abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41090583
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:37 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Het probleem zit voornamelijk in de Islamitische cultuur die totaal niet strookt met de Westerse. Hierdoor wordt een belangrijk deel van de problemen veroorzaakt. Om dat te kunnen verbloemen, hebben een paar lnkse patjepeeérs ooit uitgevonden om een miniscuul groepje streng gelovigen waar niemand last van heeft overal bij te slepen.
het gaat nu om een idee van Pastors dat iedereen de westerse cultuur moet accepteren. Wij vragen ons af wat de westerse cultuur is. Onderwijl komen een aantal tot de conclusie dat dat miniscule groepje streng gelovigen er ook een andere "westerse cultuur" op nahouden als de meesten hier.
Volkomen logisch dus dat ze erbij gesleept worden.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  woensdag 23 augustus 2006 @ 12:42:52 #202
156057 the_fucker
Ga maar veilig op pad mensen..
pi_41090610
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:38 schreef Reya het volgende:

[..]

Het gaat niet om de criminaliteitscijfers, want die zullen zeker een stuk lager zijn dan in de grote steden. In dergelijke strenggelovige gemeenschappen spelen echter wel vaak dingen die van buitenaf lastig te herkennen vallen; voor buitenstaanders futiel lijkende geloofstwisten kunnen soms flink escaleren. Het hoeft niet zo vredig te zijn als het lijkt...
Maar het heeft allemaal geen fuck met de allochtonenproblematiek van doen....
pi_41090659
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:42 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Maar het heeft allemaal geen fuck met de allochtonenproblematiek van doen....
Heb jij altijd last van die enorme stalen oogkleppen?
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 23 augustus 2006 @ 12:46:04 #204
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41090702
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:
het gaat nu om een idee van Pastors dat iedereen de westerse cultuur moet accepteren. Wij vragen ons af wat de westerse cultuur is. Onderwijl komen een aantal tot de conclusie dat dat miniscule groepje streng gelovigen er ook een andere "westerse cultuur" op nahouden als de meesten hier.
En dus?

A) Ze moeten zich ook aanpassen
of
B) Omdat ze hier al vele honderden jaren zijn maken ze weldegelijk deel uit van onze cultuur en past de definitie van sommigen niet
of
C) Een uitzondering voor deze groep omdat ze hier al honderden jaren zijn en dit land al generaties helpen op te bouwen zonder problemen voor anderen te creeeren?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 12:47:01 #205
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41090738
dubbel
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 12:47:11 #206
66825 Reya
Fier Wallon
pi_41090743
Dat de Westerse cultuur en Islamitische cultuur in essentie veel verschillen kennen, lijkt me evident. Aan de andere kant is de moderne Nederlandse cultuur weliswaar uit het Christendom geboren, maar botst het in de huidige tijd evengoed met vormen van orthodox en bevindelijk calvinisme. Echter, dit zijn vormen van religies die we al eeuwen kennen, en die daardoor min of meer in de Nederlandse cultuur zijn ingebed. De Islam is een religie die pas enkele decennia geleden als grote religie in Nederland verscheen, en zeer snel sterk is gfegroeid. Die snelle veranderingen scheppen aan beide kanten onzekerheid; het probleem lijkt me dan ook deels te liggen in dat mensen met een sterke Nederlandse culturele achtergrond niet goed weten wat van Islamieten te verwachten, en vice versa. Wellicht waren er een stuk minder problemen geweest als de Islam heel langzaam als religie in Nederland was opgekomen.
pi_41090753
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:37 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Het probleem zit voornamelijk in de Islamitische cultuur die totaal niet strookt met de Westerse. Hierdoor wordt een belangrijk deel van de problemen veroorzaakt. Om dat te kunnen verbloemen, hebben een paar linkse patjepeeérs ooit uitgevonden om een miniscuul groepje streng gelovigen waar niemand last van heeft overal bij te slepen.
Ik ben het niet met je eens . Het probleem is niet die islamitische cultuur, het probleem is dat we geen gróte zelfs maar half-strenge gelovigen in onze cultuur goed kunnen inbedden, na de jaren '60, '70.

Wat dat betreft kunnen we vanalles proberen te leren van het onschadelijk maken van de eerst ook overheersende christelijke cultuur.

Ik denk dat we het in zekere zin wel eens zijn. In ieder geval ben ik met je eens dat de kleine christelijke gemeenschap géén problemen (meer) veroozaakt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41090772
Uitzonderingsposities, daar doen we niet meer aan. Dat heet namelijk politiek-correct zijn, en die gedachte hebben we al verlaten met de dood van Pim toch Napalm?

Er is geen defenitie van de Westerse cultuur te vinden, we hebben wel richtlijnen van de Westerse cultuur, en die staan in onze grondwet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_41090827
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:46 schreef Napalm het volgende:

[..]

En dus?

Ze en wij moeten aanpassen aan de huidige multiculturele samenleving. Hier hebben we toch voor gekozen, de afgelopen jaren
[quote]
pi_41090941
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:46 schreef Napalm het volgende:

[..]

En dus?

of
B) Omdat ze hier al vele honderden jaren zijn maken ze weldegelijk deel uit van onze cultuur en past de definitie van sommigen niet
of
C) Een uitzondering voor deze groep omdat ze hier al honderden jaren zijn en dit land al generaties helpen op te bouwen zonder problemen voor anderen te creeeren?
Ik snap niet helemaal welk punt je wilt maken?

Wat ik duidelijk probeer te maken is dat zoiets als de "westerse cultuur" nauwelijks in regeltjes is vast te leggen. Het ging over sexueel moraal, en het kiezen van partners voor dochters wat niet binnen de westerse cultuur zou vallen.
Blijkbaar wel, en dit wordt duidelijk gemaakt (poging tot) door te wijzen naar de streng gelovige Christenen/Protestanten die al sinds jaar en dag tot de "westerse cultuur" beschouwd worden.
Fiets
  woensdag 23 augustus 2006 @ 12:53:42 #211
156057 the_fucker
pi_41090946
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Volkomen logisch dus dat ze erbij gesleept worden.
Nee.
En de Westerse cultuur is bijvoorbeeld geen meisjes verkrachten of joden mishandelen omdat je geloof dat toestaat.

"Ja maar wacht eens even, in de dorpsstraat in staphorst is laatst ook een opstootje geweest
  woensdag 23 augustus 2006 @ 12:53:54 #212
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41090956
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:48 schreef Mutant01 het volgende:
Uitzonderingsposities, daar doen we niet meer aan. Dat heet namelijk politiek-correct zijn, en die gedachte hebben we al verlaten met de dood van Pim toch Napalm?
Ik weet niet wat Pastors wil, daarom geef ik scenario`s.

Overgens een uitzonderingspositie kan denk ik best in het Fortuyniaanse als er maar goede gronden voor zijn. Ik geloof niet dat Fortuyn het vrouwentennis wilde afschaffen om ze bij de mannen mee te laten doen.. Al honderden jaren aan NL meebouwen en zonder problemen je eigen cultuur hebben, een cultuur die in die periode gedeeld wordt door grote delen van NL, lijkt me een redelijke grond.
pi_41091005
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:53 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Nee.
En de Westerse cultuur is bijvoorbeeld geen meisjes verkrachten of joden mishandelen omdat je geloof dat toestaat.
En dat staat toch in de wet dat dat niet mag?
Fiets
pi_41091042
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:53 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Nee.

"Ja maar wacht eens even, in de dorpsstraat in staphorst is laatst ook een opstootje geweest
Dan past mijn geloof uitstekend in de Westerse cultuur! Nogmeer voorbeelden?

Of dacht je dat de relmarokkaantjes van de straat uberhaupt in de moskee zijn te vinden, of 5 x per dag bidden?
Allah Al Watan Al Malik
pi_41091089
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:53 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ik weet niet wat Pastors wil, daarom geef ik scenario`s.

Overgens een uitzonderingspositie kan denk ik best in het Fortuyniaanse als er maar goede gronden voor zijn. Ik geloof niet dat Fortuyn het vrouwentennis wilde afschaffen om ze bij de mannen mee te laten doen.. Al honderden jaren aan NL meebouwen en zonder problemen je eigen cultuur hebben, een cultuur die in die periode gedeeld wordt door grote delen van NL, lijkt me een redelijke grond.
Uitzonderingsposities betreft grondrechten? Dacht het niet, dat is tegen de Westerse cultuur en traditie. (alhoewel behalve in het derde rijk)
Allah Al Watan Al Malik
pi_41091102
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:38 schreef Argento het volgende:

[..]

Een staatsmonopolie op geweld gaat er in ieder geval vanuit dat het de invididuele burger niet is toegestaan geweld te gebruiken. Culturen die het passend achten om een vrouw te mishandelen indien zij haar echtgenoot tegenspreekt, of een dochter te vermoorden omdat zij de familie te schande heeft gemaakt, hebben kennelijk geen staatsmonopolie op geweld.

Of het daarmee typisch Westers genoemd mag worden weet ik niet.
Nee, ik denk eigenlijk dat het staatmonopolie op geweld een vrij natuurlijk, niet typisch Westers product is van de menselijke samenleving, die nl. waarborgen mbt veiligheid en dus de reductie van willekeur nodig heeft om überhaupt in enige mate succesvol en dus welvarend te zijn. Eerst is er chaos en zijn er warlords, dan damt men de willekeur in door morele regels te stellen en evt. op te leggen, en door met geweld ander geweld uit te bannen: een pax dus te stichten en te handhaven, en vervolgens door wetten te stellen, die er toch vaak vanuit gaan dat jij als particulier niet zomaar even het recht in eigen handen kunt nemen. Gebieden waar dat wel kan, hebben vaak te maken met een eroderend staatsgezag. De situatie die de user dvk oid in een ander topic aanwijst als existerend in huidig Nederlands verband..

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 23-08-2006 13:07:18 ]
I´m back.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 12:59:36 #217
156057 the_fucker
pi_41091157
In Nederland hebben we bepaalde definities van de Westerse cultuur. Als een Marokkaan een jood de gracht in dondert omdat dat mag van Allah, strookt dat niet met onze cultuur. Dit voorbeeld x10.000 vergeliijkbare voorbeelden, en je hebt een groot deel van de allochtonenproblematiek in kaart. De angel zit niet bij allochtonen in het algemeen, maar bij de islamieten.
pi_41091208
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:59 schreef the_fucker het volgende:
In Nederland hebben we bepaalde definities van de Westerse cultuur. Als een Marokkaan een jood de gracht in dondert omdat dat mag van Allah, strookt dat niet met onze cultuur. Dit voorbeeld x10.000 vergeliijkbare voorbeelden, en je hebt een groot deel van de allochtonenproblematiek in kaart. De angel zit niet bij allochtonen in het algemeen, maar bij de islamieten.
Werkelijk, de criminaliteitscijfers zeggen wat anders en spreken je tegen. Projecteer je moslimhaat niet als zogenaamde feiten. Want heel veel mensen kijken zo door deze dikke laag diaree (wat je hier post) heen.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 23 augustus 2006 @ 13:03:39 #219
156057 the_fucker
pi_41091275
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:55 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

En dat staat toch in de wet dat dat niet mag?
Waarom denk je dat meer als de helft van de gevangenen bestaat uit allochtonen?
  woensdag 23 augustus 2006 @ 13:04:54 #220
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41091325
Wat een NSB-naam. Houzee!

Lasbril & Krijtkostuum, nee dankje. Ik geef mijn stem nog liever aan de honden.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_41091337
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 13:03 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Omdat die allemaal Joden de gracht in flikkeren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_41091340
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:59 schreef the_fucker het volgende:
en nu?

Hoe wil je dit aanpakken?
Door te zeggen dat iedereen de westerse cultuur moet accepteren?
Worden er dan geen joden meer in grachten gegooid?

ohw, en verder vind ik je voorbeeld en conclusie zo verwerpelijk als maar kan.
Fiets
pi_41091354
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:39 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Waarom is dat? Ik zie Eerdmans nog wel lobbyen voor de avondklok en het bijbehorende straatverbod na tienen. Eigenlijk zelfs zo'n beetje alle stappen die na de identificatieplicht komen, in een sausje van nationale veiligheid en polarisatie
Omdat de PvdA de vijand van binnen is toch?
I´m back.
pi_41091409
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 13:03 schreef the_fucker het volgende:

[..]

duhhh, allochtonen mieteren hele dagen Joden in grachten.
Fiets
  woensdag 23 augustus 2006 @ 13:08:27 #225
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_41091452
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 13:05 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Hoe wil je dit aanpakken?
Gewoon, allemaal terug naar Marokko en de antillen. Muur eromheen en vol met water laten lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')