Volgens mij is verdrinking ook doodsoorzaak nummer 1 in nederland?
(correct me if i`m wrong.
![]()
)
Dat is ook nog een reden waarom ik mn verhaal toch verteld heb.
Je wilt toch ook de mensen nog eens extra waarschuwen, je weet wel dat de mensen van dat gevaar afweten maar toch....keertje nog eens waarschuwen kan zeker geen kwaad.
Zo hoorde ik bv van iemand die, door ons verhaal, een schutting in zn tuin geplaatst heeft met verticale planken om ook nog te voorkomen dat het hek als "trap" gebruikt kan worden. Die mensen hebben een sloot vlak achter het huis lopen. Dan denk ik gelukkig, weer een kindje dat een kleinere kans maakt om in het water te belanden.
Of, in diezelfde fatale week nog, de buren van mn ouders die meteen een metalen rooster in hun vijver hadden gemaakt.
Kregen ze nog commentaar op ook van de buren van weer 2 huizen verder.
"Ga je zo`n lelijk rooster in die mooie vijver doen, dat is toch geen gezicht?!"
"nee, je kind op zijn/haar buik dood in je vijver zien drijven is een leuk gezicht wou je zeggen!!"
Pissed was hij.
Sjeez! Als ik zo al die voorbeelden lees van Dutchie, die gelukkig òòk bij de auto stond, en rewimo ,die optijd naar Christan keek, en al die voorbeelden die Anneja opnoemde. En ook allemaal net aan goed gegaan. Hoe flinter dun is die scheidingslijn dan tussen een goeie afloop en een compleet drama he?!
![]()
Dat zie je vooral ook heel goed aan het voorbeeld van Dutchie: Een week geleden Léon bijna onder de auto en een week later een klein meisje die er wel onderkomt.
![]()
Inderdaad net een loterij dus.....
Bij ons liep die bewuste avond ook eigenlijk anders dan anders.
De buurvrouw die verderop op de hoek woonde zat altijd in dr keuken naar buiten te kijken, die avond niet.
De buurman direct naast ons zat elke avond te vissen, die avond niet.
De buren daarnaast zaten altijd wel met dat hete weer in de achtertuin, die avond niet......