Ok ik heb vandaag een huurcontract voor een kamer getekend. Maar nu. Die baas, een woningstichting, heeft geen opstalverzekering. Ik weet niet of de bewoners al iets hebben afgesloten, 17 stuks, ga ik maandag of zo vragen(momenteel schijnt iedereen naar huis te zijn op een paar nieuwe mensen na).
Maar nu, de verzekeringen. Ik wil sowieso een WA, een inboedel en ongevallenverzekering lijkt me ook wel handig. Overlijdensverzekering, mja, niet strikt noodzakelijk.
ABN Amro, Postbank en andere financiele instellingen hebben voor een paar euro per maand pakketten. WA tot 500 000 gedekt plus nog kleine dekkingen op de bovengenoemde andere verzekeringen (geen opstal).
Is 500 000 niet een beetje weinig of ligt dat aan mij? Ik bedoel, iemand die je per ongelukt omduwt en die een dwarslaesie oploopt, da's al gouw meer lijkt me? En als ik een kaars om laat vallen en er brand uitbreekt en de hele boel brandt plat is dat ook aanzienlijk meer dan een miljoen en ik neem aan dat, zelfs als er een opstalverzekering is, deze het wil verhalen op de "brandstichter" (even tussen aanhalingstekens omdat opzet sowieso niet wordt vergoed).
Kan je apart bijverzekeren voor het bedrag dat te weinig gedekt is bij zo'n pakket en hoe, moet je dan een tweede WA verzekering afsluiten of ?
[ Bericht 44% gewijzigd door Sessy op 15-09-2006 23:55:02 ]