abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41980373
quote:
Op woensdag 20 september 2006 08:42 schreef TR08 het volgende:
Tevens liet hij weten dat er -mogelijk- voor mij een baan is bij hem of bij een 'bevriend bedrijf' in de buurt van waar ik ga wonen, zodat ik mogelijk over een paar maanden gasturbines ga ontwerpen. Als dat hele verhaal door gaat wil ik ook een gasturbine (plm 15kW) gaan ontwikkelen voor dit wagentje. Indien het er dan haalbaar en betaalbaar uit ziet, that is.
Ben je niet bang dat op je werkt direct tien octrooien wordt geplaatst, dat in je contract concurentie beding is opgenomen?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadīs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  woensdag 20 september 2006 @ 13:26:15 #152
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_41981200
Ik kan de turbine ook buiten het werk ontwikkelen met de kennis die ik op het werk op doe. Octrooi plaatsen op mijn werk is dan niet legaal zonder mijn toestemming. Die toestemming ga ik niet zo maar geven.
Verder zijn octrooien geen punt zo lang je iets voor jezelf bouwt (dus niet voor handel). Dan mag je namelijk ieder octrooi/patent/whatever gebruiken zonder de octrooihouder iets te hoeven betalen. Concurrentiebeding is dan ook geen issue.

Even iets anders: Wie/wat voor bedrijf zou jouw sponsor trouwens worden?
pi_41985166
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:26 schreef TR08 het volgende:
Even iets anders: Wie/wat voor bedrijf zou jouw sponsor trouwens worden?
We houden het in de familaire sfeer. Maar ik wil eventueel voor ons beide nog wel andere sponsors gaan zoeken voor beplakking van de auto.
Hadīs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  woensdag 20 september 2006 @ 16:08:51 #154
14320 TR08
pi_41986034
Dus wat voor sponsor gaat het precies om?

[ Bericht 73% gewijzigd door TR08 op 20-09-2006 16:23:18 ]
pi_41988942
quote:
Op woensdag 20 september 2006 16:08 schreef TR08 het volgende:
Dus wat voor sponsor gaat het precies om?
Bannering...?
  donderdag 21 september 2006 @ 07:11:08 #156
14320 TR08
pi_42006112
Het gaat me niet om de stickers, maar om wat het bedrijf doet voor de dagelijkse omzet. Of is het een reclamebedrijf?

Je hebt post trouwens

[ Bericht 49% gewijzigd door TR08 op 21-09-2006 09:48:46 ]
pi_42007285
Kun je mij even een mailtje sturen?
pi_42011221
Even de belangrijkste onderdelen uit onze mailwisseling op het publieke vlak brengen.
quote:
Echter ik heb ook wat familie die zaken doet in de 'tuin' sfeer. Met een
URL op de trike kan er natuurlijk ook wat worden binnen gehaald. Echter
mocht je hier wat in zien wil ik eigenlijk proberen dit uit de 'familie'
sfeer te trekken en externe sponsors gaan lopen als er designs zijn, ruimte
op de trike te verkopen voor twee auto's en de opbrengsten te gebruiken
voor de aanschaf van onderdelen.
* Skinkie wacht op mail van TR08
  donderdag 21 september 2006 @ 12:08:45 #159
14320 TR08
pi_42011300
De reden waarom ik hiernaar vroeg is dat ik in eerste instantie het hele project in eerste instantie niet-commercieel wilde houden. Sponsoring is op zich ok, maar als je sponsor iemand wordt met een bedrijf in de auto industrie (waar jij familie in hebt) dan word ik zenuwachtig over dat een bedrijf aan de haal gaat met mijn idee en ontwerp. Je zei dat je familie in de auto industrie had en later zeg je dat je je sponsoring "in de familiesfeer" houdt. Stel dat een oom van je die je gaat sponsoren meneer Donkervoort zou zijn (ik noem maar wat) dan word ik daar zachtjes gezegd wat zenuwachtig van. Als je moeder een kapperszaak draait (of hier dus familie met een tuin iets) dan is het heel anders.
Op de manier waarop jij om mijn vraag heen leek te draaien werd ik daar wat bang voor.

Verder lijk je erg hard van stapel te lopen met het zoeken van sponsoren e.d. Op zich is dat leuk, maar als je te hard gaat krijg je misschien hier en daar mensen binnen die dingen van je vragen waar je niet op zit te wachten. Ik wil je vragen daar voorlopig in elk geval niets voor te zoeken in de auto sfeer en ook geen sponsoren werven in naam van "het project" dus onder andere mij. Op zich heb ik niet veel tegen een sponsor uit de auto wereld, zo lang er maar even een goed gesprek is geweest tussen mij persoonlijk en de sponsor over wat we voor elkaar betekenen en wat we van elkaar vragen. Dat soort gesprekken ga ik zeker niet voor nieuwjaar en bij voorkeur niet voor maart voeren, omdat er dan simpelweg geen tijd voor is en omdat het wat mij betreft te vroeg is.
Ik wil niet het gevoel krijgen dat ik grip verlies op wie er betrokken zijn/worden bij het project, vandaar.

Begrijp me goed: Persoonlijke financiering voor die wagen moet iedereen op zich zelf regelen, maar ik heb niet graag dat er "ineens" bedrijven bij betrokken zijn die zaken willen waar ik niet op zit te wachten.

Kortom: Ik wil je niet beperken, maar doe het alsjeblieft even rustig aan, over een half jaar oid is het nog vroeg genoeg om geldzaken te gaan regelen.
pi_42011383
quote:
Sponsoring is op zich ok, maar als je sponsor iemand wordt met een bedrijf in de
autobusiness (waar jij familie in hebt) dan word ik zenuwachtig over dat
een bedrijf aan de haal gaat met mijn idee en ontwerp.
quote:
Mijn familie zit dus op het technische vlak, niet het financiele vlak van de autobusiness
quote:
Kortom: Ik wil je niet beperken, maar doe het alsjeblieft even rustig aan, over een half jaar oid is het nog vroeg genoeg om geldzaken te gaan regelen.
quote:
Okee Ik wil alleen maar even aangeven dat naast m'n automatiserings achtergrond ik ook sponsors wil lopen.
  donderdag 21 september 2006 @ 13:45:50 #161
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_42013653
tvp gaat dit volgen is er ondertussen al begonnen?
Remlof is een Spellings Nsb'er
  donderdag 21 september 2006 @ 13:51:39 #162
14320 TR08
pi_42013813
Wat heel rudimentair tekenwerk en wat eerste spreadsheets met berekeningen. Verder nog de posts in dit topic en verder wordt er serieuzer begonnen met ontwerpen na nieuwjaar. Ik denk dat ik -als ik ruimte heb- eerst een soort scrapheap challenge ga houden om de meest essentiele dingen eens aan elkaar geknoopt te hebben en op basis daarvan verder ga ontwerpen.
Tekenwerk is nog niet de moeite waard om te publiceren, je ziet er nog geen ruk aan.
  donderdag 21 september 2006 @ 14:24:33 #163
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_42014817
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 14:19 schreef TR08 het volgende:

Als er genoeg deelnemers zijn kunnen we ook met 1 semi-complete auto eventueel een crashtest houden.

Nu even de rest lezen

Edit1:
quote:
-De aandrijving moet bij voorkeur een CVT worden, al dan niet hybride aangedreven. (dus of brandstof->CVT->wielen, of brandstof->stroom->elektromotor->CVT->wielen)
Hulde
Een CVT is echter wel moeilijk met oliedruk e.d.
quote:
-In de auto wil ik een klein pc-tje hebben waarop ik via wireless LAN muziek kan zetten. Mijn PC moet linux gaan draaien, dus de hardware moet werken onder linux. Windows is normaliter geen probleem met hardware dus als iemand wil windowsen zal dat wel lukken.
Niet relevant icm de andere eisen (specs) in mijn ogen
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 21 september 2006 @ 14:33:02 #164
14320 TR08
pi_42015082
quote:
Op donderdag 21 september 2006 14:24 schreef daNpy het volgende:

[..]

Wil jij dummy worden
quote:
Nu even de rest lezen

Edit1:
[..]

Hulde
Een CVT is echter wel moeilijk met oliedruk e.d.
Ik wil CVT incl aansturing kopen. Het hoeft ook niet perse met oliedruk trouwens, er zijn ook mechanisch gestuurde CVT's.
quote:
Niet relevant icm de andere eisen (specs) in mijn ogen
Niet echt, het is gewoon een gadget wat ik er ook in wil. Geen geklooi meer met CD's en zo.
En geen gezeik met het bemachtigen van een legale windows, virussen, etc.

[ Bericht 5% gewijzigd door TR08 op 21-09-2006 14:40:47 ]
  donderdag 21 september 2006 @ 14:40:09 #165
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_42015275
quote:
Op donderdag 21 september 2006 14:33 schreef TR08 het volgende:

[..]

Wil jij dummy worden
Zie profiel
quote:
Ik wil CVT incl aansturing kopen. Het hoeft ook niet perse met oliedruk trouwens, er zijn ook mechanisch gestuurde CVT's.
Ben benieuwd. Heb me daar niet in verdiept aangezien mijn vario werkt zonder gewichtstoevoegingen

Wat voor kosten reken je trouwens op, gezien je wilde plannen?
Ik denk dat je voor het totaal bedrag een leuke nieuwe auto kan kopen
quote:
Niet echt, het is gewoon een gadget wat ik er ook in wil. Geen geklooi meer met CD's en zo.
Juist, gadget.
Niets te maken met de functionaliteit of belangrijke ontwerp.
ALs je eenmaal een ontwerpje hebt, douw je enig platformpje altijd wel ergens weg.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 21 september 2006 @ 14:43:44 #166
14320 TR08
pi_42015389
quote:
Op donderdag 21 september 2006 14:40 schreef daNpy het volgende:

[..]

Zie profiel
Oh koel Nou ik ga jou tzt maar eens aan de mouw trekken als het zo ver komt Wil je evt bijdragen aan een semi-hobby-niveau crash test?
quote:
Ben benieuwd. Heb me daar niet in verdiept aangezien mijn vario werkt zonder gewichtstoevoegingen
Volgens mij heeft die op zijn minst of vliegwielen en blaasbalgen of veren.
quote:
Wat voor kosten reken je trouwens op, gezien je wilde plannen?
Tussen de 10k en 15k euro. Van de belangrijkste delen en de keuring heb ik al wat kosten schattingen en daarmee zit ik rond de 10k.
quote:
Juist, gadget.
Niets te maken met de functionaliteit of belangrijke ontwerp.
ALs je eenmaal een ontwerpje hebt, douw je enig platformpje altijd wel ergens weg.
Exactly.
pi_42015390
quote:
Op donderdag 21 september 2006 14:40 schreef daNpy het volgende:

is dat niet het doel van het hele project?
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
  donderdag 21 september 2006 @ 14:45:27 #168
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_42015445
Het moet toch zo goedkoop mogelijk?
Waarom dan 15k uitgeven als je voor 6-7k een leuke auto hebt, met garantie, zonder problemen, waarmee je met de overige 7-8k wel enkele jaren kan rijden?
  donderdag 21 september 2006 @ 14:46:26 #169
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_42015489
quote:
Op donderdag 21 september 2006 14:43 schreef TR08 het volgende:

Volgens mij heeft die op zijn minst of vliegwielen en blaasbalgen of veren.
En een CVT heeft ook nog een oliepomp, accumulator en heel oliesysteem + computer regeling....
  donderdag 21 september 2006 @ 14:47:57 #170
14320 TR08
pi_42015535
Ga jij eens even heel snel de rest van het topic lezen en ook mijn ding op GoT
  donderdag 21 september 2006 @ 14:48:55 #171
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_42015559
GoT
  donderdag 21 september 2006 @ 14:50:07 #172
14320 TR08
pi_42015589
quote:
Op donderdag 21 september 2006 14:46 schreef daNpy het volgende:

[..]

En een CVT heeft ook nog een oliepomp, accumulator en heel oliesysteem + computer regeling....
Ik ken ook handgestuurde industriele CVT's, daar komt niet een van de delen die jij noemt in terug. Ook zijn er voor voertuigen droge CVT's zonder oliebak en zonder computer (zoals in sommige zware motorscooters).
quote:
Op donderdag 21 september 2006 14:48 schreef daNpy het volgende:
GoT
Lees dat topic nou maar en vergelijk de reacties van de mensen daar met je eigen reaktie
  donderdag 21 september 2006 @ 14:53:38 #173
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_42015678
quote:
Op donderdag 21 september 2006 14:50 schreef TR08 het volgende:

[..]

Ik ken ook handgestuurde industriele CVT's, daar komt niet een van de delen die jij noemt in terug. Ook zijn er voor voertuigen droge CVT's zonder oliebak en zonder computer (zoals in sommige zware motorscooters).
[..]

Lees dat topic nou maar en vergelijk de reacties van de mensen daar met je eigen reaktie
Ik kom niet meer op Got.

Die CVTs uit (motor)scooters zijn inderdaad een goede optie. Had ik even niet aan gedacht.

Ik heb niet alles gelezen en stel kritische vragen om je vooruit te helpen, niet om je af te zeiken oid.
Mocht ik iets aanroepen wat al lang en breed besproken is kun je dat gewoon zeggen. Dan lees ik het en leer er hopelijk van. Ik wens je veel succes met je project. /sidekick
  donderdag 21 september 2006 @ 14:59:18 #174
14320 TR08
pi_42015826
Er zijn heel veel mensen die me aangeraden hebben om een standaard wagen te kopen. Als je heel even nadenkt over de kern van het project (dat ik een grotendeels eigen ontwerp auto wil die aan het genoemde eisenpakket voldoet) zie je dat een standaard goedkope wagen kopen geen optie is.
De goedkope standaard auto komt er wel, maar meer om me vooruit te helpen zo lang het hier besproken ontwerp er nog niet staat.

ps: Op GoT hebben veel mensen mij aangeraden bestaande kitcars te kopen of een Loremo. Maar ook daar ben ik dusdanig veel aan het verbouwen voor het doet wat ik wil dat ik beter iets helemaal zelf kan klussen.

[ Bericht 16% gewijzigd door TR08 op 21-09-2006 15:19:30 ]
  donderdag 21 september 2006 @ 15:00:44 #175
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_42015854
DUs de reden achter het project is het feit dat je
1) iets wil leren
2) iets van jezelf wil hebben dat niemand anders heeft

Daar houd ik wel van 14.gif
  donderdag 21 september 2006 @ 15:13:46 #176
14320 TR08
pi_42016203
Soort van. Wil je bijdragen aan de crashtest? (In principe onbetaald!)
  donderdag 21 september 2006 @ 15:30:14 #177
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_42016686
Ik kan niets beloven. Ik werk er pas namelijk.

Het ligt er ook aan wat voor crashtest(en) je wilt. Je bent het voertuig sowieso kwijt, want het gaat stuk. Je betaald verder voor het type test en de dingen die gemeten moeten worden.

Het ding klakkeloos tegen onze betonnen muur aan jenzen zal niet veel kosten
  donderdag 21 september 2006 @ 15:37:32 #178
14320 TR08
pi_42016886
In principe wil ik gewoon zien of de kooi rond de passagiers heel blijft en of de passagiers niet onhandig tegen het interieur aanketsen dmv een high-speed film waar beide passagiers in te zien zijn. Als de stoelen en gordels standaard delen zijn hoef ik niet alle vertragingen en zo helemaal gelogd te zien. Ga dus uit van alleen de crash met een film. Die film wil ik mee krijgen naar huis en het wrak gaat uiteraard ook mee terug, maar ik denk dat jullie daar zowiezo weinig belangstelling voor hebben.

Kun je vragen wat zoiets zou kosten?
  donderdag 21 september 2006 @ 15:46:32 #179
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_42017123
1x Full Scale Test
2x Dummies (man, 88kg)
2x Triax (krachtmeters) op B stijlen
3x of 4x High Speed Camera's
Zoiets?

Kan wel vragen wat dat kost... maar met 2 dummies erin gaat de prijs flink omhoog. Goed dat is dan ook exact hetgeen wat je wil weten natuurlijk.

Komen er eigenlijk airbags in e.d.?
  donderdag 21 september 2006 @ 15:53:22 #180
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_42017339
Net meteen even voor je aan Sales gevraagd.

Het ligt er enorm aan wat je wil. Wil je tegen een betonnen muur rijden kost het niet zoveel (US NCAP). Wil je een barrier (zelfde 'weerstand' als een auto) gaat de rpijs flink omhoog.
Wil je dummie resultaten (dus sensoren in de dummies aangesloten) wordt het duurder.
Wil je zien hoe heel de auto vervormt (per ms dus, niet na afloop) wordt het duurder.

Met weinig instrumentatie (enkele opnemers in het voertuig) en minimaal geinstrumenteerde dummies kom je uit op een euro of 15.000. Maar er valt altijd te praten met M&S hierzo
  donderdag 21 september 2006 @ 15:57:27 #181
14320 TR08
pi_42017461
-Geen airbags.
-Krachtmeters kan ik denk ik wel zonder, tenzij je mij een erg goede reden geeft waarom ik ze wel zou moeten hebben EN het weinig kost.
-Dummies hoef ik an sich geen data van te loggen. Ik weet niet of dat uit maakt qua kosten, maar eigenlijk wil ik de test zo simpel houden dat er bij wijze van spreken gewoon zware paspoppen in zouden moeten kunnen. In principe wel 2 dummies dus, maar zo kaal mogelijk.
-Qua high-speed camera's denk ik dat het met 1 goed geplaatste wel moet kunnen, evt een tweede voor een vooraanzicht. Laat anders even weten wat het per camera kost.

Ik lees net je extra reaktie: Ik zoek US NCAP (dus de muur) zonder instrumentatie, met 1 high-speed cam die laat zien wat de poppen doen.

Ik denk trouwens dat de crash test VER boven budget gaat vallen als ik die 15k zo bekijk...mogelijk is dat eerder iets voor als er besloten wordt tot kleinserie productie.

[ Bericht 6% gewijzigd door TR08 op 21-09-2006 16:10:18 ]
pi_42017827
OP wederom aangepast
  donderdag 21 september 2006 @ 16:11:13 #183
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_42017922
Met krachtmeters kun je meten hoeveel kracht (in XYZ richtingen) op onderdelen van je auto komen te staan. Dan weet je dus ook waar je verstevigingen aan moet brengen omdat de krachten daar te hoog worden.
Dit is ook niet zo bijster duur.

Dummies niet uitlezen betekend dat je niets weet als ze niet klem komen te zitten.
Je zou met het valse idee dat hij veilig is weg kunnen gaan, terwijl er 50 g op het hoofd/de nek kan komen te staan en die bij jou echt gruwelijk breekt. Ook weer afhankelijk van de snelheid en het te raken voorwerp.
Dummies plaatsen kost sowieso veel geld. Of je ze nu aansluit of niet. Je betaalt per aangesloten kanaal een relatief laag bedrag.

3 of 4 camera's zou ik sowieso aanraden omdat je zo min mogelijk instrumentatie wil. We doen meestal aan elke kant 1 + 1 ingezoomd op de driver aan een zijde om te kijken wat die van de zijkant af doet.
Ook 1tje van voor (onder een hoek naar beneden) om door de voorruit te kijken wat hij van voren raakt.
De camera's zelf maken het ook niet veel duurder denk ik.

De man van M&S is wel geinteresseerd in wat je wil en wenst je ook succes met je project. Mocht je iets concreters willen kunnen we altjid even praten. Een minimum bedrag van 8000 euro is waarschijnlijk het minste wat je kwijt bent voor een fatsoenlijke test
  donderdag 21 september 2006 @ 16:15:20 #184
14320 TR08
pi_42018049
Ik neem tzt wel kontakt met jou op als het allemaal serieus dreigt te worden
  donderdag 21 september 2006 @ 16:16:23 #185
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_42018087
Is goed.
Kijk voor voorbeelden eens op www.euroncap.com onder archive en/of media
  donderdag 21 september 2006 @ 16:44:16 #186
14320 TR08
pi_42018797
Waar zit de vestiging waar jij werkt trouwens?
pi_42018826
Ik moet zeggen dat ik het idee leuk vind om zo'n project te starten. Velen met zo'n droom zijn je voor gegaan en sommigen daarvan is het ook echt gelukt.

Maar ik vraag me af hoe je in godesnaam een auto wilt gaan ontwikkelen die 1 op 80 rijdt met een conventionele ontbrandingsmotor. Al heeft je auto de vorm van een druppel dan haal je dat nog niet met de eisen die jij stelt (snelweg gem. 120 Km/h, top 150 Km/h)

En je manier van mensen werven laat nogal te wensen over

Verklaar u nader.
Age of fruity enlightenment!
pi_42019401
quote:
Op donderdag 21 september 2006 16:44 schreef FlowDesign het volgende:
En je manier van mensen werven laat nogal te wensen over
Een veer voor TR08 nadat hij nog door gaat na al de reacties op GoT
  donderdag 21 september 2006 @ 17:05:22 #189
14320 TR08
pi_42019434
Ik heb al een auto gebouwd voor 1 persoon die op stroom reed (Nuna 2) . Als je die auto op de snelweg laat rijden heeft die een energie verbruik dat equivalent is met een dieselverbruik van 1 op 250-260, bij een aandrijf rendement van 40%. Deze auto was 1m80 breed, 5m lang en 260kg zwaar.
Met een 2x zwaardere auto op iets stuggere banden die hoger is maar ook veel smaller heb ik het idee dat je 1 op 80 moet kunnen halen zonder al te veel moeilijkheden. Ik heb er wat aan gerekend en de Cw waarde die ik dan zou moeten halen met conventionele lage rolwrijvingsbanden (bridgestone ecopia's, dus zo te koop) is ongeveer 0.15. Dat lijkt me heel haalbaar. De vorige auto die ik bouwde had minder dan 0.09, gewone auto's hebben rond de 0.3 en een baksteen met netjes afgeronde hoeken voor zit op 0.25. Die afgeronde baksteen met puntstaart is 0.15 mits de punt lang genoeg is.

Ergo: Voor zover ik kan zien is het technisch haalbaar en ik ben er van overtuigd dat ik het kan.

Mbt mijn manier van mensen werven: Ik weet dat ik er niet zo subtiel mee ben, dat heeft een reden. De grootste daarvan is dat ik al honderd keer de tip gehad heb om een standaard auto te kopen, motor te gaan rijden, een kitcar te nemen en ga zo maar door. Ik weet inmiddels heel duidelijk dat dat niet is wat ik wil en als mensen daar toch over blijven doorgaan word je daar wat hard van zeg maar
Verder heb ik een vrij duidelijk beeld van wat ik wil, als ik mensen aan trek die wel mee willen doen, maar dan wel met 200pk, of wel mee willen doen, maar dan wel 4 zitplaatsen, etc dan blijft er van mijn idee niets over (hoewel...die 200pk moet wel lukken als er wat bagageruimte opgeofferd mag ). Met andere woorden: Ik ga zowiezo heel duidelijk zijn in wat ik wil en om gezeik te voorkomen ben ik heel duidelijk in dat wie iets te erg anders wil niet moet verwachten dat ik daar aan mee werk.
Dat ik daardoor weinig mensen over houd geeft niet, wat ik dan hoop te krijgen is een soort "harde kern" waarin in elk geval alle neuzen dezelfde kant op wijzen Liever weinig mensen die het eens zijn, dan veel mensen en discussie. Het eerste werkt veel prettiger en sneller namelijk.

Wat ik denk dat er fout gaat als ik een grote club mee wil krijgen door lief te zijn zijn 2 dingen:
a) Het schiet niet op
b) De wagen wordt een of ander slap compromis waar de hele kern van de originele gedachte uit is

@Skinkie: Ik heb mediatraining gehad en ben mod geweest op de frontpage van tweakers.net, dus ik kan een stootje hebben
Al haal ik er maar 1 of 2 mensen uit die het wel gaaf vinden dan ben ik al blij. De rest...ach ja die redt zich wel

[ Bericht 4% gewijzigd door TR08 op 21-09-2006 17:13:08 ]
  donderdag 21 september 2006 @ 18:55:47 #190
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_42022705
quote:
Op donderdag 21 september 2006 16:44 schreef TR08 het volgende:
Waar zit de vestiging waar jij werkt trouwens?
Er is er maar 1 in NL en die is in Delft.
We gaan volgend jaar echter naar Helmond in een nieuwe hal.

Je "gehardheid" over het mensen werven wat Flow aanhaalt snap ik wel.
Het is jouw project en niemand wordt verplicht mee te doen.
pi_42024669
2885 km op 1 liter zal dus niet je streven zijn?

http://www.greencarcongress.com/2006/05/ethanolpowered_.html
Age of fruity enlightenment!
  donderdag 21 september 2006 @ 20:09:41 #192
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_42025074
Bij TNO zijn we trouwens bezig met een brandstofmotor waarme je 1000km kan rijden op 4 liter ofzo
  donderdag 21 september 2006 @ 21:45:55 #193
14320 TR08
pi_42028804
@Flowdesign: Ik krijg zeer waarschijnlijk een adviesrol bij het ecorunner team, dus op zich is dat mijn streven wel Maar niet voor dit project. Daar rijden ze maar 30 met een wagentje van 30kg ofzo. Streven voor de nieuwe ecorunner schijnt zuiniger dan 1 op 2000 te zijn. Als ik zag waarmee ze die 1 op 560 gehaald hebben die nu staat bij het Delftse team dan moet de sprong naar 1 op 2000 wel in een keer gemaakt kunnen worden.

@daNpy: Wat voor rendement verwacht je van die motor?

[ Bericht 25% gewijzigd door TR08 op 21-09-2006 21:55:54 ]
  vrijdag 22 september 2006 @ 09:15:11 #194
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_42039378
Moet een gewone auto aan kunnen gaan drijven zo ver ik begrepen heb. Kan er volgende week meer details over vragen.
pi_42039816
Ik doe ook even een tvp post aangezien dit projekt wel in mijn straatje past
Bla....:P
AutoFans.nl
  vrijdag 22 september 2006 @ 09:42:02 #196
14320 TR08
pi_42039852
Ik vroeg het omdat je bij een gewone auto met een rendement van 100% dat verbruik ook al niet redt. De energie die aan de as gevraagd wordt is simpelweg te groot om 1 op 250 te halen met een conventionele auto en standaard brandstof (diesel, benzine, gas, lpg)

Een gewone auto aandrijven lukt trouwens ook met een rendement van bijna nul. Het verbruik vliegt alleen omhoog
pi_42047235
Heb je er ook aan gedacht om met de aerodynamica te spelen zodat wanneer weinig tractie vereist is, spoilers zorgen voor een tegengestelde downforce (upforce dus :p), zodat de auto minder drukt op de weg en de rolweerstand verminderd.
Ik geef toe, het is niet makkelijk om dit in praktijk werkend te krijgen
De status 'bagger-user' voorbij
  vrijdag 22 september 2006 @ 14:25:42 #198
14320 TR08
pi_42047284
Dat hangt er maar net vanaf hoe je de spoilers plaatst he Je kunt ook zijwaartse kracht maken, schuine kracht, wat je maar wilt. Ik wil eigenlijk een setup waarbij spoilers overbodig zijn, maar dat zien we allemaal wel als de eerste vorm er is.

Spoilers om rolweerstand te verminderen zijn in de regel een slecht plan omdat de luchtweerstand van die dingen groter is dan de winst in de rolweerstand. Ik heb nog geen spoilers gezien die netto gunstig waren in deze toepassing.

@hieronder: Ja dat wist ik

[ Bericht 16% gewijzigd door TR08 op 22-09-2006 14:45:41 ]
pi_42047497
Nou ja 'spoilers', je moet niet denken aan een taartschoep achter op ofzo, maar meer subtiele oplossingen. (maar dat wist je vast ook wel )
De status 'bagger-user' voorbij
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:53:13 #200
14320 TR08
pi_42675105
Kleine update: Ik ben vanmiddag bij een motorzaak geweest om rond te vragen over bruikbare CVT's en achterbruggen.
De transmissie en achterwiel ophanging gaan linea recta uit een Suzuki Burgmann 650. Deze CVT wordt gestuurd met een stappenmotor. Als ik niet een manier aangereikt krijg van Suzuki om de bijbehorende computer te sturen kan ik het waarschijnlijk zelf gaan doen met een of andere Velleman kit of een standaard stappenmotor stuur kaart

De CVT en aansturing zijn eigenlijk af fabriek al zoals ik het dacht te gaan bouwen, dus beter ga ik het niet vinden

Mocht iemand zo'n ding vinden trouwens voor een leuk prijsje (bij voorkeur een van voren kapot gereden exemplaar ivm de prijs) dan hou ik me aanbevolen

[ Bericht 21% gewijzigd door TR08 op 14-10-2006 18:08:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')