Volgens mij is het in je Master makkelijker te regelen, omdat je in je derde jaar eindvak moet doen en dat is moeilijk te regelen in het buitenland.quote:Op donderdag 14 september 2006 15:50 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Even een laat tvp-tje.![]()
Ik was het topic al kwijt, en het duurde ff voordat ik het had gevonden![]()
Ook nog ff een vraagje om nog iets nuttigs aan het topic toe te voegen... Als je een half jaar in het buitenland zou willen studeren, kan je dat dan het best in je 3de jaar doen of bij je master?
Ik heb tot 11 over half gewacht en toen moest ik toch echt weg aangezien ik om kwart voor college had in dante. Volgens mij verschilt jouw iets ietsjepietsje van mijn ietsquote:Op donderdag 14 september 2006 16:15 schreef Mr.G het volgende:
[..]
om iets voor kwart voor 11 stond ik onderaan de trap bij de bieb. Miscommunicatie?![]()
Ik had niet eens wat voorbereid, evenals mijn groepje, Luba en ik hebben ter plekke wat uit de duim gezogen terwijl de rest voor zich uit zat te staren en de docent was vol lof.quote:Op donderdag 14 september 2006 14:52 schreef bladibladibla het volgende:
Bij Ondernemings- en Insolventierecht hebben ze bedacht dat je met groepjes van 5 mensen 1 werkcollege moet gaan voorbereiden. Als je net als ik in een gropje zit met mensen van NR, IER en R&M is het haast onmogelijk om tussen het hoorcollege op maandagavond en het werkcollege op woesndagochtend een tijdstip af te spreken waarop iedereen kan.
Dus wij doen het gewoon individueel. Ik was de eerste week meteen aan de beurt. Ik had de vraag helemaal verkeerd geïnterpreteerd en beantwoord, maar goed, ik ben er lekker vanaf
Samenwerken hoeft niet vervelend te zijn als je maar met mensen in een groepje zit waarvan je op aan kunt. Free riders zijn heel erg vervelend.
In principe beide semesters les, maar in het tweede semester wel meer scriptie en minder les.quote:Op donderdag 14 september 2006 20:50 schreef Sessy het volgende:
Hoe zit een master in elkaar eigenlijk? Heb je in principe de beide semesters les en moet je werken aan je scriptie, of is het tweede semester alleen voor die scriptie?
Ik ook, maar ik zat helemaal in de verkeerde richting te denken. Ik dacht dat het ging om het agendarecht van aandeelhouders, maar het ging dus om art. 2:207 BW.quote:Op donderdag 14 september 2006 20:53 schreef Sessy het volgende:
Wij hadden vraag 4
Ik opteer ook voor die variant. Ben nu al wel bezig met het verplichte leeronderzoek. Stageplek moet nog gezocht worden.quote:Op donderdag 14 september 2006 20:54 schreef Pool het volgende:
[..]
In principe beide semesters les, maar in het tweede semester wel meer scriptie en minder les.![]()
In de praktijk zie je wel dat veel mensen pas echt hun scriptie schrijven in de zomer, nadat ze hun vakken in mei/juni hebben afgerond. Het onderwerp kiezen en inlezen doen ze dan wel al in het voorjaar. Wat je ook vaak ziet: extra vakken volgen in de master, dan in de zomer stage lopen, in de herfst scriptie schrijven en rond kerst afstuderen.
Ik heb zelf een alles-in-één verzekering genomen toen ik op kamers ging. Inboedel, brand en aansprakelijkheid. Zoiets kan ik je sowieso aanraden. Ik zit bij de Postbank. 500.000 is niet veel, maar ik kan het ook niet echt onderverzekerd noemen.quote:Op vrijdag 15 september 2006 23:56 schreef Sessy het volgende:
Weet er iemand iets over WA verzekeringen ivm op kamers gaan? M'n stiefpa is mij en ma 't huis aan 't uitschoppen sinds hij heeft gehoord dat ik een kamer heb, maar ik weiger me te laten treiteren om overhaast te vertrekken, ik wil 't wel goed geregeld hebben.
Is 500 000 onderverzekerd?
WA verz. niet-auto: hoeveel dekken?
Yep, ook meteen gedaan maarquote:Op zaterdag 16 september 2006 14:23 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik heb zelf een alles-in-één verzekering genomen toen ik op kamers ging. Inboedel, brand en aansprakelijkheid. Zoiets kan ik je sowieso aanraden. Ik zit bij de Postbank. 500.000 is niet veel, maar ik kan het ook niet echt onderverzekerd noemen.
Ik krijg het nu pas maar over het algemeen zijn die publiekrechtelijke vakken in Tilburg OF je natste droom, of je ergste nachtmerrie afhankelijk van het type mens dat je bent. De een doet vier keer over POR en heeft dan nog maar een 5,6 en de ander steekt z'n vingers in z'n neus en haalt een 7,5 en zo is dat met al die vakken.quote:Op donderdag 21 september 2006 17:45 schreef bladibladibla het volgende:
Voor de Tilburgers hier:
Hoe moet ik het vak Rechtsbescherming tegen de overheid inschatten? Ik wil dat vak namelijk extra gaan volgen om alvast een begin te maken met mijn civiel effect, maar ik ben aan het twijfelen of ik er wel tijd voor heb.
Ik heb over het algemeen helemaal niks met publiekrechtelijke vakken, maar wonder boven wonder heb ik Bestuurkunde afgesloten met een 7,5 en Staatsrecht met een 7quote:Op donderdag 21 september 2006 21:51 schreef Sessy het volgende:
Ik krijg het nu pas maar over het algemeen zijn die publiekrechtelijke vakken in Tilburg OF je natste droom, of je ergste nachtmerrie afhankelijk van het type mens dat je bent. De een doet vier keer over POR en heeft dan nog maar een 5,6 en de ander steekt z'n vingers in z'n neus en haalt een 7,5 en zo is dat met al die vakken.
En vergeet het sportcentrum niet.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:06 schreef Sessy het volgende:
Dankje! Echt te mooi gewoon, en 1 van de huisgenoten is bestuurder van d'Artagnan en daar mogen de huisgenoten allemaal gratis mee naar feesten blijkbaar en zo... Hehehee dat zijn nog eens secundaire huurvoorwaarden! Plus allemaal mensen met hobby's en zo die veel op mijn hobby's aansluiten. Mooi stekkie hoor, ik zou er bijna m'n master in Tilburg om gaan doen... Toch eens naar de studieadviseurEn ohja Vrijspraak blijft op de 8ste zitten, dus ik heb EN vanaf mijn kamer (6de verdieping feitelijk) EN vanaf mijn werkplek (9de feitelijk) praaaaaaaaachtig uitzicht over heel de stad!!! En ohja de kamer ligt op kruipafstand van station West en UvT.
Mmmmmmmmmmmmmmmm![]()
Strebers zijn niet leuk. Je mag best wel streberig zijn maar houd het in ieder geval voor jezelf en val andere er niet mee lastig.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:41 schreef MarkzMan_X het volgende:
Zeg zijn er mensen die het vak "Overheid en Privaatrecht" kennen? Ik zit in een klas vol met strebers. Op zich niet zo erg, ware het niet dat ik mij nogal dom voel tijdens een werkgroep (!).
... had ik toch maar de basisschool afgemaakt
Wordt daar geen extensief werkcollege van gegeven? Zo ja, dan wordt daarin bijna evenveel behandeld als een intensief werkcollege. Lekker daar gaan zitten, meepennen, en aan de hand van de aantekeningen kom je een heel eind. Het is redelijk wat leeswerk, maar aan de hand wat er tijdens die werkcolleges behandeld wordt, kun je op je vingers natellen wat ze gaan vragen op het tentamen.quote:Op donderdag 21 september 2006 17:45 schreef bladibladibla het volgende:
Voor de Tilburgers hier:
Hoe moet ik het vak Rechtsbescherming tegen de overheid inschatten? Ik wil dat vak namelijk extra gaan volgen om alvast een begin te maken met mijn civiel effect, maar ik ben aan het twijfelen of ik er wel tijd voor heb.
Verbernelaan?quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:06 schreef Sessy het volgende:
Dankje! Echt te mooi gewoon, en 1 van de huisgenoten is bestuurder van d'Artagnan en daar mogen de huisgenoten allemaal gratis mee naar feesten blijkbaar en zo... Hehehee dat zijn nog eens secundaire huurvoorwaarden! Plus allemaal mensen met hobby's en zo die veel op mijn hobby's aansluiten. Mooi stekkie hoor, ik zou er bijna m'n master in Tilburg om gaan doen... Toch eens naar de studieadviseurEn ohja Vrijspraak blijft op de 8ste zitten, dus ik heb EN vanaf mijn kamer (6de verdieping feitelijk) EN vanaf mijn werkplek (9de feitelijk) praaaaaaaaachtig uitzicht over heel de stad!!! En ohja de kamer ligt op kruipafstand van station West en UvT.
Mmmmmmmmmmmmmmmm![]()
Ik weet niet of ik zo veel heb aan dat sportcentrum. Alleen eventueel bodybuilden om wat sneller spieren op te bouwen aan m'n benen voor het schaatsen, en dat kun je natuurlijk ook met traplopen doen... Dus om daar 80 euro voor te betalen. Voor de rest heb ik toch geen interesses in andere sporten, of ze moeten er rolschaatsen hebben? En met m'n gebroken rug weet ik ueberhaupt niet of dat zo heel geweldig is om ineens dingen te gaan doen waar ik geen verstand van heb zoals spieren opbouwen op die manier met van die enge machines.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:12 schreef Pool het volgende:
[..]
En vergeet het sportcentrum niet.Proficiat! Die flats liggen inderdaad ideaal. Ze zijn niet allemaal even gezellig, maar bij jou is er zo te zien geen enkel probleem. Goed geregeld.
quote:Op vrijdag 22 september 2006 17:20 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Verbernelaan?
Die Vrijspraak kamer ja....en dadelijk als het Mentoraat weg is, zitten jullie daar helemaal geweldig. Zonde dat je alleen zo ver van iedereen af zit.
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 08:55 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik snap wel dat hij af en toe hierheen komt voor de gezelligheid.Bèta's kunnen onderling niet zo goed communiceren, dus die mensen moeten af en toe sociaal worden opgevangen.
En wij kunnen hen ook wel gebruiken. Zij vinden briljante dingen uit en wij snoepen de helft van de winst af bij de patentaanvraag.
Die studie stelt duidelijk niets voor als je zoveel tijd over hebt om te Fok!enquote:Op donderdag 28 september 2006 16:01 schreef Spyronius het volgende:
het is dus duidelijk veel gezelliger bij ons gnk'ers/bmw'ers dan bij jullie droge stof figuren, want wij zijn jullie voorbij
ownedquote:Op donderdag 28 september 2006 16:08 schreef VoreG het volgende:
[..]
Die studie stelt duidelijk niets voor als je zoveel tijd over hebt om te Fok!en
Nee, wij houden tijd over omdat we niet constant bezig hoeven te zijn om te zorgen dat onze computers/memory sticks of wat dan ook met gevoelige gegevens op straat komenquote:Op donderdag 28 september 2006 16:08 schreef VoreG het volgende:
[..]
Die studie stelt duidelijk niets voor als je zoveel tijd over hebt om te Fok!en
Overloperquote:
http://www.silverslagen.nl/rechten.aspquote:Op donderdag 28 september 2006 15:45 schreef Originele_Naam het volgende:
weet iemand wanneer de sil verslagen voor het eerste periode uitkomen?
Tilburg-Westquote:Op donderdag 14 september 2006 20:49 schreef Sessy het volgende:
[..]
Naja en anders zit ik als 't goed is volgende week op kamers op de verbernelaan. Kan ik altijd wel ff langskomen.
Oud voel ik me nog niet. Maar ik zat pas geleden 's avonds ook een keer aan tafel met een aantal werkenden, van het ene op het andere moment. Zit je in je spijkerbroek en shirtje tussen lui in pak, werkzaam op kantoren in Roosendaal, Den Bosch etc. Twee maanden geleden waren het gewoon werkloze lamme studenten met wie je zwaar ging stappen op donderdagavondquote:Op vrijdag 29 september 2006 12:01 schreef Pool het volgende:
Ik begin me alleen wat oud te voelen.
"Waar is die en die?"
-Ja, is afgestudeerd, werkt inmiddels in Roosendaal
"Oja"
Werken in Den Boschquote:Op vrijdag 29 september 2006 12:11 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Oud voel ik me nog niet. Maar ik zat pas geleden 's avonds ook een keer aan tafel met een aantal werkenden, van het ene op het andere moment. Zit je in je spijkerbroek en shirtje tussen lui in pak, werkzaam op kantoren in Roosendaal, Den Bosch etc. Twee maanden geleden waren het gewoon werkloze lamme studenten met wie je zwaar ging stappen op donderdagavond![]()
Het plan hier was om te gaan, maar een etentje en daarna een aflevering van Grey's Anatomy stond me wat meer aanquote:Op vrijdag 29 september 2006 12:01 schreef Pool het volgende:
Is iemand van de Tilburgers nog naar het juristenfeest geweest afgelopen dinsdag? Het was ietwat lafjes, maar ik heb me toch nog redelijk vermaakt.![]()
Ik ook.quote:Op vrijdag 29 september 2006 13:18 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Werken in Den BoschWelk kantoor?
Ik ga, als het even meezit, volgende week mee naar de Juridische Bedrijvendag in Nijmegen!
Hij werkt niet bij Banning hoorquote:Op vrijdag 29 september 2006 13:18 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Werken in Den BoschWelk kantoor?
Daar ben ik ook wel bijquote:Op vrijdag 29 september 2006 18:30 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
10 oktober Magisterborrel idd.![]()
He, het had natuurlijk zomaar gekund he!quote:Op vrijdag 29 september 2006 19:47 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Hij werkt niet bij Banning hoor![]()
[..]
Daar ben ik ook wel bij![]()
En ons er dan weer van beschuldigen zeker dat Rechten zo makkelijk is dat je na het afpilsen nog ruimschoots in staat bent om fok vol te spammenquote:Op donderdag 28 september 2006 16:44 schreef Singa het volgende:
Heeee, deze thread niet volspammen!! Straks halen ze met onze hulp ons weer in.
Yes, ik lees braaf Ublad en Folia. Ublad is altijd echt leuk, Folia is best wel een dun kutblaadje eigenlijk, zeker in vergelijking. Why?quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:27 schreef Sessy het volgende:
Leest er eigenlijk iemand de universiteitskrant hier? Gewoon uit interesse naar wie zo'n ding nou allemaal leest, ook op de andere universiteiten.
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.quote:Op zaterdag 30 september 2006 21:06 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Yes, ik lees braaf Ublad en Folia. Ublad is altijd echt leuk, Folia is best wel een dun kutblaadje eigenlijk, zeker in vergelijking. Why?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |