Oh maakt er dan maar An van... ohneequote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:45 schreef miss_schaapje het volgende:
gemeente huis je betaald dan per letter wat je veranderd en is best prijzig
Aldus wikipedia, maak je nergens druk om.quote:Anna is een meisjesnaam die de Griekse vorm van het Hebreeuwse Hanna is en "lieflijke, genadige" betekent.
De naam Anne komt in Nederland en met name in het Friese taalgebied ook als jongensnaam voor. Dit wordt uitgesproken als Oòne.
quote:Op vrijdag 27 maart 2009 09:52 schreef Maanvis het volgende:
Heet jij ook anne?
Of niet, natuurlijk!quote:
=Wat kan ik bij uw naam noteren?quote:Op maandag 4 september 2006 18:58 schreef Kogando het volgende:
Je kan je roepnaam gewoon zelf veranderen, kwestie van je anders voorstellen. Zolang je officiële naam (doopnaam) maar hetzelfde blijft.
Omdat je een viezerik bent?quote:
Net als de keizer?quote:Op zaterdag 25 april 2009 00:37 schreef Obersturmfuehrer het volgende:
Als ik een voornaam wil tóevoegen, bijvoorbeeld Augustus, omdat ik dat te gek, cool en gaaf vind, valt dat dan onder wijzigen? Lijkt me niet heel logisch.
Had ik ook last van. Toen maar mijn naam zelf aangepast en sindsdien gebruikt iedereen die (op 1 koppig iemand na, maar da's niet ergquote:Op zaterdag 25 april 2009 07:12 schreef Manu82 het volgende:
Je roepnaam kun je toch zelf doen zoals je wilt.
Ik gebruik mijn Nederlandse roepnaam ook niet in het buitenland aangezien niemand hem kan uitspreken
Als iemand mijn oude naam gebruikt hoor ik die persoon niet ik reageer er gewoon niet op ik kan veel koppiger zijn omdat er een gegronde reden is om mijn naam te wijzigen.quote:Op zaterdag 25 april 2009 09:23 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
Had ik ook last van. Toen maar mijn naam zelf aangepast en sindsdien gebruikt iedereen die (op 1 koppig iemand na, maar da's niet erg)
kelly? jij hier?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 09:07 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Als iemand mijn oude naam gebruikt hoor ik die persoon niet ik reageer er gewoon niet op ik kan veel koppiger zijn omdat er een gegronde reden is om mijn naam te wijzigen.
Het kost mij wel wat meer dan dat maar ik heb het er zeer graag voor over.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:37 schreef Meike26 het volgende:
Je roepnaam is in feite niet meer dan een "nickname", maar dan op straat en in je sociale leven![]()
Voor zowel voornaam als geslacht heb je een avocaat (ID-veranderingen vallen onder familierecht) nodig, actief in je eigen arrondiciment. Volgens mij zijn die arrondicimenten een soort provincies..in de randstad zijn ze kleiner en moet je selectiever een advocaatje zoeken, in Friesland hoef je waarschinlijk minder moeite te doen...je komt vanzelf toch wel in Leeuwarden uit ofzo :p
Voor mijn ID-wijziging was ik alles bij elkaar net geen 1000 Euro kwijt. Het betalen per letter bij de gemeente is volgens mij echt complete onzin. Of het is alleen zo als je je naam wil veranderen, als je verzoek bij de rechtbank / OM is afgewezen.
Als je de naam Anne echt heel dwars zit en het overal terug komt, rijbewijs, paspoort enz enz, dan word het dus advocaatje inschakelen. Anders gewoon eens goed kletsen met vrienden en familie, dat je voortaan met een andere (iets gewijzigde) naam gaat voorstellen.
Succes
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |