Ik heb er zelfs 3quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:13 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
wat doe je hier dan![]()
tyft lekker op naar het toetsenisten topic
Mooi die non profit dingen lekker goedkoopquote:
Hmmmmm twijfelgevalletje, blijf nog maar ff zitten dan.quote:
Heb nog wel een mooie VOX Wah te koop voor je.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:27 schreef Hammet het volgende:
Ik ga maar denk ik eens die Toneport kopen, ik heb al ruim anderhalf jaar niets meer aan mijn GAS gedaan
Een wah in de vorm van een gele kikkerquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:34 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Heb nog wel een mooie VOX Wah te koop voor je.
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:41 schreef Desensitized het volgende:
En dat bestand is dus groter dan 300KB. Last van dyslexie of ben je gewoon dom?
How Rude!![]()
www.tinypic.comquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:41 schreef Desensitized het volgende:
En dat bestand is dus groter dan 300KB. Last van dyslexie of ben je gewoon dom?
How Rude!![]()
10 euro geboden !quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:47 schreef Hammet het volgende:
Ik heb al een wah (die ik eigenlijk nooit gebruikt)
Een wahquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:01 schreef Thomzzzzz het volgende:
127,50 geboden(waar hebben we het over?)
TerugVindPlectrum
VERKOCHT!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:01 schreef Thomzzzzz het volgende:
127,50 geboden(waar hebben we het over?)
TerugVindPlectrum
Try this one! zal je echt niet tegenvallen! Ik heb hem alleen nog nooit in NL gezien.. zal er vast zijn hoor, daar niet van..quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:14 schreef Hammet het volgende:
Cool, ik zoek ook nog een steelstring in die prijscategorie namelijk. Tot nu valt alles waar ik op heb gespeeld tegen.
waar staat ie? En is hij in perfecte staat? Wat was het type ook alweer?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:15 schreef Desensitized het volgende:
Die wah van mij staat op 100 euro. Nette prijs toch?
Probeer eens een instap model van Martin of Taylor... goede gitaren, zeer betaalbaar!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:14 schreef Hammet het volgende:
Cool, ik zoek ook nog een steelstring in die prijscategorie namelijk. Tot nu valt alles waar ik op heb gespeeld tegen.
Dat zeker.. ook hele mooie gitaren alleen die martin's in die prijsklasse zien er mij te nieuw uit, klinkt dat gek? Die Taylors zijn prachtig in die prijsklassequote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:19 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Probeer eens een instap model van Martin of Taylor... goede gitaren, zeer betaalbaar!
Zien je er te nieuwe uit... leg effe uit, you kinda lost me here...quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:20 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Dat zeker.. ook hele mooie gitaren alleen die martin's in die prijsklasse zien er mij te nieuw uit, klinkt dat gek? Die Taylors zijn prachtig in die prijsklasse
Die body ziet er zo licht uit het is geen donkere lak wat erop zit. Die echte duurdere martin's (die donker bruine modellen en die echte western modellen met lichtbruin hout) hebben mooie kleuren maar die goedkopere vallen tegen alhoewel het geluid alles behalve tegenvalt.. Tussen die 2 gitaren in die prijsklasse zou ik voor de taylor gaan.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:21 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Zien je er te nieuwe uit... leg effe uit, you kinda lost me here...
Mooie koop, Prep!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:10 schreef Prep2Fight het volgende:
Mn nieuwe gitaar:
[afbeelding]
geweldig ding!
Rocktime deel 2, om verder te gaan met het notenschrift leren.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:18 schreef Desensitized het volgende:
Welke?
Beetje kansloos, vind je niet?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:51 schreef Jorikjet het volgende:
en ik ben vanmorgen marktplaats langs gegaan en op allerlei telecasters 300 geboden, ookal zijn ze meer waard![]()
Kan je eens iets opnemen met zo'n ding?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 17:36 schreef Thomzzzzz het volgende:
En ik heb zojuist de Ebow van een vriend geleend... heb net al zitten klooien Ebow + delay = echt vet!
Om maar even met Will Smith in Independence Day te spreken: I have got to get me one of these!
[afbeelding]
Ja maar dat red ik vandaag niet meer, morgen ben je de eerstequote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:07 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Kan je eens iets opnemen met zo'n ding?
die samples klinken bagger, maar het klinkt wel alsof je er coole dingen mee kunt doen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:56 schreef Neidropje het volgende:
ebow samples: http://www.ebow.com/ebow/sounds.htm
(van de site) op die oefentape (ja je krijgt er een BANDJE bij) die ergens op internet staat maar die ik neit meer kan vinden staan mooiere
Zo! Mensenhandel is dus eindelijk weer legaalquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:56 schreef Neidropje het volgende:
(ja je krijgt er een BANDJE bij)
Ik weet het niet. Guitarport kun je proberen, maar daar heb je ook extra hardware voor nodig.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:43 schreef imported_sphinx het volgende:
zijn er nog meer programmaatjes zoals Guitar Rig die misschien iets simpeler zijn?
(amplitube is al van het lijstje) want Guitar rig werkt voor geen meter op 3 pc's die ik heb geprobeerd..
Any suggestions?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 17:16 schreef Even het volgende:
Wat is nou het beste Overdrive pedaal wat je kan kopen? Met max 3 knoppenHeb nu namelijk ook Metal met 6 draaiknopjes maar word veel te ingewikkeld..
Ik wil gewoon een knop voor de Level, 1 voor Tone en 1 voor Gain...
Owja en hij moet niet te veel richting distortion gaan ik heb al distortion pedaal
I don't thinks it funny tralalalalalaquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:26 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Guitarport kun je proberen, maar daar heb je ook extra hardware voor nodig.
Ik denk bij de TT trouwens de hele tijd 'it's all about the dumdumdududumdum...'![]()
Dat is echt zo'n kutnummer dat blijft hangenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:26 schreef Svyatagor het volgende:
Ik denk bij de TT trouwens de hele tijd 'it's all about the dumdumdududumdum...'![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sure 'nuff 'n Yes I Do
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
FOK!kers maken muziek.
Ik ken het nummer nietquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:26 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Als je het hoort wel. Maar dat moet je dus effe zien te voorkomenquote:
quote:It's all about the money
It's all about the dum dum du du du dum
I don't think it's funny
To see us fade away
It's all about the money
It's all about the dum dum du du du dum
And I think we got it all wrong anyway
gast die is echt flauwquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:43 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Zo! Mensenhandel is dus eindelijk weer legaal
* NASDAQbastardo begint snel een business
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:15 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Als je het hoort wel. Maar dat moet je dus effe zien te voorkomen![]()
[..]
Ja en bedankt hequote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:15 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Als je het hoort wel. Maar dat moet je dus effe zien te voorkomen![]()
[..]
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:14 schreef Jorikjet het volgende:
goedemiddag! het is lekker weer, rond de 20 graden, zonnetje schijnt, en het is een mooie dag om weer gitaar te spelen
Gast ik heb patent op die welkomstekstquote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:14 schreef Jorikjet het volgende:
goedemiddag! het is lekker weer, rond de 20 graden, zonnetje schijnt, en het is een mooie dag om weer gitaar te spelen
hoe ziek dan wel?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:55 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Gast ik heb patent op die welkomstekst![]()
Niet dat het hier erg goed gaat ik ben ziek![]()
En niet zo'n beetje.
Jahquote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:03 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
hoe ziek dan wel?
ingewanden uitgekotst enzo?
dan speel ik wel wat meer om het te compenserenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:04 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Jah![]()
Gelukkig staat mijn pc naast mijn bed, maar van gitaarspelen zal niet heel veel komen vandaag.
Ibanezquote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:08 schreef Elmo1608 het volgende:
Ik heb toch besloten om m'n eerste gitaar niet 2e hands te kopen. Ben wat rond gaan kijken bij verschillende winkels en nu is m'n vraag: Wat vinden jullie van de Ibanez GRG170DX als beginnersgitaar? linkje: http://www.ibanez.co.jp/eg_page.php?AREA_ID=3&PAGE_ID=474&COLOR=CL01&MODEL_NO=GRG170DX
VaderJackob beterschap!
maar, het is wel een compleet andere gitaar. deze is een stuk minder puntig enzo en het ligt er maar net aan wat je mooi vindt.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:17 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ibanez![]()
Als ik me niet vergis is dat het instapmodel van ibanez, prijs kwaliteit zit wel oke!
Persoonlijk zou ik dan voor de sa 120 bk gaan. kost je 250 euro maar de kwaliteit is al gelijk zo veel beter (qua spelen echt heel veel). dunne body waardor hij gewoon heel lekker ligt dunne hals wat erg lekker speelt. en de snaren echt lekker dicht op de frets dat je ze met minimale inspanning kan indrukken. (en de kop is gewoon de mooiste kop van alle Ibanezzen)
Dankjewel![]()
Dat is waar. Maar ik heb zelf erg goede ervaringen met de sa 120, hij speelt lekker en hij klinkt goed. Is wat duurder dan een instapgitaar maat het geld zeker waard, aangezien je er als beginner denk ik wel een paar jaartjes mee vooruit kan (iets wat ik bij sommige instapgitaren betwijfel).quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:33 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
maar, het is wel een compleet andere gitaar. deze is een stuk minder puntig enzo en het ligt er maar net aan wat je mooi vindt.
Vind het allebei wel wat hebben...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:33 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
maar, het is wel een compleet andere gitaar. deze is een stuk minder puntig enzo en het ligt er maar net aan wat je mooi vindt.
Je moet kijken naar de series, en dan komt de SA serie er het beste uit.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:39 schreef Elmo1608 het volgende:
[..]
Vind het allebei wel wat hebben...![]()
Voor die ¤250 heb je ook een GRG 270.
Welke is nu beter?
Aangezien die GRG270 H-S-H heeft en die SA120 H-H, of maakt dat niets uit?
Hoeveel wil je max uitgeven ?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:39 schreef Elmo1608 het volgende:
[..]
Vind het allebei wel wat hebben...![]()
Voor die ¤250 heb je ook een GRG 270.
Welke is nu beter?
Aangezien die GRG270 H-S-H heeft en die SA120 H-H, of maakt dat niets uit?
Dan zou ik persoonlijk ook voor de ibanez SA gaanquote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:54 schreef Elmo1608 het volgende:
Ik bedoelde idd 250 voor de gitaar. Dus versterker en kabels komen daar nog bij...
Dan zou ik zeker voor de SA gaanquote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:54 schreef Elmo1608 het volgende:
Ik bedoelde idd 250 voor de gitaar. Dus versterker en kabels komen daar nog bij...
Geloof me dat je binnen die tijd allang een andere gitaar wil, niet omdat deze niet goed genoeg is maar gewoon omdat je meer erbij wil hebbenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:57 schreef Elmo1608 het volgende:
Kan ik hier dan wel een jaar of 2-3 mee spelen?
Helemaal waarquote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:59 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Geloof me dat je binnen die tijd allang een andere gitaar wil, niet omdat deze niet goed genoeg is maar gewoon omdat je meer erbij wil hebbenDaar kan iedereen hier wel over mee praten
Maar hier kan je wel de eerste 2-3 jaar mee vooruit hoor![]()
gekquote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:39 schreef Svyatagor het volgende:
Ik heb zeker tien jaar met maar één gitaar gespeeld![]()
Als beginner moet je echt geen Floyd hebben op je gitaarquote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:56 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dan zou ik persoonlijk ook voor de ibanez SA gaan
http://www.feedback.nl/?id=55&b=SA120BK
zeer goed voor de prijsklasse
Tis geen floyd he, maar dat is misschien wel een nadeel maar het is gewoon een fijne gitaar om op te spelen in die prijsklasse.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:38 schreef Even het volgende:
[..]
Als beginner moet je echt geen Floyd hebben op je gitaarHeb je helemaal niks aan
Ik zit er aan te denken ommisschien een keer zoiets aan te schaffenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:58 schreef Even het volgende:
Oow ik keek snel en dacht dat het een floyd wasMaja dat is echt niet handig als beginner, ik zelf zou er nooit 1 willen.. Maar dat is meer omdat ik nogal eens naar drop D ga of een halve stap omlaag OF een hele
Dan is het niet echt handig
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:24 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Staat het precies uitgelegt
mongool![]()
Check de video''s![]()
![]()
![]()
laf joe![]()
![]()
Hmmmz dat ziet er wel handig uitquote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:00 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik zit er aan te denken ommisschien een keer zoiets aan te schaffen
http://www.tremol-no.com/
-Je floyd helemaal vast zetten
-Helemaal los dus gewoon zoals die nu ook is
-Of alleen dive mode
Zodat je lekker makkelijk naar drop D kunt gaan.
ja die, maar buigen ze met 1.2 mm nog? ik wil geen slap ding, maar een stuk steen hoeft ook niet.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:06 schreef Jorikjet het volgende:
dat is toch met dat schildpadje erop? ik heb altijd iets van 1.2 mm, ongeacht merk...
Ik gebruik idd ook altijd deze 2, doen het perfectquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:10 schreef NASDAQbastardo het volgende:
0.73, de gele, buigen aardig mee. Maken ook een beetje een klik/kras geluid. 0.88 (groen) buigt niet tot amper mee, dat is voor mij de perfecte dikte. Alles daarboven vind ik té dik.
maar wel gemaakt natuursteen of roestvrij staal hoop ik?quote:
quote:
Pfftquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:36 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
maar wel gemaakt natuursteen of roestvrij staal hoop ik?
anders kun je net zo goed tegen de snaren blazen![]()
ligt er ook aan waar ze van gemaakt zijn natuurlijk he. nylon verschilt bijvoorbeeld nogal van andere plastics enzo.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:56 schreef Hammet het volgende:
Dunne plectra zijn heel fijn voor akoestische slagpartijtjes, ik vind het dan wel mooi als je zo af en toe het plectrum zo hoort 'floppen'.
Bij een electrische gitaar speel ik t liefst met 1,2mm of nog dikker.
een penny met een vloeitje eromheen!quote:
Serieus. dat doe ik echt bijna altijd. Klinkt zo lekker als je blues speelt bijv. echt te gek.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:26 schreef Jorikjet het volgende:
ik speel ook wel eens met een stuiver/20cent/10cent als er geen plectrum in de buurt is... alleen blijft de stuiver plakken aan me elementen.
brian may van queen (duh) speelde altijd met een penny, en heeft later zijn eigen penny's laten maken
[afbeelding]
Klopt, krijg je een mooi egaal en solide akoestisch geluid van... 't gaat alleen minder hard, maar daar kun je goed mee leven!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:56 schreef Hammet het volgende:
Dunne plectra zijn heel fijn voor akoestische slagpartijtjes, ik vind het dan wel mooi als je zo af en toe het plectrum zo hoort 'floppen'.
Bij een electrische gitaar speel ik t liefst met 1,2mm of nog dikker.
Geen last van neequote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:18 schreef imported_sphinx het volgende:
geen gesloopte snaren dus?
Kneus...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:51 schreef imported_sphinx het volgende:
meh, ik speel geen jazz he.
Ik had geen enkel probleem met het installeren van de demo andersquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:43 schreef imported_sphinx het volgende:
zijn er nog meer programmaatjes zoals Guitar Rig die misschien iets simpeler zijn?
(amplitube is al van het lijstje) want Guitar rig werkt voor geen meter op 3 pc's die ik heb geprobeerd..
Weet jij wat het verschil is tussen rood en zwart? De zwarte (III) ziet er op dat plaatje wat meer "stubby" uit, maar zijn er nog meer verschillen?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 01:05 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Kneus...
Ik speel geen jazz, maar om de redenen die ik net in de voorgaande post opnoemde vind ik dit de fijnste plectrums die ik kan vinden... boeie hoe dat ding heet, ik gebruik em waar ik em voor wil gebruiken!
Dat moet ookquote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:47 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Over die Jazz dingen hoor ik zo veel goeds, ik ga me er ook maar eens aan wagen
Die rode zijn wat gladder, ook van een ander materiaal. Ik vind zelf de rode net even wat fijner spelen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 01:27 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Weet jij wat het verschil is tussen rood en zwart? De zwarte (III) ziet er op dat plaatje wat meer "stubby" uit, maar zijn er nog meer verschillen?
Rekenen ze daar eigenlijk ook bezorgkosten? Ik kan het op de site niet vinden...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:10 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ga naar Lordofthestrings.com gegaan, en bestel een lading. Kan je zelf uitzoeken wat je het lekkerst vind
Wat Cynic net zei, de rode zijn helemaal glad, en de zwarte zijn van heeeeeeeel iets ruwer kunststof... ik vind persoonlijk de rode fijner, die zijn volgens mij ook iets harder maar dat kan een illusie zijn... zo voelt het in ieder geval..quote:Op donderdag 24 augustus 2006 01:27 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Weet jij wat het verschil is tussen rood en zwart? De zwarte (III) ziet er op dat plaatje wat meer "stubby" uit, maar zijn er nog meer verschillen?
vanaf 25 euro is het gratis, anders iets van 3 euro ofzo... maar je kunt dus gewoon 4 pakjes bestellen en ze versturen ze voor niksquote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:05 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Rekenen ze daar eigenlijk ook bezorgkosten? Ik kan het op de site niet vinden...
Ik lijk wel echt een aardige kerel... I also take requests!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:07 schreef Desensitized het volgende:
Als je nu ook nog de link plaatst, ben je al helemaal geweldigquote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:55 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Ik lijk wel echt een aardige kerel... I also take requests!
Let op: Instructies bij deze mp3.
De MP3 duurt 2 minuten, 2 stukjes van 1 minuut dus, ik heb de ebow gebruikt als "aanslag", vervolgens gaat mijn gitaar (telecaster) door mijn delay en staat de reverb van mijn versterker aan, daarbij nog wat extra reverb van ProTools...
Het zijn 2 bijna dezelfde stukjes, ter vergelijking. Beide stukjes zijn gemaakt met het lipstick halselement. De eerste is met de toonknop helemaal open, de tweede is met de toonknop helemaal dicht.
Ik hoop dat je een beetje een beeld hebt van de Ebow...
Klik hier voor Ebow sounds!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:07 schreef Desensitized het volgende:
ik geloof dat ze al een behoorlijke tijd 79 kosten... ik vind het wel erg vet, ik wil er zelf ook wel een, deze is van een vriend... maar goed... ik ben ook niet zo'n FX man, dus heel af en toe zo'n geintje moet kunnen...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:12 schreef Hammet het volgende:
Klinkt wel cool, Thomz! Maar dat ding is toch iets van 100 euro? Dat vind ik dan weer een beetje te duur...
Klinkt tof. Denk dat vooral de combinatie met delay goed werkt. Mooie lang uitgesponnen intro's makenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:16 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
ik geloof dat ze al een behoorlijke tijd 79 kosten... ik vind het wel erg vet, ik wil er zelf ook wel een, deze is van een vriend... maar goed... ik ben ook niet zo'n FX man, dus heel af en toe zo'n geintje moet kunnen...
Ja ik heb wel interesse maar hoe klinkt dat ding preciesquote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:08 schreef Jorikjet het volgende:
Spam, Boss turbo distortion
http://koopjes.marktplaat(...)fecten/47683026.html
Okee zou je em voor me vast kunnen houden 50 euro inc. !quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:51 schreef Jorikjet het volgende:
http://www.bossus.com/interactive/pd.html , het derde pedaaltje.
http://www.bosscorp.co.jp/demos/en/DS-2_sound/demo.html
het pedaal is 2 in 1, je hebt de normale distortion (DS-1), en een turbo mode, de DS-2 dus.
Donequote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:53 schreef Jorikjet het volgende:
exclusief verzendkosten!, maar anders gaan we even via de mail verder.
jorik apenstaartje tangelder puntje com
Hij is echt vet! Heb em ook gehad. Klinkt heel erg lekker en je kan er alles mee.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:32 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja ik heb wel interesse maar hoe klinkt dat ding preciesheb je er toevallig samples van ?
Zo niet dan fiets ik vanmiddag nog ff langs de lokale gitaarboer om te kijken of die hem heeft en ff te testen
En waarom heb je hem niet meer danquote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:16 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Hij is echt vet! Heb em ook gehad. Klinkt heel erg lekker en je kan er alles mee.
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:37 schreef Jorikjet het volgende:
heb nog geen mailtje ontvangen dribbel_!
Okee, laat het me maar horen dan als je het weetquote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:44 schreef Jorikjet het volgende:
is goed, maar ik wil eventjes wachten op een vriend van me, hij heeft er miscshien ook wel interesse in, maar kan hem ff niet bereiken. vrienden gaan voor, dan fokkers, en dan marktplaats mensjes.![]()
Eens proberen dan. Ik speel zelf vrijwel alleen maar met de Jim Dunlop 41R-96 Delrin 500 (96mm). Is die Jazz III trouwens geen 1.38mm?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:29 schreef Thomzzzzz het volgende:
Ik speel zelf alleen maar op de rode Jim Dunlop Jazz III... 1 mm, klein, mooi puntje, dicht op de snaren en stevig, dus enorm dynamisch bereik... heerlijk!
ff naar vragen je moet een variabele adapter hebben en dan een snoertje die in meerdere delen vertaktquote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:20 schreef Even het volgende:
Als alles goed gaat heb ik een Boss V-wah en een Boss OD-3 gekocht.. Hoe hebben jullie de voeding geregeld bij meerdere effecten.. Ik geen zin om steeds 9 volt batterijen te moeten kopen.. Ik heb een 9volt transformator maar ik denk dat het niet verstandig is om hier 3 effecten mee te belasten...
Het ligt er een beetje aan; dingen als Delays en Phasers trekken nogal veel stroom, en dan is 1 adapter niet genoeg. Maar een OD en een wah moet wel kunnen, denk ik.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:20 schreef Even het volgende:
Als alles goed gaat heb ik een Boss V-wah en een Boss OD-3 gekocht..
Hoe hebben jullie de voeding geregeld bij meerdere effecten.. Ik geen zin om steeds 9 volt batterijen te moeten kopen.. Ik heb een 9volt transformator maar ik denk dat het niet verstandig is om hier 3 effecten mee te belasten...
En nog een MT-2quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:45 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Het ligt er een beetje aan; dingen als Delays en Phasers trekken nogal veel stroom, en dan is 1 adapter niet genoeg. Maar een OD en een wah moet wel kunnen, denk ik.
moet je even zoeken naar een visualsound one spot (http://www.visualsound.net/1spot.htm) in combinatie met een daisychain.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:20 schreef Even het volgende:
Als alles goed gaat heb ik een Boss V-wah en een Boss OD-3 gekocht..
Hoe hebben jullie de voeding geregeld bij meerdere effecten.. Ik geen zin om steeds 9 volt batterijen te moeten kopen.. Ik heb een 9volt transformator maar ik denk dat het niet verstandig is om hier 3 effecten mee te belasten...
Feedback rotterdam heeft hem in ieder geval ook, dus waarschijnlijk alle feedbackvestigignenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:19 schreef Neidropje het volgende:
[..]
moet je even zoeken naar een visualsound one spot (http://www.visualsound.net/1spot.htm) in combinatie met een daisychain.
Ding kan 1700mA aan en ik power bijna mn hele board mee (wah, jackhammer, ts9, booster, chorus, phaser en mijn ledjes). Goedkope oplossing. Er zijn verschillende die hem verkopen, ik weet in ieder geval http://www.muziekhandel-jukebox.nl/ en die sturen ook op, voor andere winkels moet je even zoeken op het forum van gitaarnet.nl.
als je geld over hebt en ook niet 9v pedalen wilt voeden, moet je zoeken naar een Voodoo Labs Pedal Power II, een ciocks of een burkey flatliner (allemaal rond de 200e maar wel 9v geisoleerde outputs, 12 v en ac.)
[afbeelding]
Ik kan em op die site niet vinden, heb je mss een linkje voor me dat ik hem online kan bestellen? En wat kost dat dingetje want het is precies wat ik zoekquote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:19 schreef Neidropje het volgende:
[..]
moet je even zoeken naar een visualsound one spot (http://www.visualsound.net/1spot.htm) in combinatie met een daisychain.
Ding kan 1700mA aan en ik power bijna mn hele board mee (wah, jackhammer, ts9, booster, chorus, phaser en mijn ledjes). Goedkope oplossing. Er zijn verschillende die hem verkopen, ik weet in ieder geval http://www.muziekhandel-jukebox.nl/ en die sturen ook op, voor andere winkels moet je even zoeken op het forum van gitaarnet.nl.
[afbeelding]
tegen de 20 euroquote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:33 schreef Even het volgende:
[..]
Ik kan em op die site niet vinden, heb je mss een linkje voor me dat ik hem online kan bestellen? En wat kost dat dingetje want het is precies wat ik zoek
Wat hij zegt dus, meestal hebben ze dat soort dingen niet op de site zelf staan maar als je ze even belt of mailt kan je het vast wel krijgenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:37 schreef Neidropje het volgende:
staat waarschijnlijk neit op de site, moet je even naar die gasten maielen (erg vriendelijke mensen daar) even vragen naar de visual sound one spot adapter en de visualsound daisychain
Okay thnx ik ga mailenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:37 schreef Neidropje het volgende:
staat waarschijnlijk neit op de site, moet je even naar die gasten maielen (erg vriendelijke mensen daar) even vragen naar de visual sound one spot adapter en de visualsound daisychain, dan sturen ze ze op als ze in voorraad zijn.
edit:
en anders hier: http://www.maxguitarstore.com/store.php?productID=511
koop dan een nieuwe Epi..quote:
Ehm... ik weet niet bij welke gitaarboer jij bent geweest, maar een goede Epiphone Les Paul Standard heb je hier ook al voor ¤425, en dus niet voor 800+.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:11 schreef Christo_NL het volgende:
Hallo mensen, ik ben sinds kort ook gitarist (noob) en ben een beetje deze gitaristentopics aan het doorlezen voor info.
Ik heb in het begin lang gezocht naar een nieuwe gitaar en wat mij eigenlijk opviel was dat in america je voor weinig geld (3**/ 4**), al een hele leuke gitaar hebt van Les Paul (kijk maar eens op de site van http://www.musiciansfriend.com/. Toen ik er 1 wilde aanschaffen bleken de prijzen in Nederland behoorlijk tegen te vallen en heb toen besloten toch maar naar een lokale muziekboer te gaan. Tot mij verbazing zag ik daar weinig merken die ik op musiciansfriend had gezien en de Les Pauls waren veel duurder (8**). Ben uiteindelijk maar gewoon met een beginnersgitaar weggegaan van Alden, dan komt zo'n duurdere wel over een jaar ofzo, tegen die tijd kan ik dan mooi het verschil zelf testen.
Groet
hmm, interessant. Ik zal daar dan ook wel niet meer heen gaan voor mijn volgende gitaar, hoewel ik me voor kan stellen dat ze niet tegen die inet prijzen op kunnen boxen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 06:32 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ehm... ik weet niet bij welke gitaarboer jij bent geweest, maar een goede Epiphone Les Paul Standard heb je hier ook al voor ¤425, en dus niet voor 800+.
Whehehe. Dream onquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:06 schreef Christo_NL het volgende:
[..]
zodat ik nooit meer ene nieuwe hoef te kopen.
Misschien heg ik het mis hoor, maar volgens mij denk jij dat 'Les Paul' een merk is? 'Les Paul' is een type gitaar, van het merk Gibson of Epiphone. Gibsons zijn idd vrij prijzig, Epiphones zijn een wat goedkopere variant van Gibson, maar voor beginners erg interessante gitaren. Deze zijn er al wel voor rond de ¤400,-quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:11 schreef Christo_NL het volgende:
Hallo mensen, ik ben sinds kort ook gitarist (noob) en ben een beetje deze gitaristentopics aan het doorlezen voor info.
Ik heb in het begin lang gezocht naar een nieuwe gitaar en wat mij eigenlijk opviel was dat in america je voor weinig geld (3**/ 4**), al een hele leuke gitaar hebt van Les Paul (kijk maar eens op de site van http://www.musiciansfriend.com/. Toen ik er 1 wilde aanschaffen bleken de prijzen in Nederland behoorlijk tegen te vallen en heb toen besloten toch maar naar een lokale muziekboer te gaan. Tot mij verbazing zag ik daar weinig merken die ik op musiciansfriend had gezien en de Les Pauls waren veel duurder (8**). Ben uiteindelijk maar gewoon met een beginnersgitaar weggegaan van Alden, dan komt zo'n duurdere wel over een jaar ofzo, tegen die tijd kan ik dan mooi het verschil zelf testen.
Ik heb vervolgens gitaarcursussen van Jamorama gekocht en inmiddels net afgerond. Ook heb ik die Boss Turbo Distortion DS-2 gehaald en die is idd erg vet.
Momenteel probeer ik TABS na te spelen met behulp van Guitar Pro en ach ik vermaak me wel
Misschien dat jullie tips hebben hoe ik mij verder kan ontwikkelen?
Groet
Ok danke, die van 800 daar waas 'n Epiphone, pfff wat een verschil. Ik dacht dat je (wat betreft muziekinstrumenten) 'get what you pay for'.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:42 schreef mberg86 het volgende:
[..]
Misschien heg ik het mis hoor, maar volgens mij denk jij dat 'Les Paul' een merk is? 'Les Paul' is een type gitaar, van het merk Gibson of Epiphone. Gibsons zijn idd vrij prijzig, Epiphones zijn een wat goedkopere variant van Gibson, maar voor beginners erg interessante gitaren. Deze zijn er al wel voor rond de ¤400,-
Gitaren werken voor de meeste mensen verslavend, en veel gitaristen willen met de jaren dan ook steeds meer gitaarspeelgoed kopenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:30 schreef Christo_NL het volgende:
Laat me even in die waan.... nooit meer ene nieuwe... Ik ben immers geen vrouw die de kledingkast wil uitbreiden.
*Word wakker*
Ok, dat een geluid gaat vervelen kan ik me idd wel voorstellen, maar er zijn toch veel manieren om een ander geluid in je gitaar te krijgen? Of bedoel je zelfs dat de look gaat vervelen? Hehe dure hobby zou dat worden, zal m'n vriendin blij mee zijn, oh nee die heeft een eigen baan![]()
Ik heb helemaal geen Wah pedaal nodig maar hij is zo mooiquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:01 schreef Hammet het volgende:
[..]
Gitaren werken voor de meeste mensen verslavend, en veel gitaristen willen met de jaren dan ook steeds meer gitaarspeelgoed kopen. De meeste mensen in dit topic hebben dan al meerdere gitaren en effectpedaaltjes thuis staan. Gitaristen voelen na verloop van tijd een soort drang om meer gear aan te schaffen, het zogenaamde Gear Acquisition Syndrome, kortaf GAS
.
Toen kocht ik een Marshall [half]stackquote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:21 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En waarom heb je hem niet meer dan![]()
Dat kon op mijn aftandse Zoom 3030 al. Nou was dat wel een baggerreverb, maar tochquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:15 schreef Jorikjet het volgende:
bestaat er trouwens een reverb expressie pedaal? dus zoiets als een volume pedaaltje, maar dat je dan meer en minder reverb kan zetten op je spel... lijkt me erg gaaf om mooie geluidjes mee te maken
Ik kan me niet voorstellen dat je een expressie pedaal nodig hebt bij een reverb. Het is juist een effect dat je zo leuk gebruiken met je speeltechniek. Gewoon een EHX holy grail, 89 euro en klaar!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:15 schreef Jorikjet het volgende:
bestaat er trouwens een reverb expressie pedaal? dus zoiets als een volume pedaaltje, maar dat je dan meer en minder reverb kan zetten op je spel... lijkt me erg gaaf om mooie geluidjes mee te maken
[edit]
ik zie dat de EHX holiest grail zoiets kan. je kunt er een expressie pedaal op aansluitenjammer dattie 300 dollar kost
Expressie pedalen kunnen wel tof zijn hoor, als je daar een beetje fatsoenlijk mee om kunt gaan... dat je op bepaalde punten je effect meer dan teveel erin gooit, daar waar nodig een beetje of soms effe uit... best wel oke... (mij te veel moeite en gedoe, aan of uit is zat!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 17:34 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je een expressie pedaal nodig hebt bij een reverb. Het is juist een effect dat je zo leuk gebruiken met je speeltechniek. Gewoon een EHX holy grail, 89 euro en klaar!
Eensch, maar voor een reverb vind ik het een beetje overdone...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:02 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Expressie pedalen kunnen wel tof zijn hoor, als je daar een beetje fatsoenlijk mee om kunt gaan... dat je op bepaalde punten je effect meer dan teveel erin gooit, daar waar nodig een beetje of soms effe uit... best wel oke... (mij te veel moeite en gedoe, aan of uit is zat!)
met een distorted geluid is reverb niet bepaald 'mooi' inderdaad.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:21 schreef Desensitized het volgende:
Inderdaad zo weinig mogelijk pedalen. Nu krijg ik er binnenkort wel een distortion bij
En heb er sinds kort een Boss TU-2 stage tuner tussen. Heerlijk spul! Aanrader!
En ik heb de reverb standaard uit staan. Kunnen ze er net zo goed uit slopen, want die rommel gebruik ik toch nooit.![]()
Een rossende metalversterker?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:45 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Weet iemand nog een rossende metalversterker < ¤1000? Ik heb nu nog een cube 30 en ik zoek een betere tone. Het probleem is dat ik helemaal geen verstand heb van versterkers (Waarom? Omdat die dingen stervens duur zijn, daarom). Het liefst geen modeling dus, en zo'n stack hoeft voor mij nou ook weer niet. Ik zoek dus wat in de combo richting.
Denk ik.
Ik zou wel eens bij Feedback langs kunnen gaan als ik eenmaal een idee heb van wat ik uit wil proberen. Ik heb geen zin om daar uren rond te hangen en al die zware shit naar die testhokken te (laten) slepen
Volledig mee eens. Ik ben ook meer dan tevreden over m'n buizenbakkie.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:05 schreef Jorikjet het volgende:
ik ben ook meer van de less is more
ik wil zoiets als setup als ik een goede buizenamp heb
gitaar > booster > amp en dan footswitchje op de grond om van kanaal te springen, en in de effecten loop een delay en reverb pedaal
Probeer ook eens een tweedehands Mesa F50, ik noemde deze laatst al maar toen reageerde niemand.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:57 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Hehe. Ik zat al een beetje te gassen op deze ja. Iig bedankt, ik zal me eens gaan verdiepen in ENGL.
Edit: Denk dat ik nog even doorspaar voor een Peavey 6505 (aka 5150). Dat wordt volgend jaar dus weer werken
Een Ibanez Iceman (vroeger de IC-300, nu de IC-400) is echt helemaal niet veel waard... ze zien er grappig uit als je van System Of A Down houdt... nieuwprijs 800 euro bij Serlui... dus dat jij eraan ken komen, betekent neem ik aan dat het een tweedehandse is? Iedereen kan namelijk aan zo'n gitaar komen... www.feedback.nl bestel maar!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 02:20 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik ken aan een Ibanez Iceman komen.
Hij is veel waard, maar wat is nou de precieze waarde ?
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:23 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Een Ibanez Iceman (vroeger de IC-300, nu de IC-400) is echt helemaal niet veel waard... ze zien er grappig uit als je van System Of A Down houdt... nieuwprijs 800 euro bij Serlui... dus dat jij eraan ken komen, betekent neem ik aan dat het een tweedehandse is? Iedereen kan namelijk aan zo'n gitaar komen... www.feedback.nl bestel maar!
Ongeacht de staat van de gitaar zou ik er niet meer dan 475 euro voor betalen, en beschadigd zelfs minder...
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:34 schreef Jorikjet het volgende:
zijn gitaar ook
Mja voor 600 euro heb je een even goede gitaar als een SG alleen hoef je dan niet voor het merk te betalenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:15 schreef mberg86 het volgende:
Is ook niet echt mijn smaak nee.. Tegenwoordig speelt die kerel trouwens ook op een Gibson SG, goede keus
Mwhoa wel leuk voor erbij hoorquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:19 schreef VaderJacob het volgende:
Moa een sg is nou ook niet bepaald mijn ding eigenlijk.
Ja en hij hangt ook zo lekker in evenwichtquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:05 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Mwhoa wel leuk voor erbij hoorspeelt best wel lekker korte mensuur en fijne hals.
Kijk ens naar de producten van Digitechquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:15 schreef Jorikjet het volgende:
[edit]
ik zie dat de EHX holiest grail zoiets kan. je kunt er een expressie pedaal op aansluitenjammer dattie 300 dollar kost
Niks geen last van. SG is de enige bespeelbare Gibson...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:06 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ja en hij hangt ook zo lekker in evenwicht
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:06 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ja en hij hangt ook zo lekker in evenwicht
*kuch*es335*kuch*quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:08 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Niks geen last van. SG is de enige bespeelbare Gibson...![]()
Koop een Gibson, dat helpt...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:09 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
*kuch*es335*kuch*
Beetje last van m'n keel de laatste tijd
Kutschool, ik kreeg vandaag per post een bericht dat mijn inschrijving niet binnen was... die heb ik in mei verstuurd, daarna kreeg ik NOG een inschrijfpakket wat ik na telefonisch overleg kon wegdoen en nu WEER! Alles aan de HU is volgens mij KUTquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:58 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[Brian-mode] Haha, hey Thomz, ik zag je op het DC forum van de HU! Ook toevallig, ik heb me daar net op tijd voor ingeschreven (m.a.w. volgende week is het pas officieel) omdat ik een HKU-reject ben
.
Stevige halzen zijn goed, maar Les Pauls kunnen mij niet bekoren!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:25 schreef Thomzzzzz het volgende:
Ontopic... een SG is zeker wel een lekkere gitaar, en een goeie SG hangt ook prima in balans... de enige bespeelbare? Dude, ik heb hier de meest heerlijke Les Paul! Hou op schei uit, de enige... mits je van een stevige hals houdt (dus zeker niet zo'n dunne Ibanez of Fender hals) zijn ze fantastisch te bespelen... ik ben na mijn eerste Squier naar een Epi SG400 overgestapt en daardoor ben ik die dikke halzen gaan liefhebben![]()
Dat mag, kan ik me ook voorstellen, maar dan nog is de SG niet de enige bespeelbare gitaar... sterker nog, omdat ie zo dun en "slap" is, is het een van de minste denk ik eigenlijk...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:46 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Stevige halzen zijn goed, maar Les Pauls kunnen mij niet bekoren!![]()
Ik had het niet over bespeelbare gitaar, maar over Gibson.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:49 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Dat mag, kan ik me ook voorstellen, maar dan nog is de SG niet de enige bespeelbare gitaar... sterker nog, omdat ie zo dun en "slap" is, is het een van de minste denk ik eigenlijk...
Toch hoop ik ooit nog eens de hand te mogen leggen op de ouwe Rickenbacker...
Oh ik heb trouwens vandaag afspraak gemaakt, volgende week zaterdag heb ik een huurcontract per 1 oktober heb ik een appartementje! Yeah!![]()
Haha, prutsers. Ik heb zelf ook 3 keer post van de HKU gehad, elke keer moest ik bellen omdat ze de helft waren vergetenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:25 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Kutschool, ik kreeg vandaag per post een bericht dat mijn inschrijving niet binnen was... die heb ik in mei verstuurd, daarna kreeg ik NOG een inschrijfpakket wat ik na telefonisch overleg kon wegdoen en nu WEER! Alles aan de HU is volgens mij KUTWho the fuck are you, by the way?? (tenminste 1 normaal iemand op school, die gitaar speelt enzo...)
Echte mannen laten de gitaar origineel, met slagplaat!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:50 schreef NASDAQbastardo het volgende:
^Toffe kleur, wat mag dat wezen, een gibson of een epi?
En echte mannen halen de slagplaat eraf.
[..]
Haha, prutsers. Ik heb zelf ook 3 keer post van de HKU gehad, elke keer moest ik bellen omdat ze de helft waren vergeten. Hoe die gasten daar aan hun beroep komen... wie ik ben, een gozer met halflang haar, meestal zwarte kleding en altijd een headset om z'n nek
. Ben trouwens niet op de intro (te laat voor ingeschreven), kheb gehoord dat er donderdag en vrijdag wat in utrecht zelf is, dus wellicht verschijn ik daar.
langzaam op en neer spelen en dan proberen sneller te gaan?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:43 schreef TMan het volgende:
Ha mede gitaristen!
Ff een techniekvraagje, in de hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Als voorbeeld nemen we even one van metallica. In ´t nummer zitten vrij veel snelle triplets (palm muted op de e-snaar), en ik ga er eigenlijk van uit dat je die aan hoort te slaan door je plectrum steeds op/neer te halen. Probleem is, dat krijg ik niet fatsoenlijk voor elkaarHet gaat prima als ik de plectrum alleen omlaag doe de hele tijd, maar dan is 't nogal een uitdaging om de goeie snelheid te halen. Iemand tips?
Mja, dat zal ´t wel worden he. Met een slappe plectrum gaat ´t wel, maar dat wil je niet want dan kun je die solo er niet fatsoenlijk uitkrijgenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:46 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
langzaam op en neer spelen en dan proberen sneller te gaan?
écht snel met alleen down-strokes gaat je namelijk nooit lukken.
Dat noem ik nou constructieve tipsquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:17 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Langzaam oefenen ja. En inderdaad niet met een te dun plectrum, dat maakt het te makkelijk. Je moet proberen exclusief met het puntje van je plectrum te spelen. Als je de snaar met het vlakke deel raakt moet je veel overbodige kracht gebruiken om je plectrum van de snaar af te halen. En dat kost natuurlijk weer tijd. Oefen dus de precisie van je aanslag! Ten tweede is het belangrijk dat je rechterhand altijd ontspannen is. Alleen met een ontspannen hand zul je op hoge snelheid kunnen spelen.
En inderdaad, bagger-intro. 100 euro, X dagen weg, en het dan ook nog verplicht maken. Maargoed. Ik ben ik Erikforce op dat forum, zal me te zijner tijd wel eens introduceren
Offtopic!!!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:31 schreef Jorikjet het volgende:
die intro's zijn leuk! allemaal jonge meisjes in de discotheken in de grote steden
Wij doen nog net alsof we voor wat anders komen...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:47 schreef Desensitized het volgende:
Introducties? Bierweek noemen we dat
Waar je voor altijd mee kunt doen? Dat hangt ervan af wat je eisen zijn en/of zullen worden. Maar voor 1000 euro gitaar + 1000 euro versterker ben je een heel eind!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:41 schreef renz0r het volgende:
Aan hoeveel euro moet ik denken als ik een degelijke electrische gitaar wil hebben met een degelijke versterker waar ik gewoon altijd mee kan doen?
Grapjasquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:50 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Waar je voor altijd mee kunt doen? Dat hangt ervan af wat je eisen zijn en/of zullen worden. Maar voor 1000 euro gitaar + 1000 euro versterker ben je een heel eind!
Absoluut! Voor een starter, gevorderde beginner, kun je voor dat geld ruim wat leuks scoren!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:56 schreef renz0r het volgende:
Heb je voor 700 euro een degelijke gitaar en versterker?
Makkelijk... voor ¤400 krijg je best wel een leuke ibanez of epiphone.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:56 schreef renz0r het volgende:
Heb je voor 700 euro een degelijke gitaar en versterker?
Hoezo dan Grapjas?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:55 schreef Elmo1608 het volgende:
[..]
Grapjas![]()
Voor dat geld krijg inderdaad veel moois, maar je moet natuurlijk wel kijken of het je het geld waard is.
Ja, daar wil je echt de rest van je leven op spelen...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:58 schreef Elmo1608 het volgende:
[..]
Makkelijk... voor ¤400 krijg je best wel een leuke ibanez of epiphone.
Erg mee eensch.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:05 schreef mberg86 het volgende:
Ik denk dat het sowieso moeilijk wordt om een setje te kopen waar je voor altijd mee wil doen. Vooral als je net begint, je hebt dan nog geen idee van wat je zoekt, je kan wel kijken wat je lekker vindt spelen, maar op een gegeven moment wil je waarschijnlijk toch óf een ander geluid óf een bredere hals etc. Ik denk dat je zoiets pas na een aantal jaar ervaring kan zeggen en dan nog wil je waarschijlijk alsnog elke keer wat nieuws. Ook moet je kijken of je met de versterker ook wil gaan optreden ofdat je hem alleen gaat gebruiken op je slaapkamer en wat voor een geluid je wil hebben. Wil je per sé een buizenversterker, dan ben je wat meer kwijt dan wanneer je al voldoende hebt aan wat minder geluid.
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:59 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, daar wil je echt de rest van je leven op spelen...![]()
Ik denk niet dat ik zo'n dure gitaar zou willen hebben eerlijk gezegd.. T klinkt natuurlijk wel heel stoer; ik heb een gitaar/versterker xxxx euro, maar ik zou echt bang zijn om em te beschadigen denk ik....quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:15 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]... die 1000 gitaar + 1000 versterker kwam meer in de buurt, maar zelfs daarmee red je het echt niet! Mijn gitaar alleen was al 2100 euro... dus ik ga niet door voor de wasmachine!
Heeft niks te maken met stoer... sterker nog, de meeste vrienden/kennissen in mijn directe omgeving hebben niks met gitaren, dus met indruk maken heeft het niks te maken...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:51 schreef Even het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik zo'n dure gitaar zou willen hebben eerlijk gezegd.. T klinkt natuurlijk wel heel stoer; ik heb een gitaar/versterker xxxx euro, maar ik zou echt bang zijn om em te beschadigen denk ik....
Mijn gitaar was 650 euro, ik heb em al 5 maanden maar ben nog steeds "bang" om em te beschadigen moet je voorstellen als ie 4 keer zo duuur zou zijn![]()
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:23 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja voor 600 euro heb je een even goede gitaar als een SG alleen hoef je dan niet voor het merk te betalen
Klopt, maar een beetje gelijk heeft ie wel: Je betaalt voor de naam, maar ja, als er niks beters is, dan zul je dus wel moeten!quote:Op zondag 27 augustus 2006 12:56 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
![]()
Iemand die mij voor 600 euro een betere gitaar als n '61 weet, koop ik meteen!
De oudere modellen zijn wel meer hun geld waard, maar de nieuwe SG zijn dus echt niet die 1300 euro waard in principequote:Op zondag 27 augustus 2006 12:56 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
![]()
Iemand die mij voor 600 euro een betere gitaar als n '61 weet, koop ik meteen!
GAS'ers kunnen zich geen nieuwe auto's veroorloven.quote:Op zondag 27 augustus 2006 13:43 schreef Desensitized het volgende:
Ja, je doet nooit je hele leven met hetzelfde spul. Net als dat je niet je hele leven in dezelfde auto rijd.
Ik dan waarschijnlijk wel weer, maar dat doet er even niet toe
en waar haal je die wijsheid vandaan?quote:Op zondag 27 augustus 2006 13:43 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
De oudere modellen zijn wel meer hun geld waard, maar de nieuwe SG zijn dus echt niet die 1300 euro waard in principe![]()
100 jaar. Als je hem normaal behandeld en goed onderhoud zeg maar, dan gaat hij wel je leven lang mee hoor.quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:53 schreef Christo_NL het volgende:
Maar ok, jullie zeggen altijd dat een gitaar niet eeuwig mee gaat. Afgezien of je nieuwe gear erbij koopt en dat je tijdens een wild optreden je nek door midden slaat, in hoeverre 'slijt' een gitaar, zo veel bewegende onderdelen heeft zo'n ding namelijk nietwie durft een gemiddelde leeftijd te noemen bij dagelijks @ home gebruik?
Ja, maar nu is er niets aan.quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:53 schreef Desensitized het volgende:
Die is inderdaad wat overdreven ja.
En Wout, meer spelenKomt het vanzelf!
*mompelt iets over een turbodistortionquote:Op zondag 27 augustus 2006 16:54 schreef Jorikjet het volgende:
vroeger maakte ze ook kut gitaren. niet iedere oude fender of gibson is een goede gitaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |