abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 juni 2007 @ 17:03:27 #101
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_51004296
http://nl.youtube.com/watch?v=oNJWyI8Y4Qw

Mijn eerste filmpje

Zitten een paar duidelijke fouten in, binnenkort maar even opnieuw opnemen..

Camera standpunt is ook niet ideaal maar heb eigenlijk geen alternatieven
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
  woensdag 18 juli 2007 @ 22:27:57 #102
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_51608877
ja, topickick maar dan, he
pi_51616412
Het loopt hier niet echt storm, hč
pi_51648541
tja, altijd al een langzaam lopend topic geweest.
Denk dat toetseninsten niet zo spraakzaam zijn
Do what you love, love what you do!
pi_51701572
vraagje: in een stuk van chopin (wals) staat een kruis met zo'n herstellingsteken ervoor op dezelfde lijn!
en Wat moet ik nou spelen?
Of zou het een drukfoutje zijn?
pi_51703473
Staan ze direct naast elkaar voor dezelfde noot? In dat geval zal het wel een drukfoutje zijn, maar kun je uit de noten eromheen rest prima afleiden welke het moet zijn - jouw nootje moet er namelijk qua kleur / akkoord bijpassen.

Mocht je dat nog moeilijk vinden, dan moet je maar zeggen welk stuk het is en waar precies (maatnummer), dan zoek ik het even voor je op!
pi_51717488
Ik ben het nu zelfs 2x tegengekomen, zal wel geen fout zijn dan:

Chopin, Valse Op.64#2, eerste regel (klik)
Chopin, Ballade 1 eennalaatste blaadje bijna onderaan (klik)

het is verder geen groot probleem, maar vroeg me gewoon af waarom dat zo is gedaan en welke noot je dan officieel moet spelen
pi_51754121
Ik kom het ook wel eens tegen... ik denk toch dat het drukfoutjes zijn. Die twee partituren die je toont zijn public domain versies (sheetmusicarchive toevallig?) en daar is de kwaliteit wat minder van. Ik ben nu bezig met het 1e pianoconcert van Chopin en daar komt dat ook een paar keer voor, terwijl in mijn Verlag-uitgave dat niet het geval is.

Ik zit nu op't werk -zonder piano - dus weet het niet zeker, maar volgens mij speel ik bij die eerste een Fis en bij de tweede een A (!) - hetgeen me lijkt te kloppen, daar het akkoord in de linkerhand B-Dis-A is.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:49:18 #109
179798 Rijstbal
Ik heb geen bami
pi_52569196
Ik ben nu bezig om het stuk te Leren van Bach, Prelude in C

Allleen 1 probleem. Ik weet niet welke vingers ik voor de rechter hand moet gebruiken. Bijvoorbeeld met de de eerste noten. G C E. Ik kan dan 1.2.4 gebuiken. (Speelt ook een stuk prettiger) Of ik kan 1,3,5 gebruiken. (Wat wel even wennen is). Dus wat zijn nou de juiste vingers voor dit stuk?
#FreeTrapz #FreeFreire #FreeOzz #FreeRollsreus
pi_52569411
"De" juiste volgorde is er niet: hoofdlijn is maar net wat jij het prettigst vindt en waardoor je het stuk goed kan spelen, d.w.z. goede aansluiting hebt op de noten die erop volgen.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:47:20 #111
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_52573311
Het wisselt per maat, zoals knakker zegt, er is geen 'juiste'.

Maar kijk anders ook even hier: http://www.sheetmusicarchive.net/compositions_b/pre_fug1.pdf
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:47:49 #112
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_52573331
Ben momenteel bezig met de impromptus van schubert opus 90, vooral nr 4 begint al aardig te klinken
pi_52582302
Whoei, kan nu de Chopin -Ballade #1 uit die scene van The Pianist spelen!! Wel uit mn hoofd want bladmuziek trek ik niet zo goed.
Verder natuurlijk nog niet precies zo snel maar soms komt het aardig in de buurt heb ik het idee.

Het echte stuk is alleen langer, dus ik ben er nog lang niet klaar mee!
  woensdag 22 augustus 2007 @ 09:48:42 #114
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_52582580
Je hebt dat stuk geleerd zonder bladmuziek?

Wow dats wel knap
pi_52588773
Jep maar dat gaat altijd automatisch: Op de eenofandere manier kan ik nog steeds heel slecht beladmuziek lezen, dus tijdens het uitvogelen van een stukje muziek (n paar maten bijv.), dan ben ik er zo intensief mee bezig dat ik het meteen onthoudt. Daarna probeer ik zo'n stukje dan sneller te spelen en dan vergeet ik het al helemaal niet meer. Vervolgens ga ik dan verder met een volgend stukje

Alle 'echte' klassieke nummers die ik kan spelen kan ik dan ook uit mn hoofd.. al zijn het er slechts 5 (Saint Saens - danse macabre, moonlightsonate deel 1&3, turkse mars , Chopin nocture in C#, Erik Satie - je te veux)
heb vroeger meer popmuziek gespeeld en in bandjes gespeeld, beetje freetsylen zeg maar en les gehad in muziek producen met de computer en synthesizers. Weinig klassiek...
  woensdag 22 augustus 2007 @ 13:48:27 #116
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_52588959
Maar je hebt dus wel de bladmuziek erbij om uit te vogelen welke noten je moet spelen?
pi_52593761
Ballade #1 op gehoor ingestudeerd? Is dat mogelijk? Petje af Of heb je het alleen over het eerste gedeelte?

Ik speel de eerste ballade ook uit mijn hoofd (in zijn geheel, zo'n 10 minuten). Maar dat is na 'm máánden geoefend te hebben van bladmuziek
pi_52594317
niet op gehoor, maar via gebrekkig bladmuziek lezen (dat bedoelde ik met uitvogelen). En ik ben er ook al een tijdje mee bezig geweest hoor voor ik de verkorte pianist versie van de ballade 1 kon (1,5 maand denk ik)

heb wel ooit die turkse mars op gehoor gedaan en waar mn vroegere pianoleraar het nog over heeft is dat ik danse macabre vanaf midi heb ingestudeerd via de notenweergave van Reason
pi_52594532
Aaah, oke. Ik moet ook zeggen dat ik bij het instuderen niet heel precies naar de noten kijk, omdat (helemaal bij Chopin) er hele duidelijke structuren en patronen in zitten. Gebeurt regelmatig dat ik er na een maand achter kom dat een paar noten eigenlijk verkeerd zijn (maar wel prima klinken).
pi_52594799
Heey Knakker, mooie opnames op die site van je! Maar wanneer komen die laatste 2 pagina's van die ballade #1?
Erg mooi piano geluid trouwens! Zal wel electronisch zijn (of je hebt wel hele goeie mics )
pi_52595427
Die moet ik echt al eeuwen opnemen. Ik zit nu alleen in het buitenland en heb mijn externe geluidskaart (tbv mijn laptop) niet bij me, dus kan geen opname maken hier.

Het is inderdaad een digitale piano: een Roland FP3 (een stagevariant). Heeft jaren trouwe dienst gedaan, waaronder 2 jaar in het buitenland (ook hier in Colombia). Ik ga 'm alleen verkopen Kan het geld té goed gebruiken, krijg er een topprijs voor hier (ze zijn nogal zeldzaam in Zuid-Amerika) en over een paar weken vlieg ik terug naar Nederland waar een te gekke Ritmüller vleugel op me staat te wachten

[ Bericht 5% gewijzigd door Knakker op 22-08-2007 17:37:54 ]
pi_53117245
tvp
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_58853157
Zo heb een vraagje over wat vreemde tekens die ik niet ken, wat is dit (rode cirkels)?
http://xs.to/xs.php?h=xs227&d=08215&f=chopin_watisdit751.jpg

en hoe speelt je ritmüller vleugel, knakker?
pi_58942967
niemand die het weet?
  zaterdag 31 mei 2008 @ 20:17:39 #125
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_59037251
Ik heb gister een MIDI keyboard gekocht om te gebruiken bij Fruity Loops. .
Ik weet er helemaal niks van, heb net wel geleerd waar de C en F zitten. .
To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
wondered where this started and I think it goes back to the time I
went to the circus and a clown killed my dad.
  woensdag 4 juni 2008 @ 23:28:04 #126
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_59132617
Yeah, toetsenisten FTW!

Gear:
- Yamaha PSR-2000
- Korg SP-200
= muziek maken in AnderLicht! *spam*

Nog meer toetsenisten van bands actief hier?
  zaterdag 7 juni 2008 @ 16:53:05 #127
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_59196110
nou ik heb zo'n exclusief geweldig kwalitatief keyboard... Een bontempi bt805 (jaja )... van 11 jaar oud ofzo (gekocht bij de aldi toendertijd..)
Maar... op een oude fiets moet men het leren... !

Anyway, ik heb dat ding al een jaart of 10/11 dus, zover ik weet... Maar ik kwam nooit verder dan vader jacob, mijn hoed die heeft 3 deuken.. En iets met een pinda die wil oversteken...

Hij stond bij mijn vader, en heb hem vorige week(of 2 weken terug) maar eens meegenomen naar mijn meoder; waar ik doordeweeks ben. En toen dus ontdekt dat er heeeel veel youtube ' how to play.... ' filmpjes zijn

Ik kan mijn keyboardlol dus niet op... Ik ben nu bezig met comptine d'un autre ete van yann Tiersen ...
pi_59635203
ik heb wat toetsenborden te koop:

Yamaha motif 6 en
Roland RD-150 stagepiano

Beide instrumenten werken gewoon perfect. Bekijk foto's op:

http://link.marktplaats.nl/176881594

http://link.marktplaats.nl/176853062

Bij interesse doe een bod op marktplaats.

mvg
pi_59641173
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 12:32 schreef menesis het volgende:
Zo heb een vraagje over wat vreemde tekens die ik niet ken, wat is dit (rode cirkels)?
Heb dit nog nagezocht in een theorie boekje, maar kon er niks over vinden.
Vraag me af wat het betekent?
Misschien weet iemand anders het...

[ Bericht 0% gewijzigd door kree op 24-06-2008 00:29:51 ]
  dinsdag 24 juni 2008 @ 00:17:36 #130
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_59641389
Ik dacht ik ga eens kijken of er een fok toetsenisten topic is en kijk wat er bovenaan staat
Maar okee
Hoi
Speel nu al een tijdje gitaar en wil altijd nog een keer toetsen leren spelen Dus ik denk dat moet ik hier zijn bij mensen wat ik dan zo'n beetje nodig zal hebben. Weet er bijzonder weinig vanaf. Hoeft ook geen superkwaliteit te zijn.
Maaar ik zoek dus gewoon een leuk keyboardje om thuis mee aan te kloten. Vijf octaven gewoon eventueel midi gestuurd. Maar verder heb ik er totaal geen verstand van Liefst niet te duur dus vanaf waar krijg je een beetje een leuk ding ?

Alvast bedankt
pi_59641742
Dribbel, mischien eens kijken naar de advertentie van xp2002 ^^ hierboven?
Zal niet gelijk het simpelste instap keybordje zijn, maar dan heb je wel wat waar je wel even mee vooruit kan.

Wieweet kan je er een leuk dealtje uit maken.

De motif, heel leuk als je zelf wat wil opnemen, prima board daarvoor, veel extra samples etc.
De Roland is waarschijnlijk beter als je echt verder wil op piano. (btw, denk dat die jazz scat voices daarop zitten? Leuk om mee te spelen, zou willen dat ze op mij synth (yamaha s90es) zaten.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 00:40:43 #132
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_59641911
Ik ben geen toetsenist, maar kan wel noten lezen
Heb naast de basisschool-blokfluit lessen mn B-diploma slagwerk
quote:
En het is idd een raar teken wat ook bij mij geen belletjes doet rinkelen.
Wat je vindt, ...
  dinsdag 24 juni 2008 @ 00:41:21 #133
125915 Dribbel_
pi_59641918
Bedankt voor je reactie Kree Ja ik zag het maar ik ben bang dat dat een beetje te duur gaat worden
Ben een beetje opzoek naar iets van 100-150 het is gewoon voor erbij, gitaar blijft toch hoofdinstrument dus qua dat moet het qua kosten wel leuk blijven .
Kwam deze tegen op MP weet niet in hoeverre zoiets redelijk is. Heb er echt 0 verstand van natuurlijk en bij muziekinstrumenten blijft dat natuurlijk lastig inschatten dan
pi_59641973
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 00:40 schreef Da_Ripper het volgende:
Ik ben geen toetsenist, maar kan wel noten lezen
Heb naast de basisschool-blokfluit lessen mn B-diploma slagwerk
[..]

En het is idd een raar teken wat ook bij mij geen belletjes doet rinkelen.
Yep, ik had hetzelfde, hoewel ik toch aardig wat weet van bladmuziek ben ik het nooit eerder tegengekomen en het stond ook niet in me theorie boekje
pi_59642032
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 00:41 schreef Dribbel_ het volgende:
Bedankt voor je reactie Kree Ja ik zag het maar ik ben bang dat dat een beetje te duur gaat worden
Ben een beetje opzoek naar iets van 100-150 het is gewoon voor erbij, gitaar blijft toch hoofdinstrument dus qua dat moet het qua kosten wel leuk blijven .
Kwam deze tegen op MP weet niet in hoeverre zoiets redelijk is. Heb er echt 0 verstand van natuurlijk en bij muziekinstrumenten blijft dat natuurlijk lastig inschatten dan
Iemand moet me maar verbeteren als ik ernaast zit, maar dit is een MIDI keyboard. Oftewel je kunt dit alleen gebruiken icm je PC, dat ding verzendt alleen midi. Dus je hebt een computer nodig om er ook geluid uit te krijgen.

Oja je hebt natuurlijk de psr serie van Yamaha, dat is dus echt keyboard, dus gericht op Linker hand akkoorden en rechterhand de melodie/
Denk niet dat je daarnaar opzoek bent?

Als je in een band wil spelen heb je meer aan een (simpele) stage-piano, zonder al die keyboard accompaniment mogelijkheden.

[ Bericht 3% gewijzigd door kree op 24-06-2008 00:56:00 (schoonheids foutje) ]
  dinsdag 24 juni 2008 @ 00:55:00 #136
125915 Dribbel_
pi_59642176
Volgens mij hoeft ie neit per se via dat als ik het goed begrijp?

Het "als je hem niet via USB gebruikt is er een adapter aanwezig" laat me twijfelen

Maar zoals ik zal zei een midi keyboard is geen probleem ben daar wel in thuis weet hoe het allemaal werkt en het is toch voor thuis dus dat zit wel goed.
Makkelijkste zou wel zijn iets wat ik gewoon ook direct kan doorschakelen naar de stereo. Ben toch beetje bang voor de eventuele vertraging met zo'n ding dan waardoor het onbruikbaar wordt.
quote:
Oja je hebt natuurlijk de psr serie van Yamaha, dat is dus echt keyboard, dus gericht op Linker hand akkoorden en rechterhand de melodie/
Ja dat wel ik wil wel zeg maar het piano spelen dan onder de knie krijgen dus geen popsynth dingetje meebliepen

Maar hoezo is dat juist gericht op dat linkerhand rechterhand ?

[ Bericht 15% gewijzigd door Dribbel_ op 24-06-2008 01:04:06 ]
  dinsdag 24 juni 2008 @ 08:26:13 #137
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_59643877
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 00:47 schreef kree het volgende:

[..]

Iemand moet me maar verbeteren als ik ernaast zit, maar dit is een MIDI keyboard. Oftewel je kunt dit alleen gebruiken icm je PC, dat ding verzendt alleen midi. Dus je hebt een computer nodig om er ook geluid uit te krijgen.

Als je in een band wil spelen heb je meer aan een (simpele) stage-piano, zonder al die keyboard accompaniment mogelijkheden.
Veel toetsenborden hebben toch gewoon eigen boxen, zowel als een midi uitgang?
  dinsdag 24 juni 2008 @ 08:26:41 #138
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_59643882
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 12:32 schreef menesis het volgende:

en hoe speelt je ritmüller vleugel, knakker?
Misschien dat je kunt aangeven welk stuk/welke maat het is, Dan kunnen we misschien even in een andere print ofzo kijken
  dinsdag 24 juni 2008 @ 13:45:07 #139
216445 TheRealms
Vocals, Guitar, Drum
pi_59650631
Goeiedag geachte Muzikant.

Wij van The Realms zijn op zoek naar een nieuwe toetsenist.
The Realms maken een soort Garage Rock (Rebel Rock?) die invloeden gebruikt uit de Blues, Rock, Metal, Jazz en Ska, maar vooral wat toetsen betreft: Psychedelic.

We hebben dus iemand nodig die als het nodig is een lekker catchy tunetje kan verzinnen, maar als het moet ook een super-wazige toetsen solo eruit kan stompen.

Ook zijn wij op zoek naar een serieuze kandidaat en iemand die zich niet uit het veld laat slaan als er is iets een keer niet naar wens is. Ook moet de nieuwe toetsenist ambitie hebben om verder te gaan met muziek, we zitten niet op iemand te wachten die na een half jaar weer vertrekt.

Qua niveau moet je gewoon mee kunnen, redelijk kunnen improviseren en het liefst flink kunnen rocken als je live voor een flink publiek staat te spelen (Key-Tar? ).

We repeteren in Veldhoven maar dat valt aan te passen als het echt nodig is.
Verder maakt leeftijd niet echt uit. Apparatuur maakt ook niet echt uit, zolang het klinkt

Verder zijn de bovenstaande criteria geen vereiste maar voorkeuren, schroom dus niet te bellen als je denkt dat het wel iets voor je is maar je niet voldoet aan alles

Voor communicatie graag even een PM
Alvast bedankt voor de eventuele reactie en Rock on!!
**The Realms, A cool mix between happy, spacey music and funky Hard-Rock!**
http://www.therealms.nl/
pi_59751599
zo, het topic weer gevonden

ik probeer soms wat op mezelf te componeren maar omwille van persoonlijke redenen ben ik niet ver geraakt.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_59774663
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 13:45 schreef TheRealms het volgende:
Goeiedag geachte Muzikant.

Wij van The Realms zijn op zoek naar een nieuwe toetsenist.
The Realms maken een soort Garage Rock (Rebel Rock?) die invloeden gebruikt uit de Blues, Rock, Metal, Jazz en Ska, maar vooral wat toetsen betreft: Psychedelic.

We hebben dus iemand nodig die als het nodig is een lekker catchy tunetje kan verzinnen, maar als het moet ook een super-wazige toetsen solo eruit kan stompen.

Ook zijn wij op zoek naar een serieuze kandidaat en iemand die zich niet uit het veld laat slaan als er is iets een keer niet naar wens is. Ook moet de nieuwe toetsenist ambitie hebben om verder te gaan met muziek, we zitten niet op iemand te wachten die na een half jaar weer vertrekt.

Qua niveau moet je gewoon mee kunnen, redelijk kunnen improviseren en het liefst flink kunnen rocken als je live voor een flink publiek staat te spelen (Key-Tar? ).

We repeteren in Veldhoven maar dat valt aan te passen als het echt nodig is.
Verder maakt leeftijd niet echt uit. Apparatuur maakt ook niet echt uit, zolang het klinkt

Verder zijn de bovenstaande criteria geen vereiste maar voorkeuren, schroom dus niet te bellen als je denkt dat het wel iets voor je is maar je niet voldoet aan alles

Voor communicatie graag even een PM
Alvast bedankt voor de eventuele reactie en Rock on!!
Er staat niets om te luisteren op jullie site
pi_59774757
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 08:26 schreef ArendBarend het volgende:

[..]

Misschien dat je kunt aangeven welk stuk/welke maat het is, Dan kunnen we misschien even in een andere print ofzo kijken
Het is ballade1 van Chopin, 5e pagina. Op mijn versie (van internet ) staan verder geen maatnummers, maar het zijn een aantal omhoog lopende stukjes achter elkaar.
Ik geloof trouwens dat het een triller is op de bovenste noot. Tenminste, zo kwam ik het in een midifile ergens tegen
Maar toch ben ik benieuwd wat het nu echt betekent
pi_59774838
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 08:26 schreef ArendBarend het volgende:

[..]

Veel toetsenborden hebben toch gewoon eigen boxen, zowel als een midi uitgang?
Nah er zijn een aantal categorien te onderscheiden:
-keyboard: die dingen met toeters, bellen, ritmetjes en vrijwel altijd ingebouwde boxen, meestal 61 toetsen en lichte aanslag. voorbeeldje
-stagepiano's: vaak een aanslag zoals die van een piano, zitten meestal geen boxen in, maar wel een audio output met mooie piano geluiden en heeft 88 toetsen. voorbeeldje
-midikeyboard/interfaces (zoals die ene): hebben geen geluid aan boord en doen eigenlijk niets meer dan het toetsenbord van je computer: hij geeft door welke knop je indrukt
Je zal ķf een computer ķf geluidsmodule via midi/usb moeten aansluiten om geluid te produceren. Ze zijn er in veel soorten: van een paar toetsen tot een soort stagepiano met 88 toetsen. Vaak als je een klein keyboard ziet (maar wel met normale afmeting toetsen) is het een midikeyboard
voorbeeldje

[ Bericht 8% gewijzigd door menesis op 29-06-2008 17:42:45 ]
pi_59882371
Sinds kort weer les aan het nemen, maar nu bij een jazz leraar. Wat betreft techniek toch aan wat andere dingetjes schaven dan bij klassiek.

Verder toch wel heel leuk om in plaats van alles reeds op bladmuziek uitgeschreven te hebben nu alleen de melodie en de akkoorden te hebben en er dan maar wat moois van te knutselen . Qua voicing nog weinig interessants op het moment, maar begint te komen. Improviseren was toch wel lastig aan het begin, want geen idee wat ik aan het doen was . Maar op een gegeven moment ga je toch wel snel shit spelen die fatsoenlijk klinkt.

Nog andere jazz, blues of pop toetsenisten hier actief?
  donderdag 10 juli 2008 @ 18:47:31 #145
125915 Dribbel_
pi_60025288
Zo vanaf morgen gaat het gebeuren
Heb toch maar besloten een midi controller aan te schaffen aangezien ik hem toch alleen thuis zal gebruiken. Het is de M-audio Oxygen 61 geworden
Nu nog leren spelen en dan komt het helemaal goed

Qua spelen wil ik eignelijk vanalles wel doen. Beetje de pop dingen (muse) tot klassiek (Ludovico Einaudi)
Iemand nog tips hoe ik hier het beste aan kan beginnen?
pi_60034182
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 09:42 schreef Godspeed. het volgende:
Sinds kort weer les aan het nemen, maar nu bij een jazz leraar. Wat betreft techniek toch aan wat andere dingetjes schaven dan bij klassiek.

Verder toch wel heel leuk om in plaats van alles reeds op bladmuziek uitgeschreven te hebben nu alleen de melodie en de akkoorden te hebben en er dan maar wat moois van te knutselen . Qua voicing nog weinig interessants op het moment, maar begint te komen. Improviseren was toch wel lastig aan het begin, want geen idee wat ik aan het doen was . Maar op een gegeven moment ga je toch wel snel shit spelen die fatsoenlijk klinkt.

Nog andere jazz, blues of pop toetsenisten hier actief?
Ik raad jullie de videos van Jazz2511 aan: http://www.youtube.com/user/jazz2511
Je ziet de bladmuziek, hoort de muziek, ziet de toetsen die hij speelt en bovenal hij geeft commentaar bij wat hij doet!!
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  vrijdag 11 juli 2008 @ 13:37:14 #147
216445 TheRealms
Vocals, Guitar, Drum
pi_60040130
quote:
Op zondag 29 juni 2008 17:26 schreef menesis het volgende:

[..]

Er staat niets om te luisteren op jullie site
echt wel op de frontpage al, anders check je even de video's onder het kopje video's
**The Realms, A cool mix between happy, spacey music and funky Hard-Rock!**
http://www.therealms.nl/
  zondag 13 juli 2008 @ 23:13:19 #148
125915 Dribbel_
pi_60086006
Whoei
Gister midicontroller opgehaald en het werkt Vandaag begonnen met wat aankloten nog nooit iets met toetsen gedaan en noten lezen dus een stuk bladmuziek ontcijferen was al genoeg werk en daarna nog wat spelen

Deze is het dus geworden

En tot zover mijn zooi van vandaag Makkelijke versie maar gedaan. En sunburn van Muse gaat ook al goed nu op volle snelheid dus het gaat wel goed komen
http://media.putfile.com/jk-99

Weten jullie nog wat leuke liedjes in die stijl, of klassiek (ludovico Einaudi Le Onde vind ik mooi weet niet in hoeverre dat te doen is) die dus niet echt moeilijk zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door Dribbel_ op 14-07-2008 00:54:07 ]
pi_60101773
Ik ben ook een toetsenistje
pi_60203660
Zoveelste gitarist-die-ook-wat-met-toetsen-wil-gaan-doen-TVP
  zaterdag 19 juli 2008 @ 11:04:53 #151
220677 Keycammer
HAMMER TO FALL!!!!!!
pi_60204591
Heey.
Ik zag dit forum voorbij komen en ja dan kan ik het niet laten om te reageren natuurlijk.
Ik speel zelf al sinds mijn 4e keyboard en heb ook vanaf die leeftijd tot mijn 14e les gehad.
De keyboards die ik heb zijn niet echt goed te noemen maar dit zijn ze:
casio ctk-100.
Casio ctk-731.
Yamaha psr-18
Yamaha psr-300(gebruik ik als midi keyboard)
yamaha psr-500.
yamaha psr-530.
Ik wil over ongeveer 3 maandjes overstappen op iets professionelers.
Ik hou het toch maar bij een triton classic of eventueel een yamaha psr-8000, Omdat ik weet dat het toch wel minstens 6 maanden duurt voordat ik het geld heb voor de tyros1(2ehands).
Het programma wat ik het meeste gebruik voor het maken van muziek dat is toch wel Reason 3.0
Maar af en toe wil ik ook wel Cool Edit Pro er tussen door gooien.

Groeten Bradley
Als iemand mn msn wilt: topgear1990@hotmail.com
pi_60256910
quote:
Op zondag 13 juli 2008 23:13 schreef Dribbel_ het volgende:
Whoei
Gister midicontroller opgehaald en het werkt Vandaag begonnen met wat aankloten nog nooit iets met toetsen gedaan en noten lezen dus een stuk bladmuziek ontcijferen was al genoeg werk en daarna nog wat spelen

Deze is het dus geworden
[ afbeelding ]
En tot zover mijn zooi van vandaag Makkelijke versie maar gedaan. En sunburn van Muse gaat ook al goed nu op volle snelheid dus het gaat wel goed komen
http://media.putfile.com/jk-99

Weten jullie nog wat leuke liedjes in die stijl, of klassiek (ludovico Einaudi Le Onde vind ik mooi weet niet in hoeverre dat te doen is) die dus niet echt moeilijk zijn
Heeft dat apparaat gewogen toetsen?
  dinsdag 22 juli 2008 @ 01:57:12 #153
220677 Keycammer
HAMMER TO FALL!!!!!!
pi_60258955
Dat midi keyboard heeft geen gewogen toetsen.
Of je moet een 88keys hebben van 699euro(ben de naam kwijt van het desbetreffende merk)
pi_60281094
Lijkt me niet echt ideaal om (neo)klassieke muziek op te gaan spelen.

Je zou wat van die Alfred methode boeken kunnen kopen om piano te leren spelen. En dan vervolgens een fatsoenlijk keyboard/piano kopen .
pi_60401569
Heeft iemand nog tips bij het kopen van een stagepiano van rond de 1200E? Ik wil er jazz en klassiek op spelen.
Ik zit nu te twijfelen tussen een roland rd300gx of een yamaha cp33...
pi_60402094
Uitproberen! Naar de muziek winkel en spelen op die piano's. Ik heb zelf destijds een Yamaha Clavinova gekocht omdat ik de toetsaanslag fijner vond en het geluid mooier dan de Roland modellen. Maar dit soort dingen zijn natuurlijk heel persoonlijk, dus je moet het voor je zelf beslissen .
pi_60604128
Zo heb nu 3x wat stagepaino's van rond de 1000 euro uitgeprobeerd. Vandaag na een paar uur in de showroom te hebben gespeeld op verschillende piano's, heb ik de Yamah CP33 gekocht. Zat erg te twijfelen tussen die en de Roland FP4. Op zich speelde de FP4 ook lekker, maar speelde net wat te licht en hij leek me niet erg sterk.
De CP33 is dan wat zwaarder qua aanslag, maar dat voorkomt dat je bij snelle partijen ongewild toetsen indrukt en die deed me meer aan een vleugel denken.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 17:06:22 #158
125915 Dribbel_
pi_60604209
Hoe komen jullie eigenlijk aan je bladmuziek
Zijn er nog ergens handige sites
Die in de OP kan ik hem niet op vinden, of als iemand hem heeft, Ludovico Einaudi - Le Onde

woensdag 6 augustus 2008 @ 17:12:51 #159
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_60604347
Stuur me een herinnering via PM en ik zorg ervoor dat je collectie aangevuld wordt
  woensdag 6 augustus 2008 @ 17:16:15 #160
125915 Dribbel_
pi_60604425
Okee done, thnx alvast
pi_60627358
Dit was vroeger wel een aardige site, alles was gratis, alleen lijkt het er nu op dat je voor bepaalde muziek moet betalen....
http://sheetmusicarchive.net/
pi_60865482
Meeste pop shit en meer kan je hier wel vinden, staat wel redelijk veel op:

http://my-piano.blogspot.com/
pi_60865519
En nog een tip, heeeeel veel bladmuziek:
http://forpiano.com/pianotte/T.htm

zaterdag 16 augustus 2008 @ 21:30:59 #164
108725 e-wok
niet mokken, lekker fokken
pi_60887318
*tvp*
Valt het alleen mij op, of is dit topic in 2008 2x zo druk als in de 2 jaar ervoor

Ik heb zelf van mijn 10e tot mijn 14e keyboardles gehad en dus keyboard gespeeld. Op het laatst vond ik er niks meer aan en heb ik gekozen om me meer op school te concentreren. Ik vond het 'moeten oefenen' niet leuk meer en ik kwam soms op les zonder iets geoefend te hebben Ik heb ook nog in een 'bandje' gespeeld, maar dit stelde niet echt wat voor. Ik heb volgens mij ook via de alfreds leermethode leren spelen, maar dat weet ik niet zeker. Ik snuffel binnenkort wel even door mijn boekjes, want ik wil weer beginnen met keyboard spelen Ik heb hier een casio staan van weet ik veel hoe oud, maar hij doet het nog wel.

Ik vind dat ik mijn creativiteit weer wat kwijt moet en mijn keyboard staat al zo lang ongebruikt op zolder

Btw, hoi kree
( <<------ )
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 21:33:21 #165
125915 Dribbel_
pi_60887366
Bedankt jongens
pi_60890877
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 21:30 schreef e-wok het volgende:
*tvp*

Btw, hoi kree

Topic loopt idd wat beter de laatste tijd, maar alsnog langzaam
Vreemd, denk dat toetsenisten minder spraakzaam zijn als gitaristen (zie topic) die gaat wel hard namelijk.
  zondag 17 augustus 2008 @ 00:41:20 #167
125915 Dribbel_
pi_60890930
Die zijn ook veul gezelliger natuurlijk
pi_60890994
hehe, voor de gitaristen en de rest :
quote:
Wat doe je als je een gitarist in het water ziet liggen?
Je gooit zijn versterker er achter aan.

Hoe versiert een drummer een meisje?
Hij zegt dat ie gitarist is.

Hoe komt een zanger in de oefenruimte aan?
Dronken en te laat…. zoals gewoonlijk.

een drummer wil eens een ander instrument proberen , dus hij komt in een muziekzaak kijkt effe rond.
en zegt dan tegen de verkoper doe mij die rode trompet maar en die accordion .
de verkoper kijkt even bedenkelijk en zegt dan , oke die brandblusser mag je hebben maar die radiator moet hier blijven.

Hoe noem je de kerel die altijd bij muzikanten rondhangt?
…de drummer

Hoe kun je een rockgitarist langzamer laten spelen ?
- geef hem een stuk bladmuziek

Hoe begroeten 2 gitaristen elkaar ?
Hallo zeg, ik ben beter dan jij

Zegt een jochie tegen zijn moeder ‘Mama, als ik later volwassen ben wil
ik gitarist worden’ ‘Nee’ zegt de moeder ‘dat gaat niet, je kunt niet
allebei zijn’

Q: Hoeveel gitaristen zijn er nodig om een lamp in te draaien?
A: 10, eentje om de lamp in te draaien en de andere 9 om te vertellen dat
ze dat ook kunnen.

Wat is het verschil tussen een drummer en een drumcomputer?
Een drumcomputer heeft geheugen.

Wat is het verschil tussen de drummer en de rest van de band?
Ongeveer een halve tel.

Hoe noem je een mooie meid op de arm van een drummer?
Een tatoeage.

Waarom worden mensen drummer?
Omdat tegelijkertijd bladmuziek lezen en hun vingers bewegen niet lukte.

Wat is er aan de hand als de drummer uit allebei z’n mondhoeken kwijlt?
Het podium is waterpas.

Hoe noem je iemand die rondhangt bij de band?
Een drummer.

Wat heeft 3 poten en een lul?
Een drumkruk.

Een bassist en een gitarist hebben vreselijke ruzie. Ze breken de kleedkamer bijna af als de zanger binnenloopt en vraagt “Wat is hier aan de hand?”.
“Nou” zegt de bassist, “hij heeft aan een van mijn stemknoppen gedraaid en nou wil ‘ie niet zeggen welke!”

Wat is de overeenkomst tussen de vingers van een fretloos bassist en de bliksem?
Ze raken nooit twee keer dezelfde plek.

Waarom lijken contrabassen op bejaarden?
Ze gaan net zo moeilijk in en uit de auto.

Een bassist werkt elk jaar hard mee aan de kerstvoorstelling van het kerkkoor. Dit jaar komt hij net te laat hijgend en wel binnenrennen. De dirigent vraagt: “Wil je je bas nog even stemmen?”. Zegt de bassist: “Hoezo? Doen we het dit jaar dan anders dan vorig jaar?”.

Een bandlid stelt voor aan de gitaristen: “Jullie zouden met wat meer dynamiek moeten spelen”.
Zegt een van de gitaristen: “Ja, maar harder dan dit kunnen we echt niet hoor”.

Wat is het verschil tussen een gitarist en een straaljager?
Ongeveer 3 decibel.

Wat is het dynamisch bereik van een gitarist eigenlijk?
Aan of uit.

Wat is de overeenkomst tussen een gitaarsolo en een voortijdige zaadlozing?
Je weet dat het komt en er is helemaal niks wat je eraan kunt doen.

Laatst zag ik een gitarist opscheppen over het feit dat hij 64e noten kon spelen. Toen niemand het geloofde heeft hij er eentje gespeeld om het te bewijzen.

Hoe kun je twee gitaristen in perfecte harmonie laten spelen?
Schiet er eentje af.

Een gitarist en een mondharmonica speler hebben een optreden op Nieuwjaarsdag. Na afloop worden ze aangesproken door de clubeigenaar die hen zegt: “Jullie waren fantastisch! Ik vraag me af of ik jullie kan boeken voor volgend jaar op Oudejaarsavond?”
De twee bekijken elkaar even waarna de gitarist antwoordt: “Waarom niet, mogen we dan onze spullen hierlaten?”

Waarvan schrikt een band zich te pletter?
Een gitarist die triolen kan tellen.
Een gitarist die zegt dat ‘ie best tevreden is met hoe z’n gitaar gestemd staat.

Kees klopt aan bij de hemelpoort. Petrus staat daar op hem te wachten om te onderzoeken of Kees naar binnen mag. Petrus vraagt aan Kees wat hij zoal in zijn leven heeft gedaan. Daarop vertelt Kees hem, dat hij het grootste gedeelte van zijn leven niet thuis bij zijn vrouw is geweest en met grote regelmaat alcohol heeft gedronken. Ook zijn kinderen heeft ‘ie amper groot zien worden en hij heeft nauwelijks zijn gezin financieel kunnen onderhouden.
Petrus kijkt bedenkelijk en vraagt aan Kees wat hij dan gedaan heeft om de kost te verdienen. Daarop antwoordt Kees, dat hij zijn leven lang als gitarist in bands heeft gespeeld….. Waarop Petrus heel opgelucht zegt: “Dan ben je al in de hel geweest… je kunt gelijk door naar de hemel.”

Wat is het bereik van een Gibson Les Paul?
Hangt ervan af hoe hard je kunt gooien.

Wat is het verschil tussen een viool en een cello?
Maakt het uit: het is allebei geen gitaar.

Komt een vent bij de dokter. “Dokter, elke keer als ik piano speel krijg ik een stijve”.
De dokter: “Das raar meneer. Toevallig heb ik achterin een piano staan. Loop maar even mee”.
De vent begint te spelen en na een paar maten zegt de dokter: “Hoe maar op, ik weet het al. Je speelt kut.”

Een pianist ligt in het water en roept luid om hulp:”Help, ik kan niet zwemmen.”
De Drummer die langst loopt roept luidt:”Wat maak je je nou druk man, ik kan geen piano spelen. Daar doe ik ook niet moeilijk over.”

Een muzikant overlijdt en komt bij Petrus aan de hemelpoort. Petrus zegt hem dat hij bij wijze van uitzondering even mag gaan kijken in de hemel en de hel voordat het oordeel over hem wordt geveld. De muzikant gaat natuurlijk eerst in de hel kijken. Wow, allemaal te gekke feesten met live muziek, drank en vrouwen. Vervolgens gaat hij naar de hemel. Daar zitten een dozijn oude mensen TV te kijken met een kopje thee. Vraagt de muzikant of er niks te doen is, geen live muziek of zo. Zegt dat oude mannetje :” Live muziek? voor 20 man?”

Wat staat er op het graf van een blues muzikant?
“He didn´t wake up one morning”
  zondag 17 augustus 2008 @ 00:48:02 #169
125915 Dribbel_
pi_60891052
Whehe de meeste kend eik al

Maar het is wel zo waar allemaal
  zondag 17 augustus 2008 @ 13:40:35 #170
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_60898744
Ik ben van plan om een Roland RD-300sx te halen. Goed idee he?
  zondag 17 augustus 2008 @ 18:15:45 #171
125915 Dribbel_
pi_60903985
Dat soort dingen doe ik dus vooral met m'n keyboardje
http://media.putfile.com/flstudio2
Alles van elk drumding tot synthding ingespeeld, dus vanuit niks beginnen en dan opbouwen
Eerste ding wat ik heb gemaakt dus nog veel oefenen en verder kloten En waarschijnlijk nog wat gitaargejengel er doorheen
pi_60906533
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 13:40 schreef Yozzz het volgende:
Die had ik eerst ook op het oog, maar heb de yamaha cp33 gekocht na wat uren in de showroom gespeeld te hebben..
pi_60912978
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 13:40 schreef Yozzz het volgende:
prima dingetje hoor, ben zelf meer van yamaha. Maar dit is zeker een goede keus.
Heb wel eens op een voorgaand model van deze gespeeld. Vooral de Jazz scat vocal patch is leuk.
Heel jammer dat de yamahas dat niet hebben.
pi_60913091
Heb nog even wat linkjes voor de OP toegevoegd in de wiki. Misschien kan een lief modje de OP wel even wijzigen (gezien de traaglopendheid van dit topic )
  maandag 18 augustus 2008 @ 16:37:41 #175
220677 Keycammer
HAMMER TO FALL!!!!!!
pi_60927469
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 00:18 schreef kree het volgende:

[..]

prima dingetje hoor, ben zelf meer van yamaha. Maar dit is zeker een goede keus.
Heb wel eens op een voorgaand model van deze gespeeld. Vooral de Jazz scat vocal patch is leuk.
Ik ben zelf ook helemaal weg van yamaha, Ik heb op de Rd-300sx en RD-700 gespeeld een aardige tijd terug al, Roland is echt superieur met sommige patches, Maar ik ben meer gek op PIano sounds en Drum sounds, En ik vindt yamaha daar net even ietsjes beter mee.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:43:28 #176
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_60947826
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 00:18 schreef kree het volgende:

[..]

Ik heb zelf nu de PSR-2000 van Yamaha, maar ik wil meer richting de goede pianosounds gaan. En daarnaast klinken de orgeltjes in de 300sx behoorlijk goed. Zie het als een tussenstap naar het 'grotere' werk.

Mijn uiteindelijke doel is de Roland VR760. Geniaal apparaat.
pi_60949136
In dat geval; kijk -in de toekomst- ook eens naar deze (Nord Stage)
http://www.clavia.se/main.asp?tm=Products&clpm=Nord_Stage&clnsm=Information
Heeft ook 3 losse modules voor orgel, piano en synth en schijnt echt fantastisch te zijn!
Beetje boven mijn budget (rond de 3000¤)
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:42:21 #178
220677 Keycammer
HAMMER TO FALL!!!!!!
pi_60949395
De Nord Stage is een geweldig apparaat.
Het heeft super mooie sounds(OA: Rhodes Wurlizer steinway hammond clavinet)
Het apparaat is zoals de naam aangeeft meer voor op het poduim bedoelt dan voor huis tuin en keuken gebruik.
Voor Huis Tuin & Keuken gebruik zou ik gaan kijken naar 3 synths
OF de triton extreme.
OF de motif xs 8.
OF de Fantom G-8
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:21:31 #179
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_60950589
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 12:32 schreef menesis het volgende:
In dat geval; kijk -in de toekomst- ook eens naar deze (Nord Stage)
http://www.clavia.se/main.asp?tm=Products&clpm=Nord_Stage&clnsm=Information
Heeft ook 3 losse modules voor orgel, piano en synth en schijnt echt fantastisch te zijn!
Beetje boven mijn budget (rond de 3000¤)
Dat is de stap die daarna komt
Rustig stapje-voor-stapje omhoog!

Iemand trouwens een Yamaha PSR-2000 of een Korg SP-200 kopen?
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:25:18 #180
220677 Keycammer
HAMMER TO FALL!!!!!!
pi_60950712
Ik ben geintreseerd in de PSR-2000,Mijn 530 heeft het eergisteren soort van begeven.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:28:24 #181
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_60950815
It is meant to be! PM!
pi_60954541
Ik hoor hier eigenlijk niet thuis (gezien nickname ), maar ik heb toch een vraag, waarvan ik hoop dat iemand mij een tip kan geven.

Voor de hobby (en wellicht ook andere toekomstplannen op zakelijk gebied) ben ik veel bezig met het opnemen en produceren van muziek. Ik speel hoofdzakelijk gitaar, basgitaar en drums, maar ik probeer me ook een beetje te bekwamen in het spelen van toetsen.

De laatste tijd ben ik ook bezig met MIDI. Dat gaat nu nog d.m.v. het handmatig nootjes intekenen in de "piano-roll" van Logic en Cubase, maar ik wil dit eigenlijk vergemakkelijken door een MIDI controller aan te schaffen. Maar omdat ik ook "gewone" piano, orgel en synthesizer geluiden wil kunnen spelen, is het wel een vereiste dat het apparaat dat ook kan.

Samengevat ben ik op zoek naar een apparaat (wat dus eigenlijk een combinatie van een MIDI-controller/synthesizer/elek. piano moet zijn) die aan de volgende eisen voldoet:
  • 16-tonen multi-timbraal (de mogelijkheid tot het uitsturen max. 16-tonen MIDI)
  • Gewogen toetsen
  • Bij voorkeur het bereik van een gewone piano (honderdzoveel toetsen), zonder te hoeven switchen van pitch.
  • Goede "eigen" sounds van elek. piano, Hammond, Rhodes en het liefst ook andere synth geluiden.
  • Pitchwheel (of hoe dat dan ook mag heten...)

Bestaat er een dergelijk apparaat die dit allemaal kan?
    Ik heb het proberen te zoeken, maar waarschijnlijk heb ik niet de juiste queries gebruikt want ik kom uit bij ōf een echte MIDI-controller, ōf een goede synth met summiere MIDI-opties...
  • meˇloˇmaan\ (de ~ (m.), -manen)
    1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
      dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:33:07 #183
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_60954771
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 15:24 schreef Gitarist het volgende:
    Ik hoor hier eigenlijk niet thuis (gezien nickname ), maar ik heb toch een vraag, waarvan ik hoop dat iemand mij een tip kan geven.

Voor de hobby (en wellicht ook andere toekomstplannen op zakelijk gebied) ben ik veel bezig met het opnemen en produceren van muziek. Ik speel hoofdzakelijk gitaar, basgitaar en drums, maar ik probeer me ook een beetje te bekwamen in het spelen van toetsen.

De laatste tijd ben ik ook bezig met MIDI. Dat gaat nu nog d.m.v. het handmatig nootjes intekenen in de "piano-roll" van Logic en Cubase, maar ik wil dit eigenlijk vergemakkelijken door een MIDI controller aan te schaffen. Maar omdat ik ook "gewone" piano, orgel en synthesizer geluiden wil kunnen spelen, is het wel een vereiste dat het apparaat dat ook kan.

Samengevat ben ik op zoek naar een apparaat (wat dus eigenlijk een combinatie van een MIDI-controller/synthesizer/elek. piano moet zijn) die aan de volgende eisen voldoet:
  • 16-tonen multi-timbraal (de mogelijkheid tot het uitsturen max. 16-tonen MIDI)
  • Gewogen toetsen
  • Bij voorkeur het bereik van een gewone piano (honderdzoveel toetsen), zonder te hoeven switchen van pitch.
  • Goede "eigen" sounds van elek. piano, Hammond, Rhodes en het liefst ook andere synth geluiden.
  • Pitchwheel (of hoe dat dan ook mag heten...)

Bestaat er een dergelijk apparaat die dit allemaal kan?
    Ik heb het proberen te zoeken, maar waarschijnlijk heb ik niet de juiste queries gebruikt want ik kom uit bij ōf een echte MIDI-controller, ōf een goede synth met summiere MIDI-opties...

• Als ik er zo over nadenk, zou ik je aanraden om eens naar de stagepiano's te kijken. Als je met gewogen toetsen en met een pitchwheel wil, kom je al gauw uit bij de duurdere versies (1000+ euro). Vooral als je er een goede hammond/rhodes uit wil halen.

Als je je eisen iets aanpast (geen gewogen toetsen) kan je ook nog terechtkomen bij een 'gewoon' keyboard. Voor goed geluid ben je rond de 600 euro kwijt gok ik. Voor dat geld heb je geen gewogen toetsen, maar wel een aardige 'touch'. Plastic gevoel, maar wel gewogen effect (harder aanslaan = harder geluid).
    Als je je eisen iets aanpast (geen pitchwheel) kom je uit bij de 'goedkopere' maar nog steeds goede stagepiano's (ook rond de 600 euro).

Stel anders je vraag nog een keer op keyboardforum.nl. Die mensen hebben er meer verstand van dan ik
      dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:34:54 #184
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_60954849
    En een piano heeft 88 toetsen
    pi_60955063
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 15:33 schreef Yozzz het volgende:

[..]

Als ik er zo over nadenk, zou ik je aanraden om eens naar de stagepiano's te kijken. Als je met gewogen toetsen en met een pitchwheel wil, kom je al gauw uit bij de duurdere versies (1000+ euro). Vooral als je er een goede hammond/rhodes uit wil halen.

Als je je eisen iets aanpast (geen gewogen toetsen) kan je ook nog terechtkomen bij een 'gewoon' keyboard. Voor goed geluid ben je rond de 600 euro kwijt gok ik. Voor dat geld heb je geen gewogen toetsen, maar wel een aardige 'touch'. Plastic gevoel, maar wel gewogen effect (harder aanslaan = harder geluid).
    Als je je eisen iets aanpast (geen pitchwheel) kom je uit bij de 'goedkopere' maar nog steeds goede stagepiano's (ook rond de 600 euro).

Stel anders je vraag nog een keer op keyboardforum.nl. Die mensen hebben er meer verstand van dan ik
    OK bedankt.

Ik zit nu op de site van Yamaha te kijken naar de stage piano's. Er zit inderdaad een MIDI-uitgang op, maar er staat niet bij of 'ie multi-timbraal is... Hoe kan ik dat zien?
    Het lijkt mij dat dat er dan specifiek erbij moet staan toch?

Even een side-verhaaltje; ik heb nu een heel goedkoop Yamaha keyboardje met MIDI-uitgang, maar die stuurt maar één noot per keer uit, zodat ik bijv. geen akkoordjes kan neerleggen. Ik wil dus wel graag zeker weten dat 'ie multi-timbraal is voordat ik zoiets koop.
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 15:34 schreef Yozzz het volgende:
    En een piano heeft 88 toetsen
    Oh ja joh... haha... 't was een ruwe schatting (nooit geteld)
    meˇloˇmaan\ (de ~ (m.), -manen)
      dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:39:46 #186
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_60957021
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 15:41 schreef Gitarist het volgende:

[..]

OK bedankt.

Ik zit nu op de site van Yamaha te kijken naar de stage piano's. Er zit inderdaad een MIDI-uitgang op, maar er staat niet bij of 'ie multi-timbraal is... Hoe kan ik dat zien?

Even een side-verhaaltje; ik heb nu een heel goedkoop Yamaha keyboardje met MIDI-uitgang, maar die stuurt maar één noot per keer uit, zodat ik bijv. geen akkoordjes kan neerleggen. Ik wil dus wel graag zeker weten dat 'ie multi-timbraal is voordat ik zoiets koop.
    [..]

Ok, hier houdt mijn kennis op Misschien weet TS het?
    pi_60957649
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 15:41 schreef Gitarist het volgende:

[..]

OK bedankt.

[..]

misschien heb je aan deze link iets (wel WERSI, maar dat zijn kwalitatief goede instrumenten.)
    http://stason.org/TULARC/(...)-Digital-pianos.html

edit: overig staan er ook wel yamaha's op. Kweet niet hoe oud deze link is.
    For every fact, there is an equal and opposite opinion.
    Twitch.tv/bensel15
    pi_60957813
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 17:00 schreef Bensel het volgende:

[..]

misschien heb je aan deze link iets (wel WERSI, maar dat zijn kwalitatief goede instrumenten.)
    http://stason.org/TULARC/(...)-Digital-pianos.html

edit: overig staan er ook wel yamaha's op. Kweet niet hoe oud deze link is.
    Bedankt voor de link, maar er staat wel overal MIDI bij, maar er wordt niet dieper op ingegaan...
    meˇloˇmaan\ (de ~ (m.), -manen)
    pi_61027208
    Heb nog nooit gehoord dat een midi instrument maar 1 toon tegelijk doorgeeft. Naja, ik heb hier die Yamaha CP33 (misschien wat je zoekt? Of kijk ook eens naar de Roland FP4, net iets mooier geluiden maar minder klavier imho) via midi aan mn computer hangen speel daar hele klassieke stukken mee.
    Vrijwel elk midi instrument geeft meerdere noten tegelijk door, zelfs de goedkoopsten (op die van jou na dan.. )

Waar je ook nog naar kan kijken is de M-audio keystation pro 88 (heb ik ook hier). Dat is een zeer uitgebreide midicontroller, ook met hammer action klavier (maar wel van slechte kwaliteit vind ik, anders had ik de Yamaha niet gekocht).
    Maar met al die knopjes heb je wel ultieme controle op het gebied van midi. Hij heeft echter GEEN geluiden aan boord, dus de geluiden zul je dan uit je computer of n module moeten halen. Het voordeel van dit alles is de prijs: hij kost zo'n 430 euro ipv 1000+
    (of deze, is waarsch nog iets goedkoper)

[ Bericht 12% gewijzigd door menesis op 22-08-2008 00:47:06 ]
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:11:10 #190
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_61042820
    Ik ga dinsdag mijn nieuwe Roland RD-300sx ophalen. Duur grapje, maar dan heb ik wel alles in een
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:16:06 #191
    108725 e-wok
    pi_61047236
    quote:
    Op zondag 17 augustus 2008 18:15 schreef Dribbel_ het volgende:
    Dat soort dingen doe ik dus vooral met m'n keyboardje
    http://media.putfile.com/flstudio2
    Alles van elk drumding tot synthding ingespeeld, dus vanuit niks beginnen en dan opbouwen
    Eerste ding wat ik heb gemaakt dus nog veel oefenen en verder kloten En waarschijnlijk nog wat gitaargejengel er doorheen
    Mooi stukje, klinkt goed. Welk programma?

Ik heb mijn methodeboekjes weer gevonden, ik speel nu minimaal 2x per week een uurtje op mijn keyboard. Ik gebruik nu de methode 'orgel en keyboard, nieuwe stijl' en als ik deel 4 uit heb ga ik over op de andere methode die ik nog heb. Wat ik merk is dat ik de vingerzetting bij de akkoorden toch wel lastig vind, dit moet ik echt weer aanwennen. Qua noten uitpluizen heb ik geen problemen, ik heb alle liedjes die ik tot nu toe geoefend heb al eens eerder gespeeld (ook al was dit 10 jaar geleden, ik herinner me aan de noten nog wel hoe ik het liedje moet spelen)

Dribbel: ik kan je aanraden om een boekje te kopen waar alle vingerzettingen van de akkoorden in staan, dit scheelt je wanneer je snelle(re) stukken wilt gaan spelen. Ik heb hier een boekje met akkoorden en toonladders, zal je nieuw iets van 10 euro kosten... Ik weet niet tot op hoe zo'n mate je wilt leren spelen, maar als je echt goed wilt spelen moet je met een methode beginnen ipv willekeurige losse nummers spelen
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:21:44 #192
    125915 Dribbel_
    pi_61047372
    Thnx, in Fruityloops gemaakt. Maar gitaar blijft toch m'n hoofd instrument eigenlijk waar ik veel mee doe en keyboard los om er wat bij te kloten dus die gebruik ik niet zo vaak, maar inderdaad zo'n boekje is wel handig binnekort maar een keer aanschaffen, zelfde met gitaar met de goeie vingerzetting kom je een heels tuk verder
    pi_61049654
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 16:39 schreef Yozzz het volgende:

[..]

Ok, hier houdt mijn kennis op Misschien weet TS het?
    Waar je naar moet kijken is "polyphony", dat is het aantal noten wat de synth max tegelijk kan versturen/afspelen.
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:28:14 #194
    108725 e-wok
    pi_61050689
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 19:21 schreef Dribbel_ het volgende:
    Maar gitaar blijft toch m'n hoofd instrument eigenlijk waar ik veel mee doe en keyboard los om er wat bij te kloten dus die gebruik ik niet zo vaak
    quote:
    ondertitel

Morgen maar even weer een paar nummers spelen, ik zit nu op 6 akkoorden die ik toch met pijn en moeite uit mn handen worstel
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:45:00 #195
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_61051216
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 21:28 schreef e-wok het volgende:

[..]

[..]

Morgen maar even weer een paar nummers spelen, ik zit nu op 6 akkoorden die ik toch met pijn en moeite uit mn handen worstel
    Blijven oefenen. En als je alles kan, besef je toch dat je liever piano had leren spelen (been there ).
    pi_61051299
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 12:42 schreef Keycammer het volgende:
    De Nord Stage is een geweldig apparaat.
    Het heeft super mooie sounds(OA: Rhodes Wurlizer steinway hammond clavinet)
    Het apparaat is zoals de naam aangeeft meer voor op het poduim bedoelt dan voor huis tuin en keuken gebruik.
    Voor Huis Tuin & Keuken gebruik zou ik gaan kijken naar 3 synths
    OF de triton extreme.
    OF de motif xs 8.
    OF de Fantom G-8
    Wat een gebazel. Wel typisch om met je beperkte kennis van wat er uit is gekomen de laatste decennia direct te wijzen naar synths uit het huidige topsegment. Ooit weleens gehoord van de Roland XP serie? Of Korg Trinity, X5D, Triton LE. En dan zijn er nog tig modules die vrijwel hetzelfde doen en kunnen als die gigantische workstations. Ik vind iemand die in 2008 nog rotzooit met een sequincer op een synthesizer wel vrij dom, zoiets doe je op een DAW

En je hebt zelf nog geeneens geld voor zo'n groot workstation. Dus om het dan "huis tuin en keuken" te noemen
    pi_61057699
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 21:28 schreef e-wok het volgende:

[..]

[..]

Hetzelfde hier, alleen dan: Toetsen -> Gitaar
    Niet dat ik genoeg heb van de piano, maar met gitaar kun je ook weer dingen bereiken die met de piano niet kan.

[ Bericht 3% gewijzigd door kree op 23-08-2008 02:42:08 (ABN hopelijk :') ) ]
    pi_61061540
    misschien een hele domme vraag maar mag je in de winkel op de piano's spelen?

mijn droom is op een Bösendorfer te spelen
    Werewolf
    Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
    pi_61064556
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2008 12:25 schreef sararaats het volgende:

Moet je langs gaan in je netste pak
    pi_61078560
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2008 12:25 schreef sararaats het volgende:

Als de verkopers denken dat je de piano wil kopen dan moet het wel mogelijk zijn
    Trouwens, bij de meeste winkels staan er gewoon piano's in de showroom, dus even testen/proberen, is geen probleem,
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')