abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 augustus 2006 @ 04:01:38 #101
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_41083999

Werken.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_41084004
wtf
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  woensdag 23 augustus 2006 @ 04:16:00 #103
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_41084054
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 16:33 schreef PietjePuk2 het volgende:
Als ik iemand zoiets hoor zeggen gaan de haren in mijn nek overstaan. Bah.

Mensen, niemand hoeft in Nederland, zoals hun dat zeggen, keihard te werken voor zijn of haar geld.

In de Tweede Wereldoorlog, in de concentratiekampen. DAAR moesten de mensen keihard werken!
Ahhh, het goedkope "holier than thou" gevoel. Doe je goed
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_41084083
quote:

Mensen, niemand hoeft in Nederland, zoals hun dat zeggen, keihard te werken voor zijn of haar geld.

In de Tweede Wereldoorlog, in de concentratiekampen. DAAR moesten de mensen keihard werken!
Er zijn genoeg mensen die keihard moeten werken voor hun geld.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 04:23:13 #105
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_41084094
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 04:21 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mensen die keihard moeten werken voor hun geld.
Nou... niet zo hard als in de concentratiekampen van WOII hoor!!!
Krekker is de bom!
pi_41084124
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 04:23 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Nou... niet zo hard als in de concentratiekampen van WOII hoor!!!
Nee natuurlijk niet, maar wel hard genoeg om elke dag gebroken thuis te komen.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 04:31:08 #107
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_41084129
quote:

Kom maar een maand bij mij werken, kan je in de vette klei gaan batsen. Niet klagen he
  woensdag 23 augustus 2006 @ 04:40:26 #108
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_41084143
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 04:29 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, maar wel hard genoeg om elke dag gebroken thuis te komen.
Wat een onzin, de mensen in de concentratiekampen werkten veel harder en kwamen die gebroken thuis? Niet veel.
Krekker is de bom!
pi_41084144
Nee, de meesten kwamen helemaal niet meer thuis. Maar daar gaat het niet om.

Het is zelfs zover gekomen dat er een storm van verontwaardiging weerklinkt als men zegt dat we misschien beter gewoon weer 40 uur per week moeten werken. Stelletje watjes!

Kom eens in de haven werken. De hele dag lekker mer haken, touwen en kettingen sjouwen. Daar word je pas een bikkel van. Stress? Da's een modeverschijnsel, net als "burnout".
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  woensdag 23 augustus 2006 @ 04:59:17 #110
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_41084169
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 04:41 schreef Daffodil31LE het volgende:

[...]

Kom eens in de haven werken. De hele dag lekker mer haken, touwen en kettingen sjouwen. Daar word je pas een bikkel van. Stress? Da's een modeverschijnsel, net als "burnout".
Zet een gemiddelde havenwerker na de nodige bijscholing op zijn niveau de hele dag achter een pc om te programmeren (kwaliteit programmeerwerk even daargelaten).... Hij is echt zwaar werk gewend... zal hij dit werk nu per definitie dus niet zwaar vinden?

Zet een gemiddelde havenwerker met benodigde bijscholing als manager neer bij een topconcern en laat hem zijn best doen om alles in goede banen te laten lopen (kwaliteit resultaten even daargelaten)... grote kans dat de beste man het werk zwaarder vindt dan zijn werk in de haven.

Laat een gemiddelde havenwerker als hulpverlener praten met getraumatiseerde slachtoffers. Zit hij lekker warm binnen in een comfortabele stoel (wederom resultaten even daargelaten). Zal absoluut niet zwaar voor hem zijn zoiets... toch...?

Punt is, jij lijkt jezelf teveel te staren op het idee dat alleen fysiek werk heeeeel erg zwaar kan zijn. Een misopvatting want er is genoeg werk wat fysiek zo licht als een veertje is, maar geestelijk verschrikkelijk zwaar. Daarnaast verschilt het wel/niet zwaar vinden ook nog eens van persoon tot persoon van functie tot functie. De een zou het nooit volhouden fysiek zwaar werk te doen en de ander zou het nooit volhouden stil te zitten achter een bureau...

Ook werknemers die NIET de hele dag met zware haken, touwen en kettingen sjouwen kunnen het heeel zwaar hebben door bijvoorbeeld de hoge werkdruk.
quote:
Het is zelfs zover gekomen dat er een storm van verontwaardiging weerklinkt als men zegt dat we misschien beter gewoon weer 40 uur per week moeten werken. Stelletje watjes
Tja dit is weer een heel andere discussie... Waarom zou iemand niet enige mate van vrijheid mogen hebben mbt het aantal uren dat hij werkt? Zo iemand verdient immers ook minder dan iemand die 40uur p/w werkt en offert daarmee dus ook wat op.
Krekker is de bom!
pi_41084172
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 04:40 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wat een onzin, de mensen in de concentratiekampen werkten veel harder en kwamen die gebroken thuis? Niet veel.
Ik heb het over de mensen die gewoon een baan hebben, ook daar kan je behoorlijk moe van worden.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 05:04:09 #112
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_41084174
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 05:02 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Ik heb het over de mensen die gewoon een baan hebben, ook daar kan je behoorlijk moe van worden.
Nou... niet zo moe als de mensen in de concentratiekampen van WOII hoor!!!
Krekker is de bom!
pi_41084177
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 05:04 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Nou... niet zo moe als de mensen in de concentratiekampen van WOII hoor!!!
Weet je dat wel zeker??
  woensdag 23 augustus 2006 @ 05:07:19 #114
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_41084180
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 05:06 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Weet je dat wel zeker??
Hmmm... eigenlijk niet...goed punt!

Je hebt me overtuigd!
Krekker is de bom!
pi_41084182
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 05:07 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Hmmm... eigenlijk niet...goed punt!

Je hebt me overtuigd!
Jeeehh
pi_41084184
KreKkeR, ben jij de TS?

Ik bedoel: Je hebt heus wel wat punten, daar niet van, maar je hoeft me niet te gaan overtuigen van het nut wat bepaalde groepen die geen fysiek werk verrichten hebben.

Uiteraard hebben bepaalde mensen die op 't eerste zicht geen flikker doen ook hun nut. Ze hebben mij ook eens "superviser" willen maken maar daar heb ik feestelijk voor bedankt. Ik doe liever iets waar ik op 't eind van de dag op kan terugkijken met een gevoel van "zo, nou heb ik iets gedaan" in plaats van mensen "aansturen" om iets te doen wat ik zelf stukken beter kan.

Er zijn nu eenmaal mensen die je vreemd aankijken als men hen vertelt dat ze ook eens wat moeten doen in plaats van de hele dag hun neus te zitten leegeten. En weet je wat het grootste probleem is? Dat de meeste voorwerkers en bazen er tegenwoordig al vanuitgaan dat je niets kunt en ze je moeten "aansturen". Die lui krijgen van mij dan ook meteen te horen dat ze 't me best mogen uitleggen of één keer voordoen en dat ik ze dan de rest van de dag niet meer wil horen, zien of ruiken. En dan haal ik meestal een hogere productie dan collegae die er al jaren rondlopen.

Maar dat mag niet, want dan ben je een matennaaier. Dan moeten de anderen maar weer een voorbeeld aan jou nemen...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  woensdag 23 augustus 2006 @ 08:43:22 #117
91615 ZZtopSpeed
Zedde gij ja..
pi_41084888
HBO Communicatie, dat is de knutselploeg van het HBO. Echt bizar dat die opleiding als HBO wordt aangemerkt, want dat is echt een belabberd niveau. Nu snap ik ook dat TS de betekenis van hard werken niet begrijpt, want dat hoef je op die opleiding dus nooit te doen. 1 voordeel: het stikt er van de mooie vrouwen!
  woensdag 23 augustus 2006 @ 08:49:52 #118
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_41084953
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 05:09 schreef Daffodil31LE het volgende:
KreKkeR, ben jij de TS?

Ik bedoel: Je hebt heus wel wat punten, daar niet van, maar je hoeft me niet te gaan overtuigen van het nut wat bepaalde groepen die geen fysiek werk verrichten hebben.

Uiteraard hebben bepaalde mensen die op 't eerste zicht geen flikker doen ook hun nut. Ze hebben mij ook eens "superviser" willen maken maar daar heb ik feestelijk voor bedankt. Ik doe liever iets waar ik op 't eind van de dag op kan terugkijken met een gevoel van "zo, nou heb ik iets gedaan" in plaats van mensen "aansturen" om iets te doen wat ik zelf stukken beter kan.
Ik denk dat je me toch niet helemaal begrijpt. Sterker nog, ik denk dat je me helemaal niet begrijpt... Ik heb het namelijk niet over het wel/geen nut hebben van niet fysieke functies. Dat ook niet fysiek-zware functies nuttig kunnen zijn is zo overduidelijk dat er geen discussie over nodig is. Nee ik stel dat functies die fysiek heel licht zijn toch extreem zwaar kunnen zijn, geestelijk wel te verstaan.

Overal heb je mensen die niks uit willen voeren, tussen de handwerkers en de 'hoofdwerkers' en zelfs tussen de verschillende typen leidinggevenden.

Dat jij bij zaken als 'aansturen' meteen denkt aan de term 'supervisor' zegt eigenlijk al meer dan je denkt. Managen is niet het zelfde als toezicht houden en verder uit je neus vreten. Een zware management/leidinggevende functie kan naast grote verantwoordelijkheden ook nog eens betekenen dat je de hele dag door, aan een stuk door bezig bent met vergaderen (en nee dat is niet lekker niks doen zoals jij misschien denkt), lezen, stukken schrijven, analyseren, met werknemers in gesprek gaan, etc....

En als jij denkt dat je op zulk werk niet zou kunnen terugkijken met "zo nu heb ik iets gedaan" denk ik dat je echt een TOTAAL verkeerd beeld hebt van dit soort functies. Misschien een keertje meelopen of ruilen met een ECHTE leidinggevende bij een ander bedrijf?

Ik weet overigens ook niet waar jij op baseert dat de meeste bazen er tegenwoordig al vanuitgaan dat je niets kunt. Wellicht dat je zelf slechte ervaringen hebt met jouw leidinggevenden (zou jouw visie enigszins verklaren), maar ik betwijfel of dat representatief is voor leidingevenden in het algemeen en in alle sectoren .

Ik durf zelfs te wedden dat er een grote kans is dat er genoeg management/directie functies zijn die 10x zoveel van jouw energie zouden vergen als jouw huidige functie.
Krekker is de bom!
pi_41085281
quote:

Er zijn in tegenstelling tot wat jij denkt nog steeds mensen die kei hard moeten werken voor hun geld, al is dat maar 0.55% van de totale bevolking ofzo, klopt wel ongeveer.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:15:40 #120
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_41085317
Ik denk altijd dit als ik al die managers denk:
"To many chiefs, to little indians"

Kom man, managers zijn het grootste uitschot wat er is.
Dat weet toch iedereen.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:02:45 #121
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_41086222
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:15 schreef type_29 het volgende:
Ik denk altijd dit als ik al die managers denk:
"To many chiefs, to little indians"

Kom man, managers zijn het grootste uitschot wat er is.
Dat weet toch iedereen.
"Ik hou niet zo van generaliseren, dat doen die Surinamers ook altijd"

!
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_41086535

Wat een stelletje infantiele josti's hier zeg. Niet normaal meer. Die gozer met zogenaamde grappige plaatje van "Easycampf" spant de kroon.
I think I'm a banana tree
pi_41086645
Komt waarschijnlijk door je 'been there, done that' houding, dat ergert.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:19:29 #124
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41086687
quote:

Wat een gelul zeg.
Heb jij de WO2 meegemaakt dat je dat zo goed weet?
Verhalen misschien wel gehoord maar misschien vonden zij ook wel dat ze hard moesten werken net zoals de mensen van nu.

Maar het is wel zo dat het populaire taal om te zeggen dat je keihard werkt voor je centen. Net zoals je "druk" bent.
Iedereen moet druk zijn en keihard werken want anders hoor je er niet bij....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_41086717
Ho maar hoor, we hebben alle pogingen tot "kijk hoe rebels ik ben" al gehad hoor Weinig origineel meer.

De punten zijn duidelijk gemaakt. Jullie werken dus ook allemaal keihard. Respect!

[ Bericht 9% gewijzigd door PietjePuk2 op 23-08-2006 10:31:05 ]
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:29:47 #126
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_41086946
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:20 schreef PietjePuk2 het volgende:
Ho maar hoor, we hebben allemaal pogingen tot "kijk hoe rebels ik ben" al gehad hoor Weinig origineel meer.

De punten zijn duidelijk gemaakt. Jullie werken dus ook allemaal keihard. Respect!
Jouw punt is ook al lang duidelijk gemaakt hoor .
En ik zie weinig users zeggen dat ze keihard werken. Wel een hoop users die itt tot jou wel met zinnige argumenten komen waaruit blijkt dat je stelling nergens op slaat.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:42:19 #127
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_41087275
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:20 schreef PietjePuk2 het volgende:
Ho maar hoor, we hebben alle pogingen tot "kijk hoe rebels ik ben" al gehad hoor Weinig origineel meer.

Leuk zo'n sarcastische opmerking. Ik zie weinig mensen hier zeggen dat ze zelf vinden dat ze hard werken. Maar wij hebben wel respect voor mensen die hard werken door te erkennen dat ze hard voor hun geld moeten werken. Ik heb vaker tegen vrienden van mij gezegd, dat ik niet begrijp hoe ze het volhouden. Ze komen elke dag gebroken terug van het werk. ik vraag me af of ze niet voor hun 40e helemaal op zijn.

Ik krijg toch zo'n hekel aan blaagjes zoals de TS die nog niks in hun leven hebben meegemaak die zich afreageren op mensen die wel een nut hebben in de maatschappij.
Horrible Cunt!
pi_41087295
Mwa, ik reageer maar niet.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:57:48 #129
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_41087689
Voor een communicatie-scholier communiceer je bar slecht.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_41087767
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:42 schreef tong_poh het volgende:

Ik krijg toch zo'n hekel aan blaagjes zoals de TS die nog niks in hun leven hebben meegemaak
Vertel eens, hoe weet jij dat dan? Heb je een groot rood broek ofzo?

Ga toch fietsen man...
  woensdag 23 augustus 2006 @ 11:04:55 #131
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_41087859
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 16:47 schreef PietjePuk2 het volgende:

[..]

Ja, zeg, goh. Inderdaad keihard werken! Elk uur pauze en een bakkie koffie
Helaas gaat dat niet op... Je werkt niet voor de overheid...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  woensdag 23 augustus 2006 @ 18:13:08 #132
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_41100937
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 11:01 schreef PietjePuk2 het volgende:

[..]

Vertel eens, hoe weet jij dat dan? Heb je een groot rood broek ofzo?

Ga toch fietsen man...
Het is toch overduidelijk, je gedraagt je als een klein kind. Je komt met een gewaagde stelling waar bijna niemand het mee eens is. Dus hoe ga je reageren? Juist! Als een klein verwend kind die zijn zin niet krijgt.

Het feit is, dat er genoeg mensen alleen al in Nederland hard genoeg werken. Jij vindt burn-out een mode verschijnsel. Ga eens praten met mensen die er last van hebben. Vertel het hun eens recht in het gezicht.

Ach wat, ik ga er geen tijd maar aan besteden. Je doet er maar mee wat je wil. We spreken elkaar wel over een paar jaar als je meer levenservaring hebt.
Horrible Cunt!
pi_41103366
Ja, oke.
pi_41103462
quote:

Ga toch krassen
hi
pi_41103498
Whehe, Linc the Sink! Jij moet toch weten wat hard werken is? In Fox River bijvoorbeeld.

Over 10 minuten aflevering 1 van seizoen 2 binnen
pi_41103679
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 19:33 schreef PietjePuk2 het volgende:
Whehe, Linc the Sink! Jij moet toch weten wat hard werken is? In Fox River bijvoorbeeld.

Over 10 minuten aflevering 1 van seizoen 2 binnen
Nu pass? Is een erge aflevering
hi
pi_41104293
Nu pas ja. Staat pas sinds een uur op "de" torrentsite dus

Waarom heb je trouwens de nickname van je broer? Je nick is Linc the Sink terwijl jij Michael ben? Moet dat niet Fish zijn dan
pi_41104699
dude ik heb er hard voor gewerkt en ik heb het gehaald...!!!!!
  woensdag 23 augustus 2006 @ 21:13:50 #139
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_41106931
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 16:47 schreef PietjePuk2 het volgende:

[..]

Ja, zeg, goh. Inderdaad keihard werken! Elk uur pauze en een bakkie koffie
uh?

7 uur beginnen, half 10 pauze, een half uurtje, half 1 pauze, half uurtje, 4 uur naar huis, 5 uur/half 6 thuis.

elk uur pauze?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')