Hier mag jij naar hartelust met Aibmi over fantaserenquote:Op zaterdag 4 november 2006 14:20 schreef Skinkie het volgende:
Sowieso twee mensen die daar aan werken is nooit weg. In tegenstelling tot de TomTom's etc. denk ik meer aan een mooie OpenGL implementatie van de route planning. Aangezien routeplanning uit uit veel componenten bestaat, en wegherkenning, afschatten, etc. ook moet gebeuren is hulp altijd aardig
als dat allemaal compatible is met de ecu is het primaquote:Op zaterdag 4 november 2006 14:40 schreef Skinkie het volgende:
Ik ben een held in C, maar er is voor Linux een library beschikbaar voor motor management. Daar heb ik al een keer over gelezen.
@TR08 eerst een mooi design (als in software design) dan pas coden. Als Aibmi wil meedoen graag
de mms is en computer voor de motor. Hier worden alle signalen van de motor ingelezen en verwerkt, waarna er acties op ondernomen worden.quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:33 schreef Aibmi het volgende:
Ik denk dat jullie even moeten denken over wat voorop jullie de software willen. Voor een PPC valt er namelijk niet zo veel te casemodden. En omdat een PPC geen bewegende delen heeft is trillingsvrijheid ook niet al te belangrijk. Overigens kunnen bij een 'normale'(x86) pc de meeste onderdelen wel tegen trillingen(met als grote uitzondering de harde schijf).
-edit-
Ik heb geen idee hoe lastig een MMS is, en wat je er allemaal mee wilt doen(te weinig autokennis hier dus). Maar als het voornamelijk op uitlezen van waardes ed neerkomt is dit denk ik geen probleem.
en daar haak ik afquote:Op zaterdag 4 november 2006 14:55 schreef Skinkie het volgende:
http://www.techedge.com.au/vehicle/aldl8192/8192hw.htm
Die toch Vlad?
In low-level: Cquote:Op zaterdag 4 november 2006 14:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
moet er iets geprogrammeerd worden?
Zo ja, in welke taal?
Die interfaces zijn om een interface NAAR de motor te hebben. Dus TR08 zou er goed aan doen om bij een motor keuze dit ook even mee te nemenquote:Op zaterdag 4 november 2006 14:59 schreef vlad het volgende:
[..]
en daar haak ik afwat hardware betreft heb ik er geen verstand van. Ik weet dat onze vorige systemen gebruik maakten van de motorola HC11 en later de HC12, maar meer weet ik er niet van. Ik ben meer van de strategieen. Die bitjes, bytjes en waar langs ze hun weg vinden is een project voor een ander
![]()
ik weet alleen dat er een interface gekozen moet worden met een aantal pull-ups erin, zodat er een aantal temperaturen gemeten kunnen worden
aan een ander uit te zoeken welk systeem het best is
dat zeg ik toch ook?quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:02 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Die interfaces zijn om een interface NAAR de motor te hebben. Dus TR08 zou er goed aan doen om bij een motor keuze dit ook even mee te nemen
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat als er ooit een automatische auto uit het project komt. Dat het zeker niet in C is geprogrammeerd. Maar Erlang, een taal die soft-realtime is.quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:05 schreef TR08 het volgende:
Ik weet niet wat jij allemaal drive by wire wilt doen maar remmen en sturen worden in elk geval gewoon hardware matig gedaan met hoogstens elektronische ondersteuning bij rembekrachtiging/ABS en stuurbekrachtiging. Het remsysteem zal naar alle waarschijnlijkheid linea recta overgenomen worden van de Suzuki Burgman 650ABS omdat daar al rembekrachtiging, ABS en 3 rem eenheden op zitten. Alleen moet er iets geklust met een rempedaal ipv die remhandels op termijn.
verschil van inzicht. ik heb liever een goed werkende aandrijvig zonder navigatie dan andersom.quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:57 schreef Aibmi het volgende:
Ik denk dat dat iets waar je het minst zorgen over moet maken. Werkende navigatie en dergelijke is al een stuk lastiger te programmeren dan een juiste berekening oid(die regelstrategieen dus) op de input uitvoeren en dan iets terug te sturen.
tja, jullie zullen het wel weten. Maar bij ons op het werk wordt C gebruikt omdat veel andere talen teveel ruimte gebruiken (ofzoietsquote:Op zaterdag 4 november 2006 15:09 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat als er ooit een automatische auto uit het project komt. Dat het zeker niet in C is geprogrammeerd. Maar Erlang, een taal die soft-realtime is.
Klopt en ik ga het ook doenquote:
Als Linux wordt gekozen als OS dan is er sowieso een keuze gemaakt voor niet hardware embedded systemen. Dat is een keuze, dat uit eindelijk bij een latere versie we toch overgaan naar hardware componentjes zonder een 'zware' processor, lijkt me een logische stap voor over (2?) jaar.quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:12 schreef vlad het volgende:
[..]
tja, jullie zullen het wel weten. Maar bij ons op het werk wordt C gebruikt omdat veel andere talen teveel ruimte gebruiken (ofzoiets). zoals gezegd ben ik een noob op dit gebied
volgens mij snap je niet helemaal wat een mms is :$ dat is een losstaande "computer" voor alleen de motor. Die heeft geen OS oid. Alleen een programmacode is de chips. Geen enkele communicatie met een andere pc of wat dan ook. Dus linux of wathever doet er niet toe. Het is de vertaling van de programmacode naar de machinetaal die erg belangrijk is. En van wat mij verteld is, is dat bij C het meest gunstig.quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:15 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Als Linux wordt gekozen als OS dan is er sowieso een keuze gemaakt voor niet hardware embedded systemen. Dat is een keuze, dat uit eindelijk bij een latere versie we toch overgaan naar hardware componentjes zonder een 'zware' processor, lijkt me een logische stap voor over (2?) jaar.
Volgens mij wordt er hier een beetje langs elkaar gepraat inderdaad. Je kunt namelijk het MMS wel verbinden met een computer(daarvoor was die eerdere link ook al). Maar ik weet verder te weinig van MMSen af om te kunnen zeggen of je dan met je computer ook de functies van het MMS kan overnemen, of enkel kan uitlezen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:19 schreef vlad het volgende:
[..]
volgens mij snap je niet helemaal wat een mms is :$ dat is een losstaande "computer" voor alleen de motor. Die heeft geen OS oid. Alleen een programmacode is de chips. Geen enkele communicatie met een andere pc of wat dan ook. Dus linux of wathever doet er niet toe. Het is de vertaling van de programmacode naar de machinetaal die erg belangrijk is. En van wat mij verteld is, is dat bij C het meest gunstig.
pfff, durf daar geen schatting over te geven. Hoop iig.quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:13 schreef TR08 het volgende:
[..]
@Vlad: Heb je enig idee hoe duur het is om een eencilinder met carburateur om te bouwen naar injectie?
mms is een computer op zich. Daar heeft jullie systeem geen ene fluit mee te makenquote:Op zaterdag 4 november 2006 15:21 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er hier een beetje langs elkaar gepraat inderdaad. Je kunt namelijk het MMS wel verbinden met een computer(daarvoor was die eerdere link ook al). Maar ik weet verder te weinig van MMSen af om te kunnen zeggen of je dan met je computer ook de functies van het MMS kan overnemen, of enkel kan uitlezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |