19:45 - 20:00
Het borsten verhaal gaat nog door, Micheline heeft cup d, groter dan haar zus.
Janine: soms zie je wel eens vrouwen dat je denkt van goddamn, echt goddamn
Marlies en Monique zitten te schaken.
Tijn: soms zie je dat wel eens in films, dat mensen elkaar dertien jaar niet gezien hebben en dan staat dat schaakbord er nog. Zo vet vind ik dat.
![]()
In de keuken wordt gezongen. 'Zij gelooft in mij' Hilde zingt het hardst. Semih was juist blij dat het net rustig was. Semih zegt dat niemand in hem gelooft. Hilde: dat is onzin, jij hebt een vrouwtje.
Semih: ja dat hoop ik. Hilde: ja natuurlijk wel, dat heeft niemand hier zoals jij dat hebt.
Janine legt iets uit over lever fijnmaken 'paps heeft me altijd geleerd om het zo te maken, het was te eten toch gister?' Dat wordt beaamd, hoewel ze het zelf nooit zouden maken.
Marcia en Micheline bedenken spellen om te doen 'liplezen, ja dat is leuk'
De jongste zus doet haar haar: ik kom er nu pas achter hoeveel ik eet.
Rik: ja nu kom je er pas achter hoeveel je snaait.
Marcia: mijn vriend eet iedere avond chips. Nu wil ik afvallen, en dan zie ik hem dat eten
Rik: ja dat is moeilijk, als je wil afvallen kan je dat beter niet in huis hebben.
Marcia vervolgt het verhaal over haar vriends eetgewoonte. Hij neemt altijd chocolade na het eten.
Jongste zus: pure chocolade is niet zo heel erg.
Rik: ik kan een hele witte chocolade in één keer op eten.
Marcia: ik denk altijd de M is een grote letter, maar die andere zijn allemaal dikker.
Rik: ja dat is de grootste
Marcia: ze wegen allemaal het zelfde.
Kokosmacronen, roze koeken, roze koeken met slagroom.
Jongste zus: ja dat wil ik maken
Etienne: ja dat kan wel met room en suiker
Jongste zus: ja maar met die echt, nou ja ik kan niet meer denken, ik moet nu eten
Rik: kinderijshoorntjes smaken als hosti's, heb het nooit gegeten maar heb ik van horen zeggen
Marcia: oh roti da's lekker
Rik: nee hosti die ze in de kerk eten
Etienne heeft altijd op Christelijke scholen gezeten en Christelijke sportclubjes. De jongste zus denkt zij ook: ze heeft immers godsdienst had.
Rik: ik vind de bijbel best interessant
Etienne: echt? daar snap ik niks van
Rik: dan moet je een goede simpele vertaling nemen, de kinderbijbel ofzo.
Jongste zus tegen Etienne: ik geloof in jou.
Micheline zat bij een godsdienstclubje, later was het gewoon voor de gezelligheid. Rik die steekt soms wel eens een kaarsje op in de Sint Jan. Etienne zit naast de jongste zus, die iets doet met haar mond. Milicia: in de kerk tegenwoordige zijn alleen maar grijskoppen, de kerk gaat niet mee met de tijd. Ze legt uit hoe ze dat weet, terwijl ze er nooit komt alleen tijdens begravenissen.
Rik: kerst in de Sint Jan is prachtig. Wij gingen wel eens kijken.
Etienne: ik geloof dat allemaal niet maar toch he wie in hemelsnaam dat hele verhaal bedacht heeft, dat is toch knap.