abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juni 2008 @ 23:28:04 #126
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_59132617
Yeah, toetsenisten FTW!

Gear:
- Yamaha PSR-2000
- Korg SP-200
= muziek maken in AnderLicht! *spam*

Nog meer toetsenisten van bands actief hier?
  zaterdag 7 juni 2008 @ 16:53:05 #127
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_59196110
nou ik heb zo'n exclusief geweldig kwalitatief keyboard... Een bontempi bt805 (jaja )... van 11 jaar oud ofzo (gekocht bij de aldi toendertijd..)
Maar... op een oude fiets moet men het leren... !

Anyway, ik heb dat ding al een jaart of 10/11 dus, zover ik weet... Maar ik kwam nooit verder dan vader jacob, mijn hoed die heeft 3 deuken.. En iets met een pinda die wil oversteken...

Hij stond bij mijn vader, en heb hem vorige week(of 2 weken terug) maar eens meegenomen naar mijn meoder; waar ik doordeweeks ben. En toen dus ontdekt dat er heeeel veel youtube ' how to play.... ' filmpjes zijn

Ik kan mijn keyboardlol dus niet op... Ik ben nu bezig met comptine d'un autre ete van yann Tiersen ...
pi_59635203
ik heb wat toetsenborden te koop:

Yamaha motif 6 en
Roland RD-150 stagepiano

Beide instrumenten werken gewoon perfect. Bekijk foto's op:

http://link.marktplaats.nl/176881594

http://link.marktplaats.nl/176853062

Bij interesse doe een bod op marktplaats.

mvg
pi_59641173
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 12:32 schreef menesis het volgende:
Zo heb een vraagje over wat vreemde tekens die ik niet ken, wat is dit (rode cirkels)?
http://xs.to/xs.php?h=xs227&d=08215&f=chopin_watisdit751.jpg
Heb dit nog nagezocht in een theorie boekje, maar kon er niks over vinden.
Vraag me af wat het betekent?
Misschien weet iemand anders het...

[ Bericht 0% gewijzigd door kree op 24-06-2008 00:29:51 ]
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 24 juni 2008 @ 00:17:36 #130
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_59641389
Ik dacht ik ga eens kijken of er een fok toetsenisten topic is en kijk wat er bovenaan staat
Maar okee
Hoi
Speel nu al een tijdje gitaar en wil altijd nog een keer toetsen leren spelen Dus ik denk dat moet ik hier zijn bij mensen wat ik dan zo'n beetje nodig zal hebben. Weet er bijzonder weinig vanaf. Hoeft ook geen superkwaliteit te zijn.
Maaar ik zoek dus gewoon een leuk keyboardje om thuis mee aan te kloten. Vijf octaven gewoon eventueel midi gestuurd. Maar verder heb ik er totaal geen verstand van Liefst niet te duur dus vanaf waar krijg je een beetje een leuk ding ?

Alvast bedankt
pi_59641742
Dribbel, mischien eens kijken naar de advertentie van xp2002 ^^ hierboven?
Zal niet gelijk het simpelste instap keybordje zijn, maar dan heb je wel wat waar je wel even mee vooruit kan.

Wieweet kan je er een leuk dealtje uit maken.

De motif, heel leuk als je zelf wat wil opnemen, prima board daarvoor, veel extra samples etc.
De Roland is waarschijnlijk beter als je echt verder wil op piano. (btw, denk dat die jazz scat voices daarop zitten? Leuk om mee te spelen, zou willen dat ze op mij synth (yamaha s90es) zaten.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 00:40:43 #132
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_59641911
Ik ben geen toetsenist, maar kan wel noten lezen
Heb naast de basisschool-blokfluit lessen mn B-diploma slagwerk
quote:
Zo heb een vraagje over wat vreemde tekens die ik niet ken, wat is dit (rode cirkels)?
En het is idd een raar teken wat ook bij mij geen belletjes doet rinkelen.
Wat je vindt, ...
  dinsdag 24 juni 2008 @ 00:41:21 #133
125915 Dribbel_
pi_59641918
Bedankt voor je reactie Kree Ja ik zag het maar ik ben bang dat dat een beetje te duur gaat worden
Ben een beetje opzoek naar iets van 100-150 het is gewoon voor erbij, gitaar blijft toch hoofdinstrument dus qua dat moet het qua kosten wel leuk blijven .
Kwam deze tegen op MP weet niet in hoeverre zoiets redelijk is. Heb er echt 0 verstand van natuurlijk en bij muziekinstrumenten blijft dat natuurlijk lastig inschatten dan
pi_59641973
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 00:40 schreef Da_Ripper het volgende:
Ik ben geen toetsenist, maar kan wel noten lezen
Heb naast de basisschool-blokfluit lessen mn B-diploma slagwerk
[..]

En het is idd een raar teken wat ook bij mij geen belletjes doet rinkelen.
Yep, ik had hetzelfde, hoewel ik toch aardig wat weet van bladmuziek ben ik het nooit eerder tegengekomen en het stond ook niet in me theorie boekje
pi_59642032
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 00:41 schreef Dribbel_ het volgende:
Bedankt voor je reactie Kree Ja ik zag het maar ik ben bang dat dat een beetje te duur gaat worden
Ben een beetje opzoek naar iets van 100-150 het is gewoon voor erbij, gitaar blijft toch hoofdinstrument dus qua dat moet het qua kosten wel leuk blijven .
Kwam deze tegen op MP weet niet in hoeverre zoiets redelijk is. Heb er echt 0 verstand van natuurlijk en bij muziekinstrumenten blijft dat natuurlijk lastig inschatten dan
Iemand moet me maar verbeteren als ik ernaast zit, maar dit is een MIDI keyboard. Oftewel je kunt dit alleen gebruiken icm je PC, dat ding verzendt alleen midi. Dus je hebt een computer nodig om er ook geluid uit te krijgen.

Oja je hebt natuurlijk de psr serie van Yamaha, dat is dus echt keyboard, dus gericht op Linker hand akkoorden en rechterhand de melodie/
Denk niet dat je daarnaar opzoek bent?

Als je in een band wil spelen heb je meer aan een (simpele) stage-piano, zonder al die keyboard accompaniment mogelijkheden.

[ Bericht 3% gewijzigd door kree op 24-06-2008 00:56:00 (schoonheids foutje) ]
  dinsdag 24 juni 2008 @ 00:55:00 #136
125915 Dribbel_
pi_59642176
Volgens mij hoeft ie neit per se via dat als ik het goed begrijp?

Het "als je hem niet via USB gebruikt is er een adapter aanwezig" laat me twijfelen

Maar zoals ik zal zei een midi keyboard is geen probleem ben daar wel in thuis weet hoe het allemaal werkt en het is toch voor thuis dus dat zit wel goed.
Makkelijkste zou wel zijn iets wat ik gewoon ook direct kan doorschakelen naar de stereo. Ben toch beetje bang voor de eventuele vertraging met zo'n ding dan waardoor het onbruikbaar wordt.
quote:
Oja je hebt natuurlijk de psr serie van Yamaha, dat is dus echt keyboard, dus gericht op Linker hand akkoorden en rechterhand de melodie/
Ja dat wel ik wil wel zeg maar het piano spelen dan onder de knie krijgen dus geen popsynth dingetje meebliepen

Maar hoezo is dat juist gericht op dat linkerhand rechterhand ?

[ Bericht 15% gewijzigd door Dribbel_ op 24-06-2008 01:04:06 ]
  dinsdag 24 juni 2008 @ 08:26:13 #137
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_59643877
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 00:47 schreef kree het volgende:

[..]

Iemand moet me maar verbeteren als ik ernaast zit, maar dit is een MIDI keyboard. Oftewel je kunt dit alleen gebruiken icm je PC, dat ding verzendt alleen midi. Dus je hebt een computer nodig om er ook geluid uit te krijgen.

Als je in een band wil spelen heb je meer aan een (simpele) stage-piano, zonder al die keyboard accompaniment mogelijkheden.
Veel toetsenborden hebben toch gewoon eigen boxen, zowel als een midi uitgang?
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
  dinsdag 24 juni 2008 @ 08:26:41 #138
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_59643882
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 12:32 schreef menesis het volgende:

en hoe speelt je ritmüller vleugel, knakker?
Misschien dat je kunt aangeven welk stuk/welke maat het is, Dan kunnen we misschien even in een andere print ofzo kijken
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
  dinsdag 24 juni 2008 @ 13:45:07 #139
216445 TheRealms
Vocals, Guitar, Drum
pi_59650631
Goeiedag geachte Muzikant.

Wij van The Realms zijn op zoek naar een nieuwe toetsenist.
The Realms maken een soort Garage Rock (Rebel Rock?) die invloeden gebruikt uit de Blues, Rock, Metal, Jazz en Ska, maar vooral wat toetsen betreft: Psychedelic.

We hebben dus iemand nodig die als het nodig is een lekker catchy tunetje kan verzinnen, maar als het moet ook een super-wazige toetsen solo eruit kan stompen.

Ook zijn wij op zoek naar een serieuze kandidaat en iemand die zich niet uit het veld laat slaan als er is iets een keer niet naar wens is. Ook moet de nieuwe toetsenist ambitie hebben om verder te gaan met muziek, we zitten niet op iemand te wachten die na een half jaar weer vertrekt.

Qua niveau moet je gewoon mee kunnen, redelijk kunnen improviseren en het liefst flink kunnen rocken als je live voor een flink publiek staat te spelen (Key-Tar? ).

We repeteren in Veldhoven maar dat valt aan te passen als het echt nodig is.
Verder maakt leeftijd niet echt uit. Apparatuur maakt ook niet echt uit, zolang het klinkt

Verder zijn de bovenstaande criteria geen vereiste maar voorkeuren, schroom dus niet te bellen als je denkt dat het wel iets voor je is maar je niet voldoet aan alles

Voor communicatie graag even een PM
Alvast bedankt voor de eventuele reactie en Rock on!!
**The Realms, A cool mix between happy, spacey music and funky Hard-Rock!**
http://www.therealms.nl/
pi_59751599
zo, het topic weer gevonden

ik probeer soms wat op mezelf te componeren maar omwille van persoonlijke redenen ben ik niet ver geraakt.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_59774663
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 13:45 schreef TheRealms het volgende:
Goeiedag geachte Muzikant.

Wij van The Realms zijn op zoek naar een nieuwe toetsenist.
The Realms maken een soort Garage Rock (Rebel Rock?) die invloeden gebruikt uit de Blues, Rock, Metal, Jazz en Ska, maar vooral wat toetsen betreft: Psychedelic.

We hebben dus iemand nodig die als het nodig is een lekker catchy tunetje kan verzinnen, maar als het moet ook een super-wazige toetsen solo eruit kan stompen.

Ook zijn wij op zoek naar een serieuze kandidaat en iemand die zich niet uit het veld laat slaan als er is iets een keer niet naar wens is. Ook moet de nieuwe toetsenist ambitie hebben om verder te gaan met muziek, we zitten niet op iemand te wachten die na een half jaar weer vertrekt.

Qua niveau moet je gewoon mee kunnen, redelijk kunnen improviseren en het liefst flink kunnen rocken als je live voor een flink publiek staat te spelen (Key-Tar? ).

We repeteren in Veldhoven maar dat valt aan te passen als het echt nodig is.
Verder maakt leeftijd niet echt uit. Apparatuur maakt ook niet echt uit, zolang het klinkt

Verder zijn de bovenstaande criteria geen vereiste maar voorkeuren, schroom dus niet te bellen als je denkt dat het wel iets voor je is maar je niet voldoet aan alles

Voor communicatie graag even een PM
Alvast bedankt voor de eventuele reactie en Rock on!!
Er staat niets om te luisteren op jullie site
pi_59774757
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 08:26 schreef ArendBarend het volgende:

[..]

Misschien dat je kunt aangeven welk stuk/welke maat het is, Dan kunnen we misschien even in een andere print ofzo kijken
Het is ballade1 van Chopin, 5e pagina. Op mijn versie (van internet ) staan verder geen maatnummers, maar het zijn een aantal omhoog lopende stukjes achter elkaar.
Ik geloof trouwens dat het een triller is op de bovenste noot. Tenminste, zo kwam ik het in een midifile ergens tegen
Maar toch ben ik benieuwd wat het nu echt betekent
pi_59774838
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 08:26 schreef ArendBarend het volgende:

[..]

Veel toetsenborden hebben toch gewoon eigen boxen, zowel als een midi uitgang?
Nah er zijn een aantal categorien te onderscheiden:
-keyboard: die dingen met toeters, bellen, ritmetjes en vrijwel altijd ingebouwde boxen, meestal 61 toetsen en lichte aanslag. voorbeeldje
-stagepiano's: vaak een aanslag zoals die van een piano, zitten meestal geen boxen in, maar wel een audio output met mooie piano geluiden en heeft 88 toetsen. voorbeeldje
-midikeyboard/interfaces (zoals die ene): hebben geen geluid aan boord en doen eigenlijk niets meer dan het toetsenbord van je computer: hij geeft door welke knop je indrukt
Je zal óf een computer óf geluidsmodule via midi/usb moeten aansluiten om geluid te produceren. Ze zijn er in veel soorten: van een paar toetsen tot een soort stagepiano met 88 toetsen. Vaak als je een klein keyboard ziet (maar wel met normale afmeting toetsen) is het een midikeyboard
voorbeeldje

[ Bericht 8% gewijzigd door menesis op 29-06-2008 17:42:45 ]
pi_59882371
Sinds kort weer les aan het nemen, maar nu bij een jazz leraar. Wat betreft techniek toch aan wat andere dingetjes schaven dan bij klassiek.

Verder toch wel heel leuk om in plaats van alles reeds op bladmuziek uitgeschreven te hebben nu alleen de melodie en de akkoorden te hebben en er dan maar wat moois van te knutselen . Qua voicing nog weinig interessants op het moment, maar begint te komen. Improviseren was toch wel lastig aan het begin, want geen idee wat ik aan het doen was . Maar op een gegeven moment ga je toch wel snel shit spelen die fatsoenlijk klinkt.

Nog andere jazz, blues of pop toetsenisten hier actief?
  donderdag 10 juli 2008 @ 18:47:31 #145
125915 Dribbel_
pi_60025288
Zo vanaf morgen gaat het gebeuren
Heb toch maar besloten een midi controller aan te schaffen aangezien ik hem toch alleen thuis zal gebruiken. Het is de M-audio Oxygen 61 geworden
Nu nog leren spelen en dan komt het helemaal goed

Qua spelen wil ik eignelijk vanalles wel doen. Beetje de pop dingen (muse) tot klassiek (Ludovico Einaudi)
Iemand nog tips hoe ik hier het beste aan kan beginnen?
pi_60034182
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 09:42 schreef Godspeed. het volgende:
Sinds kort weer les aan het nemen, maar nu bij een jazz leraar. Wat betreft techniek toch aan wat andere dingetjes schaven dan bij klassiek.

Verder toch wel heel leuk om in plaats van alles reeds op bladmuziek uitgeschreven te hebben nu alleen de melodie en de akkoorden te hebben en er dan maar wat moois van te knutselen . Qua voicing nog weinig interessants op het moment, maar begint te komen. Improviseren was toch wel lastig aan het begin, want geen idee wat ik aan het doen was . Maar op een gegeven moment ga je toch wel snel shit spelen die fatsoenlijk klinkt.

Nog andere jazz, blues of pop toetsenisten hier actief?
Ik raad jullie de videos van Jazz2511 aan: http://www.youtube.com/user/jazz2511
Je ziet de bladmuziek, hoort de muziek, ziet de toetsen die hij speelt en bovenal hij geeft commentaar bij wat hij doet!!
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  vrijdag 11 juli 2008 @ 13:37:14 #147
216445 TheRealms
Vocals, Guitar, Drum
pi_60040130
quote:
Op zondag 29 juni 2008 17:26 schreef menesis het volgende:

[..]

Er staat niets om te luisteren op jullie site
echt wel op de frontpage al, anders check je even de video's onder het kopje video's
**The Realms, A cool mix between happy, spacey music and funky Hard-Rock!**
http://www.therealms.nl/
  zondag 13 juli 2008 @ 23:13:19 #148
125915 Dribbel_
pi_60086006
Whoei
Gister midicontroller opgehaald en het werkt Vandaag begonnen met wat aankloten nog nooit iets met toetsen gedaan en noten lezen dus een stuk bladmuziek ontcijferen was al genoeg werk en daarna nog wat spelen

Deze is het dus geworden

En tot zover mijn zooi van vandaag Makkelijke versie maar gedaan. En sunburn van Muse gaat ook al goed nu op volle snelheid dus het gaat wel goed komen
http://media.putfile.com/jk-99

Weten jullie nog wat leuke liedjes in die stijl, of klassiek (ludovico Einaudi Le Onde vind ik mooi weet niet in hoeverre dat te doen is) die dus niet echt moeilijk zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door Dribbel_ op 14-07-2008 00:54:07 ]
pi_60101773
Ik ben ook een toetsenistje
pi_60203660
Zoveelste gitarist-die-ook-wat-met-toetsen-wil-gaan-doen-TVP
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')