abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41574134
quote:
Geld
De ORF betaalde Kampusch niets voor het interview, maar kwam overeen om de opbrengsten van de doorverkoop van het interview aan de jonge vrouw te storten. News en Kronen Zeitung, het weekblad en de krant waarin ook een interview verschijnt, zouden wel hebben betaald voor een gesprek. De opbrengsten wil ze voor een deel wegschenken. "Onder meer aan de hongerlijdende bevolking in Afrika, omdat ik uit eigen ervaring weet wat het is honger te hebben", zegt Kampusch. (afp/dpa)

Ondertussen heeft de omgeving van Natascha Kampusch het hulpfonds BACA Natasha Kampusch Foundation opgericht. Wie wil, kan storten op:
BACA Natascha Kampusch Foundation
Intern. Bank Account Number (IBAN): AT17 1200 0500 0001 0001
BIC.BKAUATWW Bron
Van wát ik heb gezien krijg ik inderdaad de indruk dat ze én wat info moet hebben gehad (boeken/tv) én dat ze een buitengewoon sterke persoonlijkheid is. Dat heeft ze inmiddels ook geuit, dat ze sterker was dan hij, met name door hoor geborgen familieachtergrond die hij niet heeft hij gehad. Labiel noemt ze hem. Wat betreft sexueel misbruik, jammer hé SBS, daarover werd vrijwel niets gezegt alleen dat de media veel onwaarheden naar buiten hebben gebracht.

[ Bericht 3% gewijzigd door Suko op 07-09-2006 08:19:33 ]
pi_41574975
Ik zag gisteren een aantal fragmenten in het late journaal op de ARD, gevolgd door een interview met de interviewer. Het is inderdaad bewonderenswaardig hoe Natasha Kampusch zich weet uit te drukken en hoe sterk ze is. Erg knap.
pi_41575074
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:13 schreef ABBAfan het volgende:
Waarom laat ze haar haar niet zien?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dan kan ze later mooi haar haar los laten hangen en herkennen mensen haar minder snel.
pi_41575115
Ik vond het ook een sterk staaltje Journalisme van die Oostenrijker
Daar kunnen de strontscheppers in Nederland nog wat van leren.
Heel behoedzaam met veel respect voor deze jonge dame.
een intieme vragen.
Geen pijnlijke confrontatie. Gewoon heel erg beschaafd.
pi_41575223
Dat was van te voren ook afgesproken, dat er geen intieme vragen gesteld zouden worden.
Anyway, ik ga vanavond kijken want ik heb het nog niet gezien. Ik hoop idd dat ze echt zo sterk is als ze overkomt, maar ben bang dat dat maar de buitenkant is.
En ze mocht volgens mij idd soms tv kijken en de krant lezen.
pi_41575236
quote:
Op donderdag 7 september 2006 09:27 schreef CANARIS het volgende:
Ik vond het ook een sterk staaltje Journalisme van die Oostenrijker
Daar kunnen de strontscheppers in Nederland nog wat van leren.
Heel behoedzaam met veel respect voor deze jonge dame.
een intieme vragen.
Geen pijnlijke confrontatie. Gewoon heel erg beschaafd.
Vertel eens: welke grove, intieme vragen zijn er gesteld aan Arjan Erkel?
pi_41575517
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 14:30 schreef milagro het volgende:

[..]

Ben jij ook weggehaald bij je ouders door een wildvreemde engnek en opgesloten geweest dan, 8 jaar lang, vanaf je tiende jaar?
Jij ook niet.

Wat een speculaties weer in dit topic zeg.
pi_41575590
Ik vind het wel een moedig interview.
pi_41576239
Ik heb het interview niet gezien (maar ik weet nu wel zeker dat ze daar niet Alice in Wonderland was, wat sommige eerst beweerde)..... maar bepaalde mensen hoor je denk ik niet meer hier..... of wel, maar een andere toon zullen ze aan slaan.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_41576272
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:17 schreef JohnDope het volgende:
Ik heb het interview niet gezien (maar ik weet nu wel zeker dat ze daar niet Alice in Wonderland was, wat sommige eerst beweerde)..... maar bepaalde mensen hoor je denk ik niet meer hier..... of wel, maar een andere toon zullen ze aan slaan.
Over wie heb je het?
  donderdag 7 september 2006 @ 11:06:25 #261
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_41577570
quote:
Op donderdag 7 september 2006 00:55 schreef ACT-F het volgende:
De interview is hier te bekijken:

Toch knap dat ze na 8 jaar niet een compleet emotionele wrak is geworden. Ze komt bij mij over als iemand die stevig in haar schoenen staat, ondanks de traumatische ervaringen.
Nou, ik denk dat ze nu bezig is zich zelf stevig vast te houden aan de nieuwe realiteit en ook aan de hulpverleners die haar op dit moment bijstaan.
Het is wel duidelijk dat het haar niet allemaal in de koude kleren is gaan zitten. Dat ze problemen met claustrofobie zou kunnen ontwikkelen lijkt met logisch, ze heeft het dáár weten te onderdrukken maar het zou me niks verbazen als ze voorlopig geen slot op een deur wil zien.
Ik weet niet in hoeverre ze 't gewoon eng vond om dat intervieuw te doen-waarvan ze weet dat miljoenen er na gaan kijken- maar gaf idg geval tijdens dat intervieuw de indruk zich erg vast te klampen aan degene die buiten beeld zat.
Het is natuurlijk ook een vreemde situatie, eerst zit je jaren opgesloten en ziet bijna alleen maar één persoon en dan zit opeens de hele wereld naar je te staren......
Lijkt me lastig om daar mee om te gaan. Mss draagt ze daarom om steeds iets op haar hoofd, zodat ze met een leuk kapsel en bril op ofzo lekker onherkenbaar gewoon over straat kan gaan en gaan winkelen of waar ze ook maar zin in heeft.
Ze leek me ook niet zo bijzonder gesteld op haar ontvoerder, zoveel gezond verstand heeft ze gelukkig. Ze heeft zich heel goed weten te redden in een rotsituatie
Het is wel duidelijk dat ze meer pit heeft als als die vent, want toen hij het zijn beurt was om opgesloten te worden sprong hij onder de trein, de lafbek !

Ik gun het haar van harte dat ze nu gewoon verder kan gaan met haar leven.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_41578133
ajoh wat maakt het uit Deedeetee? ze was "niet eens" gemarteld toch. We maken toch allemaal wel eens wat mee heh

[ Bericht 4% gewijzigd door JohnDope op 07-09-2006 11:36:33 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 7 september 2006 @ 11:32:24 #263
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_41578278
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:26 schreef JohnDope het volgende:
ajoh wat maakt het Deedeetee? ze was "niet eens" gemarteld toch. We maken toch allemaal wel eens wat mee heh
precies, uitkijken dat haar geen trauma wordt 'aangepraat', hoeveel ouders sluiten hun kinderen wel niet op en daar hoor je ook nooit iemand over
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_41579255
Dit is nog wel 'ietsje' extremer dan dat he.
  donderdag 7 september 2006 @ 12:12:19 #265
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_41579473
quote:
Op donderdag 7 september 2006 12:05 schreef lindaatjuh het volgende:
Dit is nog wel 'ietsje' extremer dan dat he.
uiteraard, mijn opmerking was dan ook niet serieus bedoeld natuurlijk.

Maar omdat er eerder in dit topic door anderen net werd gedaan alsof er niks noemenswaardig aan de hand is met dit meisje, en de users die dat waagden te betwijfelen werden beticht van kortzichtigheid, enge denkwijzes en het 'aanpraten van trauma's ' kon ik het even niet laten om in te haken op de opmerking van JohnDope.
  donderdag 7 september 2006 @ 12:47:50 #266
78780 deedeetee
pi_41580469
quote:
Op donderdag 7 september 2006 12:12 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Maar omdat er eerder in dit topic door anderen net werd gedaan alsof er niks noemenswaardig aan de hand is met dit meisje, en de users die dat waagden te betwijfelen werden beticht van kortzichtigheid, enge denkwijzes en het 'aanpraten van trauma's ' kon ik het even niet laten om in te haken op de opmerking van JohnDope.
Dat is onzin, er werd hier gedaan of ze totaal geschift MOEST zijn en hopenloos getraumatiseerd, en dat is dus écht onzin gebleken.

Ik beticht jou en je medestanders dus nu eens te meer van kortzichtigheid en van te snel geneigd zijn al een conclusie trekken.

Het was niet leuk, soms erg akelig maar ze heeft het prima overleeft toch ? Ik heb de indruk dat het meisje beter in staat is tot relativeren als sommige users hier.

Het lijkt me dat ze helemaal niet zit zo te wachten op betutteld * medelijden* ze word veel liever normaal gevonden en ook zo behandeld
Haar meteen maar in het hoekje * getraumatiseerd en geschift * te duwen lijkt mij nogal cru gezien de omstandigheden, toch staan er hier users te trappelen om haar précies in die hoek te plaatsen.
  donderdag 7 september 2006 @ 12:53:04 #267
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_41580613
quote:
Op donderdag 7 september 2006 12:47 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat is onzin, er werd hier gedaan of ze totaal geschift MOEST zijn en hopenloos getraumatiseerd, en dat is dus écht onzin gebleken.

Ik beticht jou en je medestanders dus nu eens te meer van kortzichtigheid en van te snel geneigd zijn al een conclusie trekken.

Het was niet leuk, soms erg akelig maar ze heeft het prima overleeft toch ? Ik heb de indruk dat het meisje beter in staat is tot relativeren als sommige users hier.

Het lijkt me dat ze helemaal niet zit zo te wachten op betutteld * medelijden* ze word veel liever normaal gevonden en ook zo behandeld
Haar meteen maar in het hoekje * getraumatiseerd en geschift * te duwen lijkt mij nogal cru gezien de omstandigheden, toch staan er hier users te trappelen om haar précies in die hoek te plaatsen.
je beticht maar een eind weg

ik vind dat je er nu heel anders over praat igg, en jezelf er nu probeert uit te kletsen door wederom anderen van kortzichtigheid en betutteling te beschuldigen.

Kijk eerst even goed naar de domme vergelijkingen en conclusies die je zelf hebt gedaan
pi_41580816
Er loopt een heel legertje psychologen en pr-mensen om haar heen. Waarschijnlijk zijn haar antwoorden goed ingestudeert. Wacht maar een paar jaar, dan kun je pas zien wat de echte 'schade' is.
  donderdag 7 september 2006 @ 13:28:54 #269
78780 deedeetee
pi_41581684
quote:
Op donderdag 7 september 2006 12:53 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

je beticht maar een eind weg

ik vind dat je er nu heel anders over praat igg, en jezelf er nu probeert uit te kletsen door wederom anderen van kortzichtigheid en betutteling te beschuldigen.

Kijk eerst even goed naar de domme vergelijkingen en conclusies die je zelf hebt gedaan
Omdat je zelf niet je mening kunt aanpassen als je over meer info beschikt is dat jouw probleem, ik ben blij dat ik geleerd heb wat flexibeler te zijn.

Ik klets me nergens uit, ik geef commentaar op de kortzichtigeheid van mensen die meteen met hun oordeel klaar staan zonder rekening te houden met het feit dat ze veel te weinig over een bepaalde zaak weten om zó te kunnen oordelen.

Gezien de manier waarop je hapt voel je je dus wél erg aangesproken, ik heb dus gelijk met mijn oordeel over jou !
quote:
natuurlijk moet haar geen trauma worden aangepraat.

Maar naar aanleiding van wat ik hierover gelezen heb lijdt ze aan het Stockholm syndroom. Ik denk dat ze daardoor nu niet in staat is om volledig te begrijpen wat er met haar gebeurd is.

En waaruit maak jij op dat ze functioneert? Dat moet nog maar blijken denk ik.
Ze leek me heel aardig te functioneren, wist verdraaid goed wat er was gebeurt en van dat Stockholmsydroom was ook niks te merken.

En je eigen tekst :
quote:
Natascha Kampusch: Wolfi was geen seksbeest
De Oostenrijkse Natascha Kampusch, die acht jaar lang gevangen is gehouden in een kelder, zegt dat zij en haar ontvoerder Wolfgang Priklopil 'teder' met elkaar omgingen. 'Wolfi was geen seksbeest en ik ook niet. Wij hadden een liefdevolle relatie.'

Dat heeft de nu 18-jarige Natascha gezegd tegen verslaggevers, meldt Sky News. Ondanks de liefdevolle verstandhouding, 'wist ik wel altijd dat hij iets slechts had gedaan'.

Losgeld
Natascha onthulde ook dat Priklopil altijd beweerde dat haar ouders hadden geweigerd een losgeld van ongeveer 750.000 euro te betalen voor haar vrijlating. 'Hij vertelde me dat hij continu mijn ouders belde, maar dat zij nooit de telefoon opnamen, omdat ik kennelijk niet belangrijk genoeg voor hen was.'

Natascha werd in 1998 ontvoerd terwijl zij naar school liep. Vlak daarvoor had de toen tienjarige Natascha ruzie gehad met haar moeder, omdat zij weigerde haar bril te dragen. Priklopil staarde naar haar vanuit een wit busje.

Ruzie
'Ik wist dat ik naar de andere kant van de straat had moeten gaan, maar om de een of andere reden deed ik dat niet. Ik lette ook niet goed op omdat ik net ruzie had gehad met mijn moeder,' verklaart Natascha.

'Hij klom uit het busje en stond opeens naast me. Hij greep mijn arm en gooide me in het busje voordat hij met hoge snelheid wegreed.'

Vrolijke indruk
Woensdagavond verklaarde een vriend en collega van Priklopil, Ernst Holzapfel, dat hij Natascha en Priklopil wel eens samen had gezien. 'Ze maakte een vrolijke en gelukkige indruk. Ik was zeer verrast en kon niet beoordelen of zij nou zijn vriendin of gewoon zomaar een bekende was'
Bron: Elsevier
en jouw oordeel :
quote:
Bizar... Ik vraag me af hoe lang het duurt voor ze zich anders gaat voelen over de 8 jaren die haar zijn ontnomen.
Ik heb niks bizars gehoord of gezien met betrekking tot haar uitspraken of denkbeelden.

Maar van betuttelen zal ik je niet meer beschuldigen jij staat wrs liever met een dwangbuis klaar
quote:
nou, een reele reden lijkt me toch wel het feit dat ze op haar tiende ontvoerd is, 8 jaar lang opgesloten is geweest in een kelder en misbruikt, plus dat ze zo gemanipuleerd en gehersenspoeld is dat ze nu denkt dat ze een tedere band had met haar ontvoerder.
Die conclusie was zó getrokken nietwaar ? Daar had je niet veel tijd en info voor nodig.
pi_41582271
Is het complete interview (ORF of RTL Duitsland) al ergens online te vinden?
  donderdag 7 september 2006 @ 13:58:21 #271
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_41582627
quote:
Op donderdag 7 september 2006 13:28 schreef deedeetee het volgende:
-hoop geblaat-

jahoor lieverd, je hebt gelijk hoor
  donderdag 7 september 2006 @ 13:59:11 #272
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_41582657
quote:
Op donderdag 7 september 2006 13:48 schreef Bliepje het volgende:
Is het complete interview (ORF of RTL Duitsland) al ergens online te vinden?
ik ben tot nu toe alleen maar fragmenten gezien, was ook al op zoek.
  donderdag 7 september 2006 @ 15:08:28 #273
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_41584912
quote:
Op donderdag 7 september 2006 13:28 schreef deedeetee het volgende:
Ze leek me heel aardig te functioneren, wist verdraaid goed wat er was gebeurt en van dat Stockholmsydroom was ook niks te merken.
Ze zat toch aardig te jankbekken dat ie dood was...

Vanavond eens efkes het hele interview kijken
Haters everywhere but I don't really care.
pi_41585305
quote:
Op donderdag 7 september 2006 12:12 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Ja, van jou had ik dat wel door, gezien je andere reacties haha.

Enneh, deedeetee, wat jij nu zegt is natuurlijk onzin! Je praat jezelf tegen met je uitspraken en jij bent pas kortzichtig. Eerst lees je uitspraken van haar waar je uit concludeert dat ze niet gezond is, dan zie je haar een half uurtje op tv, maakt een gezonde indruk DUS mankeert ze ineens weer niks??

Dat interview is van te voren supervaak geoefend. Ze hebben van te voren opgegeven welke vragen er wel en welke er vooral niet gesteld mogen worden, en als mensen in de knoop zitten of een trauma hebben zie je dat echt niet altijd zo 1,2,3 aan diegene hoor.
  donderdag 7 september 2006 @ 15:58:31 #275
78780 deedeetee
pi_41586416
quote:
Op donderdag 7 september 2006 13:58 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

jahoor lieverd, je hebt gelijk hoor
Ach ja als je duidelijk voor paal staat omdat uit je onzin hebt staan kletsen, helpt dom gedoe je er altijd weer doorheen..........

een echte stereotiepe * help wat moet ik nou * reactie is dat wat je nu post

Wat mij betreft : einde discussie aangezien je daar duidelijk niet zo goed in bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')