Da's inderdaad helemaal geen gekke prijs! Succes ermeequote:Op zondag 3 juni 2007 03:46 schreef Rnnz het volgende:
Sinds gisteren is het Fok! Toetsenisten-topic een toetsenist rijker. Ik heb een Yamaha PSR 290 van een vriend kunnen kopen voor 100 EUR, niet slecht toch?
Iemand nog beginnerstips? Boeken die ik kan gebruiken? Technieken? Ben namelijk van plan om mezelf te leren spelen.
alfreds leermethodequote:Op zondag 3 juni 2007 03:46 schreef Rnnz het volgende:
Sinds gisteren is het Fok! Toetsenisten-topic een toetsenist rijker. Ik heb een Yamaha PSR 290 van een vriend kunnen kopen voor 100 EUR, niet slecht toch?
[afbeelding]
Iemand nog beginnerstips? Boeken die ik kan gebruiken? Technieken? Ben namelijk van plan om mezelf te leren spelen.
Dacht ik ook al. Op marktplaats kom je toch al gauw bij de 200 EUR, dus..quote:Da's inderdaad helemaal geen gekke prijs! Succes ermee
Ik zal er eens naar uitkijken. Hij is niet heel duur dus kan hem altijd proberen. Op zich wil ik me niet gaan richten op klassieke muziek, maar een aantal klassieke stukken als begin is wel mooi (ben al begonnen met Für Elise)quote:John Thompson's ''Easiest Piano Course''
quote:Het beste is gewoon even de muziek(boek)handel inwandelen en vragen wat ze je aan kunnen raden!
Doe ik al af en toequote:Eén tip: maak gebruik van het feit dat je een digitale piano hebt en neem regelmatig jezelf op! Vooral met betrekking tot dynamiek (harder en zachter spelen op bepaalde punten) leer je dan echt ontzettend veel; toen ik 6 jaar geleden een digitale piano kocht ging een wereld voor me open.
Ik heb ook nog een keybord uit de psr serie gehad. Prima dingetje heb er nog lang mee gedaan voordat ik overstapte naar een synthesizer (yamaha s90es).quote:Op zondag 3 juni 2007 03:46 schreef Rnnz het volgende:
[afbeelding]
naar dit filmpje kijken en jaloers op mij wordenquote:Op maandag 21 augustus 2006 13:49 schreef tim2308 het volgende:
En heeft iemand nog tips, loopjes en vuistregels om te klinken als Jan Vayne?
ahh die dingen zijn zo vet... ik heb een paar jaar geleden een engels boek gekregen om jazz te leren, maar ik heb er eigenlijk nooit echt de tijd voor genomen.. maar nu ben ik geslaagd en wil ik me daar wel in verdiepenquote:Op zaterdag 16 juni 2007 11:46 schreef samchestido het volgende:
Mijn niveau mbt klassiek is aardig, speel op dit moment prelude van Rach, op. 23 no. 10, Clair de Lune van Debussy (speel ik al een hele tijd, maar blijft leuk), wat preludes van Chopin (op 28 no 10 is geweldig
) en de Aeolian Harp etude van Chopin.
had een tijd terug een boektip voor beginnende jazz pianisten gekregen van m'n toetsenleraar, zal het eens navragen. Het scheen een erg goed boek te zijn in elk geval.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 11:46 schreef samchestido het volgende:
Ik ben een klassiek pianist, speel nu ongeveer 12 jaar. Ben dan ook aardig ervaren, maar op het gebied van jazz piano ben ik echt een complete nul
Ik zou het echt supercool vinden om me daarin te verdiepen, maar ik heb geen idee waar te beginnenZijn er goede boeken te vinden, en zo ja, wat raden jullie dan aan? Of is het slim om meteen les te nemen.
Mijn niveau mbt klassiek is aardig, speel op dit moment prelude van Rach, op. 23 no. 10, Clair de Lune van Debussy (speel ik al een hele tijd, maar blijft leuk), wat preludes van Chopin (op 28 no 10 is geweldig
Heel herkenbaarquote:Op zaterdag 16 juni 2007 11:46 schreef samchestido het volgende:
Ik ben een klassiek pianist, speel nu ongeveer 12 jaar. Ben dan ook aardig ervaren, maar op het gebied van jazz piano ben ik echt een complete nul
Ik zou het echt supercool vinden om me daarin te verdiepen, maar ik heb geen idee waar te beginnenZijn er goede boeken te vinden, en zo ja, wat raden jullie dan aan? Of is het slim om meteen les te nemen.
Ligt maar net aan je leraar.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:32 schreef kree het volgende:
Ja deze verhalen komen mij ook bekend voor.
Ik vindt het een grote tekortkoming dat muziekscholen je alleen bladmuziek leert lezen, en niet wat meer theorie achter de bladmuziek.
Ik heb het zelfde probleem gehad, ik ging op een gegeven moment bij een koor spelen.
En tjaa, melodie + akkoorden. WTF wist niet eens wat een akkoord was.
Ik ben toen zelf maar op onderzoek uitgegaan en inmiddels kan ik redelijk mijn weg vinden met alleen akkoorden.
Wat ik nu nog wil leren is zeg maar buiten de akkoorden te gaan (tussen-akoordjes, substitution (vervangen) van akkoorden ed)
Op internet is wel het één en ander te vinden, voor echt les nemen heb ik helaas geen tijd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |