quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:48 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik vind het een onderzoek van niks. Wat willen ze aantonen? Er zijn tig beroepen en functies te bedenken die niet representatief zijn (advocaten, chirurgen, ministers). Afgezet tegen nogeens tig groeperingen (moslims, allochtonen, joden, christenen, vrouwen, gehandicapten, negers, Marokkanen, aziaten etc.). Zo kan je tig keer tig, oftewel een tig in het kwadraat, onderzoeken doen en artikelen schrijven. Wat een kolder. Hooguit bewijs je toevalligheden of een relatie tussen demografische verdelingen en beroep danwel achtergrond. Maar geen doelbewust plafond. Tenzij je het verkiezen van een vrije marktwerking boven voortrekmaatregelen ("positieve" discriminatie) een glazen plafond opwerpen noemt.
Precies. Net alsof er homo's moeten zijn in de top van het bedrijfsleven. Wat is er mis met de media of de mode. Daar zijn het bijna allemaal homo's. Moeten hetero's daar ook over gaan klagen. Emancipatie kan te ver gaan.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:48 schreef sizzler het volgende:
Ik vind het een onderzoek van niks. Wat willen ze aantonen? Er zijn tig beroepen en functies te bedenken die niet representatief zijn (advocaten, chirurgen, ministers). Afgezet tegen nogeens tig groeperingen (moslims, allochtonen, joden, christenen, vrouwen, gehandicapten, negers, Marokkanen, aziaten etc.). Zo kan je tig keer tig, oftewel een tig in het kwadraat, onderzoeken doen en artikelen schrijven. Wat een kolder. Hooguit bewijs je toevalligheden of een relatie tussen demografische verdelingen en beroep danwel achtergrond. Maar geen doelbewust plafond. Tenzij je het verkiezen van een vrije marktwerking boven voortrekmaatregelen ("positieve" discriminatie) een glazen plafond opwerpen noemt.
self-made Internetmoney Nina Brink van WorldOnline bedoel je?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:55 schreef wonderer het volgende:
Als je ziet hoe belangrijk de bedpraktijken van die ene xs4all dame (toch?) waren... Dat werd hartstikke breed uitgemeten, dat ze van SM hield en zich met sjaaltjes liet vastbinden... als dat al wereldnieuws is, kan ik me voorstellen dat eventuele homo's in de top hun bek wel houden ja.
In de media bijna allemaal homo's?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Precies. Net alsof er homo's moeten zijn in de top van het bedrijfsleven. Wat is er mis met de media of de mode. Daar zijn het bijna allemaal homo's. Moeten hetero's daar ook over gaan klagen. Emancipatie kan te ver gaan.
Ik doelde meer op de mode wereld maar in de media zijn het er natuurlijk ook behoorlijk wat.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:05 schreef SCH het volgende:
In de media bijna allemaal homo's?Wat een bullshit.
In verhouding niet zoveel hoor en zeker niet aan de top van kranten en omroepen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:05 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de mode wereld maar in de media zijn het er natuurlijk ook behoorlijk wat.
In de mode wereld zijn homo's natuurlijk wel degelijk oververtegenwoordigd.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:09 schreef SCH het volgende:
In verhouding niet zoveel hoor en zeker niet aan de top van kranten en omroepen.
Daarnaast is de top van het bedrijfsleven doorgaans oud en conservatief te noemen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:10 schreef cultheld het volgende:
Het scheelt dat er ook minder homo's dan hetero's zijn.
Modeontwerpers, kappers, televisiepresentatoren, kunstenaars, stewards, D66'ers....quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:05 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de mode wereld maar in de media zijn het er natuurlijk ook behoorlijk wat.
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:17 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Daarnaast is de top van het bedrijfsleven doorgaans oud en conservatief te noemen.
Als daar al homo's zouden zitten, zitten ze nog in de kast.![]()
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
Mijn leidinggevende is homo. Helaas zit ik nog niet zo hoog dat hij daardoor tot de top van het bedrijfsleven behoort.
Yep. Die.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:01 schreef Aoristus het volgende:
[..]
self-made Internetmoney Nina Brink van WorldOnline bedoel je?
en terechtquote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Geen kutonderzoek. Het legt de harde waarheid bloot. Het bedrijfsleven discrimineert bij het leven. Sodom en Gomorra. Vrouwen, buitenlanders, homo's worden gewoon geweerd.
Inderdaad. En dan nogquote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:19 schreef spk2go het volgende:
En blijkbaar is dat terecht. Vergeet niet dat homo's behoorlijk anders denken dan de hetero's, die van hetzelfde geslacht zijn.
1
2
3
Wat bedoel je met de levensstijl?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 04:58 schreef Napalm het volgende:
[..]
Inderdaad. En dan nog
4) De levensstijl van de homo staat carriere maken in de weg. Denk aan sectoren, inzet en gekozen opleiding. Het stigma was vroeger dat broeders in de zorg homo waren. Broeder is niet zo`n carrierevak als acocuntant.
Geen openlijke homo's.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:52 schreef SCH het volgende:
Het is op zijn minst opvallend dat er geen homo's in de top van het bedrijfsleven zitten.
Ik denk dat er zo'n plafond is. Soort zoekt soort, en de toplui soort zijn getrouwde blanke mannen.quote:Natuurlijk kan je veel meer groepen onderzoeken en dat gebeurt ook. Het zegt natuurlijk ook wel iets al is de vraag inderdaad hoeveel waarde je er aan moet hechten. Die waarde ontstaat er pas als je kunt aantonen dat het moeilijk ligt, dat er daadwerkelijke tegenstand of achterstelling is of een bepaald soort plafond. Bij vrouwen is dat plafond er zeker, al verandert het wel en bij allochtonen is er in bepaalde sectoren ook iets aan de hand.
Net als jouw postquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:19 schreef _The_General_ het volgende:
Wat een dom en onzinnig onderzoek
Zo onzinnig is het gesprek hierover dus niet. Er moet nog veel gebeuren.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:23 schreef _The_General_ het volgende:
Het lijkt me trouwens dat een homo aan de top van een bedrijf dat internationaal zaken doet in het nadeel van het bedrijf kan werken... In het buitenland lopen ze vaak nog erg achter op het gebied van homosexualiteit...
Ow.... maar een "heterosexueel" die internationaal zaken doet en zich in het geniep in zijn hotelkamer laat bedienen door leuke jongens en meisjes kan wel. Daarin loopt men opeens helemaal niet zo achter.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:23 schreef _The_General_ het volgende:
Het lijkt me trouwens dat een homo aan de top van een bedrijf dat internationaal zaken doet in het nadeel van het bedrijf kan werken... In het buitenland lopen ze vaak nog erg achter op het gebied van homosexualiteit...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |