Dat zal altijd zo blijven denk ik, ongeacht de houding van de werkgevers. Men moet toch de schuld ergens anders op afschuiven. (bij voorkeur op de o zo rechtse, bekrompen, dieskriminierende nederlandersquote:[..]
het probleem is dat boomknuffelaars (en die lui zelf) gaan gillen dat we geen gelijke kansen creëeren op de arbeidsmarkt.![]()
[..]
Jep, als men gaat dreigen met inhouding van subsidies en andere sancties zal er wellicht wel wat te bereiken zijn. Alhoewel ik denk dat het in de praktijk lastig te controleren zal zijn. Met name het controleren of er in de vrije tijd van de leerlingen of toch licht-gedwongen islamitisch onderwijs gegeven wordt.quote:ja, waarom niet? elke school verplicht, ongeacht particulier of openbaar, een vast pakket aan onderwijs laten bieden met een vast aantal uren en een te behalen minimumniveau en wat ze dan met de vrije tijd doen moeten ze (en die leerlingen ook) zelf weten.
misschien dan wel te simpel gedacht, maar ik zie 't probleem niet, behalve dat ze bij het ministerie van onderwijs ballen moeten kweken.
tja, dat mogen we weer niet zeggen, dat zou discriminatie zijn.... half islamitisch Nederland (1/3 van de bevolking denk ik soms, te horen aan het kabaal) staat dan gelijk op haar achterpoten.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:58 schreef ElectricEye het volgende:
Ik ben voor keuzevrijheid.
Vooral omdat een volgeling van de van oudsher grootste religie van Nederland, het christendom (in welke vorm dan ook) zijn/haar kind(eren) naar een bij hun overtuiging passende school moet kunnen sturen.
Daarnaast is er een wezenlijk verschil tussen christelijk en islamitisch onderwijs. Bij islamitisch onderwijs ligt de koran altijd open, bij christelijk onderwijs is men over het algemeen iets breder georienteerd.
Dat zal dan ook moeten volgens de Nederlandse grondwet; en ik zou het geen slecht idee vinden.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:11 schreef Isegrim het volgende:
Schaf dan het hele bijzonder onderwijs af. Had van mij allang mogen gebeuren. Als je een religieus indoctrinatie-instituut wilt opzetten, dan doe je dat maar lekker van je eigen centjes.
Maar als al die mensen straks niet de arbeidsmarkt op kunnen hebben we toch een probleem. Mensen zonder baan kosten ons het nodige geld, het is gewoon niet goed voor een land als er veel werkloosheid is. En een deel van de mensen die niet aan een baan kan komen komt in de criminaliteit terecht, ongeacht wat voor een religieuze achtergrond ze hebben.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:38 schreef Theodoric het volgende:
Ach, laat islamitisch onderwijs maar lekker behouden blijven. Ik wens ze veel succes op de arbeidsmarkt met arabisch, koranleer, en dat soort onzinvakken
mee eens, voor onderwijs ga je naar school, voor religie ga je naar de kerk/moskeequote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:32 schreef clowncloon het volgende:
heel simpel. Kerk en staat gescheiden houden. Aangezien onderwijs verplicht is, ook religie in onderwijs apart houden. Vrijwillig, allah, maar verplicht religie is waanzin tegenwoordig (op openbare scholen that is).
Daar heb je gelijk in. Maar ik denk dat het overtuigd islamitisch zijn (naar buiten toe) geen doorslag zal geven in de wat minder hoge functies, waar je niet representatief hoeft te zijn. Ze zullen grotendeels best een baan vinden, maar niet altijd op het gewenste niveau denk ik. En vergrote werkeloosheid zal altijd blijven bestaan onder 'probleemgroepen'. Het is mijns inziens nu aan de overheid om zoals TS al zei het islamitisch onderwijs beter te faciliteren en ervoor te zorgen dat het niveau omhoog gaat.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:13 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Maar als al die mensen straks niet de arbeidsmarkt op kunnen hebben we toch een probleem. Mensen zonder baan kosten ons het nodige geld, het is gewoon niet goed voor een land als er veel werkloosheid is. En een deel van de mensen die niet aan een baan kan komen komt in de criminaliteit terecht, ongeacht wat voor een religieuze achtergrond ze hebben.
dat gebeurt voor een deel al ; mijn punt gaat vooral in op het ook grip krijgen van dit soort instituten, dat ze niet volledige vrijheid krijgen omdat ze zelf de kosten lappen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:11 schreef Isegrim het volgende:
Schaf dan het hele bijzonder onderwijs af. Had van mij allang mogen gebeuren. Als je een religieus indoctrinatie-instituut wilt opzetten, dan doe je dat maar lekker van je eigen centjes.
Pastors niet. En over Wilders heb ik mijn twijfels.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:30 schreef druze_eddy het volgende:
[..]
De Elite..........altijd grappig als deze term wordt gebruikt door groeperingen die de mensen proberen te overtuigen dat zij niet tot die elite behoren. Figuren als Wilders en Nawijn zijn gewoon deel van die zogenaamde "Elite" ................niet meer en niet minder.
En dat politieke tuig van de LPF heeft nou niet echt laten zien dat zij het beter deden.
het verplicht toelaten van vrouwelijke docenten is idd een belangrijk punt dat ik ook gerealiseerd zou willen zien voor bijzonder onderwijs, ongeacht religieuze grondslag ; we hebben in dit land bepaalde normen en waarden die niet door religie geschaad mogen worden tijdens schooltijd, als ze op andere plekken ook gelden.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:14 schreef dVTB het volgende:
Leg het accent dus gewoon op bestrijding van misstanden die in strijd zijn met de Nederlandse samenleving, zoals het verplichten van vrouwelijke leerkrachten tot het dragen van een hoofddoek, eventueel haatzaaien of verzwijgen van wezenlijke onderdelen van de geschiedenis van dit land.
vanonder de steen waar jij ligt is niks aan te merken op het bestaan van zogeheten zwarte scholen en andere potentiële broeinesten van ellende?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:36 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Het zijn per slot voor rekening de moslims die het op hun geweten hebben dat wij het zo slecht hebben in Nederland, hè.
Nee, geen last van.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:39 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
vanonder de steen waar jij ligt is niks aan te merken op het bestaan van zogeheten zwarte scholen en andere potentiële broeinesten van ellende?
Dat geloof ik niet. Hoewel ik het soms verrekte moeilijk vind om te ontdekken wat de immigratiestromen uit de moslimlanden nou voor positiefs hebben opgeleverd. 't Wordt er niet echt gezelliger op.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:36 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Het zijn per slot voor rekening de moslims die het op hun geweten hebben dat wij het zo slecht hebben in Nederland, hè.
Mijn opmerking was sarcastischquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:47 schreef klez het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. Hoewel ik het soms verrekte moeilijk vind om te ontdekken wat de immigratiestromen uit de moslimlanden nou voor positiefs hebben opgeleverd. 't Wordt er niet echt gezelliger op.
nee, als je in de achterhoek woont heb je alleen maar last van duitsers, limburg alleen van de belgen en in groningen alleen van de friezen en de scandinaviërs , maar we hebben het nu over randstedelingen en brabantstedelingen.quote:
Ah so. Subtiel...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:48 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Mijn opmerking was sarcastisch
Ik heb enkel last van oermaastrichtse kampsjengen en overige asocialen die zich in kuddes ophouden en zich van tijd tot tijd genoodzaakt voelen een grote bek tegen voorbijgangers op te zetten.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:51 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
nee, als je in de achterhoek woont heb je alleen maar last van duitsers, limburg alleen van de belgen en in groningen alleen van de friezen en de scandinaviërs , maar we hebben het nu over randstedelingen en brabantstedelingen.
gezien het feit dat deze discussie al jaren speeld zijn er dus ook al kamervragen gesteld en onderzoeken gedaan .. http://tinyurl.com/mj8h9 ... oa naar de as-siddieq schoolquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:14 schreef dVTB het volgende:
In elk geval horen op islamitische basisscholen Nederlandse wetten de dienst uit te maken en niet de Arabische cultuur (want het moge inmiddels bekend dat zaken als hoofddoeken niet door de Koran worden verplicht, maar gewoon voortkomt uit de Arabische cultuur van vrouwenonderdrukking). Het liefst zou ik zien dat alle bijzonder onderwijs wordt afgeschaft en dat alle kinderen gewoon naar een algemene, openbare basisschool gaan. Maar dat is in Nederland helaas nog een brug te ver. Echter: alleen islamitsche en niet de Christelijke scholen verbieden, is pure discriminatie.
Leg het accent dus gewoon op bestrijding van misstanden die in strijd zijn met de Nederlandse samenleving, zoals het verplichten van vrouwelijke leerkrachten tot het dragen van een hoofddoek, eventueel haatzaaien of verzwijgen van wezenlijke onderdelen van de geschiedenis van dit land.
wat ik mij dan afvraag is : wat wordt er bedoeld met "versterken van basiswaarden"?quote:Vraag 3.
Besteedt de school voldoende aandacht binnen het lesprogramma aan de Nederlandse normen en
waarden? Zo ja, op welke wijze? Zo neen, hoe kan de conclusie dat de As-Siddieqschool de integratie niet belemmert hiermee in overeenstemming worden gebracht?
Ja. In het genoemde inspectierapport “Islamitische scholen nader onderzocht” concludeert de
inspectie dat de betrokken school in woord, geschrift noch in de praktijk in strijd handelt met de
basiswaarden van onze democratische rechtsstaat. De school voldoet aan de eisen die aan de
overdracht van deze waarden gesteld mogen worden, zij het dat zij daarbij weinig initiatiefrijk is en geen extra activiteiten ontwikkelt die de bevordering van basiswaarden versterken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |