abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:13:28 #226
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_41061122
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 14:04 schreef moussie het volgende:

[..]

nee, daarmee wil ik zeggen dat de grenzen heel snel kunnen vervagen
Nou, ik reageer nu op iemand en niet op hypothetische gevallen.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_41061749
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 14:13 schreef klez het volgende:

[..]

Nou, ik reageer nu op iemand en niet op hypothetische gevallen.
en ik reageer op het feit dat er 2 maten worden gehanteerd .. aan de ene kant is het spelen van eigen rechter door M.B. absoluut verwerpelijk en wordt scherp veroordeeld, maar aan de andere kant is het wel iets dat je zelf ook zou willen toepassen als je het idee hebt dat je geen recht gedaan wordt ..
en jij zegt dan wel dat dat hypothetische gevallen zijn, ké, in dat topic wel, maar hoe zit dat irl, is het daar nog wel hypothetisch ? Hoeveel mensen gaan al zelf achter de dieven aan omdat ze denken te weten dat de politie toch niets doet bvb ? Zo staat me het een en ander bij van winkelpersoneel dat voor eigen rechter ging spelen en van een daarvoor opgelegde boete die door de prins werdt betaald .. en nederland zat te juichen, dat moest toch kunnen, dieven zelf aanpakken ..
tja, dat er een onschuldige is doodgeslagen, pech gehad, had ze maar geen junkie moeten zijn ..
dat was dan de reactie uit onze beschaafde samenleving waarin jij niet voor eigen rechter mag spelen .. pff ..

let wel, ik wil hier niet M.B. goed praten oid .. ik heb het meer over de splinter zien in andermans oog maar de balk voor je eigen kop niet opmerken
pleased to meet you
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:33:45 #228
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_41061786
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 22:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
"Verzonnen door de linkse media. Is niks van waar."

Zo, hebben we dat vast gehad.

Het verbaast me overigens niks. Zo'n type leek het me wel, ja.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:35:05 #229
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41061831
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 14:32 schreef moussie het volgende:

[..]

en ik reageer op het feit dat er 2 maten worden gehanteerd .. aan de ene kant is het spelen van eigen rechter door M.B. absoluut verwerpelijk en wordt scherp veroordeeld, maar aan de andere kant is het wel iets dat je zelf ook zou willen toepassen als je het idee hebt dat je geen recht gedaan wordt ..
en jij zegt dan wel dat dat hypothetische gevallen zijn, ké, in dat topic wel, maar hoe zit dat irl, is het daar nog wel hypothetisch ? Hoeveel mensen gaan al zelf achter de dieven aan omdat ze denken te weten dat de politie toch niets doet bvb ? Zo staat me het een en ander bij van winkelpersoneel dat voor eigen rechter ging spelen en van een daarvoor opgelegde boete die door de prins werdt betaald .. en nederland zat te juichen, dat moest toch kunnen, dieven zelf aanpakken ..
tja, dat er een onschuldige is doodgeslagen, pech gehad, had ze maar geen junkie moeten zijn ..
dat was dan de reactie uit onze beschaafde samenleving waarin jij niet voor eigen rechter mag spelen .. pff ..

let wel, ik wil hier niet M.B. goed praten oid .. ik heb het meer over de splinter zien in andermans oog maar de balk voor je eigen kop niet opmerken
je haalt allemaal zaken door elkaar. anja joos was niet de persoon die met een schrammetje na diefstal naar de rechter stapte. ik kan je gedachtengang niet volgen. theo is vermoord om zijn gedachten en dat moet iedereen afkeuren, zonder excuusjes en smoesjes.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:36:30 #230
70154 klez
pi_41061876
quote:

[..]

Laat ook maar. Ik heb het druk.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:38:01 #231
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41061923
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 14:36 schreef klez het volgende:

[..]

Laat ook maar. Ik heb het druk.
het heeft idd niet veel zin om tegen dat soort onzin in te gaan.

dit is dan idd maar het best
pi_41061999
quote:

[..]

Meningen over het strafsysteem en emoties die opwellen bij individuele zaken (die de media behalen) maakt eigenrichting nog steeds niet normaal (en nog steeds strafbaar).
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_41063237
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 14:35 schreef zoalshetis het volgende:
je haalt allemaal zaken door elkaar. anja joos was niet de persoon die met een schrammetje na diefstal naar de rechter stapte. ik kan je gedachtengang niet volgen. theo is vermoord om zijn gedachten en dat moet iedereen afkeuren, zonder excuusjes en smoesjes.
ik haal niets door elkaar .. er gaat winkelpersoneel voor eigen rechter spelen, wat de dood ten gevolge heeft van een onschuldig persoon .. en in een andere zaak waar de boete van het voor-eigen-rechter-spelen wordt betaald door de prins .. in beide gevallen zou je een even scherpe veroordeling verwachten door de samenleving, het gaat immers om het principe .. maar dat mag dus blijkbaar op de helling als het gaat om zaken waarmee je wel kan sympathiseren !

grappig trouwens, dat het feit dat ik zeg dat we wat hypocriet zijn ivm dat voor eigen rechter spelen wordt uitgelegd als excuus/smoesje om de daad van M.B. goed te praten ..
pleased to meet you
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:37:01 #234
70154 klez
pi_41063645
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 15:22 schreef moussie het volgende:

[..]

ik haal niets door elkaar .. er gaat winkelpersoneel voor eigen rechter spelen, wat de dood ten gevolge heeft van een onschuldig persoon .. en in een andere zaak waar de boete van het voor-eigen-rechter-spelen wordt betaald door de prins .. in beide gevallen zou je een even scherpe veroordeling verwachten door de samenleving, het gaat immers om het principe .. maar dat mag dus blijkbaar op de helling als het gaat om zaken waarmee je wel kan sympathiseren !

grappig trouwens, dat het feit dat ik zeg dat we wat hypocriet zijn ivm dat voor eigen rechter spelen wordt uitgelegd als excuus/smoesje om de daad van M.B. goed te praten ..
Wie, we? Ik weet niet wat jij er allemaal bij haalt, maar ik heb weinig op met de support actie van Bernhard.
pi_41064376
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 15:22 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik heb ook de indruk dat je dat wel doet. Winkelpersoneel mogen overvallers of mensen die zij betrappen op diefstal staande houden, maar zij plegen zelf een strafbaar feit wanneer dit gebeurt met excessief geweld. Zo kreeg die vent met dat mes rake klappen toen hij het mes al had weggegooid en later geboeid was door de politie. In het andere geval was de diefstal van een blikje bier de aanleiding van een staande houding waarna de gevolgen van excessief geweld op de vermeende dader resulteerde in het overlijden. het lijkt me duidelijk dat ook in het tweede geval sprake is van een strafbaar feit.
In het eerste geval, dat ik omschreef is door de media niet direct melding gemaakt van het geweld dat het winkelpersoneel toepaste. De discussie over winkelpersoneel dat het moeilijk gemaakt werd tegen overvallers en diefstal op te treden was allang geboren, met de steunbetuiging naar het winkelpersoneel door de prins, voordat dit kenbaar was.

Eigenrichting is ongeveer hetzelfde als bloedwraak. Dat is het eigenmatig recht toekennen in plaats van het recht zoeken bij de rechter. In beide gevallen is er geen sprake geweest van eigenrichting.
pi_41064442
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 15:37 schreef klez het volgende:

[..]

Wie, we? Ik weet niet wat jij er allemaal bij haalt, maar ik heb weinig op met de support actie van Bernhard.
hehe .. sorry voor dat generaliseren, soms een beetje besmettelijk die neiging

maar ik bedoel dus het algemene tenue van de reacties uit de samenleving .. ik had een scherpe veroordeling verwacht, maar zag overwegend begrip en zelfs veel sympathie .. best wel eng dit verlies van zelfdiscipline
pleased to meet you
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:08:05 #237
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41069337
Net zo gek als zn naamgenoot en verre familielid.

Maar zoals Mulisch al zei:
quote:
Als je geniaal wilt zijn, moet je te ver gaan, en als je niet te ver gaat, is het niet goed, dan is het alleen maar waar en de waarheid is saai.

[ Bericht 0% gewijzigd door Napalm op 22-08-2006 19:22:46 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:11:31 #238
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_41069436
Dat is een prachtige quote
pi_41069793
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 19:08 schreef Napalm het volgende:
Net zo gek als zn naamgenoot en verre familielid.

Maar zoals Mulisch al zei:
[..]
Right. Theo van Gogh geniaal.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:25:20 #240
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41069820
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 19:24 schreef AntonDingeman het volgende:

[..]

Right. Theo van Gogh geniaal.
ja. er is niet alleen een groot provocateur afgemaakt.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:27:31 #241
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41069864
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 16:05 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik heb ook de indruk dat je dat wel doet. Winkelpersoneel mogen overvallers of mensen die zij betrappen op diefstal staande houden, maar zij plegen zelf een strafbaar feit wanneer dit gebeurt met excessief geweld. Zo kreeg die vent met dat mes rake klappen toen hij het mes al had weggegooid en later geboeid was door de politie. In het andere geval was de diefstal van een blikje bier de aanleiding van een staande houding waarna de gevolgen van excessief geweld op de vermeende dader resulteerde in het overlijden. het lijkt me duidelijk dat ook in het tweede geval sprake is van een strafbaar feit.In het eerste geval, dat ik omschreef is door de media niet direct melding gemaakt van het geweld dat het winkelpersoneel toepaste. De discussie over winkelpersoneel dat het moeilijk gemaakt werd tegen overvallers en diefstal op te treden was allang geboren, met de steunbetuiging naar het winkelpersoneel door de prins, voordat dit kenbaar was.

Eigenrichting is ongeveer hetzelfde als bloedwraak. Dat is het eigenmatig recht toekennen in plaats van het recht zoeken bij de rechter. In beide gevallen is er geen sprake geweest van eigenrichting.
bij anja joos was er geen diefstal. het waren gewoon een stel kutgasten die niet van junks houden of altijd zoeken naar nog lagere levensvormen dan zij zelf zijn om hun eigen schande mee af te spoelen.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:38:50 #242
129995 Aitan
boventitel
pi_41070165
Hallooootjes, dit is de rechtste media censuur.
U heeft niks gelezen, niks gezien, wie is Theo van
Gogh? Wie was uberhaupt Vincent van Gogh? Nu we toch bezig zijn: Balkenende is vet rete cool en Rita Verdonk is geen teef! WIJ HARHALEN GÉÉN TEEF.
binnenkort komen onze medewerkers met flitslampjes bij u langs de deur, onder het mom 'De overheid komt naar u toe deze zomer!'

[ Bericht 2% gewijzigd door Aitan op 22-08-2006 20:03:38 ]
Was geschreven,
Jorrit
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:43:38 #243
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41070349
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 19:38 schreef Aitan het volgende:
Hallooootjes, dit is de rechtste media censuur.
U heeft niks gelezen, niks gezien, wie is Theo van
Gogh? Wie was uberhaupt Vincent van Gogh? Nu we toch bezig zijn: Balkenende is vet rete cool en Rita Verdonk is geen teef! WIJ HARHALEN GÉÉN TEEF.
binnenkort komen onze medewerkers met flitslampjes bij u langs de deur, onder het mom 'De overheid komt naar utoe deze zomer!'
wouter bos gaat toch al naar de mensen toe?
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:04:01 #244
129995 Aitan
boventitel
pi_41071153
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 19:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wouter bos gaat toch al naar de mensen toe?
Helaas wel ja. Heb jij je bunker al in de tuin?
Was geschreven,
Jorrit
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:27:09 #245
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_41071993
ik ben het niet vaak met Zoalshetis eens....................
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:29:44 #246
129995 Aitan
boventitel
pi_41072093
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:27 schreef merlin693 het volgende:
ik ben het niet vaak met Zoalshetis eens....................
Maar nu wel?
Nu ook niet?
Maak je zinnen af man!!!
Was geschreven,
Jorrit
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:37:37 #247
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_41072436
volgens mij sprak ik niet tot jou !! maaar ps houw je van een spelletjuh

p.s. wombcat kun je wel serieus reageren..ik weet ( heb 't nie verdient)
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:44:51 #248
129995 Aitan
boventitel
pi_41072745
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:37 schreef merlin693 het volgende:
volgens mij sprak ik niet tot jou !! maaar ps houw je van een spelletjuh

p.s. wombcat kun je wel serieus reageren..ik weet ( heb 't nie verdient)
Hoe moet ik weten tegen wie je het hebt? Babelfish kent jouw taal niet dus ik moet alles uit mijn hoofd doen.
Was geschreven,
Jorrit
pi_41073111
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 19:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

bij anja joos was er geen diefstal. het waren gewoon een stel kutgasten die niet van junks houden of altijd zoeken naar nog lagere levensvormen dan zij zelf zijn om hun eigen schande mee af te spoelen.
'De vermeende poging tot diefstal' is dat een omschrijving waarmee je wel kan leven?
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:05:32 #250
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_41073609
Ach...Tom Ancion. In Volkskrant Magazine verklaarde hij een paar jaar geleden al van plan te zijn geweest 'een cordon van intellectuelen' om Pim Fortuyn heen te leggen. Hij rekende zichzelf vanzelfsprekend tot die intellectuelen.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')