abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41139124
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:48 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik vind het een onderzoek van niks. Wat willen ze aantonen? Er zijn tig beroepen en functies te bedenken die niet representatief zijn (advocaten, chirurgen, ministers). Afgezet tegen nogeens tig groeperingen (moslims, allochtonen, joden, christenen, vrouwen, gehandicapten, negers, Marokkanen, aziaten etc.). Zo kan je tig keer tig, oftewel een tig in het kwadraat, onderzoeken doen en artikelen schrijven. Wat een kolder. Hooguit bewijs je toevalligheden of een relatie tussen demografische verdelingen en beroep danwel achtergrond. Maar geen doelbewust plafond. Tenzij je het verkiezen van een vrije marktwerking boven voortrekmaatregelen ("positieve" discriminatie) een glazen plafond opwerpen noemt.
Komt me bekend voor deze reactie en de discussie die er uit voort zou vloeien.

Het is op zijn minst opvallend dat er geen homo's in de top van het bedrijfsleven zitten. Natuurlijk kan je veel meer groepen onderzoeken en dat gebeurt ook. Het zegt natuurlijk ook wel iets al is de vraag inderdaad hoeveel waarde je er aan moet hechten. Die waarde ontstaat er pas als je kunt aantonen dat het moeilijk ligt, dat er daadwerkelijke tegenstand of achterstelling is of een bepaald soort plafond. Bij vrouwen is dat plafond er zeker, al verandert het wel en bij allochtonen is er in bepaalde sectoren ook iets aan de hand.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 19:55:37 #77
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_41139273
Als je ziet hoe belangrijk de bedpraktijken van die ene xs4all dame (toch?) waren... Dat werd hartstikke breed uitgemeten, dat ze van SM hield en zich met sjaaltjes liet vastbinden... als dat al wereldnieuws is, kan ik me voorstellen dat eventuele homo's in de top hun bek wel houden ja.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_41139370
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:48 schreef sizzler het volgende:
Ik vind het een onderzoek van niks. Wat willen ze aantonen? Er zijn tig beroepen en functies te bedenken die niet representatief zijn (advocaten, chirurgen, ministers). Afgezet tegen nogeens tig groeperingen (moslims, allochtonen, joden, christenen, vrouwen, gehandicapten, negers, Marokkanen, aziaten etc.). Zo kan je tig keer tig, oftewel een tig in het kwadraat, onderzoeken doen en artikelen schrijven. Wat een kolder. Hooguit bewijs je toevalligheden of een relatie tussen demografische verdelingen en beroep danwel achtergrond. Maar geen doelbewust plafond. Tenzij je het verkiezen van een vrije marktwerking boven voortrekmaatregelen ("positieve" discriminatie) een glazen plafond opwerpen noemt.
Precies. Net alsof er homo's moeten zijn in de top van het bedrijfsleven. Wat is er mis met de media of de mode. Daar zijn het bijna allemaal homo's. Moeten hetero's daar ook over gaan klagen. Emancipatie kan te ver gaan.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 20:01:32 #79
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41139479
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:55 schreef wonderer het volgende:
Als je ziet hoe belangrijk de bedpraktijken van die ene xs4all dame (toch?) waren... Dat werd hartstikke breed uitgemeten, dat ze van SM hield en zich met sjaaltjes liet vastbinden... als dat al wereldnieuws is, kan ik me voorstellen dat eventuele homo's in de top hun bek wel houden ja.
self-made Internetmoney Nina Brink van WorldOnline bedoel je?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_41139597
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:58 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Precies. Net alsof er homo's moeten zijn in de top van het bedrijfsleven. Wat is er mis met de media of de mode. Daar zijn het bijna allemaal homo's. Moeten hetero's daar ook over gaan klagen. Emancipatie kan te ver gaan.
In de media bijna allemaal homo's? Wat een bullshit.
pi_41139627
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 20:05 schreef SCH het volgende:
In de media bijna allemaal homo's? Wat een bullshit.
Ik doelde meer op de mode wereld maar in de media zijn het er natuurlijk ook behoorlijk wat.
pi_41139744
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 20:05 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik doelde meer op de mode wereld maar in de media zijn het er natuurlijk ook behoorlijk wat.
In verhouding niet zoveel hoor en zeker niet aan de top van kranten en omroepen.
pi_41139798
Het scheelt dat er ook minder homo's dan hetero's zijn.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_41139908
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 20:09 schreef SCH het volgende:
In verhouding niet zoveel hoor en zeker niet aan de top van kranten en omroepen.
In de mode wereld zijn homo's natuurlijk wel degelijk oververtegenwoordigd.
pi_41140038
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 20:10 schreef cultheld het volgende:
Het scheelt dat er ook minder homo's dan hetero's zijn.
Daarnaast is de top van het bedrijfsleven doorgaans oud en conservatief te noemen.
Als daar al homo's zouden zitten, zitten ze nog in de kast.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 20:19:14 #86
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_41140100
Mijn leidinggevende is homo. Helaas zit ik nog niet zo hoog dat hij daardoor tot de top van het bedrijfsleven behoort.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_41140112
Bedrijfsleider bij Macdonalds of zo?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_41140309
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 20:05 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Modeontwerpers, kappers, televisiepresentatoren, kunstenaars, stewards, D66'ers....
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_41140409
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 20:17 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Daarnaast is de top van het bedrijfsleven doorgaans oud en conservatief te noemen.
Als daar al homo's zouden zitten, zitten ze nog in de kast.
joh... je wil niet weeeeeten hoeveel ouwe skeletjes er uit zo'n kast komen als je die open rukt
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_41140509
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 20:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
Mijn leidinggevende is homo. Helaas zit ik nog niet zo hoog dat hij daardoor tot de top van het bedrijfsleven behoort.
de mijne ook, allemaal, stuk voor stuk. En ik heb nog nooit ergens zo prettig gewerkt.
Alleen is dit een non-profit sector.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 24 augustus 2006 @ 20:33:26 #91
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_41140644
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 20:01 schreef Aoristus het volgende:

[..]

self-made Internetmoney Nina Brink van WorldOnline bedoel je?
Yep. Die.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_41144643
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:49 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Geen kutonderzoek. Het legt de harde waarheid bloot. Het bedrijfsleven discrimineert bij het leven. Sodom en Gomorra. Vrouwen, buitenlanders, homo's worden gewoon geweerd.
en terecht
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 04:58:02 #93
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41153015
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 10:19 schreef spk2go het volgende:
En blijkbaar is dat terecht. Vergeet niet dat homo's behoorlijk anders denken dan de hetero's, die van hetzelfde geslacht zijn.
1
2
3
Inderdaad. En dan nog
4) De levensstijl van de homo staat carriere maken in de weg. Denk aan sectoren, inzet en gekozen opleiding. Het stigma was vroeger dat broeders in de zorg homo waren. Broeder is niet zo`n carrierevak als acocuntant.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41153784
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 04:58 schreef Napalm het volgende:

[..]

Inderdaad. En dan nog
4) De levensstijl van de homo staat carriere maken in de weg. Denk aan sectoren, inzet en gekozen opleiding. Het stigma was vroeger dat broeders in de zorg homo waren. Broeder is niet zo`n carrierevak als acocuntant.
Wat bedoel je met de levensstijl?
pi_41153810
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:52 schreef SCH het volgende:

Het is op zijn minst opvallend dat er geen homo's in de top van het bedrijfsleven zitten.
Geen openlijke homo's.
quote:
Natuurlijk kan je veel meer groepen onderzoeken en dat gebeurt ook. Het zegt natuurlijk ook wel iets al is de vraag inderdaad hoeveel waarde je er aan moet hechten. Die waarde ontstaat er pas als je kunt aantonen dat het moeilijk ligt, dat er daadwerkelijke tegenstand of achterstelling is of een bepaald soort plafond. Bij vrouwen is dat plafond er zeker, al verandert het wel en bij allochtonen is er in bepaalde sectoren ook iets aan de hand.
Ik denk dat er zo'n plafond is. Soort zoekt soort, en de toplui soort zijn getrouwde blanke mannen.
Het verandert, langzaam wordt de soort wat diverser. Maar Nederland is conservatief en traaaaag in dergelijke veranderingen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41154560
Wat een dom en onzinnig onderzoek
pi_41154648
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 09:19 schreef _The_General_ het volgende:
Wat een dom en onzinnig onderzoek
Net als jouw post
pi_41154652
Het lijkt me trouwens dat een homo aan de top van een bedrijf dat internationaal zaken doet in het nadeel van het bedrijf kan werken... In het buitenland lopen ze vaak nog erg achter op het gebied van homosexualiteit...
pi_41154669
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 09:23 schreef _The_General_ het volgende:
Het lijkt me trouwens dat een homo aan de top van een bedrijf dat internationaal zaken doet in het nadeel van het bedrijf kan werken... In het buitenland lopen ze vaak nog erg achter op het gebied van homosexualiteit...
Zo onzinnig is het gesprek hierover dus niet. Er moet nog veel gebeuren.
pi_41154692
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 09:23 schreef _The_General_ het volgende:
Ow.... maar een "heterosexueel" die internationaal zaken doet en zich in het geniep in zijn hotelkamer laat bedienen door leuke jongens en meisjes kan wel. Daarin loopt men opeens helemaal niet zo achter.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')