Sooooow....
Ik ben weer terug van Pukkelpop.. wat een optredens. Modder aldaar viel wel mee
![]()
Vrij mooi weer gehad (op Lowlands toch ook wel denk ik, behalve vandaag
![]()
).
Toppers:Dresden Dolls (geweldige live-act... echt
![]()
Amanda is soooooow cute in het echt
![]()
)
Placebo (sinds ze met meer zijn => toetsenist + 2e gitaar, klinkt het echt veel vetter.. superstrakke liveset speelde ze)
My Latest Novel (aangename verassing, met name de viool was soms echt supervet
Beck (supergaaf, ze hadden video met daarop van die marionettepoppen die dus net eruit zagen alsof ze het echt speelden.. ook het stuk muziek met de wijnglazen en andere tafelartikelen was gaaf)
Radiohead (prachtig.. al is 2 uur wel erg lang)
Turbonegro (_O_)
Gogol Bordello (you better start wearing purple, wearing purple!!
![]()
supersupervette show)
Less Than Jake (als vanouds weer lekker goed, iets mindere setlist dan op Groezrock, maar wel onwijs gezellig)
Wel aardig:The Dead 60's (te druk in de Club en geluid was matig)
Mew (na een paar liedjes had ik het toch wel gehad.... erg eentonig)
Death Before Disco (takkeherrie1)
Officer Jones & His Patrol Car Problems (takkeherrie2)
Lostprophets (niks op aan te merken)
Flut:Animal Alpha (dat mens kan echt niet schreeuwen.. geluid was veel te veel overstemd... niet leuk)
Pennywise (ongeinspireerde show.. slechte afsluiter.. teveel gelul tijdens het optreden)
Fear Factory (boring)
!!! (mjah.. tis ook niet helemaal mijn ding)
Belle and Sebastian (geluid was kut en te zacht... de zanger is gay en het klinkt veels te zoet)
Panic! at the Disco (duidelijk een overgehypte band die vooral aanbeden wordt door meisjes van onder de 16
![]()
vieze gay-emo zanger van ze
![]()
)
Pluspunten Pukkelpop t.o.v. Lowlands:- kleiner terrein = minder lopen = meer zien
- meer bands op een dag, Lowlands begint op vrijdag bijv. pas om 15.00 uur... Pukkel is van 11.30 tot 02.00
- gescheiden eet/drinkbonnen.. zo zijn de prijzen wat beter (eet = 1 euro per bon, drink = 2 euro per bon)
- entree: geen lange wachtrijen, camping is om 12.00 uur al open
- campingterrein wordt meter voor meter vrijgegeven, zodat er geen loze ruimtes ontstaan
Negatieve punten Pukkelpop t.o.v. Lowlands:- meer programmawijzigingen (zoals de signeersessie van de Dresden Dolls, die opeens 30 min eerder was... stond ik dus 10 min voor het einde nog achteraan met mn cd.... gelukkig kwam Amanda nog naar voren en heb ik dr handtekening
![]()
)
- minder enthousiast publiek
- kleinere podia te klein (club en wablief zijn beide nog kleiner dan de India)
- main stage en skate stage in de buitenlucht (tenten is altijd veel vetter)
- main stage is echt te groot.... krijg er een Pinkpop gevoel bij.... de Alpha is dan toch beter
- laatste nacht op de camping nogal veel gerel, brandstichting e.a. dingen
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.