lang leve protectie.. ik ga nooit meer zonder helm op pad... ik ging echt niet hard ofzo en reed gewoon te nonchalant....quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:03 schreef eRrrrJeee het volgende:
goed dat je helm op had dan... anders misschien gescheurde hersenpan...
ik zag vandaag iemand vallen in swz.. en die liet daarna zijn geknakte backprotector zien.. is ook niet goed:P
klopt, als ik rail of schans rijdt indoor of outdoor ben ik best gefocused ja.. en als ik dreig hard te vallen span ik al mijn spieren aan om alles te beschermen...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:21 schreef Rnej het volgende:
[..]
lang leve protectie.. ik ga nooit meer zonder helm op pad... ik ging echt niet hard ofzo en reed gewoon te nonchalant....
(typisch dat als je railt of een schans rijdt nooit zo hard valt omdat je dan veel meer gefocussed bent)
maar damn, beetje cruisen indoor en gewoon vrij gevaarlijk ten val komen :S
hum, ik laat mezelf juist als een lappenpop in mekaar zakken.. als je spieren aanspant loop je meer kans op botbreuken (En pijn in t algemeen)...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:36 schreef eRrrrJeee het volgende:
[..]
klopt, als ik rail of schans rijdt indoor of outdoor ben ik best gefocused ja.. en als ik dreig hard te vallen span ik al mijn spieren aan om alles te beschermen...
maar met gewoon piste rijden val ik soms hard ja van de winter nog hersenschudding en had me helm op(hoofd op ijsplaat).. en pijnlijk
meestal de laatste week van april.. soms eerder..quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:13 schreef Basje_B het volgende:
Weet 1 van jullie waarneer de afslitngsweek in Val Thorens is? Ik kan het nergens vinden.
Val Thorens is toch meestal het begin met koningendag? Wil eigenlijk de preciese datum hebben om iets te boeken. Nu is nog goedkoop. Die sites van reisorganisaties zeggen allemaal wat anders.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:33 schreef Rnej het volgende:
[..]
meestal de laatste week van april.. soms eerder..
ehhh ja nja ik denk niet dat het al vaststaat....quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:55 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Val Thorens is toch meestal het begin met koningendag? Wil eigenlijk de preciese datum hebben om iets te boeken. Nu is nog goedkoop. Die sites van reisorganisaties zeggen allemaal wat anders.
mooi boardje, hou er rekening mee dat je er wel even aan moet wennen. Het is, zeker met jouw gewicht, een vrij stijf board. Maar absoluut een topper, zeker met die bindingen en boots.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:34 schreef ssstef het volgende:
Lang geleden dat ik hier nog gepost heb^^
Lang geleden had ik de vraag of ik een Burton Uninc moest kopen met 32 lashed boots en cartel bindingen.
alles van seizoen 05/06.. had ik toen besteld en voorschot voor betaald.
volgende week gaan we ze halen:D * ssstef very happy:p
Ik weeg 66 kilo(zonder kleren:P) , schoenmaat (43-10.5) en ben 1m70 ongeveer(denk ik^^)
is die uninc 156 dan goede keuze met medium bindingen, ja toch?:)
mooie van de uninc is dattie buiten de bindingen vrij slap is en pro-tips heeftquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:44 schreef Kentaro het volgende:
[..]
mooi boardje, hou er rekening mee dat je er wel even aan moet wennen. Het is, zeker met jouw gewicht, een vrij stijf board. Maar absoluut een topper, zeker met die bindingen en boots.
Die 2 cm verschil in lengte en of je nou 66 of 70 weegt maakt allemaal echt geen fuck uit.quote:Op zondag 27 augustus 2006 11:11 schreef ssstef het volgende:
bwa ja heb zo'n 6 weken snowboardervaring en altijd op die huurboardjes, de uninc is op alle gebieden beter als zoiets:)
Ik ben iemand die graag een piste afscheurt, maar een ganse dag in het funpark schrikt me ook niet af..
Twijfelde toen ook tussen de 56 en de 54, maar verkoper (was wel een goeie gaf me wel vertrouwen) zei dat ik beter de 56 pakte aangezien ik nog maar net 16 geworde ben en blijf groeien(en blijf meer wegen:))
Dus tegen nieuwjaar zal ik al tegen de 70 wegen en dan moet ie toch wel perfect zijn...
bedankt voor de tips. die triumph lijkt me inderdaad wel wat, maar als ik dan naar de specs kijk, dan neig ik eerder naar de 164, als ik naar het gewicht kijk. of moet je je daar niet op blind staren?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:28 schreef Komakie het volgende:
Ik zou zelf zeggen (wat Burton sigment betreft):
Burton Triumph 160cm
Burton Royale 158cm
De Triumph zou je zelfs nog korter kunnen rijden (156cm is die) maar die is wat aan de smalle kant voor je schoenmaat. daarnaast kun je op de 160cm prima vooruit omdat je toch voornamelijk piste knalt en poeder wilt gaan rijden (langer board is met poeder vaak wat makkelijker, tenzij je een Malolo of Fish hebt)
Voor andere merken kijk ik ook naar andere users
ik zou ook voor de 164 gaan.quote:Op zondag 27 augustus 2006 12:18 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
bedankt voor de tips. die triumph lijkt me inderdaad wel wat, maar als ik dan naar de specs kijk, dan neig ik eerder naar de 164, als ik naar het gewicht kijk. of moet je je daar niet op blind staren?
zag al een aanbieding voor $299 (kan in de VS laten bezorgen en zelf een keer oppikken). Helaas uitverkochtquote:
ik ben kentaro niet maar ik ben het wel eens met de verkoperquote:Op zondag 27 augustus 2006 16:02 schreef ssstef het volgende:
Kentaro denk je dan dat die 154 beter is of is 156 meest geschikt?
Die 2 cm is echt bijna niks op anderhalve meter dus haal lekker je boardje en enjoy. Neem wel je schoenen mee om goed te kijken of je geen overhang hebt, want de 156 is supersmal.quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:02 schreef ssstef het volgende:
Kentaro denk je dan dat die 154 beter is of is 156 meest geschikt?
ummmmquote:Op zondag 27 augustus 2006 16:37 schreef ssstef het volgende:
Ik ga morgen alles in 1 keer halen, hij zei me dat het wel safe is met overhangen.. 't is daar coalition shop, die kerel zal er wel wat verstand van hebben:) Kan al niet meer wachten:o
door het aanspannen van je spieren.. bedoelde dan eigenlijk niet arm of benen.. maar in je buik enzo.. bescherm je je vitale organen.. de pijn is wel meer ja.. maar liever dat dan letsel..quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:48 schreef Rnej het volgende:
[..]
hum, ik laat mezelf juist als een lappenpop in mekaar zakken.. als je spieren aanspant loop je meer kans op botbreuken (En pijn in t algemeen)...
hmmquote:Op zondag 27 augustus 2006 23:59 schreef eRrrrJeee het volgende:
[..]
door het aanspannen van je spieren.. bedoelde dan eigenlijk niet arm of benen.. maar in je buik enzo.. bescherm je je vitale organen.. de pijn is wel meer ja.. maar liever dat dan letsel..
en t liefst gewoon landenquote:Op maandag 28 augustus 2006 00:41 schreef eRrrrJeee het volgende:
haha idd eerst board liefst met de neus, en niet de tail:)
Val Thorens is altijd vrij goedkoop. Ik weet niet hoe duur het momenteel is maar bij Dutchsnow heb ik 2 jaar terug geboekt en dat was iets van 300 euro (iets meer). Slapen, liftpas, busrit en toegang tot het testcentrequote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:55 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Val Thorens is toch meestal het begin met koningendag? Wil eigenlijk de preciese datum hebben om iets te boeken. Nu is nog goedkoop. Die sites van reisorganisaties zeggen allemaal wat anders.
Je gaat nu nog vragen of je de goede keuzen hebt gemaaktquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:34 schreef ssstef het volgende:
Lang geleden dat ik hier nog gepost heb^^
Lang geleden had ik de vraag of ik een Burton Uninc moest kopen met 32 lashed boots en cartel bindingen.
alles van seizoen 05/06.. had ik toen besteld en voorschot voor betaald.
volgende week gaan we ze halen:D * ssstef very happy:p
Ik weeg 66 kilo(zonder kleren:P) , schoenmaat (43-10.5) en ben 1m70 ongeveer(denk ik^^)
is die uninc 156 dan goede keuze met medium bindingen, ja toch?:)
Waarom denk je dat ze verschilende lengtes maken?quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:25 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Die 2 cm is echt bijna niks op anderhalve meter dus haal lekker je boardje en enjoy. Neem wel je schoenen mee om goed te kijken of je geen overhang hebt, want de 156 is supersmal.
2 vingers aan elke kant of 2 vingers bij elkaarquote:Op zondag 27 augustus 2006 17:04 schreef Rnej het volgende:
[..]
ummmm
ik ben zeer tevreden met duivesteijn maar in landgraaf loopt er ook een kereltje rond die echt geen verstand ervan heeft...
2 vingers overhang is de max en liever heb je nog minder...
Hmmm het kan altijd voorkomen dat je een keertje "headfirst" gaatquote:Op maandag 28 augustus 2006 00:37 schreef Rnej het volgende:
[..]
hmm
nja je kan aanspannen zoveel je wil maar zonder rug/nierbeschermer kom je niet ver gok ik...
maar dat is niet gebaseerd op feiten, dat vind ik gewoon![]()
ik zorg altijd dat mijn board de sneeuw iig eerst raakt en dat ik dan pas omval.. ipv eerst met mijn hoofd de sneeuw te raken (wat ook niet altijd lukt, getuige mijn gebarsten helm)
waarom maken ze geen verschillende lengtes met een interval van 1 cm of van een halve? Omdat het bar weinig uit maakt of hetzelfde board anderhalve meter plus 4 centimer is of anderhalve meter plus 6 centimer. Zeker als je weinig ervaring hebt merk je daar tussen echt geen verschil.quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:35 schreef Komakie het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze verschilende lengtes maken?
Ik merk het verschil wel tussen die 2cm. Misschien hij iets minder omdat hij ook wat minder lang board.
Daarnaast is de 154cm net iets breder. Met zijn schoenmaat is dat geen overbodige luxe. Ik vind persoon 24.8cm Waist nog wat aan de smalle kant voor iemand met een 10.5 boot. Ik rij met dezelfde schoonmaat ongeveer een cm breeder.
maar is die Uninc niet een plank waarbij de verschillen onderling verdergaan dan het verschil in lengte. Al die planken hebben toch een eigen imago met een eigen pro. Als je bedenkt dat een korter board ook breder is dan het langer model, dan durf ik hem wel aan dat die 2 cm verschil beter merkbaar zijn dan bij een custom 158 of 156.quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:44 schreef Kentaro het volgende:
[..]
waarom maken ze geen verschillende lengtes met een interval van 1 cm of van een halve? Omdat het bar weinig uit maakt of hetzelfde board anderhalve meter plus 4 centimer is of anderhalve meter plus 6 centimer. Zeker als je weinig ervaring hebt merk je daar tussen echt geen verschil.
Als je 1.80m bentquote:
hij is 85 kg. ik rij een 164 CX en ik ben 70 kg. Met een 164 kan hij beter uit de voeten in de powquote:Op maandag 28 augustus 2006 10:52 schreef Komakie het volgende:
[..]
Als je 1.80m bent
Ik vind dat wel erg aan de lange kant. OK hij rijdt voornamelijk piste maar dan nog. De Triumph is al een vrij stijf board. Als hij "gemiddelde" ervaring heeft zou ik niet een board gaan rijden dat maar 15cm korter is dan dat je zelf bent.
Dan zal hij sowieso nooit aan andere dingen toekomen (denk aan wat jibtruukjes als hij wat beter wordt)
Daarnaast wordt het board alleen maar lastiger om te krijgen in de bochten en zitten er niet echt voordelen aan.
Op dat gewicht zou ik me niet helemaal doodstaren. Er zit nogal een marge tussen het gewicht wat ze aangeven en het daadwerkelijk gewicht waarmee het board nog goed te rijden is.
De breedte scheelt 2 milimeter... dat is geeneens waarneembaar laat staan dat je dat verschil voelt.quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:48 schreef XL het volgende:
[..]
maar is die Uninc niet een plank waarbij de verschillen onderling verdergaan dan het verschil in lengte. Al die planken hebben toch een eigen imago met een eigen pro. Als je bedenkt dat een korter board ook breder is dan het langer model, dan durf ik hem wel aan dat die 2 cm verschil beter merkbaar zijn dan bij een custom 158 of 156.
Met de 160 kan hij ook prima uit de voeten in de pow. Dat board is ook nog een beetje tapered waardoor je hem juist makkelijker wat korter kunt rijden in de pow. Kijk maar naar de Malolo en Fish (hoewel die natuurlijk veel meer tapered zijn)quote:Op maandag 28 augustus 2006 11:16 schreef Kentaro het volgende:
[..]
hij is 85 kg. ik rij een 164 CX en ik ben 70 kg. Met een 164 kan hij beter uit de voeten in de pow
Wat ik wilde aantonen waren dus juist niet zo zeer de lengteverschillen en breedteverschillen, maar dat die boarden onderling ook op vorm verschillen. Doorgaans zou een langer board uit dezelfde serie breder zijn. Kijk maar naar alle andere planken. De Uninc 154 en 156 hebben dus wel dezelfde technologie aan boord, maar kunnen wezenlijk verschillende planken zijn. Als ik de insteek van Uninc goed begrijp. Het zijn high-end freestyle boards die allemaal door een verschillende pro-rijder een eigen imago krijgen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 11:18 schreef Kentaro het volgende:
[..]
De breedte scheelt 2 milimeter... dat is geeneens waarneembaar laat staan dat je dat verschil voelt.
ik heb ook al eerder gezegd dat als hij uit beide kon kiezen, ik heb de 154 zou adviseren. Maar als je een goede deal kan krijgen op de 156 dan moet je die (zeker als relatieve beginner) niet laten staan vanwege het kleine verschil in lengte en breedte.quote:Op maandag 28 augustus 2006 11:37 schreef Komakie het volgende:
[..]
Met de 160 kan hij ook prima uit de voeten in de pow. Dat board is ook nog een beetje tapered waardoor je hem juist makkelijker wat korter kunt rijden in de pow. Kijk maar naar de Malolo en Fish (hoewel die natuurlijk veel meer tapered zijn)
Zoals ik al zei, die 85kg zal echt geen probleem vormen.
Als hij een 164 gaat rijden, zal hij ook nooit verder komen dan langere bochten en poeder rijden. Als hij over een paar jaar wat wil freestylen (als hij iets beter is) en echt korte bochten wil gaan draaien dan zal dat toch echt zwaar worden voor hem. Moet hij veel harder gaan werken.
btw, die 2mm gaan niet een wereld van verschil maken maar alle kleine beetjes helpen en daarnaast kunnen we dan wel aan de gang blijven.
Als je mag kiezen tussen het krijgen van 100 euro of 101 euro kies je toch voor de 101 euro. Terwijl het verschil minimaal is.
dat had ik ook zo van je begrepen, alleen die verschillen zijn zo marginaal. Een gemiddelde boarder merkt die echt niet op.quote:Op maandag 28 augustus 2006 11:43 schreef XL het volgende:
[..]
Wat ik wilde aantonen waren dus juist niet zo zeer de lengteverschillen en breedteverschillen, maar dat die boarden onderling ook op vorm verschillen. Doorgaans zou een langer board uit dezelfde serie breder zijn. Kijk maar naar alle andere planken. De Uninc 154 en 156 hebben dus wel dezelfde technologie aan boord, maar kunnen wezenlijk verschillende planken zijn. Als ik de insteek van Uninc goed begrijp. Het zijn high-end freestyle boards die allemaal door een verschillende pro-rijder een eigen imago krijgen.
Voor mijn gevoel was de deal toen hetzelfde maar vond hij de graphics van de 156 mooier...quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:16 schreef Kentaro het volgende:
[..]
ik heb ook al eerder gezegd dat als hij uit beide kon kiezen, ik heb de 154 zou adviseren. Maar als je een goede deal kan krijgen op de 156 dan moet je die (zeker als relatieve beginner) niet laten staan vanwege het kleine verschil in lengte en breedte.
freestyle was maar 1 van mijn redenen. 164 vind ik al vrij lang voor iemand van 1.80m. Als hij dan twintipt is kan ik me nog voorstellen dat je hem graag zo lang wilt hebben, maar hij is ook nog tapered. Het voordeel daarvan doe je gewoon te niet als je hem alsnog zo lang gaat kopen.quote:Wbt de 160/164 dan vind ik de 164 meer geschikt voor zijn gewicht en ridingstyle, en om hem nu een 160 te adviseren omdat hij over een paar jaar misschien wil gaan freestyle vind ik een beetje vergezocht.
k ben mijn backprotector dus kwijtgeraakt.. kweet ook niet waar... ding is gewoon weg.. echt te kut... maarjaquote:Op maandag 28 augustus 2006 10:44 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hmmm het kan altijd voorkomen dat je een keertje "headfirst" gaat
Dat is trouwens wel kut want een helm beschermt je hoofd maar niet je nek. Dus als je vol op je hoofd land bedoel ik.
btw, ik rij standaard altijd met Backprotector. Me rug is me toch wel redelijk dierbaar. Ik rij vaak zonder helm dat mijn ervaring is dat als ik met helm rij ik op me hoofd val en zonder ben ik nog nooit op me hoofd gevallen (of iig niet op het gedeelte dat een helm beschermt)
Een nieuwe op kosten van pa en ma....quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:18 schreef Rnej het volgende:
[..]
k ben mijn backprotector dus kwijtgeraakt.. kweet ook niet waar... ding is gewoon weg.. echt te kut... maarja
en kga vanmiddag mijn helm naar de shop brengen en hopen dat ik nog een vorm van garantie erop heb.... en anders een nieuwe kopen op kosten van pa en ma![]()
tis meer van: ik heb geld voor anwarter, en die ga ik MET helm op doen .. anders doe ik m niet...quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:56 schreef Komakie het volgende:
[..]
Een nieuwe op kosten van pa en ma....
Zijn ze zo blij dat je een helm op hebt dat ze hem financieren voor je??
Ik zal eens vragen of ze me board willen financieren.... hoewel ik er weinig hoop in heb dat het gaat lukken
Spieren spannen is juist gevaarlijk, ontspannen is beter (ooit eens gehoord ergens).quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:36 schreef eRrrrJeee het volgende:
[..]
klopt, als ik rail of schans rijdt indoor of outdoor ben ik best gefocused ja.. en als ik dreig hard te vallen span ik al mijn spieren aan om alles te beschermen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |