Ik zit er aan te denken ommisschien een keer zoiets aan te schaffenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:58 schreef Even het volgende:
Oow ik keek snel en dacht dat het een floyd wasMaja dat is echt niet handig als beginner, ik zelf zou er nooit 1 willen.. Maar dat is meer omdat ik nogal eens naar drop D ga of een halve stap omlaag OF een hele
Dan is het niet echt handig
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:24 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Staat het precies uitgelegt
mongool![]()
Check de video''s![]()
![]()
![]()
laf joe![]()
![]()
Hmmmz dat ziet er wel handig uitquote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:00 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik zit er aan te denken ommisschien een keer zoiets aan te schaffen
http://www.tremol-no.com/
-Je floyd helemaal vast zetten
-Helemaal los dus gewoon zoals die nu ook is
-Of alleen dive mode
Zodat je lekker makkelijk naar drop D kunt gaan.
ja die, maar buigen ze met 1.2 mm nog? ik wil geen slap ding, maar een stuk steen hoeft ook niet.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:06 schreef Jorikjet het volgende:
dat is toch met dat schildpadje erop? ik heb altijd iets van 1.2 mm, ongeacht merk...
Ik gebruik idd ook altijd deze 2, doen het perfectquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:10 schreef NASDAQbastardo het volgende:
0.73, de gele, buigen aardig mee. Maken ook een beetje een klik/kras geluid. 0.88 (groen) buigt niet tot amper mee, dat is voor mij de perfecte dikte. Alles daarboven vind ik té dik.
maar wel gemaakt natuursteen of roestvrij staal hoop ik?quote:
quote:
Pfftquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:36 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
maar wel gemaakt natuursteen of roestvrij staal hoop ik?
anders kun je net zo goed tegen de snaren blazen![]()
ligt er ook aan waar ze van gemaakt zijn natuurlijk he. nylon verschilt bijvoorbeeld nogal van andere plastics enzo.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:56 schreef Hammet het volgende:
Dunne plectra zijn heel fijn voor akoestische slagpartijtjes, ik vind het dan wel mooi als je zo af en toe het plectrum zo hoort 'floppen'.
Bij een electrische gitaar speel ik t liefst met 1,2mm of nog dikker.
een penny met een vloeitje eromheen!quote:
Serieus. dat doe ik echt bijna altijd. Klinkt zo lekker als je blues speelt bijv. echt te gek.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:26 schreef Jorikjet het volgende:
ik speel ook wel eens met een stuiver/20cent/10cent als er geen plectrum in de buurt is... alleen blijft de stuiver plakken aan me elementen.
brian may van queen (duh) speelde altijd met een penny, en heeft later zijn eigen penny's laten maken
[afbeelding]
Klopt, krijg je een mooi egaal en solide akoestisch geluid van... 't gaat alleen minder hard, maar daar kun je goed mee leven!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:56 schreef Hammet het volgende:
Dunne plectra zijn heel fijn voor akoestische slagpartijtjes, ik vind het dan wel mooi als je zo af en toe het plectrum zo hoort 'floppen'.
Bij een electrische gitaar speel ik t liefst met 1,2mm of nog dikker.
Geen last van neequote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:18 schreef imported_sphinx het volgende:
geen gesloopte snaren dus?
Kneus...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:51 schreef imported_sphinx het volgende:
meh, ik speel geen jazz he.
Ik had geen enkel probleem met het installeren van de demo andersquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:43 schreef imported_sphinx het volgende:
zijn er nog meer programmaatjes zoals Guitar Rig die misschien iets simpeler zijn?
(amplitube is al van het lijstje) want Guitar rig werkt voor geen meter op 3 pc's die ik heb geprobeerd..
Weet jij wat het verschil is tussen rood en zwart? De zwarte (III) ziet er op dat plaatje wat meer "stubby" uit, maar zijn er nog meer verschillen?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 01:05 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Kneus...
Ik speel geen jazz, maar om de redenen die ik net in de voorgaande post opnoemde vind ik dit de fijnste plectrums die ik kan vinden... boeie hoe dat ding heet, ik gebruik em waar ik em voor wil gebruiken!
Dat moet ookquote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:47 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Over die Jazz dingen hoor ik zo veel goeds, ik ga me er ook maar eens aan wagen
Die rode zijn wat gladder, ook van een ander materiaal. Ik vind zelf de rode net even wat fijner spelen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 01:27 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Weet jij wat het verschil is tussen rood en zwart? De zwarte (III) ziet er op dat plaatje wat meer "stubby" uit, maar zijn er nog meer verschillen?
Rekenen ze daar eigenlijk ook bezorgkosten? Ik kan het op de site niet vinden...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:10 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ga naar Lordofthestrings.com gegaan, en bestel een lading. Kan je zelf uitzoeken wat je het lekkerst vind
Wat Cynic net zei, de rode zijn helemaal glad, en de zwarte zijn van heeeeeeeel iets ruwer kunststof... ik vind persoonlijk de rode fijner, die zijn volgens mij ook iets harder maar dat kan een illusie zijn... zo voelt het in ieder geval..quote:Op donderdag 24 augustus 2006 01:27 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Weet jij wat het verschil is tussen rood en zwart? De zwarte (III) ziet er op dat plaatje wat meer "stubby" uit, maar zijn er nog meer verschillen?
vanaf 25 euro is het gratis, anders iets van 3 euro ofzo... maar je kunt dus gewoon 4 pakjes bestellen en ze versturen ze voor niksquote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:05 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Rekenen ze daar eigenlijk ook bezorgkosten? Ik kan het op de site niet vinden...
Ik lijk wel echt een aardige kerel... I also take requests!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:07 schreef Desensitized het volgende:
Kan je eens iets opnemen met zo'n ding?
Als je nu ook nog de link plaatst, ben je al helemaal geweldigquote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:55 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Ik lijk wel echt een aardige kerel... I also take requests!
Let op: Instructies bij deze mp3.
De MP3 duurt 2 minuten, 2 stukjes van 1 minuut dus, ik heb de ebow gebruikt als "aanslag", vervolgens gaat mijn gitaar (telecaster) door mijn delay en staat de reverb van mijn versterker aan, daarbij nog wat extra reverb van ProTools...
Het zijn 2 bijna dezelfde stukjes, ter vergelijking. Beide stukjes zijn gemaakt met het lipstick halselement. De eerste is met de toonknop helemaal open, de tweede is met de toonknop helemaal dicht.
Ik hoop dat je een beetje een beeld hebt van de Ebow...
Klik hier voor Ebow sounds!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:07 schreef Desensitized het volgende:
Kan je eens iets opnemen met zo'n ding?
ik geloof dat ze al een behoorlijke tijd 79 kosten... ik vind het wel erg vet, ik wil er zelf ook wel een, deze is van een vriend... maar goed... ik ben ook niet zo'n FX man, dus heel af en toe zo'n geintje moet kunnen...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:12 schreef Hammet het volgende:
Klinkt wel cool, Thomz! Maar dat ding is toch iets van 100 euro? Dat vind ik dan weer een beetje te duur...
Klinkt tof. Denk dat vooral de combinatie met delay goed werkt. Mooie lang uitgesponnen intro's makenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:16 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
ik geloof dat ze al een behoorlijke tijd 79 kosten... ik vind het wel erg vet, ik wil er zelf ook wel een, deze is van een vriend... maar goed... ik ben ook niet zo'n FX man, dus heel af en toe zo'n geintje moet kunnen...
Ja ik heb wel interesse maar hoe klinkt dat ding preciesquote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:08 schreef Jorikjet het volgende:
Spam, Boss turbo distortion
http://koopjes.marktplaat(...)fecten/47683026.html
Okee zou je em voor me vast kunnen houden 50 euro inc. !quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:51 schreef Jorikjet het volgende:
http://www.bossus.com/interactive/pd.html , het derde pedaaltje.
http://www.bosscorp.co.jp/demos/en/DS-2_sound/demo.html
het pedaal is 2 in 1, je hebt de normale distortion (DS-1), en een turbo mode, de DS-2 dus.
Donequote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:53 schreef Jorikjet het volgende:
exclusief verzendkosten!, maar anders gaan we even via de mail verder.
jorik apenstaartje tangelder puntje com
Hij is echt vet! Heb em ook gehad. Klinkt heel erg lekker en je kan er alles mee.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:32 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja ik heb wel interesse maar hoe klinkt dat ding preciesheb je er toevallig samples van ?
Zo niet dan fiets ik vanmiddag nog ff langs de lokale gitaarboer om te kijken of die hem heeft en ff te testen
En waarom heb je hem niet meer danquote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:16 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Hij is echt vet! Heb em ook gehad. Klinkt heel erg lekker en je kan er alles mee.
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:37 schreef Jorikjet het volgende:
heb nog geen mailtje ontvangen dribbel_!
Okee, laat het me maar horen dan als je het weetquote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:44 schreef Jorikjet het volgende:
is goed, maar ik wil eventjes wachten op een vriend van me, hij heeft er miscshien ook wel interesse in, maar kan hem ff niet bereiken. vrienden gaan voor, dan fokkers, en dan marktplaats mensjes.![]()
Eens proberen dan. Ik speel zelf vrijwel alleen maar met de Jim Dunlop 41R-96 Delrin 500 (96mm). Is die Jazz III trouwens geen 1.38mm?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:29 schreef Thomzzzzz het volgende:
Ik speel zelf alleen maar op de rode Jim Dunlop Jazz III... 1 mm, klein, mooi puntje, dicht op de snaren en stevig, dus enorm dynamisch bereik... heerlijk!
ff naar vragen je moet een variabele adapter hebben en dan een snoertje die in meerdere delen vertaktquote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:20 schreef Even het volgende:
Als alles goed gaat heb ik een Boss V-wah en een Boss OD-3 gekocht.. Hoe hebben jullie de voeding geregeld bij meerdere effecten.. Ik geen zin om steeds 9 volt batterijen te moeten kopen.. Ik heb een 9volt transformator maar ik denk dat het niet verstandig is om hier 3 effecten mee te belasten...
Het ligt er een beetje aan; dingen als Delays en Phasers trekken nogal veel stroom, en dan is 1 adapter niet genoeg. Maar een OD en een wah moet wel kunnen, denk ik.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:20 schreef Even het volgende:
Als alles goed gaat heb ik een Boss V-wah en een Boss OD-3 gekocht..
Hoe hebben jullie de voeding geregeld bij meerdere effecten.. Ik geen zin om steeds 9 volt batterijen te moeten kopen.. Ik heb een 9volt transformator maar ik denk dat het niet verstandig is om hier 3 effecten mee te belasten...
En nog een MT-2quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:45 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Het ligt er een beetje aan; dingen als Delays en Phasers trekken nogal veel stroom, en dan is 1 adapter niet genoeg. Maar een OD en een wah moet wel kunnen, denk ik.
moet je even zoeken naar een visualsound one spot (http://www.visualsound.net/1spot.htm) in combinatie met een daisychain.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:20 schreef Even het volgende:
Als alles goed gaat heb ik een Boss V-wah en een Boss OD-3 gekocht..
Hoe hebben jullie de voeding geregeld bij meerdere effecten.. Ik geen zin om steeds 9 volt batterijen te moeten kopen.. Ik heb een 9volt transformator maar ik denk dat het niet verstandig is om hier 3 effecten mee te belasten...
Feedback rotterdam heeft hem in ieder geval ook, dus waarschijnlijk alle feedbackvestigignenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:19 schreef Neidropje het volgende:
[..]
moet je even zoeken naar een visualsound one spot (http://www.visualsound.net/1spot.htm) in combinatie met een daisychain.
Ding kan 1700mA aan en ik power bijna mn hele board mee (wah, jackhammer, ts9, booster, chorus, phaser en mijn ledjes). Goedkope oplossing. Er zijn verschillende die hem verkopen, ik weet in ieder geval http://www.muziekhandel-jukebox.nl/ en die sturen ook op, voor andere winkels moet je even zoeken op het forum van gitaarnet.nl.
als je geld over hebt en ook niet 9v pedalen wilt voeden, moet je zoeken naar een Voodoo Labs Pedal Power II, een ciocks of een burkey flatliner (allemaal rond de 200e maar wel 9v geisoleerde outputs, 12 v en ac.)
[afbeelding]
Ik kan em op die site niet vinden, heb je mss een linkje voor me dat ik hem online kan bestellen? En wat kost dat dingetje want het is precies wat ik zoekquote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:19 schreef Neidropje het volgende:
[..]
moet je even zoeken naar een visualsound one spot (http://www.visualsound.net/1spot.htm) in combinatie met een daisychain.
Ding kan 1700mA aan en ik power bijna mn hele board mee (wah, jackhammer, ts9, booster, chorus, phaser en mijn ledjes). Goedkope oplossing. Er zijn verschillende die hem verkopen, ik weet in ieder geval http://www.muziekhandel-jukebox.nl/ en die sturen ook op, voor andere winkels moet je even zoeken op het forum van gitaarnet.nl.
[afbeelding]
tegen de 20 euroquote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:33 schreef Even het volgende:
[..]
Ik kan em op die site niet vinden, heb je mss een linkje voor me dat ik hem online kan bestellen? En wat kost dat dingetje want het is precies wat ik zoek
Wat hij zegt dus, meestal hebben ze dat soort dingen niet op de site zelf staan maar als je ze even belt of mailt kan je het vast wel krijgenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:37 schreef Neidropje het volgende:
staat waarschijnlijk neit op de site, moet je even naar die gasten maielen (erg vriendelijke mensen daar) even vragen naar de visual sound one spot adapter en de visualsound daisychain
Okay thnx ik ga mailenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:37 schreef Neidropje het volgende:
staat waarschijnlijk neit op de site, moet je even naar die gasten maielen (erg vriendelijke mensen daar) even vragen naar de visual sound one spot adapter en de visualsound daisychain, dan sturen ze ze op als ze in voorraad zijn.
edit:
en anders hier: http://www.maxguitarstore.com/store.php?productID=511
koop dan een nieuwe Epi..quote:
Ehm... ik weet niet bij welke gitaarboer jij bent geweest, maar een goede Epiphone Les Paul Standard heb je hier ook al voor ¤425, en dus niet voor 800+.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:11 schreef Christo_NL het volgende:
Hallo mensen, ik ben sinds kort ook gitarist (noob) en ben een beetje deze gitaristentopics aan het doorlezen voor info.
Ik heb in het begin lang gezocht naar een nieuwe gitaar en wat mij eigenlijk opviel was dat in america je voor weinig geld (3**/ 4**), al een hele leuke gitaar hebt van Les Paul (kijk maar eens op de site van http://www.musiciansfriend.com/. Toen ik er 1 wilde aanschaffen bleken de prijzen in Nederland behoorlijk tegen te vallen en heb toen besloten toch maar naar een lokale muziekboer te gaan. Tot mij verbazing zag ik daar weinig merken die ik op musiciansfriend had gezien en de Les Pauls waren veel duurder (8**). Ben uiteindelijk maar gewoon met een beginnersgitaar weggegaan van Alden, dan komt zo'n duurdere wel over een jaar ofzo, tegen die tijd kan ik dan mooi het verschil zelf testen.
Groet
hmm, interessant. Ik zal daar dan ook wel niet meer heen gaan voor mijn volgende gitaar, hoewel ik me voor kan stellen dat ze niet tegen die inet prijzen op kunnen boxen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 06:32 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ehm... ik weet niet bij welke gitaarboer jij bent geweest, maar een goede Epiphone Les Paul Standard heb je hier ook al voor ¤425, en dus niet voor 800+.
Whehehe. Dream onquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:06 schreef Christo_NL het volgende:
[..]
zodat ik nooit meer ene nieuwe hoef te kopen.
Misschien heg ik het mis hoor, maar volgens mij denk jij dat 'Les Paul' een merk is? 'Les Paul' is een type gitaar, van het merk Gibson of Epiphone. Gibsons zijn idd vrij prijzig, Epiphones zijn een wat goedkopere variant van Gibson, maar voor beginners erg interessante gitaren. Deze zijn er al wel voor rond de ¤400,-quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:11 schreef Christo_NL het volgende:
Hallo mensen, ik ben sinds kort ook gitarist (noob) en ben een beetje deze gitaristentopics aan het doorlezen voor info.
Ik heb in het begin lang gezocht naar een nieuwe gitaar en wat mij eigenlijk opviel was dat in america je voor weinig geld (3**/ 4**), al een hele leuke gitaar hebt van Les Paul (kijk maar eens op de site van http://www.musiciansfriend.com/. Toen ik er 1 wilde aanschaffen bleken de prijzen in Nederland behoorlijk tegen te vallen en heb toen besloten toch maar naar een lokale muziekboer te gaan. Tot mij verbazing zag ik daar weinig merken die ik op musiciansfriend had gezien en de Les Pauls waren veel duurder (8**). Ben uiteindelijk maar gewoon met een beginnersgitaar weggegaan van Alden, dan komt zo'n duurdere wel over een jaar ofzo, tegen die tijd kan ik dan mooi het verschil zelf testen.
Ik heb vervolgens gitaarcursussen van Jamorama gekocht en inmiddels net afgerond. Ook heb ik die Boss Turbo Distortion DS-2 gehaald en die is idd erg vet.
Momenteel probeer ik TABS na te spelen met behulp van Guitar Pro en ach ik vermaak me wel
Misschien dat jullie tips hebben hoe ik mij verder kan ontwikkelen?
Groet
Ok danke, die van 800 daar waas 'n Epiphone, pfff wat een verschil. Ik dacht dat je (wat betreft muziekinstrumenten) 'get what you pay for'.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:42 schreef mberg86 het volgende:
[..]
Misschien heg ik het mis hoor, maar volgens mij denk jij dat 'Les Paul' een merk is? 'Les Paul' is een type gitaar, van het merk Gibson of Epiphone. Gibsons zijn idd vrij prijzig, Epiphones zijn een wat goedkopere variant van Gibson, maar voor beginners erg interessante gitaren. Deze zijn er al wel voor rond de ¤400,-
Gitaren werken voor de meeste mensen verslavend, en veel gitaristen willen met de jaren dan ook steeds meer gitaarspeelgoed kopenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:30 schreef Christo_NL het volgende:
Laat me even in die waan.... nooit meer ene nieuwe... Ik ben immers geen vrouw die de kledingkast wil uitbreiden.
*Word wakker*
Ok, dat een geluid gaat vervelen kan ik me idd wel voorstellen, maar er zijn toch veel manieren om een ander geluid in je gitaar te krijgen? Of bedoel je zelfs dat de look gaat vervelen? Hehe dure hobby zou dat worden, zal m'n vriendin blij mee zijn, oh nee die heeft een eigen baan![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |