Zo dat was me weer een geweldige Lowlands! Altijd wennen de eerste dagen na Lowlands zit nog beetje in een roes
![]()
Donderdagavond rond 22h15 aangekomen, had 's middagsal gelezen dat de poorten al vroeg open waren dus verwachte niet al te lange rij en dat bleek ook, we hoefden slechts 15 minuten te wachten in de rij en we waren binnen. Gelijk richting camping 5 gelopen alleen eerste deel daarvan was afgezet met enkele tentjes opgezet, later waren die tenten ook verdwenen en het bleek dat dat stuk camping was afgekeurd omdat er op sommige plekken tot 10 cm water stond. Donderdagnacht rustig aan gedaan, biertje gedronken
Vrijdag:Gelijk de dag waarop ik het meeste wilde zien, vreselijk altijd die keuzes moeten maken. Vrienden wilde naar Wolfmother (er was een Australier met ons mee) maar die had ik al op Rock Werchter gezien dus ik ging naar
Mew en dat was super! Heel apart om de zanger als een verlegen ventje tussen de nummers naar de grond te zien staren maar zodra ze weer begonnen ging het goed los. Mooi hoe ze diverse nummers in elkaar over lieten gaan en geweldig einde met 156 en Comforting Sounds. 'Don't you just love goodby's' nee dit was te snel voorbij, gelijk al hoogtepuntje! Daarna de bravo ingelopen om
Spinvis te zien en het was goed, zeker met de visuals en de grote begeleidingsband. Toch maar keertje in een kleiner zaaltje gaan checken. Vervolgens naar de Alpha gelopen om tijdens
Fun Loving Criminals te genieten van het zonnetje op de heuvels. Vond de muziek van FLC niet echt om van te genieten daar was de volgende band voor en nadat het klotegeluid bij het begin van
Magic Numbers gelukkig snel was opgelost volgde er een vet optreden, wat een heerlijke band is het toch. Jammer dat ik niet het hele concert kon blijven want wilde goed plekje in de India hebben voor
The Veils. Ik wist dat het nooit zo goed kon worden als de laatste 2 keer in Paradiso maar toch vond ik het op een mat middenstukje na weer erg goed. Ik ben er zeker weer bij 6 oktober in Paradiso! Vrienden waren richting Lima gegaan om
Xavier Rudd te zien ik heb even staan kijken, apart om te zien hoe die man de installatie die om hem heen staat bespeelde maar toch kon het niet echt blijven boeien dus maar even naar de Bravo gelopen om stukje van
DJ Shadow mee te maken. Hij begon gelijk goed maar ben na het eerste nummer weggegaan om me vrienden op te zoeken, ik heb altijd nog de herinnering aan z'n vette set op Lowlands 2002
Via de Boudisque (weinig leuke dingen) vervolgens naar de Grolsch gelopen om
Snowpatrol te zien en wat een geweldig optreden! Geen enkel slecht nummer in de set wat wil je ook met 2 geweldige laatste cd's op je naam. Ook al was het van te voren aangekondigd het aansteker moment tijdens Run was erg cool om te zien en de band was hiervan ook duidelijk onder de indruk, gewoon erg goed optreden nog beter dan verwacht eigenlijk. Vervolgens wilden de rest naar Placebo maar di ook al op Werchter gezien dus ik dacht na het wegdromen tijd om wakker te worden dus naar de X-Ray waar
Bong-Ra net begonnen was. Was druk buiten maar toch in de loods weten te komen en wat een show!! Nooit gedacht Ruffneck rules the artcore scene, Neophyte etc. op Lowlands te horen maar het dak ging er af! Geweldige mix van hardcore, rave, metal en weet ik veel wat voor zooi hij de loods inslingerende het was een geweldig afreageer moment na maanden stressen op het werk. En dan ook nogeindigen met Prodigy - Fire en die halverwege op dubbele snelheid gaan draaien, in een woord geweldig!! Kwam met grote smile de loods uit die het hele weekend niet meer weg is gegaan. Volgend jaar weer graag! Vervolgens beetje op het terrein rondgehangen en uiteindelijk nog bij
DJ Stampod in de X-Ray beland. De stampot rook erg lekker alleen jammer dat z'n mash-ups vooral simpele mixjes waren en het geluid naar de klote was waardoor de muziek niet hard kon maar toch leuk einde van een super eerste dag.
ZaterdagRelaxed beetje uitgeslapen en vlak voor
a balladeer begon het terrein op. A balladeer was goed alleen jammer dat ze maar half uurtje hadden maar toch overtuigend door de erg mooie nummers. Wat was Mine goed! De set is binnenkort legaal te downloaden las ik. Toen heb ik mij heel stom vergist in de tijd we liepen toevallig in de Loco Loco Roadshow en daar blijven hangen omdat het weer zo grappig was. Daardoor wel het begin van
Guillemots gemist
![]()
omdat ik dacht dat ze later begonnen. Laatst half uur wel gezien en het was een feest, het album is al super maar live helemaal, wat een gekkenhuis maakten ze er van! Waarschijnlijk daarna weer aan de pannenkoek met kaas of broodje frikandel gegaan wat heb ff een gaatje van 2 uur
![]()
De
Infadels waren de volgende band op het lijstje, eindelijk ze eens live gezien en ze maakten er een feest van van de eerste tot laatste minuut. Het nieuwe? nummer wat ze speelden klonk heel erg vet met Prodigy achtige synth lijnen en ook de cover van Steady as she goes klonk erg leuk. Alleen kon ik er op dat moment maar niet opkomen van wie dat nummer was. Na dit geweldige optreden rustig met Grolsch naar de Grolsch gelopen om daar vlak voor de tent een geweldig oja van hun is dat nummer moment te beleven, de
The Raconteurs dus
![]()
Hierna maar gelijk weggegaan het was mij te druk.
Op de een of andere manier ben ik toen onder de B van Bravo mijn groep weer tegengekomen tijdens
The Streets en wat een aanfluiting was dat zeg. Je kan ook wel overdrijven zeg om het publiek proberen mee te laten doen een goede band krijgt het publiek vanzelf mee maar Mike bleef maar spelletjes doen en vragen of we het naar ons zin hadden nou nee dus. Het enige goede uit zn mond was 'Do you guys in the back want a drink?', ja nogal dus hup weg hier op naar (de) Grolsch. Volgens mij tijdens deze wandeling toen de 15 clownen tegen gekomen die geweldig met een 'ik heb het niet naar mijn zin look' achter hun tafeltjes zaten. Vele mensen probeerden ze aan het lachen te maken helaas begreep niet iedereen dat je daarvoor humor moet hebben. Wel in een deuk gelegen om de erg aanstekelijk lach van een jongen met daarnaast een gozer in een roze jurkje de betreffende klein ging ook voor de bijl en moest erg lachen. Bij de Grolsch aangekomen was het me een partij druk bij
Iggy & The Stooges dus niet lang gebleven, vond er net als op Roskilde in 2004 weinig aan het is niet mijn soort muziek dus maar weer op naar de Bravo voor de
Sissor Sisters. Mijn vienden wilde hun graag zien en moet zeggen ze maakte er een mooi feestje van. Heb half het concert en half het scherm ernaast lopen volgen wat is LTV toch grappig soms. Ergens op deze dag heb ik daar ook nog Purno de Purno zitten kijken, geweldig hoe iedereen saperredosio aan het meebleren was. Van het ene feestje zo in het andere FEEST terecht gekomen genaamd
Gogol Bordello de Flogging Molly van het zigeunerkamp! Wat een feest en geweldige sfeer in en om de India echt een ideale festivalband. Helaas de Balkan Beats nacht gemist omdat wij de hele nacht hebben lopen dansen, hakken, pogo-en en foute nummers hebben lopen meezingen bij
90's Now. Alleen jammer dat het zo druk in de tent was en niet iedereen reeds bekend is met het feit dat je niet dwars door mensen heen kan lopen en harder duwen helpt dan echt niet dus maar buiten de tent gaan staan en daar verder gefeest tot het echt voorbij was. Eenmaal in mijn slaapzak beland bleek iemand verderop Ludo kwijt te zijn en ipv te bellen dus maar ging roepen wat leidde tot een half vermakkelijk half irritant vraag en antwoord spel met iemand anders verderop die stuk grappiger was met zo'n antwoorden en zo ongeveer de halve cast van GTST voorbij liet komen. Niet iedereen kon dat waarderen om 5 uur 's nachts dus uit een van de omliggende tenten klonk opeens een keiharde bekken dicht! Hierna volgde een stilte van 5 seconde waarop een geweldige vragende Ludo??? klonk
![]()
Gelukkig daarna snel in slaap gevallen.
ZondagWat is nou lekkerder wakker worden dan met het geluid van kletterende regen op je tent
![]()
Dus lekker lang blijven liggen maar daardoor wel helaas
Broken Social Scene gemist op het laatste nummer na. Toen maar verder gelopen en ik snap nogsteeds niet waarom maar we stonden opeens bij
Panic! At the disco en dat was niet goed het was gewoon vervelend om naar te luisteren, zullen we niet veel meer van horen denk ik. Nog stukje
the Kooks van buiten de India gezien maar daar was het het weer niet voor dus weer richting alpha om droog te kunnen staan en tevens een erg leuk optreden van
Lost Prophets te zien. Wat een water kwam er op dat moment naar beneden en een geweldig moment toen iedereeen begon te juichen bij het eerste zonnestraaltje wat doorkwam. Welke daarna ruw werd verdreven door weer een enorme plensbui. Na de LPs richting de Julliet gelopen want ik wilde heel graag
Joan As Police woman zien. Na zo'n half uur wachten met 2 plensbuien en in de verte nog Pennywise Bro Hymn horen spelen als een van de laatst de tent in gekomen en zodra Joan begon kon je een speld horen vallen. Het was zo mooi en zo gedreven gebracht dat je als snel niet meer in de gaten had dat er nog 54.000 man buiten liep te zoppen, mijn complimenten voor het erg goede geluid in de tent. Ze had het zelf duidelijk ook naar haar zin, zat constant grapjes te maken en dat giegeltje nadat iemand riep you rock was lief. Een van de bijzonderste optredens die ik op Lowlands heb gezien de laatste 7 jaar en de staande ovatie na afloop was meer dan terecht. Joan you rock! Na afloop weer naar buiten lopen de regen in was echt een back to reality momentje.
Via de
Yeah Yeah Yeahs toch maar besloten om toch maar even aapjes te gaan kijken, vond er echt helemaal niks aan op Rock Werchter en dat was hier hetzelfde maar de rest van de groep wilde graag de
Artic Monkeys zien. Zeikband dus mooie tijd om te gaan zeiken, de rest van mijn groep raakte ik al snel kwijt omdat er inmiddels een sloot tussen de Alpha en de pisbakken liep dat was ook het ach wat maakt het ook uit moment en begon het banjeren recht door de plassen. bier halen ging daar opeens stuk makkelijker
![]()
Nog een tijd bij het mudsliden gekeken wat erg leuk was om te zien. Wat was het meisje in het roze boos toen ze omgekegeld werd maarja wie gaat er dan ook vlak voor die grote plas proberen over te rennen en dan in het midden stoppen omdat er wat modderfiguren de berg af komen stormen als stieren op een rode doek, strike! Later bleek de Australier die met ons mee was ook meegedaan te hebben. Ik ben na een tijdje naar
Belle and Sebastian gelopen om nog een keer weg te dromen deze Lowlands. Heerlijk concert van een geweldige band waardoor ik groot deel van
Muse heb gemist. Had daar na B&S nog ff geen zin in dus rondje gelopen en laatste half uur van Muse van achteraan bekeken. Op Rock Werchter stond ik helemaal voorraan dus dit was weer andere belevenis van hun show en het klonk wel weer erg strak, hele sterke live band. Het stond al lang vast dat deze editie van Lowlands afgesloten werd in de India. Eerst nog rustig aan gedaan bij
DJ Marky en daar een van m'n vrienden teruggevonden die onder het mom van 'ik wist dat hier zo zijn en zo vind ik het het makkelijkst' zich strategisch tussen de India en de biertent had gepositioneerd, ja de muntjes moeten toch op
![]()
Mijn Lowlands werd afgesloten met een geweldige set van
Planet Pendulum het ging er vanaf de eerste minuut hard aan toe en het dak eraf. Wat een feest en sfeer in de tent en hoe is die jongen ooit in die paal gekomen om daarna ook nog tot aan de nok van de tent klimmen?! Na eerst nog ff geteased te hebben met een voodoo sampletje halverwege de set knalde aan het eind natuurlijk de Voodoo People remix uit de speakers om daarna met Killing in the name nog een keer iedereen door de tent te stuiteren. Pendulum was erg vet! Perfecte afsluiter van een geweldig weekend, vond de sfeer heel erg relaxed en het viel me erg mee hoe druk het was. Bijna nooit hoeven te wachten voor eten en drinken en zo'n laatste dag lekker banjeren door en dansen in de modder blijft toch wat hebben
![]()
Nu ik lees dat de directeur van Lowlands heeft gezegd dat hij Radiohead en Arcade Fire op LL 2007 wil hebben dus kan ik al niet meer wachten tot volgend jaar.
Top: Joan As Policewoman, Mew, The Veils, Pendulum, Snow Patrol, Bong-Ra, Gogol Bordello, Guillemots, Loco Loco Road show, Infadels
Goed: Spinvis, a balladeer, Sissor Sisters, Lost Prophets, Muse, korte of helemaal geen rijen voor eten en drinken!
Flop: Fun Loving Criminals, Panic! At the disco, Artic Monkeys