Da's inderdaad helemaal geen gekke prijs! Succes ermeequote:Op zondag 3 juni 2007 03:46 schreef Rnnz het volgende:
Sinds gisteren is het Fok! Toetsenisten-topic een toetsenist rijker. Ik heb een Yamaha PSR 290 van een vriend kunnen kopen voor 100 EUR, niet slecht toch?
Iemand nog beginnerstips? Boeken die ik kan gebruiken? Technieken? Ben namelijk van plan om mezelf te leren spelen.
alfreds leermethodequote:Op zondag 3 juni 2007 03:46 schreef Rnnz het volgende:
Sinds gisteren is het Fok! Toetsenisten-topic een toetsenist rijker. Ik heb een Yamaha PSR 290 van een vriend kunnen kopen voor 100 EUR, niet slecht toch?
[afbeelding]
Iemand nog beginnerstips? Boeken die ik kan gebruiken? Technieken? Ben namelijk van plan om mezelf te leren spelen.
Dacht ik ook al. Op marktplaats kom je toch al gauw bij de 200 EUR, dus..quote:Da's inderdaad helemaal geen gekke prijs! Succes ermee
Ik zal er eens naar uitkijken. Hij is niet heel duur dus kan hem altijd proberen. Op zich wil ik me niet gaan richten op klassieke muziek, maar een aantal klassieke stukken als begin is wel mooi (ben al begonnen met Für Elise)quote:John Thompson's ''Easiest Piano Course''
quote:Het beste is gewoon even de muziek(boek)handel inwandelen en vragen wat ze je aan kunnen raden!
Doe ik al af en toequote:Eén tip: maak gebruik van het feit dat je een digitale piano hebt en neem regelmatig jezelf op! Vooral met betrekking tot dynamiek (harder en zachter spelen op bepaalde punten) leer je dan echt ontzettend veel; toen ik 6 jaar geleden een digitale piano kocht ging een wereld voor me open.
Ik heb ook nog een keybord uit de psr serie gehad. Prima dingetje heb er nog lang mee gedaan voordat ik overstapte naar een synthesizer (yamaha s90es).quote:Op zondag 3 juni 2007 03:46 schreef Rnnz het volgende:
[afbeelding]
naar dit filmpje kijken en jaloers op mij wordenquote:Op maandag 21 augustus 2006 13:49 schreef tim2308 het volgende:
En heeft iemand nog tips, loopjes en vuistregels om te klinken als Jan Vayne?
ahh die dingen zijn zo vet... ik heb een paar jaar geleden een engels boek gekregen om jazz te leren, maar ik heb er eigenlijk nooit echt de tijd voor genomen.. maar nu ben ik geslaagd en wil ik me daar wel in verdiepenquote:Op zaterdag 16 juni 2007 11:46 schreef samchestido het volgende:
Mijn niveau mbt klassiek is aardig, speel op dit moment prelude van Rach, op. 23 no. 10, Clair de Lune van Debussy (speel ik al een hele tijd, maar blijft leuk), wat preludes van Chopin (op 28 no 10 is geweldig
) en de Aeolian Harp etude van Chopin.
had een tijd terug een boektip voor beginnende jazz pianisten gekregen van m'n toetsenleraar, zal het eens navragen. Het scheen een erg goed boek te zijn in elk geval.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 11:46 schreef samchestido het volgende:
Ik ben een klassiek pianist, speel nu ongeveer 12 jaar. Ben dan ook aardig ervaren, maar op het gebied van jazz piano ben ik echt een complete nul
Ik zou het echt supercool vinden om me daarin te verdiepen, maar ik heb geen idee waar te beginnenZijn er goede boeken te vinden, en zo ja, wat raden jullie dan aan? Of is het slim om meteen les te nemen.
Mijn niveau mbt klassiek is aardig, speel op dit moment prelude van Rach, op. 23 no. 10, Clair de Lune van Debussy (speel ik al een hele tijd, maar blijft leuk), wat preludes van Chopin (op 28 no 10 is geweldig
Heel herkenbaarquote:Op zaterdag 16 juni 2007 11:46 schreef samchestido het volgende:
Ik ben een klassiek pianist, speel nu ongeveer 12 jaar. Ben dan ook aardig ervaren, maar op het gebied van jazz piano ben ik echt een complete nul
Ik zou het echt supercool vinden om me daarin te verdiepen, maar ik heb geen idee waar te beginnenZijn er goede boeken te vinden, en zo ja, wat raden jullie dan aan? Of is het slim om meteen les te nemen.
Ligt maar net aan je leraar.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:32 schreef kree het volgende:
Ja deze verhalen komen mij ook bekend voor.
Ik vindt het een grote tekortkoming dat muziekscholen je alleen bladmuziek leert lezen, en niet wat meer theorie achter de bladmuziek.
Ik heb het zelfde probleem gehad, ik ging op een gegeven moment bij een koor spelen.
En tjaa, melodie + akkoorden. WTF wist niet eens wat een akkoord was.
Ik ben toen zelf maar op onderzoek uitgegaan en inmiddels kan ik redelijk mijn weg vinden met alleen akkoorden.
Wat ik nu nog wil leren is zeg maar buiten de akkoorden te gaan (tussen-akoordjes, substitution (vervangen) van akkoorden ed)
Op internet is wel het één en ander te vinden, voor echt les nemen heb ik helaas geen tijd
Heb dit nog nagezocht in een theorie boekje, maar kon er niks over vinden.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:32 schreef menesis het volgende:
Zo heb een vraagje over wat vreemde tekens die ik niet ken, wat is dit (rode cirkels)?
http://xs.to/xs.php?h=xs227&d=08215&f=chopin_watisdit751.jpg
En het is idd een raar teken wat ook bij mij geen belletjes doet rinkelen.quote:Zo heb een vraagje over wat vreemde tekens die ik niet ken, wat is dit (rode cirkels)?
Yep, ik had hetzelfde, hoewel ik toch aardig wat weet van bladmuziek ben ik het nooit eerder tegengekomen en het stond ook niet in me theorie boekjequote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:40 schreef Da_Ripper het volgende:
Ik ben geen toetsenist, maar kan wel noten lezen![]()
Heb naast de basisschool-blokfluit lessenmn B-diploma slagwerk
![]()
[..]
En het is idd een raar teken wat ook bij mij geen belletjes doet rinkelen.
Iemand moet me maar verbeteren als ik ernaast zit, maar dit is een MIDI keyboard. Oftewel je kunt dit alleen gebruiken icm je PC, dat ding verzendt alleen midi. Dus je hebt een computer nodig om er ook geluid uit te krijgen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:41 schreef Dribbel_ het volgende:
Bedankt voor je reactie KreeJa ik zag het maar ik ben bang dat dat een beetje te duur gaat worden
Ben een beetje opzoek naar iets van 100-150 het is gewoon voor erbij, gitaar blijft toch hoofdinstrument dus qua dat moet het qua kosten wel leuk blijven.
Kwam deze tegen op MP weet niet in hoeverre zoiets redelijk is. Heb er echt 0 verstand van natuurlijk en bij muziekinstrumenten blijft dat natuurlijk lastig inschatten dan
Ja dat wel ik wil wel zeg maar het piano spelen dan onder de knie krijgen dus geen popsynth dingetje meebliepenquote:Oja je hebt natuurlijk de psr serie van Yamaha, dat is dus echt keyboard, dus gericht op Linker hand akkoorden en rechterhand de melodie/
Denk niet dat je daarnaar opzoek bent?
Veel toetsenborden hebben toch gewoon eigen boxen, zowel als een midi uitgang?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:47 schreef kree het volgende:
[..]
Iemand moet me maar verbeteren als ik ernaast zit, maar dit is een MIDI keyboard. Oftewel je kunt dit alleen gebruiken icm je PC, dat ding verzendt alleen midi. Dus je hebt een computer nodig om er ook geluid uit te krijgen.
Oja je hebt natuurlijk de psr serie van Yamaha, dat is dus echt keyboard, dus gericht op Linker hand akkoorden en rechterhand de melodie/
Denk niet dat je daarnaar opzoek bent?
Als je in een band wil spelen heb je meer aan een (simpele) stage-piano, zonder al die keyboard accompaniment mogelijkheden.
Misschien dat je kunt aangeven welk stuk/welke maat het is, Dan kunnen we misschien even in een andere print ofzo kijkenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:32 schreef menesis het volgende:
Zo heb een vraagje over wat vreemde tekens die ik niet ken, wat is dit (rode cirkels)?
en hoe speelt je ritmüller vleugel, knakker?
Er staat niets om te luisteren op jullie sitequote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:45 schreef TheRealms het volgende:
Goeiedag geachte Muzikant.
Wij van The Realms zijn op zoek naar een nieuwe toetsenist.
The Realms maken een soort Garage Rock (Rebel Rock?) die invloeden gebruikt uit de Blues, Rock, Metal, Jazz en Ska, maar vooral wat toetsen betreft: Psychedelic.
We hebben dus iemand nodig die als het nodig is een lekker catchy tunetje kan verzinnen, maar als het moet ook een super-wazige toetsen solo eruit kan stompen.
Ook zijn wij op zoek naar een serieuze kandidaat en iemand die zich niet uit het veld laat slaan als er is iets een keer niet naar wens is. Ook moet de nieuwe toetsenist ambitie hebben om verder te gaan met muziek, we zitten niet op iemand te wachten die na een half jaar weer vertrekt.
Qua niveau moet je gewoon mee kunnen, redelijk kunnen improviseren en het liefst flink kunnen rocken als je live voor een flink publiek staat te spelen (Key-Tar? ).
We repeteren in Veldhoven maar dat valt aan te passen als het echt nodig is.
Verder maakt leeftijd niet echt uit. Apparatuur maakt ook niet echt uit, zolang het klinkt
Verder zijn de bovenstaande criteria geen vereiste maar voorkeuren, schroom dus niet te bellen als je denkt dat het wel iets voor je is maar je niet voldoet aan alles
Voor communicatie graag even een PM
Alvast bedankt voor de eventuele reactie en Rock on!!
Het is ballade1 van Chopin, 5e pagina. Op mijn versie (van internetquote:Op dinsdag 24 juni 2008 08:26 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
Misschien dat je kunt aangeven welk stuk/welke maat het is, Dan kunnen we misschien even in een andere print ofzo kijken
Nah er zijn een aantal categorien te onderscheiden:quote:Op dinsdag 24 juni 2008 08:26 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
Veel toetsenborden hebben toch gewoon eigen boxen, zowel als een midi uitgang?

Ik raad jullie de videos van Jazz2511 aan: http://www.youtube.com/user/jazz2511quote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:42 schreef Godspeed. het volgende:
Sinds kort weer les aan het nemen, maar nu bij een jazz leraar. Wat betreft techniek toch aan wat andere dingetjes schaven dan bij klassiek.
Verder toch wel heel leuk om in plaats van alles reeds op bladmuziek uitgeschreven te hebben nu alleen de melodie en de akkoorden te hebben en er dan maar wat moois van te knutselen. Qua voicing nog weinig interessants op het moment, maar begint te komen. Improviseren was toch wel lastig aan het begin, want geen idee wat ik aan het doen was
. Maar op een gegeven moment ga je toch wel snel shit spelen die fatsoenlijk klinkt.
Nog andere jazz, blues of pop toetsenisten hier actief?
echt welquote:Op zondag 29 juni 2008 17:26 schreef menesis het volgende:
[..]
Er staat niets om te luisteren op jullie site
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |