quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:24 schreef Metro2005 het volgende:[..]
Zou jij 100% objectief het nieuws kunnen verslaan als je midden op een slagveld staat, met allemaal lijken rondom om je, waar kinderen vermoord worden en waar zojuist weer een autobom ontploft is
![]()
?
Ik denk het wel
![]()
Omdat ik inzie hoe belangrijk neutraal nieuws is. En ook omdat ik vind dat je emoties buiten spel moet zetten als je het nieuws brengt. Je moet het nieuws brengen zoals het nieuws is. De feiten.
Maar ik ben geen nieuws-lezer dus. Ik zou wel mijn uiterste best doen om totaal geen partij te kiezen.
Ik zou dus geen partij kiezen maar ik zou wel willen vertellen hoe het verhaal in elkaar steekt. De reden van de oorlog en de achterliggende verbanden en nog meer. Het verhaal brengen.
En dan kun je alsnog toevoegen dat het tragisch is dat er oorlog is. Maar dan niet vingertje wijzen want bij oorlog heb je 2 partijen die oorlog voeren meestal. Vrede komt van 2 kanten.
Ik zou dus best emoties kunnen laten zien, maar dan niet verder dan het vermelden dat oorlog klote is en nog meer. Dus niet zeggen die is fout en doet dat, daarom zus en zo. Nee, oorlog is een ziekte en bestaat al vanaf het begin waarschijnlijk. Er zijn geen schuldigen, het is een ziekte die in de mensheid zit. En ziektes die ontstaan vanzelf.
Zo denk ik dus erover en dan hoop ik wederom niet dat ik hypocriet ben en nu zelf aan het hersenspoelen ben
![]()
Ik geef maar mijn mening ook, mijn mening wordt niet door 100 miljoen CNN kijkers bekeken dagelijks. Dus ik ben onschuldig
![]()
Ik geef dus mijn visie en mening op hoe nieuws gebracht moet worden. Objectief??? Ik neem zo graag mogelijk afstand.
En nu knaagt iets in mij dat zegt dat het hypocriet is als ik vermeld dat ik een mening laat zien en ondertussen dat ene zeg.
Maar goed, nogmaals, je kunt het ook met een bepaalde toon zeggen. 2 kanten van het verhaal oplichten zoals hier nu gebeurt. Niet eenzijdig nieuws brengen maar meerzijdig nieuws.
Eergisteren had ik trouwens 2 vandaag gezien, ging erover dat Amerika een man ontvoerd had die een vals paspoort had wat helemaal niet het geval was. Die man hebben ze geblinddoekt afgevoerd en hebben ze 2 jaar in eenzame opsluiting opgesloten. Die man is alles kwijt wat hij had. Eigen zaak en heeft zijn kind niet geboren zien worden.
Uit Pakistan of Afghanistan kwam die man. Verdacht van terrorisme. Zomaar 2 jaar door Amerika ontvoerd en in een eenzame cel gezet. Die man had totaal niets fout gedaan, zelfs zijn paspoort was in orde dus.. Hoe crimineel is Amerika? Ik stel dus de vraag erbij. Ik zeg niet dat Amerika crimineel is. Ik laat de lezer nadenken en zelf invullen.
Dat mis ik vaker op tv.
En dan is dit ook als voorbeeld bedoeld
![]()
2 vandaag is trouwens een top programma
[ Bericht 8% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 23-08-2006 09:37:45 ]