abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 november 2006 @ 20:20:28 #1
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_43861439
Omdat er 3 topics tegelijk werd gepost hier maar een centraal topic

Kun/wil je niet meer voor je schilpadjes zorgen, informeer dan in dit topic of er medefok!kers zijn die plaats hebben

En anders dump ze niet ergens in het kanaal maar breng ze hier naartoe:

www.reptielenopvang.nl

www.schildpaddenvereniging.nl

Post hier alles over je schildpadjes
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  vrijdag 24 november 2006 @ 20:23:53 #2
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_43861529

Mijn padjes

vlnr: Geelbuik, Roodwang, Geelwang, Chrysemys picta bellii

De geelwang heeft sjans met de roodwang
pi_43864619
Wat een sneaky japie!

Dat kleintje ziet er grappig uit trouwens, leuk het verschil in grootte ook.
pi_43877288
Iemand die ik ken had laatst zijn schildpadden in een meer gedumpt omdat ie ze beu was, overleven ze dat eigenlijk wel?
Nu met transparante user-icon!
pi_43879511
ze kunnen het overleven maar uiteindelijk redden ze het niet lang!
ze zullen het maximaal tot een jaar of 4 halen en aangezien een roodwang bijvoorbeeld al gauw 20 jaar kan worden in gevangenschap. is het gewoon stom als je zo een beest dumpt. ze zijn totaal niet gewent aan het jagen naar voedsel en dergelijke en vooral ons klimaat is niet voor hun geschikt ze kunnen zich goed aanpassen hoor daar niet van maar uiteindelijk redden ze het toch niet.
en er zijgenoeg mensen die met plezier de diertjes opvangen.
ikzelf heb dat ook gedaan doe het nu alleen nog met landschildpadjes omdat ik geen water dieren meer in huis wil.
he buur!
pi_43879538
er is btw ook een [centraal] reptielen topic hier ergens nog hoor. schildpadden zijn nogsteeds reptielen!
he buur!
  zaterdag 25 november 2006 @ 16:04:20 #7
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_43880399
Ik heb in een visvijver 3 jaar lang een enorme roodwang zien zwemmen en die is toen in een zomer gevangen door een turk die er een sierradenkistje van gemaakt had
  woensdag 6 december 2006 @ 14:08:11 #8
38991 Marshall_2002
Eyes upon you, till time comes
pi_44192295
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 15:25 schreef tiez het volgende:
er is btw ook een [centraal] reptielen topic hier ergens nog hoor. schildpadden zijn nogsteeds reptielen!
Zullen we dan ook maar een centraal zoogdierentopic aanmaken?
Zodra wij menen dat de aarde plat is, staan we zelf op het randje
  woensdag 6 december 2006 @ 14:14:39 #9
38991 Marshall_2002
pi_44192497
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 15:24 schreef tiez het volgende:
ze kunnen het overleven maar uiteindelijk redden ze het niet lang!
ze zullen het maximaal tot een jaar of 4 halen en aangezien een roodwang bijvoorbeeld al gauw 20 jaar kan worden in gevangenschap. is het gewoon stom als je zo een beest dumpt. ze zijn totaal niet gewent aan het jagen naar voedsel en dergelijke en vooral ons klimaat is niet voor hun geschikt ze kunnen zich goed aanpassen hoor daar niet van maar uiteindelijk redden ze het toch niet.
en er zijgenoeg mensen die met plezier de diertjes opvangen.
ikzelf heb dat ook gedaan doe het nu alleen nog met landschildpadjes omdat ik geen water dieren meer in huis wil.
Verder is dit complete bullshit. Bij mijn afstuderen heb ik uit naam van de Europese Commissie een onderzoek naar dit fenomeen uitgevoerd, "faunavervalsing", door Roodwangsierschildpadden en Brulkikkers.
De ondergrens waar de dieren kunnen overleven (dus NORMAAL) ligt zo rond Brabant in Nederland (op basis van de gegevens tot 2000!!) wat de komende jaren alleen maar verder opschuift. Voor optimale voortplanting zijn er veel minder plekken in Europa waar de Roodwang kan uitbreiden.
Maar er zijn bijvoorbeeld gegevens bekend van plaatsen in Noord-Frankrijk waar de roodwang de europese moerrasschildpad compleet verdreven heeft en een populatie van enkele duizenden dieren heeft.
Roodwangen redden het tegenwoordig prima in de Nederlandse wateren... Nog een paar jaartjes wachten en ze planten zich ook voort
  woensdag 6 december 2006 @ 14:37:53 #10
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_44193157
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 20:23 schreef Prowl het volgende:
[afbeelding]

Mijn padjes

vlnr: Geelbuik, Roodwang, Geelwang, Chrysemys picta bellii

De geelwang heeft sjans met de roodwang
Als daar maar geen kleine oranjewangetjes van komen
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  woensdag 6 december 2006 @ 14:45:53 #11
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_44193379
quote:
Op woensdag 6 december 2006 14:14 schreef Marshall_2002 het volgende:

[..]

Verder is dit complete bullshit. Bij mijn afstuderen heb ik uit naam van de Europese Commissie een onderzoek naar dit fenomeen uitgevoerd, "faunavervalsing", door Roodwangsierschildpadden en Brulkikkers.
De ondergrens waar de dieren kunnen overleven (dus NORMAAL) ligt zo rond Brabant in Nederland (op basis van de gegevens tot 2000!!) wat de komende jaren alleen maar verder opschuift. Voor optimale voortplanting zijn er veel minder plekken in Europa waar de Roodwang kan uitbreiden.
Maar er zijn bijvoorbeeld gegevens bekend van plaatsen in Noord-Frankrijk waar de roodwang de europese moerrasschildpad compleet verdreven heeft en een populatie van enkele duizenden dieren heeft.
Roodwangen redden het tegenwoordig prima in de Nederlandse wateren... Nog een paar jaartjes wachten en ze planten zich ook voort
Nou ik zal je vertellen dat er al jonge schildpadjes zijn waargenomen in visvijvers, stond geloof ik vorig jaar in een visblad.
  woensdag 6 december 2006 @ 14:50:59 #12
38991 Marshall_2002
pi_44193526
quote:
Op woensdag 6 december 2006 14:45 schreef Prowl het volgende:

[..]

Nou ik zal je vertellen dat er al jonge schildpadjes zijn waargenomen in visvijvers, stond geloof ik vorig jaar in een visblad.
Dan is de situatie sinds 2000 dus al weer ernstig achteruit gegaan (plus dat wij theoretisch bezig waren he?! )
  woensdag 6 december 2006 @ 15:44:41 #13
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_44195137
Nou met een zomermaand als juli denk ik dat schildpadjes er geen problemen mee hebben om zich voort te planten, als de "winter" zo door gaat overleven die kleintjes ook nog prima.
  zondag 11 maart 2007 @ 01:13:12 #14
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_47143661
Inmiddels is mijn "opvang" uitgebreid met 2 joekels van roodwangen en een koppel geelwangen.

Ik heb er als test een goudvis bij gedaan om te kijken hoe ze hier mee omgaan, het beestje laten ze al 2 maand met rust.

Voorntjes hebben echter geen kans en zijn binnen no time schildpaddenvoer
  Moderator zondag 11 maart 2007 @ 09:18:44 #15
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_47147032
Hoe houd je de schildpadden Prowl?
Er zijn nogal wat misverstanden over de juiste inrichting van een onderkomen.
Heb je misschien foto's?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 11 maart 2007 @ 11:31:37 #16
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_47148751
Op dit moment zitten ze in een aquarium van 100x40x40.

Met 4 ging het nog net maar nu met Japie & Loeder, 2 roodwangen + 4 kleinere word het veel te krap.

Ik heb een 1000 liter container die ik komende week bovenaf afzaag, hier kan dan nog een 500 liter water in maar dit is alleen bedoeld voor de winter.

In de zomer moeten ze in hun eigen vijver komen naast mijn koi vijver.

Dan word er gefilterd over eengroot plantenfilter en een kamerfilter alleen heb ik op het moment de financien er niet voor en heb ik mijn $$ prioriteiten bij rekeningen en een 600 liter Discus aquarium
pi_47148996
Wat goed van Japie en Loeder dat ze de goudvis niet tot schildpaddenvoer vermalen. Ik ben trots op ze.. Misschien laten ze de kois ook wel met rust..

Foto's blijven altijd leuk natuurlijk.
  maandag 12 maart 2007 @ 13:39:25 #18
159022 AminBen
El Maestro
pi_47188492
Schilpadden zijn leuk
  maandag 12 maart 2007 @ 13:44:30 #20
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_47188594
quote:
Op zondag 11 maart 2007 11:31 schreef Prowl het volgende:
In de zomer moeten ze in hun eigen vijver komen naast mijn koi vijver.
Vergeet je niet om er een hekje omheen te zetten ? Met zegmaar een stuk gaas aan de bovenkant naar binnen gevouwen (over het water heen)
Wij waren dat het eerste jaar vergeten (gaas ombuigen) en konden elke dag de schildpadden zoeken in de tuin, ze klimmen er gewoon overheen !!!

En natuurlijk een strand waar ze lekker op kunnen zonnen !

Zo dus omvouwen bedoel ik Dit is btw de vijver waar onze schildpadden wonen met mooi weer, en zoals het er nu uitziet, gaat het geen 2 mnd meer duren voor ze weer buiten zijn

[ Bericht 15% gewijzigd door Nonneke op 12-03-2007 13:56:59 ]
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  maandag 12 maart 2007 @ 13:46:59 #21
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_47188702
de roodwang heeft zicg afgelopen jaar met succes voortgeplant in NL!
NIET uitzetten dus.
Ik HAAT mijn toetsenbord.
  maandag 12 maart 2007 @ 14:04:16 #22
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_47189387
quote:
Op maandag 12 maart 2007 13:46 schreef tweakdsl het volgende:
de roodwang heeft zicg afgelopen jaar met succes voortgeplant in NL!
NIET uitzetten dus.
zowizo zet je geen dieren uit (tenzij je lenie heet en in pieterburen woont )
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_47189877
quote:
Op maandag 12 maart 2007 13:44 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Vergeet je niet om er een hekje omheen te zetten ? Met zegmaar een stuk gaas aan de bovenkant naar binnen gevouwen (over het water heen)
Wij waren dat het eerste jaar vergeten (gaas ombuigen) en konden elke dag de schildpadden zoeken in de tuin, ze klimmen er gewoon overheen !!!

En natuurlijk een strand waar ze lekker op kunnen zonnen !

[afbeelding]
Zo dus omvouwen bedoel ik Dit is btw de vijver waar onze schildpadden wonen met mooi weer, en zoals het er nu uitziet, gaat het geen 2 mnd meer duren voor ze weer buiten zijn
Inderdaad: zorgen dat ze niet via het gaas er uit kunnen klimmen.

Wij hebben het gaas met bamboestokken vastgezet en waar nodig aan de onderkant met tentharingen.
  maandag 12 maart 2007 @ 16:47:45 #24
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_47196030
Vandaag hebben ze ff buiten gezeten en genoten van de warme zon

18 graden in maart is zo slecht nog niet
pi_47214509
Ik ben blij voor Japie en Loeder en de vriendjes. Vind het jammer dat ik ze al zo lang niet meer heb gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')