abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41411227
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 23:04 schreef Ellatjuh het volgende:
Binnenkort ga ik verhuizen naar een flat.
en nu heb ik gehoord dat een vriendin van mij nog een katertje over heeft uit een nest.
ik ben gek op katten,thuis waar ik nu nog woon hebben we er 2 en zit er over te denken zelf ook een kat te nemen.
maar nou vroeg ik mij af(wij hebben nooit katers gehad) of een kater niet vreselijk gaat lopen sproeien.
het is wel een schatje

[afbeelding]
Gewoon doen joh! Wat een poepie!
Ik heb verschillende katers gehad maar nooit last met sproeien gehad.......
Gewoon een beetje bijtijds laten castreren....
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:07 schreef Ereshkigal het volgende:
[afbeelding]
Rana en haar vriendje "vis"
Rana is inderdaad wel ergggggg mooi!
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
  zaterdag 2 september 2006 @ 10:29:40 #177
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_41417809
Even die van mij ook weer spammen. En een van Harrys favourite voedsel

dan de katjes:
Harry lekker aan het uitbuiken (na het eten van al die spinnen)

samen in een minihokje

wat bob en gijs "actie"

waarom weet ik niet maar ze zijn gek op de wc. Ik doe daar altijd mijn makeup op (beste licht)
draai ik me om en:

en mijn lieve, ondeugende Gijs
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds.
Imagination is more important than knowledge.
pi_41433032
Ik zag een leuke poezenstoel bij een dierenwinkel..........wordt geheel genegeerd

Maar de doos valt wel in de smaak!

pi_41433682
haha awww wat gezellig al die poesjes op de wc
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_41436912
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 20:20 schreef Klonk het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Nieuwe muts voor de winter

en voor de aaahhh da's zielig roepers, ze zat te knorren
Katten knorren ook als ze iets niet leuk vinden of pijn hebben .
Zat ie lekker warm ?
pi_41437945
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 20:52 schreef computergirl het volgende:
Ik zag een leuke poezenstoel bij een dierenwinkel..........wordt geheel genegeerd

Maar de doos valt wel in de smaak!

[afbeelding]
lol !
Ik heb 2 mandjes in de berging staan, waren beide ook geen sukses!
Een doosje met kranten, dan vinden ze te gek.
pi_41465082
Aaaah, ik was dit topic helemaal vergeten ! Hij stond ook niet in m'n AT.
Loop ik 4 pagina's achter.

Nilasha, ik zag net de foto's van jouw katten in het vorige topic, is Odin een Somali ?

Pagina 1was gelijk super, Moshi in de kast , die kattentrap is ook superleuk (ik wil ook zoiets maken in het trapportaal, een klimmuur).
Xena met haar vleermuis, gelukkig kunnen die van mij dat niet, die verdenk ik ervan dat ze hem nog zouden opeten ook.

Ieniminie; heeft je katje nog steeds zulke blauwe ogen ? Volgend de gangbare kattengenetica hebben rode katten nooit blauwe ogen (met uitzonderingen als het ras Ojos Azules), maar ik ben er al een paar tegengekomen. Misschien dat de witte vlekken er nog iets mee te maken hebben. Ik ben in ieder geval erg geinteresseerd in meer foto's, en als je iets weet over blauwe ogen bij voorouders/nestgenoten ben ik daar ook benieuwd naar.

Alle reportages van het geboefte van QueenR zijn ook super. Bob wordt al een hele kerel, volgens mij heeft hij een mooi gestreepte staart, dat zie je niet vaak zo duidelijk bij sealtabbies.

De kittens van Ewelina hebben zonder twijfel een rode papa, voor het geval je dat nog niet wist.
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:29 schreef cinnamongirl het volgende:
Jee wat is die Rana uitzonderlijk mooi!
Een Cypertje met rood erbij? Ik heb nog nooit zo'n katje gezien!
Ze zijn je waarschijnlijk gewoon nooit eerder opgevallen, maar ze komen wel redelijk vaak voor. In dit topic staan er toevallig nog twee gecyperde schildpadjes (officieel heet het tortietabby - kortweg torbie -), op pagina 1 de middelste kat van graftak72 en op pagina 3 de poes van twisted_fok. Ik vind het echt een supermooie tekening, en Rana heeft een erg leuke vlakverdeling, zo op haar pootje enzo.

Even foto's van m'n eigen geboefte spammen:

Ernesto:

Op het balkon:

Mimosa op hetzelfde tafeltje:

Mimoos kan qua staart best door voor een bever ofzo:

dEUS (in z'n favoriete mand, hij weet gewoon dat de kleur hem staat )

Als rechtgeaarde kat in een doos:

Flynn:

Gek doen:

Kaaspasta eten uit de tube (pootjes stevig eromheen ):
pi_41467518
Pumpkin valt me nu opeens pas op dat jij verschillende soorten raskatten hebt. Nou ja, had wel eerder gezien, maar sta er nu pas bij stil.
Vaak zie je dat mensen echt voor 1of 2 rassen gaan, was je altijd al van plan meerdere soorten rassen te nemen, of is het gewoon bij toeval zo gekomen?
Ze zijn wel prachtig, die zwarte pootjes van Flynn!

Wb Odin, je bent niet de eerste die vraagt of hij Somali in zijn bloed heeft, maar voor zover weten is hij gewoon een htk-tje. Moet nog wel ergens een kittenfoto hebben, toen had hij megagrote oren en daarvan zeiden sommigen dat hij op een Somalikitten leek. Zal 'm eens opzoeken en plaatsen.
If gymnastics were easy, it would be called football!
pi_41470657
quote:
Op zondag 3 september 2006 22:31 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

Kaaspasta eten uit de tube (pootjes stevig eromheen ):

Wat lieffffffffff!!!

Wat voor ras is Flyn pumpkin?? Hij is errug mooi!!
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
pi_41470918
Hier mijn tijgers Bram & freek

(Freek)

(Bram)
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell
pi_41478367
quote:
Op zondag 3 september 2006 23:24 schreef Nilasha het volgende:
Pumpkin valt me nu opeens pas op dat jij verschillende soorten raskatten hebt. Nou ja, had wel eerder gezien, maar sta er nu pas bij stil.
Vaak zie je dat mensen echt voor 1of 2 rassen gaan, was je altijd al van plan meerdere soorten rassen te nemen, of is het gewoon bij toeval zo gekomen?
Ze zijn wel prachtig, die zwarte pootjes van Flynn!
Bij ons ging het vanzelf. Ernesto en Mimosa zijn HTK's met een kortharige gecyperde moeder, ik trof hen aan op de boerderij van een kennis en werd gelijk verliefd op Mimosa. Toen we haar gingen ophalen werd mijn vriend ingepakt door Ernesto. Omdat ze er wel apart uitzagen voor huiskatten ben ik me toen gaan verdiepen in kattenrassen en kleurengenetica, kwam erachter dat Mimosa uiterlijk kan doorgaan voor een Heilge Birmaan, en helaas ook dat ze waarschijnlijk ontzettend veel inteelt in hun voorouders hebben, omdat er op die boerderij steeds van dit soort kittens geboren worden waar geen raskat aan te pas komt, de genen voor langhaar en point wordt door incestueuze paringen tussen de boerderijkatten "in de familie" gehouden. Inteelt kan mooie genen verdubbelen, maar ook schadelijke genen voor ziektes, waardoor ik me echt zorgen kan maken om hun gezondheid (als Mimosa gestresst is krijgt ze ook acuut oogontsteking). Tijdens mijn leeswerk op het internet bezocht ik veel websites van Birmanencatteries, op één daarvan zag ik voor het eerst een plaatje van een Somali, dat vond ik toch wel een enorm mooie kat.

Toen we een derde kat erbij wilden, wilden we er toch wel één waarvan we wisten dat die een betere start gehad had dan Ernesto en Mimosa, qua uiterlijk vonden wij halflangharige katten (Maine Coon, Noorse boskat, Birmaan, Ragdoll, Somali) het mooist, qua karakter vonden we de beschrijving van de Abessijn en Somali het leukst. Toen las ik dat de Somali die ik voor het eerst op een foto gezien had gedekt was, ik heb gelijk die cattery gemaild voor een kitten, we zijn op bezoek geweest bij hen en hun Abessijn en Somali waren echt superlief en lekker pittig. Acht weken later werd Flynn geboren. Toen begon mijn vriend ineens over een vierde kat Ik was inmiddels behoorlijk lekker gemaakt door het nestje Birmaantjes wat dezelfde fokker op dat moment ook had, we konden ook nog kiezen het broertje van Flynn als vierde kat erbij te nemen, maar omdat we met hem echt geen klik hadden hebben we uiteindelijk toch een Birmaantje erbij genomen, dat werd dEUS.

Qua karakter gaan we echt voor de Somali, alle Somali's die ik tot nu toe heb ontmoet (ik zit bij de rasvereniging en ga naar shows, ik heb er wel meer dan 100 gezien inmiddels) zijn heel erg mensgericht en ontzettend speels, 1 Somali lijkt ons op zich wel genoeg want ze hebben wel veel aandacht nodig. Dus we hebben thuis nog plaats voor meer rassen, want drie of vier katten vinden we wel een mooi aantal. Als ik de verhalen van andere Birmanenliefhebbers hoor is dEUS een typische Birmaan, redelijk rustig, heel lief en zorgzaam, mooi tegenwicht voor een Somali. Inmiddels ben ik zelf helemaal gevallen voor het uiterlijk van de Siberische boskat, ik ken ze nog niet heel goed, heb ze alleen op shows meegemaakt en niet bij iemand thuis, maar ze lijken me erg leuk, ze worden beschreven als redelijk rustig, aanhankelijk en speels. Maar voorlopig komt er hier echt geen kat bij, het is wel mooi zo.
quote:
Wb Odin, je bent niet de eerste die vraagt of hij Somali in zijn bloed heeft, maar voor zover weten is hij gewoon een htk-tje. Moet nog wel ergens een kittenfoto hebben, toen had hij megagrote oren en daarvan zeiden sommigen dat hij op een Somalikitten leek. Zal 'm eens opzoeken en plaatsen.
Odin leek ticked tabby op de foto, dus niet "gewoon" gestreept zoals andere rode huiskatten. Er zijn wel streepjes te zien op zijn staart en achterpoten, maar dat kan bij niet-showgeschikte Somali's ook wel eens voorkomen (Flynn heeft stiekem ook streepjes op zijn achterpoten en een halsbandje). Maar misschien zijn zijn streepjes gewoon niet te zien door de hoek van de foto ? Heeft hij weinig streepjes op zijn lijf dan is hij of een hele goede effen rode kat (rode katten laten ook wanneer ze genetisch effen/ongestreept zijn toch bijna altijd streepjes zien) óf een ticked tabby, maar dat komt echt zelden voor.

Vanwege de blauwe bank deed de foto me helemaal denken aan Flynn's rooie (Sorrel) broertje, zijn baasje heeft ook zo'n kleur bank:

Rowan (5 maanden, is toch iets kaneelkleuriger):

Odin:
pi_41478381
@ pumpkin

Ja, Beau heeft nog steeds blauwe ogen. Hij is van 24 mei, dus volgens de praktijk zou het allang verdwenen moeten zijn. Nu is hij wel vrij klein en erg ziek geweest. Ik dacht eerst dat het daaraan lag en dat hij zodra hij wat groter zou zijn wel een andere kleur ogen zou krijgen. Maar hij weegt nu meer dan een kilo, en nog steeds blauwe ogen. Het nest waar hij uitkomt en alle andere katten hadden dit niet, de eigenaresse vond het ook erg apart. Dus of het iets genetisch is?

Hier zijn 2 foto's, daar kan je het redelijk op zien, hoe zijn ogen nu zijn. Die foto's van de eerste pagina zijn van toen hij ongeveer 8 weken was. Nu is hij bijna 15 weken. Wat wel zo is, is dat het lijkt alsof hij drie ringen heeft: buitenste is echt blauw, middelste lichtblauw en de ring om zijn pupil is een heel klein beetje groen-bruin. Maar dit heeft hij ook al sinds 9 weken.... En heb niet het idee dat het bruin groene groter wordt.

Het zijn geen super goede foto's maar meneer wilde niet mee werken... typisch gevalletje peuter-pubertijd
Als het lukt betere foto's te maken zal ik dat even laten zien!

[ Bericht 4% gewijzigd door Ieneminie op 04-09-2006 12:18:51 ]
pi_41480074
Pumpkin ik was in de veronderstelling dat Ernesto en Mimosa ook raskatten waren joh!

Dit zijn de kittenfoto's van Odin met zijn grote oren!

Odin heeft inderdaad niet hele duidelijke cyperse tekeningen in zijn vachtje, maar ze zijn er wel, hier kun je ze wel goed zien.
  maandag 4 september 2006 @ 14:41:59 #189
36027 komkommertje
KomKommertje!!!!
pi_41481698
Ik ook maar even spammen met mijn katten...

Sam (Maine Coon, 6.5 maand oud...)

Jip (HTK, 2 jaartjes oud...)

Bob (HTK, 2 jaartjes oud...)

En hier het verliefde stelletje Bob en Jip samen...
Komkommertje
pi_41482568
quote:
Op maandag 4 september 2006 12:11 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Bij ons ging het vanzelf. Ernesto en Mimosa zijn HTK's met een kortharige gecyperde moeder, ik trof hen aan op de boerderij van een kennis en werd gelijk verliefd op Mimosa. Toen we haar gingen ophalen werd mijn vriend ingepakt door Ernesto. Omdat ze er wel apart uitzagen voor huiskatten ben ik me toen gaan verdiepen in kattenrassen en kleurengenetica, kwam erachter dat Mimosa uiterlijk kan doorgaan voor een Heilge Birmaan
Eerlijk gezegd dacht ik ook dat ze dat was Ernesto lijkt juist weer op een Maine Coon. Hoe dan ook, ik vind je katten schitterend Vooral dEUS, ik heb al een zwak voor Birmanen sinds ik er als 10-jarig meisje één achter een raam zag zitten
quote:
de kittens van Ewelina hebben een roodharige vader.
Daar was ik met behulp van wat kattenboeken ook al achter gekomen Wat ik wel apart vind is trouwens dat Mini bijna alleen verdunde kleuren heeft (chocolate, créme, blauw) m.u.v. wat rode plukjes op de rug. Ik vraag me wel af wat voor haar de vader had, beide kittens hebben namelijk een verschillende vacht. Ze krijgen beiden waarschijnlijk (half) lang haar, maar Doerak heeft een veel dikkere en wat kortere vacht dan Mini, die een lange, zijdeachtige plukkerige vacht heeft. De vacht van Doerak ligt vlak aan. Ook heeft Mini een veel platter snoetje dan Doerak, dus ik vraag me af wat voor ras/kruising de vader was. De moeder is een kruising Maine Coon/ Pers.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_41482764
Wat is Sam schitterend Komkommertje, zo'n mooi kraag ook! Jip en Bob zijn ook lief!
  maandag 4 september 2006 @ 15:35:31 #192
36027 komkommertje
KomKommertje!!!!
pi_41482845
quote:
Op maandag 4 september 2006 15:32 schreef Nilasha het volgende:
Wat is Sam schitterend Komkommertje, zo'n mooi kraag ook! Jip en Bob zijn ook lief!
Dank je wel!!! Bloos bloos...

Hij heeft voor zijn jonge leeftijd inderdaad al een hele mooie kraag, en mooie lynx-tips...
Ik ben dan ook heel trots op mijn kereltje...
Komkommertje
pi_41483095
Voor pumpkin: een goede foto van een oogje van beau, om te laten zien wat ik met die ringen bedoelde...

[ Bericht 33% gewijzigd door Ieneminie op 04-09-2006 15:49:07 (kleinere foto) ]
pi_41484344
quote:
Op maandag 4 september 2006 15:35 schreef komkommertje het volgende:

[..]

Dank je wel!!! Bloos bloos...

Hij heeft voor zijn jonge leeftijd inderdaad al een hele mooie kraag, en mooie lynx-tips...
Ik ben dan ook heel trots op mijn kereltje...
Ga je ook met hem showen?
  maandag 4 september 2006 @ 16:34:55 #195
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_41484440
Wat een prachtige kat die Sam zeg! Die pluimen aan zijn oren zijn groot!
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_41486390
quote:
Op maandag 4 september 2006 01:24 schreef abominabel het volgende:
(Bram)
[afbeelding]
<--
Wel lekker blijven plakken hè?
  maandag 4 september 2006 @ 18:04:32 #197
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_41486982
Even kijken of dit lukt:

Dit is Velvet, ze komt zaterdag bij ons wonen. Ze is dan 13 weekjes
Velvet is een Laperm, ze heeft een beetje ruw/golvende vacht.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_41487105
De oorzaak waarom mijn inbraak alarm iedere keer afging:
weg

En gewoon lief:

[ Bericht 8% gewijzigd door Netsplitter op 30-12-2009 22:21:11 ]
pi_41490641
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:31 schreef Nilasha het volgende:

[..]

Ga je ook met hem showen?
Nee ik ga niet met hem showen. Ik zou anderhalve week geleden wel gaan, naar een kittenshow van RMC (rasclub maine coon), maar ik had een voedselvergiftiging, dus kon helaas niet. Maar voor de rest trekt showen mij ook niet, dit was alleen leuk geweest omdat het wat informeler is.

Hier nog een paar fotootjes...

maandag 4 september 2006 @ 19:58:57 #200
36027 komkommertje
KomKommertje!!!!
pi_41490802
Oeps hierboven gepost onder mijn vriend zijn naam...
Komkommertje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')