abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41017996
laat maar
PS4 online: micro_nl
  maandag 21 augustus 2006 @ 01:21:23 #102
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_41018101
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 01:13 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik ben er ook weer!!
Mijn hoogtepunt, The Magic Numbers
Kom maar snel naar huis dan kun je alles vertellen aan het skype clubje
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  maandag 21 augustus 2006 @ 01:42:52 #103
105731 me2001
Yeah the Knicks rule all!!
pi_41018491
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 11:11 schreef annoylikethewind het volgende:
*gaat alsnog naar Biddinghuizen*

Effe een dagje werken op Lowlands en dan kijken of ik nog wat van bandjes mee kan pikken
jajaja ik ook ik ook, ik heb in totaal zaterdag 5 uurtjes gewerkt daarna 1,5 dag lekker gratis festival bezoeker gespeeld met alle mogelijkheden om backstage te gaan!

waar heb jij gewerkt, ook la place via randstad?
pi_41018798
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 01:21 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Kom maar snel naar huis dan kun je alles vertellen aan het skype clubje
Ik ben thuis hoor
Maar ik ga slapen dus
PS4 online: micro_nl
pi_41018824
Mijn hoogtepunt: The Raconteurs met een snoeiharde versie van "Send me a postcard darling"

[ Bericht 2% gewijzigd door HenriOsewoudt op 21-08-2006 02:33:31 ]
  maandag 21 augustus 2006 @ 02:20:48 #106
86063 prolsd
Time and tide wait for no man.
pi_41019056
Mijn hoogtepunt was toch echt Snow Patrol. Ik heb het gewoon via de stream gevolgd (kon niet meer aan kaarten komen ), had nog nooit van de band gehoord. Goed spul!

Volgend jaar zeker bij zijn.
Na vrh brda vrba mrda.
  maandag 21 augustus 2006 @ 02:38:19 #107
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_41019309
Opeth was tof natuurlijk, en The infadels ook
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator maandag 21 augustus 2006 @ 02:56:08 #108
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_41019535
Ben ook weer terug Morgen een uitgebreid verslag, ga nu pitten want ik ben gaar na drie dagen op camping 3 te hebben gestaan (wel erg gezellig! )
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator maandag 21 augustus 2006 @ 03:06:58 #109
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_41019677
Ik wil nog even zeggen dat de immer falende fok meet deze keer niet gefaald is
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_41019986
Net thuis, erg gaar dus meteen maar slapen. Na m'n "dutje" komt er meer uit
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_41020706
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:34 schreef annoylikethewind het volgende:
Dat ziet er lekker fout uit Waar stonden die?
Zaterdagavond 00:30 in Julliet.

Ik heb op zondag voornamelijk genoten van Morningwood. Dat wijf was heerlijk gestoord.
pi_41020903
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 02:20 schreef prolsd het volgende:
Mijn hoogtepunt was toch echt Snow Patrol. Ik heb het gewoon via de stream gevolgd (kon niet meer aan kaarten komen ), had nog nooit van de band gehoord. Goed spul!

Volgend jaar zeker bij zijn.
Ik vind Snow Patrol verschrikkelijk en een 13 in een dozijn bandje!
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  maandag 21 augustus 2006 @ 09:47:03 #113
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41021975
Net wakker en nog brak... misschien later nog een verslagje vandaag
  maandag 21 augustus 2006 @ 09:48:51 #114
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_41021996
ben ook weer thuis
fucking keelpijn en een dikke, blauwe enkel, maar fuck it...
mijn hoogtepunt: Epica
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_41022132
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 02:05 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Mijn hoogtepunt: The Raconteurs met een snoeiharde versie van "Send me a postcard darling"
Die waren vet, dat nr van Nancy Sinatra was ook goed.

Voor de rest moet genoemd worden(vind ik): DJ Shadow (alhoewel het erop leek dat ie niet mixte maar een beetje met de DAT meescratchte), Opgezwolle(echt super geluid), Danko Jones, en Epica vond ik echt heel erg goed.

En hulde voor diegene die de ballen hadden om van de modder baan naar beneden te gaan. Dat heeft heel wat aandacht van wat er in de Alpha gebeurde weggetrokken.

Ik ben mij stem kwijt, heb 2 voeten vol met blaren, mijn knieen en rug zijn naar de klote heb een mist in mijn kop maar wat was het lache....

Hoop volgend jaar wel op een line-up met wat meer "grote" mainstream metal namen. Gorefest was leuk hoor, maar naar 3 nrs was ik wel klaar met Brulfest. Opeth vond ik ronduit saai, kende ze niet. Maar die band klonk zo vlak vond het helemaal niets.... Daarentegen ben ik al helemaal klaar met de Kooks, de Snowpatrols en artic monkeys van deze wereld. Zuigende britpop.
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
  maandag 21 augustus 2006 @ 10:16:22 #116
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41022471
Dit deed mij nou deugd om te lezen...
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Wat een watje ben ik eigenlijk
  maandag 21 augustus 2006 @ 10:21:26 #117
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_41022588
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 09:57 schreef Sam_Raimi het volgende:

[..]
Opeth vond ik ronduit saai, kende ze niet. Maar die band klonk zo vlak vond het helemaal niets....
Opeth is de meest progressieve metalband ooit... geweldig brute harde gitaarstukken, afgewisseld met langzamere stukken.. die zanger kan en geweldig zingen en grunten.. en dan ga je zeggen dat ze vlak klinken

Ik denk dat het aan jou ligt

Anyway.. wat was er met de Alpha? Was daar iets ergs
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  maandag 21 augustus 2006 @ 10:27:53 #118
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_41022728
Hebben jullie trouwens dit stuk gelezen (en die mensen gezien)
quote:
Bezoekers Lowlands krijgen lolly met bijbeltekst

BIDDINGHUIZEN - Als een kleine Gideonsbende zijn ze op Lowlands aanwezig. Zo’n 50 overwegend jonge mensen willen te midden van de bijna 55.000 bezoekers van het driedaagse house- en dancefeest een christelijk getuigenis laten horen. Door het geven van praktische hulp, het aanbieden van een ontbijt of lunch en het uitdelen van lolly’s met bijbelteksten proberen ze met het publiek in gesprek te komen.

Lowlands, zaterdag kort na middernacht. Vanaf verschillende podia dreunt housemuziek over het festivalterrein. Hier treden groepen op met namen als ”Death from above”, ”Bad religion” en ”Buiten Westen”. Lichtflitsen en rookpluimen bepalen behalve flinke decibellen mede de sfeer. Boven op een grote feesttent valt een beeld van boeddha op.

Op het terrein, bezaaid met plastic afval, loopt een overwegend jong publiek. Een jongen met een rode hanenkam snelt naar een muziekpodium. Hij botst bijna op tegen een man met lang haar, geheel in het zwart gestoken, die wezenloos voor zich uit kijkt. In de menigte vallen verschillende T-shirts met doodskoppen op.

„Laat je niet overweldigen door de massa, maar richt je op het individu”, zegt Caroline Govers, initiator van het evangelisatiewerk op Lowlands. Ze stapt af op een jonge vrouw, die met een biertje in de hand staat te wachten op een mobiel bellende vriendin. „Ken je Jezus?” vraagt Caroline. De vrouw antwoordt bevestigend. „Kent Hij jou ook?” „Nee, het lukt me niet Hem toe te laten in mijn hart.”

Er ontstaat een geanimeerd gesprek met de 20-jarige Ilse, die voor de vijfde keer op Lowlands is. De Bijbel is haar niet vreemd; ze heeft op een christelijke school gezeten. Caroline wijst haar op de Heere Jezus, Die de Weg en de Waarheid en het Leven is. „Ik blijf het moeilijk vinden, maar ik denk er zeker over na”, zegt Ilse.

Rebellie
Contacten met bezoekers zijn snel gelegd, is de ervaring van Caroline. „Ik heb veel jongeren gesproken die het programma niet eens kennen. Ze komen voor de sfeer. Intussen beseffen ze niet dat hier een geest van rebellie en onreinheid heerst. Bij de ingang worden condooms uitgedeeld. Daarmee is de norm aangegeven.”

Op Camping 1 -veel festivalgangers kamperen op Lowlands- staan honderden tenten op een kluit. ”Iedereen is gek behalve wij” luidt de tekst op een zwart-wit geblokte vlag die boven een boogtentje uitsteekt. Ergens halverwege het looppad valt een groene legertent op, de uitvalsbasis voor het evangelisatiewerk. Links voor de ingang staat een houten kruis. Rechts staat een rood spandoek met het opschrift: ”HELP!… is on the Way”.

De slogan is volgens Caroline bewust gekozen. „We wilden niet heel confronterend te werk gaan. Je moet de grond ploegen met liefde, voordat je kunt zaaien. Jezus at met Farizeeën en tollenaars. Wij bieden de bezoekers van Lowlands aan bij ons te komen ontbijten of lunchen of gewoon een kopje koffie te drinken. We willen in alle opzichten hulp bieden: emotioneel, geestelijk maar ook praktisch. Uiteindelijk hebben we allemaal de hulp nodig van Jezus, Die de Weg is. Daarom hebben we Way met een hoofdletter geschreven.”

Op het pad deelt Dirk-Jan Boerman uit Nieuwerkerk aan den IJssel -gestoken in een rood T-shirt met dezelfde slogan als die op het spandoek- lolly’s uit aan voorbijgangers. Aan elk stokje is een kleurig kaartje met een bijbeltekst bevestigd. In totaal worden 38 verschillende bijbelwoorden onder de bezoekers verspreid.

Een meisje neemt welwillend een lolly aan, maar heeft geen behoefte aan een gesprek. „Ik heb m’n eigen visie op het geloof en ik heb geen zin om te gaan discussiëren. Anders zijn we over twee dagen nog bezig.” Als ze verder loopt, zegt Dirk-Jan dat ze altijd welkom is voor een kop koffie of thee.

Een jongen met het opschrift ”Death” op zijn zwarte T-shirt loopt aarzelend richting de legertent. „Hebben jullie twee kaarsen voor me?” vraagt hij. Terwijl Caroline ernaar op zoek gaat, vraagt de bezoeker aan Dirk-Jan: „Wat doen jullie hier eigenlijk?” „Wij willen iets laten zien van de liefde van Jezus”, reageert de student van de TU Delft, die ook regelmatig evangelisatiewerk doet voor de stichting Naar House.

Twee andere vrijwilligers, Stefan en Suzanne Meijer uit Capelle aan den IJssel, komen net terug van een rondgang over de camping. „We willen graag iets van Jezus laten zien door te dienen”, zegt Stefan. „Artiesten roepen hier op tot zelfmoord, agressie en seks. Doe waar je zin in hebt. Maar te midden van veel duisternis en drugs ontmoet je hier jongeren met wie je goed kunt praten.”

Provocatie
Terwijl de christelijke jongeren evangeliseren, zijn in het gebouw van christengemeente Shekinah in Dronten mensen uit verschillende kerken bijeen om voor het werk te bidden. Hoewel Lowlands al dertien jaar op het grondgebied van de gemeente Dronten plaatsheeft, hebben de plaatselijke kerken er eerder geen aandacht aan besteed, zegt Carla Kwakkel van de gebedsgroep.

Dit jaar werden verschillende mensen wakker geschud toen ze een aankondiging lazen van een optreden van Marilyn Manson, die zich „de belichaming van de antichrist” noemt, op Lowlands 2005. „In de aankondiging stond een regel uit Psalm 100. Dat hebben we als een duidelijke provocatie ervaren”, zegt Carla Kwakkel.

De gebedsgroep en het evangelisatieteam werken tijdens Lowlands nauw samen. Caroline Govers: „Het kleinste dorp in Nederland heeft een kerk en een kroeg. Op Lowlands zijn tientallen kroegen, maar is er geen kerk. Wij willen laten zien dat de kerk in Nederland niet dood is.”

In de vroege zaterdagochtend spreekt Caroline op het festivalterrein een man en een vrouw aan, gekleed in gothic-stijl. Aan het eind van een langdurig gesprek laat ze hen een lolly uitkiezen. Ze wijst op de tekst die eraan vast zit. „Wil je die voorlezen?” Te midden van het muzikale kabaal leest de man: „Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden.” Voordat hij afscheid neemt van Caroline, stopt hij de tekst zorgvuldig in zijn portemonnee.

Even verderop ligt een man met dichte ogen op zijn rug in het gras. Caroline gaat even door de knieën. Ze krijgt geen contact, maar laat wel iets bij hem achter. Als de man vroeg of laat zijn ogen open doet, zal hij tussen z’n vingers een lolly met een bijbeltekst aantreffen.

Bron: Reformatorisch Dagblad (22 augustus 2005)
Lachwekkend Ze waren er dit jaar weer
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  maandag 21 augustus 2006 @ 10:32:12 #119
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41022800
quote:
Rebellie
Contacten met bezoekers zijn snel gelegd, is de ervaring van Caroline. „Ik heb veel jongeren gesproken die het programma niet eens kennen. Ze komen voor de sfeer. Intussen beseffen ze niet dat hier een geest van rebellie en onreinheid heerst. Bij de ingang worden condooms uitgedeeld. Daarmee is de norm aangegeven
pi_41024309
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 10:21 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Opeth is de meest progressieve metalband ooit... geweldig brute harde gitaarstukken, afgewisseld met langzamere stukken.. die zanger kan en geweldig zingen en grunten.. en dan ga je zeggen dat ze vlak klinken

Ik denk dat het aan jou ligt
Wellicht, maar het objectief beoordelen van een optreden is natuurlijk moeilijk als die band helemaal jou ding is
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
  maandag 21 augustus 2006 @ 11:33:47 #121
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41024389
verdomme, ik heb nog gezocht, er zouden gristenen met fruit rondlopen, omdat de here Jezus zoveel liefde had of iets in die trant. Ik heb er geen gezien .
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  maandag 21 augustus 2006 @ 11:35:37 #122
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41024440
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 03:06 schreef MaJo het volgende:
Ik wil nog even zeggen dat de immer falende fok meet deze keer niet gefaald is
in het fotokrantje van zondag staat iemand met een fok! bordje . Was jij dat?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  maandag 21 augustus 2006 @ 11:54:23 #123
140069 PrinceLu
Geen Albert maar Lu.
pi_41025047
The Knife, Iggy Pop, Tiga, Wir sind helden, Arctic Monkeys en Pennywise waren toch wel mijn hoogtepunten. Volgend jaar ga ik weer. Nu ga ik m'n schoenen schoonspuiten.
Nee jij bent lekker. =X
  maandag 21 augustus 2006 @ 12:09:18 #124
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_41025451
Het was leuk .
Mijn hoogtepunten: Iggy Pop, Muse, The Infadels en de 90's show in de Grolsch tent. Ik heb nog nooit zoveel lol gehad tijdens een dansfeest geloof ik, en nog nooit zoveel onbekenden op één avond gesproken .
  maandag 21 augustus 2006 @ 12:21:45 #125
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_41025778
90's Party was idd erg gaaf

Dag ervoor in de Grolsch met de Alpha DJ's was ook geweldig. Op een gegeven moment draaide de DJ Flogging Molly, Dropkick Murphy's, Bro Hymn Tribute, Tenacious D, Metallica en Guns N' Roses achter mekaar! Zo kick
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')