Wil iedereen die met dit argument zich eerst even verdiepen in de materie voordat ze dit soort dingen gaan schreeuwen... een weekend ov is namelijk de gehele vakantie geldig, een week ov niet. En op een weekend ov staat niet op de achterkant van wanneer tot wanneer de zomervakantie is gedefinieerd.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:12 schreef -AnneX- het volgende:
OV is niet geldig (zomervakantie periode dan) van 6 juli tot 16 augustus.
maar is ook wel een beetje stom van je he... op MAANDAG in de trein gaan zitten met je WEEKEND OV....
Je weet dat de Weekend-OV in principe nooit, dus ook niet in de zomervakantie, doordeweeks geldig is?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:57 schreef stribe het volgende:
[..]
Wil iedereen die met dit argument zich eerst even verdiepen in de materie voordat ze dit soort dingen gaan schreeuwen... een weekend ov is namelijk de gehele vakantie geldig, een week ov niet. En op een weekend ov staat niet op de achterkant van wanneer tot wanneer de zomervakantie is gedefinieerd.
zoals hierboven gezegt:quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:57 schreef stribe het volgende:
[..]
Wil iedereen die met dit argument zich eerst even verdiepen in de materie voordat ze dit soort dingen gaan schreeuwen... een weekend ov is namelijk de gehele vakantie geldig, een week ov niet. En op een weekend ov staat niet op de achterkant van wanneer tot wanneer de zomervakantie is gedefinieerd.
Maar het is dus wel zo. Je kunt er ook voor kiezen om geen OV te nemen, dan krijg je meer studiebeurs. (Niet vergelijkbaar met het volledige bedrag van een jaarkaart onbeperkt treinen maar toch.) Dit was in ieder geval een aantal jaren geleden nog zo.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:17 schreef NOOB-Inc. het volgende:
Als je studiebeurs lager wordt, wil dat niet ineens zeggen dat je je OV betaald hebt. Je KRIJGT alleen iets minder.
Ik heb hier laatst nog een discussie met een conducteur over gehad: het week-OV is in die periode inderdaad niet geldig, maar het weekend-OV wel! Alleen weet niet elke conducteur dat... Dat ik het wél zeker wist heeft me veertig euro bespaard. Maar blijf volhouden dus, want het weekend-OV blijft in de zomermaanden écht geldig. Maarja, dus alleen van vrijdag 12:00 tot maandag 04:00quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:12 schreef -AnneX- het volgende:
OV is niet geldig (zomervakantie periode dan) van 6 juli tot 16 augustus.
maar is ook wel een beetje stom van je he... op MAANDAG in de trein gaan zitten met je WEEKEND OV....
Als jij mij zwart op wit geeft dak geen boete krijg voortaan dan pas ik jouw theorie toequote:Op vrijdag 25 augustus 2006 02:51 schreef Madine het volgende:
Ik heb week-OV en daarmee mag ik ook in het weekend reizenWant een week is 7 dagen en da's dus inclusief het weekend. Daar is geen speld tussen te krijgen. Anders hadden ze het maar door-de-week-OV moeten noemen.
Ja, en de redenering daarachter is nog vrij logisch ook.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:54 schreef Theodoric het volgende:
Weekend studenten OV blijft het hele jaar geldig.
De weekkaart gaat er een maandje uit, bron: conducteur
Dat kan alleen als je met het openbaar vervoer niet op tijd aanwezig kan zijn op je opleiding, of als je studeert in het buitenland.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:21 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Maar het is dus wel zo. Je kunt er ook voor kiezen om geen OV te nemen, dan krijg je meer studiebeurs. (Niet vergelijkbaar met het volledige bedrag van een jaarkaart onbeperkt treinen maar toch.) Dit was in ieder geval een aantal jaren geleden nog zo.
Onzinquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 02:51 schreef Madine het volgende:
Ik heb week-OV en daarmee mag ik ook in het weekend reizenWant een week is 7 dagen en da's dus inclusief het weekend. Daar is geen speld tussen te krijgen. Anders hadden ze het maar door-de-week-OV moeten noemen.
Een student die werkt? Das een hele rare studentquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:44 schreef rameijer het volgende:
Ze zouden 'm dan inderdaad Werkweek-OV moeten noemen ofzo
In de zomer zijn er bij mij gewoon tentamens en heb ik een aantal keer naar de universiteit moeten reizen. Zelfde geldt voor tentamens op zaterdag, voor beide gevallen moet je een kaartje gaan kopen, terwijl dat ding er is om je van en naar de universiteit te brengen...quote:Op zondag 27 augustus 2006 00:08 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, en de redenering daarachter is nog vrij logisch ook..
De week-OV is bedoeld voor studenten die bij hun ouders wonen en de kaart gebruiken om naar hun opleiding te gaan. In de zomer zijn er in principe geen colleges, dus kan die kaart rustig een maand z'n geldigheid verliezen. Is nog eerlijk ook, want met een weekkaart kun je veel langer vrij reizen dan met een weekendkaart (5 dagen per week om 2,5 dag).
dus die mensen die in groningen wonen en hun studie alleen in delft of eindhoven kunnen doen, kiezen er maar zelf voor en moeten die afstanden maar geen probleem vinden... duidelijk geen schoolgaand of studerend iemand?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:10 schreef NOOB-Inc. het volgende:
Als je een beetje gemotiveerd bent om je opleiding af te maken, vind je die afstanden ook geen probleem. Als je later op je werk lange afstanden moet afleggen, krijg je toch ook niet altijd alles vergoed. Jij bent degene die er voor kiest om ver weg te gaan studeren. En dan nog kan ik er wel inkomen dat het gratis is. Vind ik ook wel prima. Ik bedoel eigenlijk alleen: mensen die in het weekend reizen hoeven dat toch niet gratis te doen? Weekend is vrije tijd en die kan je toch wel zelf betalen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |