Ahhh, het goedkope "holier than thou" gevoel. Doe je goedquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:33 schreef PietjePuk2 het volgende:
Als ik iemand zoiets hoor zeggen gaan de haren in mijn nek overstaan. Bah.
Mensen, niemand hoeft in Nederland, zoals hun dat zeggen, keihard te werken voor zijn of haar geld.
In de Tweede Wereldoorlog, in de concentratiekampen. DAAR moesten de mensen keihard werken!
Er zijn genoeg mensen die keihard moeten werken voor hun geld.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:33 schreef PietjePuk2 het volgende:
Mensen, niemand hoeft in Nederland, zoals hun dat zeggen, keihard te werken voor zijn of haar geld.
In de Tweede Wereldoorlog, in de concentratiekampen. DAAR moesten de mensen keihard werken!
Nou... niet zo hard als in de concentratiekampen van WOII hoor!!!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 04:21 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die keihard moeten werken voor hun geld.
Nee natuurlijk niet, maar wel hard genoeg om elke dag gebroken thuis te komen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 04:23 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nou... niet zo hard als in de concentratiekampen van WOII hoor!!!![]()
Kom maar een maand bij mij werken, kan je in de vette klei gaan batsen. Niet klagen hequote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:33 schreef PietjePuk2 het volgende:
Wat een onzin, de mensen in de concentratiekampen werkten veel harder en kwamen die gebroken thuis? Niet veel.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 04:29 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, maar wel hard genoeg om elke dag gebroken thuis te komen.
Zet een gemiddelde havenwerker na de nodige bijscholing op zijn niveau de hele dag achter een pc om te programmeren (kwaliteit programmeerwerk even daargelaten).... Hij is echt zwaar werk gewend... zal hij dit werk nu per definitie dus niet zwaar vinden?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 04:41 schreef Daffodil31LE het volgende:
[...]
Kom eens in de haven werken. De hele dag lekker mer haken, touwen en kettingen sjouwen. Daar word je pas een bikkel van. Stress? Da's een modeverschijnsel, net als "burnout".
Tja dit is weer een heel andere discussie... Waarom zou iemand niet enige mate van vrijheid mogen hebben mbt het aantal uren dat hij werkt? Zo iemand verdient immers ook minder dan iemand die 40uur p/w werkt en offert daarmee dus ook wat op.quote:Het is zelfs zover gekomen dat er een storm van verontwaardiging weerklinkt als men zegt dat we misschien beter gewoon weer 40 uur per week moeten werken. Stelletje watjes
Ik heb het over de mensen die gewoon een baan hebben, ook daar kan je behoorlijk moe van worden.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 04:40 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat een onzin, de mensen in de concentratiekampen werkten veel harder en kwamen die gebroken thuis? Niet veel.
Nou... niet zo moe als de mensen in de concentratiekampen van WOII hoor!!!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 05:02 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ik heb het over de mensen die gewoon een baan hebben, ook daar kan je behoorlijk moe van worden.
Weet je dat wel zeker??quote:Op woensdag 23 augustus 2006 05:04 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nou... niet zo moe als de mensen in de concentratiekampen van WOII hoor!!!![]()
Jeeehhquote:Op woensdag 23 augustus 2006 05:07 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hmmm... eigenlijk niet...goed punt!![]()
Je hebt me overtuigd!![]()
Ik denk dat je me toch niet helemaal begrijpt. Sterker nog, ik denk dat je me helemaal niet begrijpt... Ik heb het namelijk niet over het wel/geen nut hebben van niet fysieke functies. Dat ook niet fysiek-zware functies nuttig kunnen zijn is zo overduidelijk dat er geen discussie over nodig is. Nee ik stel dat functies die fysiek heel licht zijn toch extreem zwaar kunnen zijn, geestelijk wel te verstaan.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 05:09 schreef Daffodil31LE het volgende:
KreKkeR, ben jij de TS?
Ik bedoel: Je hebt heus wel wat punten, daar niet van, maar je hoeft me niet te gaan overtuigen van het nut wat bepaalde groepen die geen fysiek werk verrichten hebben.
Uiteraard hebben bepaalde mensen die op 't eerste zicht geen flikker doen ook hun nut. Ze hebben mij ook eens "superviser" willen maken maar daar heb ik feestelijk voor bedankt. Ik doe liever iets waar ik op 't eind van de dag op kan terugkijken met een gevoel van "zo, nou heb ik iets gedaan" in plaats van mensen "aansturen" om iets te doen wat ik zelf stukken beter kan.
Er zijn in tegenstelling tot wat jij denkt nog steeds mensen die kei hard moeten werken voor hun geld, al is dat maar 0.55% van de totale bevolking ofzo, klopt wel ongeveer.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:33 schreef PietjePuk2 het volgende:
"Ik hou niet zo van generaliseren, dat doen die Surinamers ook altijd"quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:15 schreef type_29 het volgende:
Ik denk altijd dit als ik al die managers denk:
"To many chiefs, to little indians"
Kom man, managers zijn het grootste uitschot wat er is.
Dat weet toch iedereen.
Wat een gelul zeg.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:33 schreef PietjePuk2 het volgende:
Jouw punt is ook al lang duidelijk gemaakt hoorquote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:20 schreef PietjePuk2 het volgende:
Ho maar hoor, we hebben allemaal pogingen tot "kijk hoe rebels ik ben" al gehad hoorWeinig origineel meer.
De punten zijn duidelijk gemaakt. Jullie werken dus ook allemaal keihard. Respect!
Leuk zo'n sarcastische opmerking. Ik zie weinig mensen hier zeggen dat ze zelf vinden dat ze hard werken. Maar wij hebben wel respect voor mensen die hard werken door te erkennen dat ze hard voor hun geld moeten werken. Ik heb vaker tegen vrienden van mij gezegd, dat ik niet begrijp hoe ze het volhouden. Ze komen elke dag gebroken terug van het werk. ik vraag me af of ze niet voor hun 40e helemaal op zijn.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:20 schreef PietjePuk2 het volgende:
Ho maar hoor, we hebben alle pogingen tot "kijk hoe rebels ik ben" al gehad hoorWeinig origineel meer.
De punten zijn duidelijk gemaakt. Jullie werken dus ook allemaal keihard. Respect!
Vertel eens, hoe weet jij dat dan? Heb je een groot rood broek ofzo?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:42 schreef tong_poh het volgende:
Ik krijg toch zo'n hekel aan blaagjes zoals de TS die nog niks in hun leven hebben meegemaak
Helaas gaat dat niet op... Je werkt niet voor de overheid...quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:47 schreef PietjePuk2 het volgende:
[..]
Ja, zeg, goh. Inderdaad keihard werken! Elk uur pauze en een bakkie koffie
Het is toch overduidelijk, je gedraagt je als een klein kind. Je komt met een gewaagde stelling waar bijna niemand het mee eens is. Dus hoe ga je reageren? Juist! Als een klein verwend kind die zijn zin niet krijgt.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:01 schreef PietjePuk2 het volgende:
[..]
Vertel eens, hoe weet jij dat dan? Heb je een groot rood broek ofzo?
Ga toch fietsen man...
Ga toch krassenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:33 schreef PietjePuk2 het volgende:
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:33 schreef PietjePuk2 het volgende:
Whehe, Linc the Sink! Jij moet toch weten wat hard werken is? In Fox River bijvoorbeeld.
Over 10 minuten aflevering 1 van seizoen 2 binnen
uh?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:47 schreef PietjePuk2 het volgende:
[..]
Ja, zeg, goh. Inderdaad keihard werken! Elk uur pauze en een bakkie koffie
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |