Zullen we dan ook maar een centraal zoogdierentopic aanmaken?quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:25 schreef tiez het volgende:
er is btw ook een [centraal] reptielen topic hier ergens nog hoor. schildpadden zijn nogsteeds reptielen!
Verder is dit complete bullshit. Bij mijn afstuderen heb ik uit naam van de Europese Commissie een onderzoek naar dit fenomeen uitgevoerd, "faunavervalsing", door Roodwangsierschildpadden en Brulkikkers.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:24 schreef tiez het volgende:
ze kunnen het overleven maar uiteindelijk redden ze het niet lang!
ze zullen het maximaal tot een jaar of 4 halen en aangezien een roodwang bijvoorbeeld al gauw 20 jaar kan worden in gevangenschap. is het gewoon stom als je zo een beest dumpt. ze zijn totaal niet gewent aan het jagen naar voedsel en dergelijke en vooral ons klimaat is niet voor hun geschikt ze kunnen zich goed aanpassen hoor daar niet van maar uiteindelijk redden ze het toch niet.
en er zijgenoeg mensen die met plezier de diertjes opvangen.
ikzelf heb dat ook gedaan doe het nu alleen nog met landschildpadjes omdat ik geen water dieren meer in huis wil.
Als daar maar geen kleine oranjewangetjes van komenquote:Op vrijdag 24 november 2006 20:23 schreef Prowl het volgende:
[afbeelding]
Mijn padjes![]()
vlnr: Geelbuik, Roodwang, Geelwang, Chrysemys picta bellii
De geelwang heeft sjans met de roodwang![]()
Nou ik zal je vertellen dat er al jonge schildpadjes zijn waargenomen in visvijvers, stond geloof ik vorig jaar in een visblad.quote:Op woensdag 6 december 2006 14:14 schreef Marshall_2002 het volgende:
[..]
Verder is dit complete bullshit. Bij mijn afstuderen heb ik uit naam van de Europese Commissie een onderzoek naar dit fenomeen uitgevoerd, "faunavervalsing", door Roodwangsierschildpadden en Brulkikkers.
De ondergrens waar de dieren kunnen overleven (dus NORMAAL) ligt zo rond Brabant in Nederland (op basis van de gegevens tot 2000!!) wat de komende jaren alleen maar verder opschuift. Voor optimale voortplanting zijn er veel minder plekken in Europa waar de Roodwang kan uitbreiden.
Maar er zijn bijvoorbeeld gegevens bekend van plaatsen in Noord-Frankrijk waar de roodwang de europese moerrasschildpad compleet verdreven heeft en een populatie van enkele duizenden dieren heeft.
Roodwangen redden het tegenwoordig prima in de Nederlandse wateren... Nog een paar jaartjes wachten en ze planten zich ook voort![]()
Dan is de situatie sinds 2000 dus al weer ernstig achteruit gegaan (plus dat wij theoretisch bezig waren he?!quote:Op woensdag 6 december 2006 14:45 schreef Prowl het volgende:
[..]
Nou ik zal je vertellen dat er al jonge schildpadjes zijn waargenomen in visvijvers, stond geloof ik vorig jaar in een visblad.
Vergeet je niet om er een hekje omheen te zetten ? Met zegmaar een stuk gaas aan de bovenkant naar binnen gevouwen (over het water heen)quote:Op zondag 11 maart 2007 11:31 schreef Prowl het volgende:
In de zomer moeten ze in hun eigen vijver komen naast mijn koi vijver.
zowizo zet je geen dieren uitquote:Op maandag 12 maart 2007 13:46 schreef tweakdsl het volgende:
de roodwang heeft zicg afgelopen jaar met succes voortgeplant in NL!
NIET uitzetten dus.
Inderdaad: zorgen dat ze niet via het gaas er uit kunnen klimmen.quote:Op maandag 12 maart 2007 13:44 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Vergeet je niet om er een hekje omheen te zetten ? Met zegmaar een stuk gaas aan de bovenkant naar binnen gevouwen (over het water heen)
Wij waren dat het eerste jaar vergeten (gaas ombuigen) en konden elke dag de schildpadden zoeken in de tuin, ze klimmen er gewoon overheen !!!![]()
En natuurlijk een strand waar ze lekker op kunnen zonnen !
[afbeelding]
Zo dus omvouwen bedoel ikDit is btw de vijver waar onze schildpadden wonen met mooi weer, en zoals het er nu uitziet, gaat het geen 2 mnd meer duren voor ze weer buiten zijn
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |