Persoonlijk crash ik liever met RealtimeTux aan m'n stuur, dan met Billy boyquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 18:38 schreef 907 het volgende:
moet de pc een linux bak zijn? er is namelijk voor windows veel meer te vinden.
Mijn computer heeft ook windows xp ( onder de 20 sec, na bios ) en gebruik daar een hele leuke frontend voor
Niet per se, mijn versie wordt dat welquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 18:38 schreef 907 het volgende:
moet de pc een linux bak zijn? er is namelijk voor windows veel meer te vinden.
Mijn computer heeft ook windows xp ( onder de 20 sec, na bios ) en gebruik daar een hele leuke frontend voor
Het is volkswagen gelukt om 1 op 100 te rijden. Een zuinige auto bouwen is prima te doen, het hangt er alleen van af wat voor eisen je stelt. Bij een autofabrikant liggen die zodanig dat ze met honderdduizenden tegelijk verkocht kunnen worden, bij mijn auto zal dat niet zo zijn. Dat is waarom ik wel die auto maak en een autofabrikant niet.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:01 schreef RemcoDelft het volgende:
Sorry, maar bij die 1 op 80 willen rijden in een zelfgebouwde auto haakte ik af
Denk je niet dat alle aardse autofabrikanten dat zouden maken als het ze zou lukken?
quote:Inmiddels heb ik leuke banden gevonden (vanmorgen), een transmissie gevonden die eigenlijk perfect is voor dit project, binnenkort ga ik spreken met iemand die mogelijk composieten kan leveren en er zijn wat heeeele grove 3D tekeningen.
Je wilt de velg van die motorscooter gebruiken? Hou er dan wel rekening mee dat ze waarschijnlijk de velg en de lagers (en de rest) alleen berekend hebben op radiale krachten op de as. Bij een auto heb je ook axiale krachten. (scooter gaat scheef in de bocht, auto nietquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:21 schreef TR08 het volgende:
Banden worden trouwens waarschijnlijk deze:
[afbeelding]
Of de INDIA 145/80 R10 69T (heb ik geen plaatje van), deze wordt gemaakt door Dunlop, daar heb ik nog wel vertrouwen in
Achterband moet ik nog een motorband voor zoeken, ik ga voorlopig uit van de band die Suzuki standaard levert bij die motor, tenzij ik een kleinere velg vind die ook om de remklauw past. Gezien de plaatjes op Suzuki.nl verwacht ik niet dat dat gaat lukken.
okee dan is het goed. Leek me erg onwaarschijnlijk dat je dat inderdaad ging doenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:10 schreef TR08 het volgende:
Als je de OP leest weet je dat de body mee moet kantelen in de bocht. Die specifieke motor CVT heb ik niet voor niets gekozen
de motor staat los van de wielen. De wielen worden aangedreven door een elektromotor. Wanneer het gas los gelaten wordt/geremd wordt, drijven de wielen de motor aan. De motor gaat vervolgens werken als een generator.quote:Op maandag 30 oktober 2006 10:17 schreef Skinkie het volgende:
Wil je in de remmen zelf een dynamo-achtige constructie bouwen? Het lijkt me niet echt bevoordelijk om de stationair draaiende motor steeds te stoppen als je even op je rem hangt.
Als er hybride gereden wordt (en daar lijkt het wel op) staat de verbrandingsmotor zowiezo maar 10%-20% van de tijd aan denk ik. De accu moet in de stad steeds zo vol zijn dat de energie van 50km/u naar nul remmen er nog bij kan. Voor de rest is het verbruik dusdanig laag dat je maar heel af en toe bij hoeft te laden.quote:Op maandag 30 oktober 2006 10:17 schreef Skinkie het volgende:
Wil je in de remmen zelf een dynamo-achtige constructie bouwen? Het lijkt me niet echt bevoordelijk om de stationair draaiende motor steeds te stoppen als je even op je rem hangt.
remenergie wordt normaal gesproken niet opgevangen in de accu. Die buffer kan je inbouwen met je supercapsquote:Op maandag 30 oktober 2006 12:23 schreef TR08 het volgende:
[..]
Als er hybride gereden wordt (en daar lijkt het wel op) staat de verbrandingsmotor zowiezo maar 10%-20% van de tijd aan denk ik. De accu moet in de stad steeds zo vol zijn dat de energie van 50km/u naar nul remmen er nog bij kan. Voor de rest is het verbruik dusdanig laag dat je maar heel af en toe bij hoeft te laden.
De motor expliciet uit zetten bij elke rempoging is niet nodig. Het kan wel handig zijn om dat te gaan doen voor als je bijvoorbeeld richting een stoplicht remt en de accu al half vol is.
@Vlad: Het is hier voor de leken misschien handig om apart elektromotor en verbrandingsmotor te noemen ipv gewoon "de motor"
kan niet. het teveel aan energie wordt normaalgesproken gedissipeerd in grote weerstanden. En dit zijn serieuze weerstandenquote:Op maandag 30 oktober 2006 23:40 schreef Skinkie het volgende:
Wat gebeurd er met die supercaps als je er meer energie instopt dan ze kunnen vasthouden?
Het kan volgens mij wel, alleen ontploffen de supercaps dan. Niet meteen, maar wel vrij vlot. Beetje hetzelfde effect als die ontploffende laptop batterijen alleen dan een stuk groter omdat hier een paar kg ipv een paar honderd gram van die dingen ligt.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 08:03 schreef vlad het volgende:
[..]
kan niet. het teveel aan energie wordt normaalgesproken gedissipeerd in grote weerstanden. En dit zijn serieuze weerstanden-knip-
mja, op zo'n manier kan het wel. ik doelde meer op een werkend hybride systeem die tegen overladen beschermd wordt dmv grote dissipatieweerstandenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 08:56 schreef TR08 het volgende:
[..]
Het kan volgens mij wel, alleen ontploffen de supercaps dan. Beetje hetzelfde effect als die ontploffende laptop batterijen alleen dan een stuk groter omdat hier een paar kg ipv een paar honderd gram van die dingen ligt.
Ik had al zo'n vermoedenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:01 schreef TR08 het volgende:
Tsja Skinkie vroeg wat er gebeurt als je overlaadt, nou dat is vuur en onheil
Stel nu eens dat de accu's keer twee gaan, heb je dan een stads auto die nog zuiniger is?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:05 schreef TR08 het volgende:
Al met al reken ik op ergens tussen de 10 en 25 kg aan elektrische buffer, dat valt me eerlijk gezegd behoorlijk mee
Ik weet niet precies wat je hier bedoelt, maar ik gok even het volgende: Je wilt weten of ik bij dubbele accu capaciteit (dus zeg 20-30 kg accu's) nog zuiniger rijd.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:17 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Stel nu eens dat de accu's keer twee gaan, heb je dan een stads auto die nog zuiniger is?
goed geregeld allemaalquote:Op zaterdag 4 november 2006 13:31 schreef TR08 het volgende:
Kleine update: Ik heb een salarisbod voor een baan waarvan ik inschat dat ik er op ga happen en bovendien heb ik een deal voor een huurhuis met berging EN garage in Almeloooo
Dat huis is in een dusdanig goede staat dat er nauwelijks iets aan gedaan hoeft te worden (wat mij betreft alleen een paar extra geaarde stopkontakten aanleggen) dus ik kan al mijn klus/hobby tijd op de auto richten de komende 2 jaarMits ik klusmateriaal kan betalen uiteraard. Het huis is onder andere voorzien van berging EN garage.
Als ik daar een beetje gesetteld ben (denk eind januari) is het misschien leuk om een kleine meeting te houden met mensen die bij willen dragen en in de buurt wonen (of ver weg wonen en toch willen komen, whatever).
heb je iemand in je team zitten met enige kennis van mms programeren?quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:13 schreef TR08 het volgende:
Ah kijk now we're talking
Hou je naast software spul ook van case modden? Dan heb ik denk ik wel een en ander te doenSkinkie krijgt waarschijnlijk al de meer geavanceerde IT dingen voor zijn kiezen. Ik denk dat jij omdat je meer in de buurt zit mogelijk iets meer op hardware niveau kunt doen.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat dat isquote:Op zaterdag 4 november 2006 14:16 schreef vlad het volgende:
[..]
heb je iemand in je team zitten met enige kennis van mms programeren?
Bedoel je mobiele telefoons oid?quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:19 schreef TR08 het volgende:
Ik weet eerlijk gezegd niet wat dat isWat is het en waar dient het precies voor?
Bijvoorkeur als het uit de implementatie fase is op een zuinige arm of ppc zetten. Dan compact flash er bij & klaar.quote:@Aibmi:
Sierlijk is niet direct erg belangrijk, compact ontwerp wel alsmede bereikbaarheid van aansluitingen en trillingsvrije ophanging. Wat is binnen de computers precies je specialiteit/opleiding? Kun je met linux overweg?
quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:19 schreef TR08 het volgende:
[..]
Ik weet eerlijk gezegd niet wat dat isWat is het en waar dient het precies voor?
@Aibmi:
Sierlijk is niet direct erg belangrijk, compact ontwerp wel alsmede bereikbaarheid van aansluitingen en trillingsvrije ophanging. Wat is binnen de computers precies je specialiteit/opleiding? Kun je met linux overweg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |