abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41850302
Ok ik heb vandaag een huurcontract voor een kamer getekend. Maar nu. Die baas, een woningstichting, heeft geen opstalverzekering. Ik weet niet of de bewoners al iets hebben afgesloten, 17 stuks, ga ik maandag of zo vragen(momenteel schijnt iedereen naar huis te zijn op een paar nieuwe mensen na).

Maar nu, de verzekeringen. Ik wil sowieso een WA, een inboedel en ongevallenverzekering lijkt me ook wel handig. Overlijdensverzekering, mja, niet strikt noodzakelijk.
ABN Amro, Postbank en andere financiele instellingen hebben voor een paar euro per maand pakketten. WA tot 500 000 gedekt plus nog kleine dekkingen op de bovengenoemde andere verzekeringen (geen opstal).

Is 500 000 niet een beetje weinig of ligt dat aan mij? Ik bedoel, iemand die je per ongelukt omduwt en die een dwarslaesie oploopt, da's al gouw meer lijkt me? En als ik een kaars om laat vallen en er brand uitbreekt en de hele boel brandt plat is dat ook aanzienlijk meer dan een miljoen en ik neem aan dat, zelfs als er een opstalverzekering is, deze het wil verhalen op de "brandstichter" (even tussen aanhalingstekens omdat opzet sowieso niet wordt vergoed).

Kan je apart bijverzekeren voor het bedrag dat te weinig gedekt is bij zo'n pakket en hoe, moet je dan een tweede WA verzekering afsluiten of ?

[ Bericht 44% gewijzigd door Sessy op 15-09-2006 23:55:02 ]
pi_41851501
Sowieso heet het AVP en geen WA (het is immers geen wettelijke verplichting )

Bij Postbank (en dat is volgens mij overal) kun je de dekking ook op ¤ 1.000.000,-- zetten, wat me inderdaad verstandiger lijkt.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_41851687
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 00:20 schreef Five_Horizons het volgende:
Sowieso heet het AVP en geen WA (het is immers geen wettelijke verplichting )

Bij Postbank (en dat is volgens mij overal) kun je de dekking ook op ¤ 1.000.000,-- zetten, wat me inderdaad verstandiger lijkt.
Ook voor een studentenpakket?
pi_41851866
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 00:28 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ook voor een studentenpakket?
Over het algemeen zijn uitwonende studenten op de AVP van de ouders meeverzekerd.(mits nog studerend)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_41852610
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 00:36 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Over het algemeen zijn uitwonende studenten op de AVP van de ouders meeverzekerd.(mits nog studerend)
Ik heb geen ouders, ik heb 1 ouder en die heeft niet eens een AVP momenteel. Ook geen pensioensvoorzieningen etc trouwens. Ik moet dat toch echt zelf doen hoor.
Dus hoe weet ik nou of je zo'n studentenpolis kunt uitbreiden? En dat ik nu al feitelijk het contract heb getekend en volgens het contract dan ook per direct erin woon en dat niet verzekerd is momenteel hoe erg is dat? Kan je een verzekering voor een paar dagen krijgen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')