Goed dat je ze op wil vangen, zou ze zowizo binnenhouden tot volgend jaar, mooi weer is het nu toch niet en dan zitten ze buiten, kunnen ze weer naar binnen......quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:17 schreef Prowl het volgende:
Nee ze gaan niet naar de chinees, alleen zullen ze tot volgend voorjaar wel binnen moeten zitten want mn vijver is nog niet klaar dus nazomeren buiten zit er helaas niet in voor de beestjes![]()
De schildpadden die jij een tijd geleden opgevangen hebt (de foto in die douchebakquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:02 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Goed dat je ze op wil vangen, zou ze zowizo binnenhouden tot volgend jaar, mooi weer is het nu toch niet en dan zitten ze buiten, kunnen ze weer naar binnen......
Je weet dat ze een strand moeten hebben, en een Hek (niet recht omhoog) om de vijver ? (sommige mensen die vergeten dit nogal eens, ohw leuk schildpad hoppa in de vijver, en volgende dag istie weg)
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:19 schreef Prowl het volgende:
[..]
De schildpadden die jij een tijd geleden opgevangen hebt (de foto in die douchebak) wou ik eerst opvangen maar door omstandigheden en de grote afstand kon dat niet doorgaan
![]()
Ik heb tot een jaar of 5 geleden altijd 2 roodwangschildpadden gehad die altijd buiten zaten in de zomer en in de winter in een aquarium op zolder alleen vond iemand het leuk om ze in een weekend dat er niemand thuis was ze uit de tuin te halen
tis toch schandalig dat je je tuin helemaal moet afzetten omdat anders mensen je dieren meenemen of wat aandoenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:00 schreef Prowl het volgende:
Gelukkig heb ik nu een 100% afgesloten tuin en daar komt echt niemand in.
Tofquote:Op donderdag 24 augustus 2006 08:16 schreef Knekwurst het volgende:
Ze gaan zo goed als zeker naar Prowl.
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 08:16 schreef Knekwurst het volgende:
Ze gaan zo goed als zeker naar Prowl.
Die is echt te cutequote:Op dinsdag 5 september 2006 16:33 schreef moon1702 het volgende:
Ben ook benieuwd naar de foto's. Ik had vroeger een grote waterschildpad maar die was altijd zo agressief ... gelukkig heb ik nu een brave Griekse landschildpad, kokos:
[afbeelding]
[afbeelding]
nog meer mensen met schildpadjes?
Wat voor waterschildpadjes heb je dan ? en hoe groot zijn ze inmiddels ?quote:Op dinsdag 5 september 2006 20:55 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Die is echt te cute![]()
Ik overweeg al heel lang om een landschildpadje te nemen, maar ik heb tegelijkertijd twee waterschildpadden waar ik me totaal geen raad mee weet. Uiteraard door de dierenwinkel voorgelogen over hoe groot ze werden etc. Niet goed genoeg ingelezen en nu 10 jaar later zit ik met schildpadden die ik niet meer fatsoenlijk kan houden in m'n huis. Vijver overwogen, maar dat is ook geen echte optie na enig inlezen. Met andere woorden: ik ben al dagen / weken en eigenlijk maanden aan het dubben om mijn schildjes weg te doen, maar dat is niet makkelijk
Roodwangen, 10+ cm. En het zijn de slimste en liefste schildpadden van de heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele wereldquote:Op dinsdag 5 september 2006 21:10 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Wat voor waterschildpadjes heb je dan ? en hoe groot zijn ze inmiddels ?
Ohw dat valt opzich wel mee hoe groot (nouja voor mij dan, tis idd vrij lastig als je niet weet waar je ze 'laten moet')quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:14 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Roodwangen, 10+ cm. En het zijn de slimste en liefste schildpadden van de heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele wereld
Als ze zo lief zijn en zo zou ik ze toch maar houden en in de vijver zetten ... Die roodwang van mij die ondertussen weg is was dus absoluut niet lief, eerder gevaarlijk. We hebben hem in een grote vijver hier naast ons huis 'gedropt' zeg maar en daar is ie nu heel gelukkig, ik zie hem nog af en toe zonnen. Maar we blijven verder wel uit z'n buurt want hij zou zo je tenen gaan afbijten of zoquote:Op dinsdag 5 september 2006 21:14 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Roodwangen, 10+ cm. En het zijn de slimste en liefste schildpadden van de heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele wereld
Nou 15 cm dan eigenlijk misschien. Ik heb nu een bak van 1 x 0.5 x 0.5 meter, en veel groter is gewoon niet echt meer realistisch hier. An sich is de bak volgens de boekjes allemaal wel groot genoeg maar ik vind het gewoon zielig dat ze niet eens even lekker een stukje kunnen zwemmen of zo.quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:22 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Ohw dat valt opzich wel mee hoe groot (nouja voor mij dan, tis idd vrij lastig als je niet weet waar je ze 'laten moet')
De liefste ? hebben ze je nog niet gebeten ?Geef je ze wel eens verse vis ? Garnalen zijn ze gek op, hier doen ze er bijna een moord voor
Of een paar guppies in de bak erbij gooien
![]()
Ik zie dat ik in je topic al gereageerd had
![]()
Oh ze bijten heel graag en hard, maar dat maakt een beest niet minder 'lief'. Het is een jagend reptiel, geen knuffeldier, dus lief is meer als in waardering I guess. Vrijlaten in de natuur hier in Nederland zal ik niet doen. Dan eerder naar een schildpaddencentrum of iets dergelijksquote:Op dinsdag 5 september 2006 21:25 schreef moon1702 het volgende:
[..]
Als ze zo lief zijn en zo zou ik ze toch maar houden en in de vijver zetten ... Die roodwang van mij die ondertussen weg is was dus absoluut niet lief, eerder gevaarlijk. We hebben hem in een grote vijver hier naast ons huis 'gedropt' zeg maar en daar is ie nu heel gelukkig, ik zie hem nog af en toe zonnen. Maar we blijven verder wel uit z'n buurt want hij zou zo je tenen gaan afbijten of zo![]()
Als je wil dat ze in een ''groep'' ofzo komen, wil ik evt wel vragen of wij misschien nog een plekje hebben in de vijver, maar ik geloof dat mn moeder de opvang 'gesloten' heeftquote:Op dinsdag 5 september 2006 21:28 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Oh ze bijten heel graag en hard, maar dat maakt een beest niet minder 'lief'. Het is een jagend reptiel, geen knuffeldier, dus lief is meer als in waardering I guess. Vrijlaten in de natuur hier in Nederland zal ik niet doen. Dan eerder naar een schildpaddencentrum of iets dergelijks
Niet om het een of ander, maar ik 'vertrouw' particulieren mijn beestjes niet toequote:Op dinsdag 5 september 2006 21:33 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Als je wil dat ze in een ''groep'' ofzo komen, wil ik evt wel vragen of wij misschien nog een plekje hebben in de vijver, maar ik geloof dat mn moeder de opvang 'gesloten' heeft![]()
quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:35 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar ik 'vertrouw' particulieren mijn beestjes niet toe. Had ik al gezegd dat ik over protective ben?
Nee geen ervaringen. Alleen heb ik bij een stichting meer garanties dat ze over 5 jaar ook nog goed worden verzorgd en bij particulieren is dat maar afwachten. Het is een beetje een gevoel, weet ook niet goed waarom eigenlijk I guessquote:Op dinsdag 5 september 2006 21:38 schreef Nonneke het volgende:
Maar heb je daar een reden voor ? dat je ze niet aan 'particulieren' toevertrouwd ? Ooit iets gebeurt dat je ze liever naar een Stichting oid brengt of lijkt het je gewoon het beste ?
Ah ok, ik snap het wel eigenlijkquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:02 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Nee geen ervaringen. Alleen heb ik bij een stichting meer garanties dat ze over 5 jaar ook nog goed worden verzorgd en bij particulieren is dat maar afwachten. Het is een beetje een gevoel, weet ook niet goed waarom eigenlijk I guess
ja nu hebben we er 4quote:Op woensdag 15 november 2006 20:03 schreef Knekwurst het volgende:
Wat gezellig! Hoe oud zijn de andere 2 schildpadden? Wat voor soort? Zijn het ook vrouwtjes? (4 meisjes onder elkaar of wat?)
Toevallig ook nog updates van Japie en Loeder? (goh wat ben ik toch goed in namen)
Ze gaan niet in volledige winterslaap, temperatuur zal wel lager zijn dan anders (als ik ergens die 200 Watt verwarming kan vinden op zolder).quote:Op woensdag 22 november 2006 13:34 schreef Marshall_2002 het volgende:
Da's waar, alleen houd in de gaten dat picta's geen winterslaap houden he?! Mijne gaan een paar graden naar beneden in de wintertijd, 'zon' gaat wat later aan en wat eerder uit maar that's it!
Binnenfilters zijn uberhaupt ruk! Ik maak nu ook gebruik van een binnenfilter maar zodra de grote bak klaar is wordt het echt een extern filter (heb m al en hij past net in de kast)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |